'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Dames, dames, toch! Mag ik je er even op attenderen dat ik geen enkele man persoonlijk heb aangevallen? Ik heb gesproken over het stereotype verschijnsel “DE Egyptische man” , met name degenen die relaties hebben of hebben gehad met Europese én Egyptische vrouwen. Ik heb verteld over mijn achtergrond, ik heb verteld over mijn ervaringen, met de mannen én de vrouwen.
In verschillende sociale lagen van de samenleving zelfs, van puissant rijk tot de lagere klassen.

Mijn ervaringen worden gezien als een persoonlijke aanval. Mijn adviezen ( Ga eens open en eerlijk het gesprek aan) worden als denigrerend ervaren, en mijn toon klinkt jullie belerend in de oren. Dat is jullie goed recht. Je mag van mij vinden wat je zelf wil. Zoals ik óók mijn eigen mening mag hebben, en nét zo vrij ben om die te verkondigen als iedere andere bezoeker. Toch?

Ik mag toch aannemen dat jullie allemaal gesteld zijn op onze verworven vrijheden, nietwaar? Nou, een van die vrijheden is dat je de mening van een ander hoort te respecteren, ook al is die anders dan jouw mening. Je mag je mening verkondigen, je mag hem verdedigen, dat doen we hier tenslotte, maar we gaan n i e t onrespectvol met de ander om. We gaan n i e m a n d persoonlijk aanvallen om die andere mening. Tenslotte zijn we allemaal volwassen en moeten we omgaan met a l l e mensen, niet alleen de gelijkgestemden.

Tot slot, natuurlijk ken ik voorbeelden van goede én slechte mensen. Het feit dat ik al zolang met een Egyptische bevriend ben, daar regelmatig kom, zegt al dat ik geen hekel heb aan het land en de bevolking. Ik kan geen opmerkingen maken over jullie persoonlijke situaties, want dan zou ik de mensen moeten kennen. Heb ik ook niet gedaan. Maar blijkbaar zijn er genoeg tere zieltjes die elke vorm van kritiek op een groep mensen waarvan je vriend deel uitmaakt, ziet als persoonlijke aanval.

Het was begonnen om dat ‘spijt hebben’; de betere en de slechtere vorm van spijt, en waarvan ik zei dat die niet bestond. Remember? Het is eigenlijk van de gekke dat zelfs zo’n uitspraak uit z’n verband word getrokken en er een hele rel van wordt gemaakt, inclusief priveberichten. Slaap er maar eens een nachtje over, misschien dat dat de gedachten ietwat
verandert…

ik hoop dat je mijn PB tenminste (een beetje) snapt en ook de rest van de reacties, want mij had je wel persoonlijk aangevallen.
‘‘De egyptische man’’? al onze mannen zijn egyptisch dus je valt ze allemaal persoonlijk aan…

ik heb nog 2 vragen:

1. Zou jij de gok wagen als je ontzettend verliefd wordt op een buitenlander in een ander land??
  2. waarom ben je in godsnaam zo verschrikkelijk bezig met mensen en een relatie met een Egyptenaar??

wieweet kan ik je beter begrijpen als je antwoord geeft op de vragen

ik had hier iets neer gezet, maar hoe t nu gaat is natuurlijk te triest voor woorden… dus vandaar dat ik het heb weggehaald.

hallootje :slight_smile:

Goh, kan het niet nalaten toch weer eens iets te posten … wat een mooie en opvallende teksten kom ik tegen.

Veel mannen in NL ( boven een bepaalde leeftijd ) zijn tegenwoordig ook echt niet meer te vertrouwen. Het enige wat zij niet hebben is dat ze je gebruiken om te emigreren maar voor de rest word je ook door hun vaak genoeg behandeld als een stuk vuil of als een matras.

