hallootje 
Goh, kan het niet nalaten toch weer eens iets te posten … wat een mooie en opvallende teksten kom ik tegen.
Veel mannen in NL ( boven een bepaalde leeftijd ) zijn tegenwoordig ook echt niet meer te vertrouwen. Het enige wat zij niet hebben is dat ze je gebruiken om te emigreren maar voor de rest word je ook door hun vaak genoeg behandeld als een stuk vuil of als een matras.
Dat heeft volgens mij niets met leeftijd te maken en achtergrond, denk zelfs dat juist meer jonge jongens gebruik maken van totdat ze denken ik moet me nu gaan settlen, maar aan de andere kant heb je natuurlijk de getrouwde mannen die vreemd gaan…maar tegenwoordig (en wat sommige mannen ook negatief heeft gevormd niet alleen tegenwoordig!) maken vrouwen net zo goed misbruik van mannen. Ik denk ook niet dat het hier om gaat. Het gaat om de achtergrond, cultuur, het geloof, het verschil, de afstand, de reden om inderdaad met een westerse vrouw te willen gaan, terwijl ze diezelfde vrouw (en niet allemaal uiteraard) bestempelen als ‘hoer’, etc. Het blijft dus gewoon je eigen keuze inderdaad en ik heb hier altijd geroepen volg je gevoel je zesde zintuig die wij vrouwen niet voor niets hebben gekregen! Juist om te voorkomen dat en let wel mannen hebben zo hun voelsprieten om precies die zwakke meisjes/vrouwen eruit te pikken die ze kunnen gebruiken (geldt voor alle vrouwen respectievelijk mannen van alle nationaliteiten).
Ik vind de uitspraken van Petry erg mooi, maar ook erg theoretisch.
Er bestaat niet zoiets als goede spijt en slechte spijt. Spijt is het gevoel wat je krijgt nadat je een verkeerde beslissing hebt genomen, simple as that. En meer dan het als ‘les’ te beschouwen, is er niet.
Alle geluk en voorspoed die we in ons leven ervaren, zijn veroorzaakt door onze eigen positieve activiteiten in het verleden. Eveneens zijn al de problemen veroorzaakt door onze eigen destructieve activiteiten. Er is niemand die beloning of straf uitdeelt. Wij creëren zelf oorzaken door onze activiteiten en we ervaren de gevolgen daarvan. We zijn dus verantwoordelijk voor onze eigen prettige en vervelende ervaringen.
Simple as that en meer dan het als ‘les’ te beschouwen is er niet. Zo simpel is het natuurlijk niet en hoe vaak moeten sommigen vrouwen (en mannen) hun hoofd niet stoten voor ze hun ‘les’ hebben geleerd. Nee…we willen er soms niet aan en wat moeten we nou eigenlijl leren vraag je je soms af?! Ook erg makkelijk te zeggen dat al onze problemen veroorzaakt zijn door onze eigen destructieve activiteiten. Wauw, dat is nogal wat zeg! Was het maar zo. Hoe verklaar je dan dat iemand een dierbaar persoon verliest en daardoor problemen krijgt in zijn/haar leven? Was dat een destructieve activiteit van die persoon zelf? Nee, maar het is die persoon overkomen. Wie leert die persoon dat dat wellicht zijn/haar bron is van problemen? Dat is de les die zij moeten leren…sommige leren hun les nooit
Toch vind ik het een mooie tekst en ben ik helemaal voor positief denken!
Het uiteindelijke resultaat van jullie relaties is dus in feite door jullie zelf gecreëerd.
Ja, weer zo’n uitspraak, mooi maar ja…
En of jullie ooit met spijt te maken zullen krijgen, is helemaal afhankelijk van jezelf… Niet van je partner, niet van je ouders, of van zijn ouders, alleen maar van joú !
Daar ben ik het dus niet mee eens, gezien bovenstaande. Begrijp het, maar het is niet geheel en alleen afhankelijk van jezelf, maar ook wel degelijk hoe je bent gevormd (als kind en later). Wat heeft jou gemaakt tot wie je bent, wat heeft jou gevormd, wie heeft je gevormd op jonge leeftijd als je nog beïnvloedbaar bent. Dat is wel het mooie van het leven…dat zijn de lessen die je tegenkomt op je pad…wat moet jij leren in het leven? Wellicht voor sommige hier dat ze beter luisteren naar hun zesde zintuig. Wellicht onvoorwaardelijk van iemand leren houden. Wellicht…vul maar in 
Een man is geen brok klei, die je kunt vormen naar gelang je verwachtingen, een Egyptenaar al helemaal niet. Als je wil weten wat je kunt verwachten, kijk dan naar zijn moeder, zijn zus. Als zij een leven hebben wat voor jou aanvaardbaar is - en niet alleen in economisch opzicht- dan kun je gaan kiezen.
Dit vind ik …ja…lastig…wat als het niet voor jou aanvaardbaar is, maar dat ook niet voor je egyptische lover? Wel een belangrijke deze, misschien kan je hem nog wat toelichten? Als je wilt weten wat je kan verwachten …kijk dan naar …Hmmmm…als die moeder je niet wil leren kennen, als je die moeder, zus etc. pas kan ontmoeten nadat je bent getrouwd omdat ze niet zomaar een vrouw mee naar huis kunnen nemen. Lastige deze.
Wat verwachten Egyptische vrouwen dan over het algemeen van een relatie? (ik snap wel dat ze niet allemaal hetzelfde verwachten) Waarin verschillen zij volgens jullie van westerse vrouwen?
Ben ik wel benieuwd naar…
Ja, merendeel is islamtisch en daarvan zijn er in Nl. genoeg (islamitische vrouwen). Daar kan je ook contact mee leggen, leer je ook veel van hoor! Van veel kan je gelijk wat arabisch leren 
Als een man een Nederlander is zegt dat toch ook precies niets over hem? Dat mijn zussen en ik uit hetzelfde nest komen met dezelfde religie, normen en waarden en achtergrond betekent niet dat we hetzelfde zijn. Laat staan dat er dan iets te zeggen valt over mensen uit hetzelfde land.
Ja, toch zegt het wel degelijk iets over de nederlandse man, over jou etc. Dat is je referentiekader waar je dan aan moet denken. Dus wat jou heeft gevormd e.d. Waar iemand vandaan komt zegt zeker iets over die persoon. Een italiaan is ook weer heel anders dan een braziliaan toch?! Dat je niet allemaal hetzelfde bent als je uit hetzelfde gezin komt is logisch. Toch zijn er overeenkomsten, hebben jullie veelal hetzelfde referentiekader. Dat een ieder daar op zijn manier mee omgaat is logisch.
Interessant, interessant …hou hiervan
maar ga het hier wel weer bij laten voorlopig 
Geniet, je leeft maar een keer! (hmmm misschien ook niet :))