'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hallo Dreetje
ik heb wel iets gevonden bij itur maar dat is voor 3 weken van 30 maart tot 20 april voor 198 euro,ik weet niet hoe lang je wilt blijven,maar ik kon ook niet verder dan die datum komen.

groetjes

Ja precies, een vertrekdatum later is lastig te vinden maar ik dacht dat het daar misschien nog te vroeg voor is. Ik wil waarschijnlijk ergens 2e helft april vertrekken, misschien moet ik wachten tot we wat verder in maart zijn, dat dan (lastminute)vluchten in april te boeken zijn? Ik heb geen idee, ben een beetje een groentje vwb boeken van tickets :smiley:

Hallo Dreetje,
ik heb een beetje rond gekeken en kon ook niets goedkopers vinden,ik wil ook weer terug naar hurghada maar dan wel voor een beetje redelijke prijs,plus dat er natuurlijk veel school vakantie,s zijn in april en mei,maar ik blijf ook zoeken tot ik iets heb gevonden.
groetjes

Dreetje voor hoe lang wil je daar naar toe???

Waarschijnlijk ongeveer 10 dagen. Heb verder nog geen vaste plannen maar ben me een beetje aan het oriënteren…
Wanneer wil jij gaan en voor hoe lang?

vanaf duitsland kun je wel rechtstreeks naar marsa alam vliegen. kweet nie waar je woont…maar misschien is het de moeite waard

Ja ik weet het maar is voor mij niet handig. Schiphol is dichtbij…
Daarbij lijkt het er op dat een ticket naar Hurghada voordeliger is dan naar Marsa Alam en M wil me daar wel op komen halen :smiley: Dus zoek ik nu voor Hurghada…

Ik heb een reisje in de planning staaaaaaan:D
De 27ste zit in in het vliegtuig, whiehoee! eindelijk

zo lekker hoor iedereen is op vakantie of gaat bijna.
me mannetje zijn ticket is geboekt hij gaat 2 weekjes in april naar zijn familie toe en ik blijf hier dat is wel beter dan kan hij lekker zijn gangetje gaan maar zo wel wennen zijn om weer 2 weken zonder elkaar te zijn.
ik heb weer wat fotos op mijn profiel gezet.

ah ja dat zal inderdaad wel even wennen zijn.
Maar in ieder geval goed dat je weet dat het maar 2 weken zijn toch??
Ik heb je fotos bekeken, leuk hoor! leuk stel.

Kijk een via bijvoorbeeld neckermann.nl daar kan je losse vliegtickets kopen.

Hallo allemaal,

Heb vandaag een hele tijd op het forum gelezen over jullie verhalen/ervaringen over een relatie hebben met iemand uit Egypte. Voornamelijk nederlandse vrouwen en egyptische man.

Ik ben bijna drie weken terug van een 2 en halve week vakantie met mijn vriend in Egypte. Ook een Egyptenaar. R.

We hebben elkaar jan. 09 leren kennen en vanaf toen ben ik 3 keer terug geweest. Deze vakantie was onze eerste echte vakantie samen en hebben we alle dagen en nachten samen doorgebracht.

Vind het erg fijn om zoveel herkenning te lezen hier. Over hoe lastig contact hebben is, over het praten van gevoelens, het werk, het weinig geld hebben en al dat soort dingen meer.

R. vind het moeilijk als ik zeg dat ik ervoor wil kiezen om in Egypte te gaan wonen, ook omdat hij idd ziet dat ik zoveel spullen bezit. Een eigen huis, telefoons, laptop, mp3 etc. Hij maakt zich grote zorgen hoe hij voor mij moet gaan zorgen in de toekomst. Hem geprobeerd duidelijk te maken dat ik geluk het belangrijkste vind, en dat ik ook voor mezelf kan zorgen. Uiteraard besef ik ook heel goed dat het heel moeilijk zal zijn om een baan te vinden die ik ook nog eens kan doen zonder dat ik het Arabisch beheers.

Al met al dus ook voor mij een moeilijke situatie. Ik mis hem heel erg. Als ik een paar uur lang geen gemiste oproep heb gehad word ik al onrustig. Het even elkaars telefoon over laten gaan maakt de afstand wat minder groot. Daarbij komt ook nog eens dat ie de laatste tijd geen verbinding met een chatprogramma op z’n telefoon heeft, waardoor het contact van iedere dag in de vakantie naar het minimale is gegaan. Ik zeg: MOEILIJK!!