Dat heeft volgens mij niets met leeftijd te maken en achtergrond, denk zelfs dat juist meer jonge jongens gebruik maken van totdat ze denken ik moet me nu gaan settlen, maar aan de andere kant heb je natuurlijk de getrouwde mannen die vreemd gaan…maar tegenwoordig (en wat sommige mannen ook negatief heeft gevormd niet alleen tegenwoordig!) maken vrouwen net zo goed misbruik van mannen. Ik denk ook niet dat het hier om gaat. Het gaat om de achtergrond, cultuur, het geloof, het verschil, de afstand, de reden om inderdaad met een westerse vrouw te willen gaan, terwijl ze diezelfde vrouw (en niet allemaal uiteraard) bestempelen als ‘hoer’, etc. Het blijft dus gewoon je eigen keuze inderdaad en ik heb hier altijd geroepen volg je gevoel je zesde zintuig die wij vrouwen niet voor niets hebben gekregen! Juist om te voorkomen dat en let wel mannen hebben zo hun voelsprieten om precies die zwakke meisjes/vrouwen eruit te pikken die ze kunnen gebruiken (geldt voor alle vrouwen respectievelijk mannen van alle nationaliteiten).

Ik vind de uitspraken van Petry erg mooi, maar ook erg theoretisch.

Er bestaat niet zoiets als goede spijt en slechte spijt. Spijt is het gevoel wat je krijgt nadat je een verkeerde beslissing hebt genomen, simple as that. En meer dan het als ‘les’ te beschouwen, is er niet.
Alle geluk en voorspoed die we in ons leven ervaren, zijn veroorzaakt door onze eigen positieve activiteiten in het verleden. Eveneens zijn al de problemen veroorzaakt door onze eigen destructieve activiteiten. Er is niemand die beloning of straf uitdeelt. Wij creëren zelf oorzaken door onze activiteiten en we ervaren de gevolgen daarvan. We zijn dus verantwoordelijk voor onze eigen prettige en vervelende ervaringen.

Simple as that en meer dan het als ‘les’ te beschouwen is er niet. Zo simpel is het natuurlijk niet en hoe vaak moeten sommigen vrouwen (en mannen) hun hoofd niet stoten voor ze hun ‘les’ hebben geleerd. Nee…we willen er soms niet aan en wat moeten we nou eigenlijl leren vraag je je soms af?! Ook erg makkelijk te zeggen dat al onze problemen veroorzaakt zijn door onze eigen destructieve activiteiten. Wauw, dat is nogal wat zeg! Was het maar zo. Hoe verklaar je dan dat iemand een dierbaar persoon verliest en daardoor problemen krijgt in zijn/haar leven? Was dat een destructieve activiteit van die persoon zelf? Nee, maar het is die persoon overkomen. Wie leert die persoon dat dat wellicht zijn/haar bron is van problemen? Dat is de les die zij moeten leren…sommige leren hun les nooit :slight_smile: Toch vind ik het een mooie tekst en ben ik helemaal voor positief denken!

Het uiteindelijke resultaat van jullie relaties is dus in feite door jullie zelf gecreëerd.

Ja, weer zo’n uitspraak, mooi maar ja…

En of jullie ooit met spijt te maken zullen krijgen, is helemaal afhankelijk van jezelf… Niet van je partner, niet van je ouders, of van zijn ouders, alleen maar van joú !

Daar ben ik het dus niet mee eens, gezien bovenstaande. Begrijp het, maar het is niet geheel en alleen afhankelijk van jezelf, maar ook wel degelijk hoe je bent gevormd (als kind en later). Wat heeft jou gemaakt tot wie je bent, wat heeft jou gevormd, wie heeft je gevormd op jonge leeftijd als je nog beïnvloedbaar bent. Dat is wel het mooie van het leven…dat zijn de lessen die je tegenkomt op je pad…wat moet jij leren in het leven? Wellicht voor sommige hier dat ze beter luisteren naar hun zesde zintuig. Wellicht onvoorwaardelijk van iemand leren houden. Wellicht…vul maar in :slight_smile:

Een man is geen brok klei, die je kunt vormen naar gelang je verwachtingen, een Egyptenaar al helemaal niet. Als je wil weten wat je kunt verwachten, kijk dan naar zijn moeder, zijn zus. Als zij een leven hebben wat voor jou aanvaardbaar is - en niet alleen in economisch opzicht- dan kun je gaan kiezen.

