Oh ja en natuurlijk is er best in Marsa Alam te komen, als ik het niet erg vind om rond de 1000,- te betalen, 3 keer wil overstappen en ongeveer 12u wil reizen maar op de een of andere manier staat dat me allemaal een beetje tegen ![]()
Tot nog toe lijkt vliegen naar Hurghada en vandaar de bus nemen nog de beste optie… :S
Hoi allemaal,
Na bijna 4 weken weer terug op dit forum en heb heel veel gemist zo te lezen.Heb het helemaal geweldig gehad in Egypte, mijn gevoel is helemaal goed geweest en heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld als daar!! Nu helaas een stuk minder, ben nu bijna twee weken terug en voel me vreselijk, mis hem verschrikkelijk en bel me helemaal suf. Heb daar veel meegemaakt, heb ondermeer vier dagen in het ziekenhuis gelegen door een ongeluk met een quad, was niet leuk maar heeft wel bevestigd dat Ahmed helemaal voor mij gaat, hij heeft zn werk afgezegd en letterlijk dag en nacht aan mijn bed gezeten.
Kortom het zit helemaal goed en ben me nu aan het inlezen wat de snelste manier is om samen een leven op te bouwen.Misschien wat te snelle conclusies, maar het voelt goed en ik ga ervoor, en Ahmed ook, en aangezien er toch heel wat tijd overheen zal gaan tot we echt samen kunnen zijn wil ik nu maar vast gaan beginnen. Ahmed heeft Nederlandse lessen geregeld, en is dus nu heel hard aan het oefenen en ik lees me nu suf op alle websites wat het makkelijkste is om te doen. Hetgene waar ik het meest over twijfel is trouwen,we willen heel graag trouwen, maar aangezien we willen proberen ons in NL te vestigen zou ik het liefst ook in Nederland willen trouwen met NL recht. Dan hebben we volgens mij ook minder gedoe over allerlei rechten en plichten die ik graag in de Egyptische huwelijkakte zou willen hebben(bijv recht tot scheiden, geen mogelijk tot huwelijk met meerdere partners ed)Ik vertrouw hem volkomen maar ik denk toch dat het beter is om het te laten vastleggen. Ik zou hem graag met een MVV naar NL willen halen, en dan hier trouwen, en het dan in Egypte laten vastleggen. Heeft hier iemand ervaring mee? En met name, is het makkelijker een MVV voor hem te krijgen als je al getrouwd bent in Egypte of niet?
Ik heb geprobeerd dit op te zoeken op buitenlandse partner, maar de verschillen heb ik tot nu toe nog niet specifiek gevonden.Als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag!!
Voor iedereen die nu in Egypte zit geniet ervan,van elke minuut, want de tijd gaat er helaas veel te snel!!
Liefs,Linnie
Dreetje, jetair vliegt ook vanaf Brussel naar Marsa alam en als je vanuit Duitsland zou kunnen vliegen kan je ook met airberlin of condor vliegen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Vanaf Hurghada naar het vliegveld van Marsa Alam is het ongeveer 2.5 uur rijden (met een taxi/auto). Het kan ook zijn dat je vriend je komt halen of soms is het mogelijk om een soort van transfer te regelen vanaf Hurghada. Ik ben zelf nog nooit met de bus gegaan. Dus kan daar niets zinnigs over zeggen.
Hey Meiden,
Ik ben benieuwd hoe vaak jullie contact hebben met jullie vriendjes!
Ik zelf spreek mijn vriend gemiddeld drie keer inclusief internet 1 x per week. Persoonlijk vind ik dit erg weinig ook is hij slecht bereikbaar. Als ik sms dat er iets is of dat ik hem echt wil spreken dan belt hij me wel terug en daar ben ik blij om maar kleine dingen zoals dat ik laat weten dat ik internet heb en hoop hem te zien dan kan ik daar bijvoorbeeld helemaal geen antwoord op krijgen niet eens dat hij geen tijd heeft. Dat hoor ik erna als ik ga bellen en hem dan aan de telefoon krijg. Door zijn houding krijg ik daarom twijfels. Ik begrijp dat hij het druk heeft maar ik mis hem gewoon heel erg. Dat ik voor mijn gevoel achter het contact aan moet voelt slecht. Als ik hem aan de lijn heb voelt het goed en is er geen ruzie. Hij heeft er begrip voor maar hij verandert er niet in, hij geeft gewoon aan dat hij het lastig vindt en er niet blij mee is maar dat het nu eenmaal niet anders kan. Hij werkt nu eenmaal op tijden dat ik slaap en ik werk of ben aanwezig als hij werkt. Ik begrijp het dat werk voorgaat daar heb ik geen moeite mee maar in het ongewisse blijven en niets horen zelf geen sms voor twee dagen en dan bel ik maar weer ik houd het niet uit om hem langer uit te testen terwijl ik dat denk ik wel moet doen. Alles bij alles erg lastig hoe gaat dit bij jullie en hoe gaan jullie ermee om.