Maar goed, dit is mijn verhaal in het verkorte. In ieder geval fijn om te lezen dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben. Tis toch voor een buitenstaander moeilijker te begrijpen hoe moeilijk dit soms kan zijn, maar hoe fijn tegelijkertijd.

Ik weet in ieder geval zeker dat ik jullie wat meer zal gaan volgen, en hoop ook andere te kunnen helpen met het delen van mijn ervaringen.
:dag:

hey juuth, wat een leuk verhaal! welkom.
Ik vlieg over 4 weken heen en zie hem dan weer voor het eerst.
ben nu al zenuwachtig! ben zo bang dat ik tegenval.
Hebben jullie dat ook gehad? of is dit heel raar??

De keren ervoor ben ik niet alleen terug geweest en ook gewoon zelf een hotel geregeld, dus wel spanning maar heel anders dan de laatste keer.
De laatste keer dus alleen een vliegticket gekocht, hij zou het hotel regelen. Ik was zooooooooooooo nerveus. Was hij wel op tijd op het vliegveld?? Egyptenaren en op tijd zijn whahahaha… maar hij was al anderhalf uur aan het wachten op het vliegveld toen ik kwam… had een half uur vertraging, dus hij was ruim op tijd :wub: daarna was de spanning snel weg, en was het alleen maar fijn dat we samen waren!

Ik ben van plan om (hopelijk) in april voor het eerst terug te gaan om uit te zoeken hoe het nou zit tussen ons. We gaan er allebei wel vanuit dat het zo goed zit als we denken dat het zit maar ja, you never know…
M heeft gezegd dat ik alleen een ticket hoef te boeken, hij regelt een appartement voor me… Wat vinden jullie? Is dat raar voor de eerste keer? Ik vertrouw hem wel hoor, maar ben van plan voor de zekerheid telefoonnummers en adressen van hotels/appartementen mee te nemen net als telnr en adres van de ambassade en zo. Ik vind het vervelend dat ik er zo over na moet denken en me zo voorbereid, maar ja better safe than sorry…
Ik vind het wel heel lief van hem en ook een goed teken dat hij in dat opzicht (financieel) niets van mij verwacht.
Ook wil hij niet dat ik een bus neem vanaf het vliegveld, ik heb volgehouden dat het voor mij geen probleem is maar hij komt me liever ophalen :slight_smile: Ook al moet hij er een paar uur voor rijden…

Spannend hoor voor je om voor de eerste keer gelijk alleen terug te gaan. Ik denk dat het wel goed is om nummers van o.a. ambassade enzo mee te nemen. Moet zeggen dat ik dat niet had gedaan. Misschien naief, misschien niet. Volg je gevoel hierin, wat zegt je gevoel? Als jij je prettig voelt hierbij moet je dat vooral doen.
Wat mij een safe gevoel gaf is dat al de politie die je tegenkomt op het vliegveld, op straat bij de hotels etc… allemaal zijn om jou als toerist te beschermen. Dus als er echt iets aan de hand is, geef een gil en ze zijn er. Heb er gelukkig geen ervaring in, maar dat houd ik me maar voor.
Ik had ook geen hotel geregeld, dus was echt de vraag waar ik terrecht zou komen, maar hij had echt iets leuks voor ons geregeld. Toen ik daaraan kwam kreeg ik gelijk een simkaart van mobinile en heb alle gegevens naar nl gesmst. Waar ik zat e.d.
Ik vertrouw R. en gaf hem de kans dit te regelen voor me (met alle spanning van dien hoor), maar was voor mij wel een test hoe serieus hij is :wink: Wij vrouwen testen toch graag hahahaha. Maar hij is dubbel en dwars geslaagd. Zou het zo weer doen! Leuk, hou me op de hoogte. Ik deel jullie spanning!!