Dit vind ik …ja…lastig…wat als het niet voor jou aanvaardbaar is, maar dat ook niet voor je egyptische lover? Wel een belangrijke deze, misschien kan je hem nog wat toelichten? Als je wilt weten wat je kan verwachten …kijk dan naar …Hmmmm…als die moeder je niet wil leren kennen, als je die moeder, zus etc. pas kan ontmoeten nadat je bent getrouwd omdat ze niet zomaar een vrouw mee naar huis kunnen nemen. Lastige deze.

Wat verwachten Egyptische vrouwen dan over het algemeen van een relatie? (ik snap wel dat ze niet allemaal hetzelfde verwachten) Waarin verschillen zij volgens jullie van westerse vrouwen?
Ben ik wel benieuwd naar…

Ja, merendeel is islamtisch en daarvan zijn er in Nl. genoeg (islamitische vrouwen). Daar kan je ook contact mee leggen, leer je ook veel van hoor! Van veel kan je gelijk wat arabisch leren :slight_smile:

Als een man een Nederlander is zegt dat toch ook precies niets over hem? Dat mijn zussen en ik uit hetzelfde nest komen met dezelfde religie, normen en waarden en achtergrond betekent niet dat we hetzelfde zijn. Laat staan dat er dan iets te zeggen valt over mensen uit hetzelfde land.

Ja, toch zegt het wel degelijk iets over de nederlandse man, over jou etc. Dat is je referentiekader waar je dan aan moet denken. Dus wat jou heeft gevormd e.d. Waar iemand vandaan komt zegt zeker iets over die persoon. Een italiaan is ook weer heel anders dan een braziliaan toch?! Dat je niet allemaal hetzelfde bent als je uit hetzelfde gezin komt is logisch. Toch zijn er overeenkomsten, hebben jullie veelal hetzelfde referentiekader. Dat een ieder daar op zijn manier mee omgaat is logisch.

Interessant, interessant …hou hiervan :slight_smile: maar ga het hier wel weer bij laten voorlopig :wink:

Geniet, je leeft maar een keer! (hmmm misschien ook niet :))

Oh ik miste nog twee bladzijden :wink: … ga nog ff verder…zit er nu middenin :slight_smile:

Toevallig (:)) kom ik uit een groot traditioneel gezin, waarin moeders achter het aanrecht en vader hard werkte. Zo hard dat hij is overleden aan een hartaanval (groot gezin, hard werken, etc.). Mijn moeder is alleen met hem gegaan en ook na zijn dood nooit een ander gehad…hoe romantisch…zo verliefd was ze. Misschien trok mij dat wel aan in de ‘egyptenaar’, maar ja ik had hier al het nodige meegemaakt. Het verliep mij niet zo voorspoedig als bij mijn moeder :slight_smile:

En als je regelmatig in een omgeving als dat verkeert, ga je hetzelfde doen. Dat kom je zelfs hier in de TBS-klinieken tegen. Verplegers van TBS-ers, die ook vaak manipuleren, nemen die houding over. Sla de stukken er maar op na…

Nou wat daar allemaal gebeurd wil je niet weten …heb er tijdelijk gewerkt …not my cup of tea.

In Nederland wordt manipulatie niet gewaardeerd, wij geven de voorkeur aan het openlijk bespreken van onze wensen en bezwaren. dat is echter zo direct, dat het in veel andere culturen als lomp, ongemanierd of arrogant wordt gezien.

In Nederland wordt manipulatie niet gewaardeerd, wij geven de voorkeur aan het openlijk bespreken van onze wensen en bezwaren. dat is echter zo direct, dat het in veel
andere culturen als lomp, ongemanierd of arrogant wordt gezien.

Ik zeg veel, mijn moeder zegt dan heel wijs (boerenslimheid?! :)): je kan wel alles denken maar niet alles zeggen.