Liefs Myr,
Myr, dit zijn de bekende twijfels, zeker in het begin van de relatie. Herken dit van mezelf.
In het begin was ons contact veelal alleen per sms en werden mijn berichten naar mijn gevoel niet echt beantwoord maar meer gelezen en kreeg ik uren later eens een bericht terug. SMS-en wordt in Egypte toch meer als kort en bondig gedaan. Als ik er dan naar vroeg begreep hij niet echt waarom ik ‘meer’ nodig had. ‘Hij houdt toch van mij en ik ben altijd in zijn hart?’
Je moet het ook zien als een deel van hun cultuur.
Daarbij, hij reageert toch altijd positief als je hem spreekt? ![]()
Dus maak je bij voorbaat niet te veel zorgen. De afstand maakt het gewoon erg moeilijk. Vergeet ook niet dat de mannen daar inderdaad veel werken, vaak moe zijn daarna, andere tijden dan wij etc.
Bij ons is het daarna stukken beter geworden. Wat hierbij erg heeft geholpen is het aantal keren dat we daarna samen zijn geweest. Dan kun je pas echt praten over je gevoelens, het hoe en waarom en komt er langzaam steeds meer begrip over en weer.
Dus is je gevoel goed, ga hem echt weer zien want die twijfels blijven nu gewoon hangen.
Mijn ervaring is hetzelfde als die van Clejo. Ook mijn vriend laat niet vaak van zich horen. Hij smst soms en belt eigenlijk nooit. Maar als ik bel dan neemt hij altijd op en is dan blij om me te spreken. Hij zegt dat een sms niets zegt, het zijn maar woorden en in zijn gedachte ben ik altijd bij hem.
In het begin smste hij wel vaker dan nu. Maar zelf sms ik ook een stuk minder. Probeer het gevoel los te laten dat hij veel moet bellen of smsen en waardeer de gesprekken die je wel voert. Als je er zelf minder gestressed van wordt is het beter, voor jou en voor hem. Anders krijg je elk gesprek dat je voert een discussie over smsen en bellen terwijl je het ook over leuke dingen kan hebben.
Dat is in ieder geval mijn ervaring:dag:
Hey Clejo en Dalfien,
Bedankt voor jullie reactie! Misschien maak me inderdaad veel te veel zorgen. Mijn vriendje geeft inderdaad ook aan dat ik in zijn hart ben en dat lijkt voor hem inderdaad voldoende. Voor mij is dat inderdaad ook alleen voel ik het niet zo als hij niet reageert, blijkbaar is dit een cultuur verschil. Ik vind het fijn dat het herkenbaar is voor jullie en dat jullie aangeven dat dit niets te maken heeft met zijn gevoelens voor mij. Ergens heb ik dit gevoel ook maar ik heb blijkbaar gewoon bevestiging nodig.
Dus inderdaad terug gaan is de beste optie dat wordt helaas pas mei nog heel ver weg voor mijn gevoel ik kijk er echt heel erg naar uit. Het doet gewoon pijn haha. maar dit is denk ik ook herkenbaar voor jullie het is zo raar had nooit verwacht dat ik dit kon voelen voor iemand.
X Myr
Clejo en Dalfien,
Mag ik vragen hoe lang jullie nu een relatie hebben.
X Myr
Ja, die gevoelens zijn niet te beschrijven he ![]()
Wat ik nog wel wil toevoegen aan mijn vorige post: ons contact is nu helemaal super hoor, op sms, msn, bellen wat minder ivm de kosten. Hij weet/begrijpt nu ook dat het voor mij belangrijk is, weet wat ik voel etc. Dus ben zo blij met hem!!
