pff zo zie je maar weer hoe verdriet en plezier dicht bij elkaar staan op een forum als deze. Heel vervelend maar moedig dat je tot dit besluit bent gekomen Jessica! Petje af, echt waar. Ik hoop dat het je lukt om de vriendschap te waarborgen!
Dank je welā¦
Ik hoop ook echt dat we vrienden kunnen en zullen blijven⦠Hij is me erg dierbaar geworden en korte tijd.
We hebben allebei verdriet, maar weten ook dat het niet anders kanā¦
Veel sterkte Jessica! Een moeilijke beslissing maar goed als jullie er allebei achterstaan.
We staan er allebei achter. We weten dat onze liefde voor elkaar echt is, maar dat het helaas niet zal lukken om bij elkaar te blijven⦠Al zouden we niets liever willen dan bij elkaar zijn en samen een toekomst hebbenā¦
Dit maakt het extra moeilijk en extra verdrietigā¦
In hoeverre kan je erachter staan dat je iets beeindigd waar je allebei heel erg verdrietig van wordt? Het is zo dubbelā¦
Bedankt voor jullie steun.
Hè wat vervelend⦠ik kan me zo voorstellen dat je nu zo verdrietig bent⦠Lastig he, om verstand en gevoel op één lijn te krijgen⦠Maar als jullie overtuigd zijn dat het de juiste keuze is dan komt het wel goed.
Sterkte voor nuā¦
Hoi allemaal,
Eerst Suus GENIET ER MAAR LEKKER VAN!!!
En dan de andere kant van de medaille. Pfffff maar zo mooi gezegd. Respect voor elkaar heeft jullie doen besluiten de realtie te beƫindigen.
Knap hoor. En ja het cultuurverschil is zooooooooooooooo groot. Ik kan er inmiddelos na 16 maanden bijna al een boek over schrijven. Ik wens je veel sterkte en hopelijk weer snel veel geluk in de liefde.
Marmah
Hoi allemaal,
Petry, bij ons was het net andersom. M. had de val van het kabinet gehoord op het nieuws in Egypte dus hij begon er zelf over.
Ik ben het wel met je eens dat je over alles moet kunnen praten dat doen wij ook. Dan ontdek je hoe verschillend de cultuur is. Ik denk met name aan het homohuwelijk. Ik werk veel in de danswereld dus voor mij is dat heel normaal. Nou M. denkt daar wel wat anders over hoor. Toen M. hier was wat denk je van onze gesprekken over Wilders (knap he hoe hij iedere dag het nieuws toch maar weet te halen). etc etc.
Maar moeten nee. Een woord hoeft hij va mij niet te leren en dat is MOET,
Als alles maar bespreekbaar is dan denk dat het wel goed zit.
Petry, wat is jouw interesse hier op de site eigenlijk? Ik krijg niet de indruk dat je hier de discussies op gang krijgt waar je op hoopt. Klopt dat?
Marmah
hoi
sjess sterkte en goed dat jullie hier samen zijn uitgekomen.
cindy das een kort berichtje??
Ben viavia op deze website gekomen. Tijdens een vacantieverblijf in Egypte heb ik een leuke jongen ontmoet. Mijn probleem is dat ik al een tijd een nederlandse vriend heb.
Hoe kan ik hier mee omgaan? Mijn vriend weet nog van niets.
Met vriend a. uit Egypte heb ik wel contact en is onschuldig. Toch zie k dat het steeds leuker word.
Helpppppppppp!
Wat voor hulp wil je van buitenaf?
Is je huidige relatie nog goed? Misschien heeft deze gewoon een oppepper nodig.
Marmah
Hoi Cindy, je hebt gelukkig het goede forum gevonden ![]()
En tja, ik denk dat we allemaal herkennen in wat voor situatie je nu zit. De gevoelens kennen we allemaal. Lees onze ervaringen eens door hier op het forum, en je merkt dat het heel wat voeten in aarde heeft. Ten eerste, in hoeverre is die jongen ābetrouwbaarā, in welke mate ken je hem al, wat wil je eventueel voor hem op het spel zetten.