Ik denk niet dat een man die werkt in een toeristisch gebied per definitie van een lagere klasse komt omdat ie op zoek is naar geld. Dit zegt misschien meer van de werkgelegenheid in Egypte dan van de afkomst van de mannen.

Dat denk ik (weet ik bijna wel zeker als ervaringsdeskundige ;)) ook Omipomi :slight_smile:

Waar denk je aan bij het woord ‘kinderontvoeringen’? Aan Egyptische vaders die na een echtscheiding hun kind meenemen naar Egypte?
Fout! De meeste kinderontvoeringen worden gepleegd door Westerse vrouwen, en de landen waarin het het meest plaatsvindt zijn Europa en de VS…

Oh interessant! I didn’t know…zo zie je maar weer waar een forum al niet goed voor is :slight_smile:

Luister, als jij stevig genoeg in je schoenen staat, dan doen die aanmerkingen je helemaal niks. Maar als je niet zeker van je zaak bent, dan haat je ze. Want ze brengen twijfel. Je houdt niet van twijfel. Niet schrijven maar praten, Suusieme, praten moet je. Totdat je elkaar helemaal begrijpt…

Praten doet Suusieme genoeg! Ik wil je boek wel lezen hoor! Goedzo… schrijf het maar van je af hier en schrijf het maar op in een boek! Leesvoer van een ervaringsdeskundige waar we iets mee kunnen! Yeah! xx

Ik wil in peace gelukkig worden en zonder dat mensen zich druk maken om mijn relatie … en ik denk dat iedereen dit wil .
Ik ben gelukkig getrouwd en het kan me niet schelen wat andere mensen zeggen .
Ik ga voor mijn geluk en die heb ik gekregen .
Maar goed Petra jij denkt anders .

Even in defense van Petry…denk niet dat ze jullie wil lastig vallen en zeker wil dat iedereen gelukkig is mijn of zonder (egyptische) partner. Hoe ik het lees (als ex-orfi-vrouw ;)) is het goed bedoeld.

Ik spreek en versta toevallig vloeiend arabisch en weet dus precies wat er over mij gezegd wordt.

Altijd handig!..ben jaloers! :wink:

Ben jij de redder van de slachtoffers van Egyptenaren? Ik zou die taak maar gauw van mn schouders laten glijden. Als er slachtoffers vallen ben jij ook niet degene die deze vrouwen hoeft op te vangen.

Kom op meiden laat je niet kisten! Zoals ik zei volgens mij bedoelt Petry het niet slecht. Begrijp dat jullie het hier niet willen lezen, maar zit toch ook een goed stukje filosofie achter voor de nieuwelingen hier?! Ach, ik vond het niet zo erg in ieder geval…leven en laten leven maar eerlijk is eerlijk de reden dat ik hier niet meer poste was omdat ik geen relatie meer heb met een egyptenaar. Zal mij ook weer vervoegen naar andere onderwerpen hihi. Was toch even leuk hier weer iets te plaatsen :wink:

Hou jullie taai, laat je niet gek maken, geniet…Valentijnsdag komt eraan. Laten we ons weer van onze westerse kant kennen en wat liefde naar elkaar sturen!!! xxxx

en ik zie dat ik nog een pagina te lezen heb (heb weer te snel gereageerd…maar zo eens in de zoveel tijd reageren …dan mag het wel een keertje lang toch? :()

surnamers-gaan altijd vreemd
antilianen-zijn loverboys
egyptenaren- doen het voor het visum

hihi…ik ben ervaringsdeskundige…kom maar op :slight_smile:

Ik mag toch aannemen dat jullie allemaal gesteld zijn op onze verworven vrijheden, nietwaar? Nou, een van die vrijheden is dat je de mening van een ander hoort te respecteren, ook al is die anders dan jouw mening. Je mag je mening verkondigen, je mag hem verdedigen, dat doen we hier tenslotte, maar we gaan n i e t onrespectvol met de ander om. We gaan n i e m a n d persoonlijk aanvallen om die andere mening. Tenslotte zijn we allemaal volwassen en moeten we omgaan met a l l e mensen, niet alleen de gelijkgestemden.