Hey, bij ons was het de eerste maand, misschien 2 maanden, heel erg met sms contact, toen smsten we allebei bijna ieder uur over echt van alles
We wilden echt gewoon álles van elkaar weten en dat liep qua smssen wel een beetje de spuigaten uit haha, wat dat betreft is M geloof ik niet echt een doorsnee Egyptenaar (maar goed wie is dat wel? ;)).
Daarna was het door omstandigheden lastig om veel te smssen maar dat is eigenlijk wel goed geweest, we zijn er nu allebei wat rustiger in ![]()
Nu sturen we elkaar iedere dag sowieso minstens 1 berichtje, gewoon om te laten weten dat alles goed is en we aan elkaar denken en evt waar je mee bezig bent, soms zijnhet er ook 5, afhankelijk van wat er allemaal speelt.
Internet heeft hij niet dus daar doen we eigenlijk niets mee, af en toe een mailtje maar is niet handig omdat hij dan naar een internetcafe moet en die zit meestal niet in de buurt…
Verder belden we in het begin dagelijks maar dat is wel zo onwijs duur en ook dat moest door omstandigheden even wat minder. Wel goed om gedwongen te worden te minderen, het werkte namelijk echt als een soort drugs, het was/is nooit genoeg ![]()
Nu bellen we wisselend, soms 1 keer in de week, soms 4 keer afhankelijk van de behoefte. We proberen het rustig aan te doen haha… maar korter dan een uur bellen lukt oms nog niet, behalve als we van het netwerk afgegooid worden ![]()
Ik ken mijn vriend nu bijna 3 jaar waarvan we nu ruim 1.5 jaar een relatie hebben.:wub:
zo linnie je gaat nu wel heel snel hoelang ken je hem nu en hoevaak ben je al bij hem geweest??
ken je zijn familie?? het is wel fijn om geaccepteerd te worden voor je zal gaan trouwen.
om hier te trouwen zal wel kunnen maar dan zal je hem met een toeristenvisum moeten laten komen en of je dan in nederland kan trouwen weet ik niet. je zal wel eventueel naar belgie kunnen gaan en daar trouwen. Alleen het probleem is dat jullie elkaar nog maar kort kennen als ik het goed heb moet je elkaar minimaal 2 jaar kennen.
Dus je zal beter daar kunnen huwen, huwelijk hier laten inschrijven en dan mvv doen.
Of je wacht nog even en dan mvv doen zonder te huwen maar met genoeg bewijzen dat je elkaar minimaal 2 jaar kent.
myr dit hebben we denk ik allemaal wel gehad ook ik had dat in het begin neem een beetje gas terug en wees blij met de momenten die je met elkaar heb.
Hoelang ken jij je vriend al??
Hey meiden,
Zo te horen hebben jullie inderdaad allemaal deze twijfels en is een lange afstand relatie nu eenmaal niet makkelijk op dit gebied ik hoop dat ik er met Taher nog eens goed over kan praten ik vind het niet erg om elkaar weinig te spreken als ik maar een beetje hou vast zodat ik er naar uit kan kijken wanneer ik hem zie op het internet het niet weten is erg frustrerend haha.
Ik ken mijn vriend nog erg kort ik heb hem de eerste week afgelopen December ontmoet nog niet zo lang dus. In Mei ga ik terug om heb beter te leren kennen maar ik kan je zeggen ben hopeloos in love ik hoop echt dat ik mijn koppie erbij houd.
X Myr
Jeetje Dafien,
Je kent hem dus echt al een behoorlijke tijd! Hoe vaak per jaar ga je naar hem toe? Je zal hem wel vreselijk missen. Ik hoop echt voor je dat je niet zo lang zonder elkaar hoeft te leven tenzij je hiervoor natuurlijk op dit moment de voorkeur aangeeft maar dat kan ik me niet voorstellen.
Reageert jullie omgeving ook zo bot als je zegt een vriend te hebben in Egypte iedereen komt maar met waarschuwingen ik wordt daar soms zo depri van. Ik weet er zijn veel slechte verhalen gelukkig hoor ik die hier niet! Ik vind het fijn dat ik hier wel gewoon mijn verhaal kan doen zonder meteen veroordeeld te voelen ik weet men bedoelt het goed maar leuk is anders.
Hoe gaan jullie hiermee om!! Kennen jullie ook deze negatieve verhalen of weten jullie waar je oo moet letten. Ik vind dit echt lastig ik wil iemand niet als een boeman zien.