hey hey!
welkom hier!
Voor mij nog maar een paar daagjes en dan zit het verhaal in Nederland erop!
morgen nog naar de dierentuin en overmorgen koffers inpakken. Dan gaat mijn volgende tot nu toe grootste avontuur beginnen in egypte.
Had het vandaag even moeilijk en t zla nog wel even komen, want ook een stel vrienden komen vanaaf op bezoek als een sorrt van afscheid.
Pfff dan zal ik iedereen en nederland zo lang niet meer zien. Op t ogenblik begint het nu pas een beetje door te dringen… eigenlijk toch wel heel erg eng allemaal.
De tijd hier in NL met mijn vriend is wel erg leuk, gezellig en prettig. Ook heb ik het idee dat mijn ouders iets meer vertrouwen hebben gekregen. Dat hij mijn opa en oma heeft ontmoet en ze vandaag gezegd hebben dat het een goede jongen is maakt me nog het meest verbaasd. ze zijn streng gelovig en ik weet dat ze het neit goedkeuren om als christelijke dame met een moslim jongen te gaan, maar toch waren ze heel aardig.
mijn oma zei zelf dat t n leuek jongen was!

Wat je over het contact zegt herken ik volkomen, ik denk dat iedereen dat had aan het begin van de relatie. Nu heb ik de mazzel dat ik niet meer zonder hem hoef te zijn. en toch is t soms wel erg prettig om eventjes alleen te zijn hoor! hihi, ik heb me nu lekker even teruggetrokken in mijn kamer. :wink:

De eerste keer dat ik terug ging had hij nogsteeds hetzelfde appartementje die we samen hadden uitgekozen, dus eigenlijk wa sik er zeker van dat het goed zat. (had al 3 maanden met hem samengewoond, aangezien ik hem heb leren kennen tijdens mijn 6 maand lange stage). Toch was die eerste keer ontzettend eng!! ik had nog een aantal (oud) collega’s die daar woonde en hun telegfoonnummer had, dus ik wist dat mocht er iets gebeuren ik altijd bij iemand terecht kon! dit is natuurlijk nogsteeds zo…
Maarja vandaar da tik ook neit echt andere telefoonnummers enzo meenam,. ik kende de boel al behoorlijk hihi…
Nouja ik stop weer, even relaxen en over 25 minuutjes komen de meiden al!
doegiessss
suusie

Wow wat een gaaf verhaal. Dus als ik het goed begrijp vertrek je voor langere tijd naar Egypte. Heb je daar over geschreven in je vorige berichten. Ga ik toch maar eens terug lezen want ben heel benieuwd hoe je dit aangepakt hebt!! In ieder geval heel veel sterkte en geluk!

ja klopt evalien 2 weken is te overzien en ik vermaak me wel hoor ga ook naar me familie en geef een feestje voor me vrienden komt goed.
de 3de keer dat ik ging, ging ik alleen was zo nerveus zal hij er wel staan op het vliegveld en zal hij het allemaal wel geregeld hebben oooohh man ik kon die dag niets eten van de zenuwen.
Idd de politie geeft dan wel een fijn gevoel want die zijn er genoeg en als je in het toeristengebied zit dan is er genoeg om je heen waar je naar toe kan.
Maar een telefoonnummer meenemen kan nooit kwaad.
Nou ben wel benieuwd naar jullie ervaringen evalien en dreetje.
Welkom juut leuk verhaal. Dus je wilt daar gaan wonen waarom heb je daarvoor gekozen??

Ja, uiteindelijk wil ik daar gaan wonen bij hem. Dat heeft heel veel redenen, maar de grootste reden is dat hij het niet ziet zitten om naar NL te komen en eigenlijk wil ik ook niet dat hij dat doet voor mij. Ik kan makkelijker terug komen naar Nederland en opnieuw een leven opbouwen als er iets mis zou gaan, dan andersom voor hem. Daarbij komt, dat mijn familie al regelmatig in Egypte komt, dus voor mij zal het makkelijker zijn om mijn familie te zien als ik in Egypte ben dan hij als hij in NL zit. Maar goed, zoals het er nu voor staat zal dat nog drie jaar duren, maar zoals ik me vandaag voel ga ik liever gisteren nog daarheen >>>
Vraag me wel af hoe moeilijk of makkelijk het is om voor een langere periode daarheen te gaan. Ik heb een eigen woning, een vaste baan. Ik zal deze woning niet kunnen blijven betalen als ik voor een paar maanden daarheen zal gaan. Allemaal moeilijke keuzes en vragen. Gek word ik er af en toe wel van. Hoe hebben andere dit gedaan?