Suusieme heeft gelijk Petry, je toon was tegen haar niet helemaal juist en begrijpelijk ‘verkeerd’? opgevat door Suusieme.

Ik ben er doorheen, het was me een waar genoegen, hoogste tijd om ‘er een nachtje over te slapen’…ben benieuwd of ik het kan laten te reageren morgen…of overmorgen…of… :wink:

Doegies!

En meiden laat je niet kennen…tere zieltjes…?! Nee, geldt zeker niet voor iedereen hier!

Even kort Maud:

Simple as that en meer dan het als ‘les’ te beschouwen is er niet. Zo simpel is het natuurlijk niet en hoe vaak moeten sommigen vrouwen (en mannen) hun hoofd niet stoten voor ze hun ‘les’ hebben geleerd. Nee…we willen er soms niet aan en wat moeten we nou eigenlijl leren vraag je je soms af?! Ook erg makkelijk te zeggen dat al onze problemen veroorzaakt zijn door onze eigen destructieve activiteiten. Wauw, dat is nogal wat zeg! Was het maar zo. Hoe verklaar je dan dat iemand een dierbaar persoon verliest en daardoor problemen krijgt in zijn/haar leven? Was dat een destructieve activiteit van die persoon zelf? Nee, maar het is die persoon overkomen. Wie leert die persoon dat dat wellicht zijn/haar bron is van problemen? Dat is de les die zij moeten leren…sommige leren hun les nooit :slight_smile: Toch vind ik het een mooie tekst en ben ik helemaal voor positief denken!

Zo dacht ik er vroeger ook over. Totdat op een zeker moment een arts me hier attent op maakte. Iemand was zwaar ziek, had een overlevingskans van 50%, en ik vond eigenlijk dat ik me gelukkig kon prijzen omdat anderen, in de bedden ernaast, minder kans hadden op overleven. Tegelijkertijd bedacht ik dat dát wel heel vreemd was: Naast iemand staan die 50% kans heeft om dood te gaan en jezelf gelukkig prijzen.
In vertelde het die arts, en die zei dat je die houding juist nodig hebt om te kunnen overleven. En die ging dus door op die theorie. In ieders leven gebeuren goede dingen en slechte dingen.
Je kent allemaal wel iemand waarvan je denkt dat die voor het ongeluk geboren is, ze lijken altijd ongeluk te hebben.
Maar het is niet wat je overkómt, het is hoe je ermee omgaat. Natuurlijk kan een slechte ervaring een blijvend effect hebben op mensen, maar ik sprak over die vrouwen die allemaal min of meer gelidtekend zijn. Een relatie die een dusdanig effect heeft gehad dat ze blijvend verdriet hebben. Zelfs 35 jaar later. Die nooit meer een andere relatie zijn aangegaan, omdat ze er simpelweg niet meer toe in staat zijn.
Dat is dan tegelijkertijd de reden dat ik dit allemaal schreef. Ik heb de gevolgen veelvuldig gezien…

Het gaat er niet om dat er hier tere zieltjes zijn die geen kritiek aankunnen. Ik ben in de overtuiging dat dat helemaal niet zo is trouwens…
Maar wel het generaliseren van Egyptenaren dat automatisch wordt doorgetrokken naar onze mannen. Dat is niet raar. Dat heeft te maken met wat wij al dagelijks te horen krijgen en waardoor bij velen van ons een grens is bereikt.
Als je ouders met je praten, ok, je vrienden, ok, je kennissen, tja, je collega’s, hmmmm en dan ook nog vreemden???

Ik heb niet het idee dat ik een teer zieltje heb, absoluut niet. Maar ik ben al die ‘algemene’ uitspraken en verhalen over egyptenaren ook beu. Uiteindelijk wordt er toch altijd op MIJN partner gedoeld.
WE WETEN HET NU WEL! En door te generaliseren praat je ook over mijn echtgenoot en over hem hoef jij helemaal niks te zeggen totdat je hem kent!
Als je een paar pagina’s terugleest zie je misschien zelf ook waar we het over hebben en dat we alle boeken hebben gelezen en alle verhalen al eerder hebben gehoord. Dus wat wil je nou toevoegen?