X Myr
Ik zie mijn vriend helaas niet zo vaak als ik zou willen. In verband met de winkel die hij heeft kan hij niet makkelijk vrij nemen. We hadden gehoopt om elkaar weer in februari te gaan zien maar dat is niet gelukt. Hij had een werknemer maar die is in december gestopt. Nu staat hij dus zelf de hele dag in de winkel en kan eigenlijk niet eens goed op zoek naar een nieuwe werknemer. Dus daar baal ik wel van en hij natuurlijk ook.
Gewoon maar afwachten dus. Mijn omgeving reageert op zich prima. Ze weten dat ik een vrij kritisch persoon ben en dat je me niet zo snel iets kan wijsmaken. Ik heb natuurlijk ook mijn bedenkingen gehad en veel op internet gelezen waardoor ik vooral in het begin twijfelde. Maar op een gegeven moment moet je dat loslaten als je zelf het gevoel hebt dat het goed zit. En anders, weer een ervaring rijker. Als je alles maar uit de weg gaat omdat je misschien gekwetst gaat worden, daar word ik ook niet echt gelukkig van.
Fijn dat je een datum hebt wanneer je elkaar weer gaat zien. Dan heb je iets om naar toe te leven en af te tellen.
Hoi Myr, Ja die verhalen he. Hier staan de kranten er vol over en twee weken terug wordt het artikel dan anoniem in mijn brievenbus gedeponeerd. Ja zulke dingen, hier werd ik vooral in het begin (16 maanden geleden) erg onrustig over. Dat is nu veel minder aar soms nog best de twijfel hoor.
Wij gaan weer proberen voor 9 mei a.s. erg lang deze keer. Maar ja hij was ook 5 weken hier en wil nu voor drie maanden.
Dus… papier hier ![]()
Marmah
hey dames,
weer even een berichtje van mij!
de toijd gaat verschrikkelijk snel. we hebben besloten neit samen terug te vleigen omda tik dan 200 euro meer zou moeten betalen.
Ik vlieg nu 1 dag later rechtstreeks naar hurghada. mijn lief gewoon nog naar Cairo, om zich daarna te melden bij de Nederlandse ambassade.
Jammer joh jess, heel veel sterkte!
Linnie, ik weet dat omipomi een tijd bezig is geweest met mvv enzo, en die heeft nu gekozen voor een toeristenvisume nz e vetrekken samen (nu geloof ik hihi) naar frankrijk om daar een verblijfsvergunning te regelen. dus ik dnek da tje haar het beste okm dat soort advies te vragen. ze is geloof ik ook in egypte getrouwd met haar man.
En ja ik ebn ook gewend om waarschuwende verha;len te horen, maar vandaag NIET!!!
een vrouw vertelde me dat ze een stel kent. man egyptisch en vrouwn nederlands die al 40 jaar getrouwd zijn en ook al grootouders.
de vrouw is hierbij wel moslima geworden, maar zonder hoofddoek en heel modern.
Dus een bewijs dat het ook goed kan gaan! ![]()
verder wee tik neit veel vna die relatie, dus hoe het ontstaan is en dat soort dingen heb ik geen idee van. ![]()
nouja we gaan weer lekker van elkaar genieten hier in Nederland met mijn liefiee!!!
Gisteren waren we in amsterdam… hij vond de ‘‘barbies’’ toch niet zo interreresant gelukkig ahhaha.
Verder naar t rijksmuseum, anne frank museum geweest. rondtochtje gemaakt emty zo een fietstaxi, rondgelopen, gewinkeld en dus ook doro de ‘‘red light district’’ gelopen. hihi die reactie om voor de eerste keetr een sexshop in te gaan was heel grappig!!! whahaha ik zla zn gezicht neit snel vergeten
:D.
Verder staat de zwarte markt, en de dierentuin nog op de planning.
De molen meoten we ook neit vergeten, maar die is alleen op zondag open.
Och wat is het heerlijk om hier in Nederland emt hem te zijn!!Binnekort zet ik wel wat foto’s maa rik ben nu te druk hihihih!
Dat krantenartikel haha dat het ik ook gehad klopt op die manier willen mensen je toch nog ff wakker:slapen: schudden. haha:nod:
Hoi, iemand ervaring met ltur.com?
Als ik zoek op vluchten in april naar Hurghada kan ik eigenlijk niets vinden, komt dat omdat ze lastminutes hebben en april dus eigenlijk nog te ver weg is?