Er zijn hele goede ervaringen, mindere⦠je zit met cultuurverschil, moeilijk communiceren etc., en het kost heel veel moeite om een egyptenaar naar NL te krijgen, zelfs op een toeristenvisum.
Met alle vragen kun je hier terecht, er zit hier heel veel ervaring op t forum.
Hoi Jessica
Wens je sterkte ik weet dat het moeilijk is , als je veel om elkaar geeft .
gr hihi
Ik denk inmiddels wƩl dat het een duidelijk verschil maakt, of je in Egypte komt als vriendin van of als geliefde van. Misschien is het ook nog afhankelijk van de plaats, want er is geen toerisme. Dus; ik kom op een soort van vrijblijvende basis, en ontmoet wellicht andere mensen dan iemand die daar komt om haar man/verloofde te bezoeken.
Die mensen luisteren ook naar het nieuws, lezen kranten, en hebben vragen, zoals ik dat ook heb over gebeurtenissen in Egypte.
Zo probeer ik momenteel wat meer te weten te komen over het verkiezingsprogramma van Mohamed el Baradei, oud hoofd van het IAE, en onlangs teruggekeerd en zich beschikbaar gesteld als presidentskandidaat.
Er stonden duizenden mensen hem op te wachten, en hij is nog niet gearresteerd. Dat is al heel wat. Het zou ook tricky zijn om dat te doen, want de man heeft een reputatie en wordt door de wereld gevolgd. Dat kan dus nog spannend worden, want elke week worden er politici opgepakt.
De mensen die ik spreek zijn ook variƫrend, van doktoren en ondernemers tot de bawab en de moeder van vriendjes van de kinderen. Verder ben ik leergierig van aard, dus wil overal het hoe en waarom van weten.
Momenteel is het kabinet gevallen, en staat Nederland op het punt om massaal en openlijk voor een PVV te kiezen. Het struikelpunt was een internationale kwestie die ook in het Midden Oosten prominent onder de schijnwerpers staat.
Het gevolg voor mensen in een relatie met een Egyptenaar kan dus afhankelijk zijn van die komende verkiezingen. En ik denk zeer zeker dat de algemene houding ten opzichte van een buitenlander er niet beter op zal worden. Ik vroeg me af of dat besproken werd.
Zoals ooit een Egyptenaar me verbijsterd vroeg naar het geven van een euthanasie injectie voor oude mensen. (Want zo had hij dat begrepen)
Het is een afgeleide van in relatie zijn metā¦
Ja maar dat vroeg ik dus niet.
Misschien iets teveel met jezelf bezig???
Marmah
ook mijn ideeā¦
of een apart topic startenā¦
Is inmddels gedaan. Ik denk dat ik niet begrijp wat je bedoelt. Ik schrijf toch over de reden??? 'Het is een afgeleide van in relatie zijn met⦠ā
Maar ik zal wel nieuwe topics starten, als de meerderheid bezwaar heeft tegen algemene vragenā¦
Bezwaarā¦het is meer āte zwaarā.
En de belangstellenden van dit topic kunnen toch zeker het andere topic bezoeken? No problemā¦
Wat blijft is dat meningen verschillen, no hard feelings ![]()
Het gaat mij er maar om dat je maa schrijft en schrijft en niet leest wat een ander je vraagt.
Ik denk inderdaad beter een apart item te starten
Marmah
Helpā¦
ik ben niet zoān held in het zoeken van vliegtickets maar⦠zoals ik het begrepen heb was Transavia de enige maatschappij die vanaf Schiphol naar Marsa Alam vliegt. Nu blijkt dat ze daar na maart mee gaan stoppen, althans, de vluchten zijn alleen nog te boeken als je een reis boekt via een reisorgansatie⦠maar dat wil ik helemaal niet⦠![]()
Is er hier iemand die hier misschien meer over weet?
Misschien dat ik anders naar Hurghada kan en dan evt een bus oid naar Marsa Alam kan nemen, geen idee dat zal ik M eens vragenā¦
Maar weet iemand meer??