Ik vraag me echt af vanwaar jouw interesse om op dit forum te posten?
En waarom zou je ons de les willen lezen? Want dat is wat je in mijn ogen doet.

Nou, in principe is het een gevolg van de emailnotificatie zodra je gepost hebt. Je reageert ergens op, iemand reageert dáár weer op, en zo ontstaan er gesprekken.
Ik kan me misschien wel iets voorstellen van het gevoel wat je hebt, als je voortdurend door Jan en alleman wordt aangesproken op jouw situatie.

Vroeger had ik een baby die -door een anatomisch gebrek- een nogal hachelijk geluid maakte bij het ademen en als -ie moest hoesten. Het klonk als tuberculose, longontsteking en alle aandoeningen die én ernstig zijn en met ademhaling te maken hebben.
Wáár ik ook ging, altijd waren er wel een paar mensen die aanmerkingen maakten op mijn onverantwoordelijke gedrag om dat kind mee naar buiten te nemen. Er was niks aan de hand, maar het leék als ie doodziek was.
Het was net een blaffende zeehond in een wandelwagen. :slight_smile:
Dat kan natuurlijk heel irritant zijn, omdat je de natuurlijke neiging voelt je keuze te verdedigen. Hij is niet ziek, hij heeft dit-en-dat. Vervolgens moest je daar ook weer een uitleg over geven, en daar had ik A geen zin in, en B hebben ze d’r niks mee te maken!
Dus was mijn houding al gauw om er een geintje over te maken, waaruit duidelijk werd dat het kind niet ziek was, en gewoon anders in elkaar zat dan de meesten, en dan op een manier die geen ruimte meer liet voor tegenspraak.
Het is meer de houding van iemand die een wax-coat draagt, waar alle regen langs af glijdt.
Als je zeker van je zaak bent, kun je dat makkelijk doen en hebben aanmerkingen zogezegd geen enkel effect.

De houding van het in de verdediging schieten zodra iemand iets zegt wat niet op hen persoonlijk gericht is, maar op een bevolkingsgroep, nodigt zelfs uit tot discussie. Als iemand iets negatiefs zegt over Nederlanders, of over Balkenende, voel je je dan aangesproken?
Ik niet…

Ik denk dat je- misschien onbewust- steeds bevestiging zoekt; dat wat jij doet goed is! En waarom heb je die bevestiging nodig? Vanwege die generaliseringen en goedbedoelde adviezen! Zoals in die eerdere situatie met dat kind in het wandelwagentje, in het begin heb je misschien zélf nog twijfels - is ie misschien niet te ziek om buiten te komen- later wéét je gewoon dat hij niet ziek is, en dat geluid er nu eenmaal bijhoort. Hij zal misschien ziek lijken, hij is het niet! ( wat wellicht makkelijker werd als ‘de zieke’ met een enorme grijns in zijn karretje zat.)

In feite belemmer je jezelf door die defensieve houding. Zelfvertrouwen kun je leren, en op den duur -als inderdaad blijkt dat je de juiste keuzes hebt gemaakt- trekken jullie allemaal die wax-coat aan. Want dan wéét je dat al die opmerkingen niet persoonlijk bedoeld zijn…

En wat betreft die ouders; een vader of moeder wil hun kind beschermen tegen mogelijke gevaren. Tegelijkertijd moeten ze hun kind leren loslaten. Eigenlijk moeten ze ervan overtuigd zijn dat hun kind stevig genoeg in de schoenen staat om zich in zoveel mogelijk situaties te redden. Het steeds bevestiging vragen werkt natuurlijk averrechts, het om hulp vragen óók!

Ik zou dus geen hulp vragen aan de ouders. Want dan toon je indirect aan dat je hulp nodig hebt…

Maar het is niet wat je overkómt, het is hoe je ermee omgaat. Natuurlijk kan een slechte ervaring een blijvend effect hebben op mensen, maar ik sprak over die vrouwen die allemaal min of meer gelidtekend zijn. Een relatie die een dusdanig effect heeft gehad dat ze blijvend verdriet hebben. Zelfs 35 jaar later. Die nooit meer een andere relatie zijn aangegaan, omdat ze er simpelweg niet meer toe in staat zijn.
Dat is dan tegelijkertijd de reden dat ik dit allemaal schreef. Ik heb de gevolgen veelvuldig gezien…

Je hebt de gevolgen veelvuldig gezien…dus zelf inderdaad niet meegemaakt. Dan praat je wel anders denk ik. En wat die arts zei was op dat moment op jou toegespitst. Elke situatie, iedere persoon is anders en ik ben het nog steeds niet met je eens dat ‘het je niet overkomt, maar hoe je ermee omgaat’. Nee sorry, ik en velen met mij hebben niet gevraagd om dingen die er zijn gebeurd en we hebben vervolgens of voorafgaand?! ook niet geleerd om er mee om te gaan…dus zo simpel is het gewoon niet. Waarvoor denk je anders dat mensen psychische hulp nodig hebben…zijn dat allemaal tere zieltjes? Nee sorry vind je een beetje kort door de bocht hier. Je hebt het over vrouwen die min of meer gelidtekend zijn. Dus vrouwen die dat niet zijn… zijn dat de gelukkige vrouwen? De vrouwen die geen problemen hebben omdat ze geen destructieve activiteiten hebben ‘verricht’? Nee, ik ben gelidtekend en zeker niet door mijn eigen destructieve activeiten…pijn is fijn… Nee hoor, ik kies voor positiviteit en geluk en ben ook zeker geen teer zieltje…integendeel. Mijn problemen en die van anderen - kan ik ook uit eigen ervaring wel zeggen - worden ook zeker niet allemaal door eigen destructieve activiteiten veroorzaakt. Verder ga ik wel in discussie met je op een ander forum of via pb’s. Dit heeft nog weinig te maken met waar het forum hier voor vriendinnen/vrouwen van voor bedoeld was.

Omipomi is je mannetje de kou al zat?

Ik zou dus geen hulp vragen aan de ouders. Want dan toon je indirect aan dat je hulp nodig hebt…

Hmmm??? Nu snap ik je niet meer. Meiden aub heb je mensen, ouders of wie dan ook en wil je hulp? Blijf vragen als je daar behoefte aan hebt! Je weet zelf wel wanneer wel en wanneer niet en bij wie wel of bij wie niet! I rest my case.

Volgens mij begint ie een beetje verkouden te worden! Zou ook voor t eerst zijn hahahah!! Ik ben volgens mij zelf de kou meer zat dan hij, hij baggert graag rond in de sneeuw. En hij fietst niet, want dat vindt ie eng, dus weet ie ook niet hoe t is om kouwe wind in zn gezicht te krijgen en uit te glijden op de fiets. Dus hij vindt de kou nogal meevallen :wink:
Hij leert wel echt snel nederlands zeg!! Ik kan niks meer zeggen of hij geeft daar al antwoord op, in t engels weliswaar, maar hij begrijpt het verhaal wel!

Ik denk dat je het bevestigingsverhaal ook anders kunt zien. Ik ben wel heel zeker van mijn zaak, anders was ik niet met mijn man getrouwd (en in hoeverre kan je van wat dan ook 100% zeker zijn??). Maar het is het idee dat anderen jouw idee daarover onderuit lijken proberen te halen door verhalen op te hangen of hun visie op jouw situatie proberen op te dringen wat ook het verdedigingsmechanisme in gang zet.

Het is hetzelfde als wanneer je op vakantie gaat en alles hebt ingepakt en je moeder blijft vragen ‘heb je dit wel bij je? en vergeet je niet dat? en denk je daaraan?’ Dat is ook irritant. Goedbedoeld, maar wel irritant. Alsof je zelf je koffer niet kunt inpakken en niet weet hoe je fatsoenlijk op vakantie moet gaan.

Nu ga je het wéér op jezelf betrekken! Iemand gaat niet bewust op een goede of slechte manier met negatieve ervaringen om, het is een natuurlijke reactie, die gevormd is door allerlei factoren. Maar, je kunt het wél leren! En daar zijn dan weer die psychiaters voor…

Bedoel je niet psychologen?
Wat maak je toch rare insinuaties de hele tijd!
Een psychiater is er voor psychisch ongeneeslijke ziekten en gaat uit van de ‘zieke’ mens en mag daar medicijnen voor voorschrijven. Een psycholoog gaat uit van de ‘gezonde’ mens en mag geen medicijnen voorschrijven. Die geeft enkel advies.

Dat is nogal een verschil zeg!

wat mij betreft mag je je praktijk ergens anders openen. ik heb totaal geen behoefte aan je zogenaamde adviezen of welke mooie bewoordingen en zinsnedes jij er ook voor kiest.
het lijkt wel of je een boek voorleest. of ben je nog aan het studeren?
ik wil het niet echt weten hoor.

ik zal er zeker niet verder op reageren.

3 likes

te triest voor worden, het is te lastig om zelfs op 2 vragen antwoord te geven EN om excuses te maken door MIJ persoonlijk aan te vallen… Echt heel triest meid… ik zal echt totaal geen aandacht aan jouw woorden besteden, je begrijpt toch neits van wat wij zeggen, omdat je het niet WIL begrijpen.
Geen probleem, maar LAAT ONS MET RUST. bedankt :wink:

Nog een paar nachtjes en ik weet of hij woensdag hier heen komt! pff of nog 5 nachtjes slapen en anders nog 9 nachtjes! N. vertrekt vandaag naar zijn ouders, dus dat wordt helaas een stuk minder skypen ben ik bang… hij blijft daar tot zondag en zondagmiddag vertrekt hij naar Cairo waar hij maandag de afspraak heeft.
Ik ben al veels te veel bezig met plannen maken voor het geval dat hij komt, maar ik meot er niet op reken. hoe dan ook zie ik hem snel weer en dat is het aller belangrijkste!
toch wel een erg raar idee hoor, dat ik maandag pas weet of hij woensdag komt.
Achja, we zien het wel weer… afwachten afwachten afwachten!
Ik ben op dit moment mijn moeder veel aan het HELPEN omdat ze mij er om VRAAGT… Gelukkig HELPT ze MIJ OOK zodra ik haar iets vraag en krijg ik ondanks alles ook heus wel steun. Voor hun is het natuurlijk ook wel erg eng dat hun jongste dochter waarschijnlijk volgende week zondag voor minimaal 10 maanden naar Egypte vertrekt! (ja ik heb nu al gepland dat ik met kerst en Oud en nieuw in Nederland wil zijn). Ik kan niet wachten om mijn lief weer te zien.
Het eerste moment is elke keer weer raar! alsof ik hem bijna niet herken… hihi, ja via de webcam ziet hij er meer uit als geest dan een persoon, dat heb je met de egyptische verbinding ;). hebben jullie dat ook?
Suusje welke dag ging je ookalweer? ik weet alleen nog dat je de 4e maart terug zou gaan… voor jou komt t natuurlijk ook lekker dichtbij dat je je lief weer ziet!
Spannend allemaal!!
ik ga weer door met de was op vouwen!
grtsss suusie

Een psychiater is een arts met een specialisatie, en een psycholoog is geen arts. Het verschil zal een paar honderd euro per uur zijn. ( Voor alle duidelijkheid: Dat was een grapje van een psycholoog die zich onderbetaald waande in vergelijking met collega psychiater) Psychisch ongeneeslijke zieken vormen een onderdeel van zijn cliënten, maar hij kan bijvoorbeeld ook werken in de verslavingszorg of zo.

Ik gebruikte het woord psychiater omdat die arts dus psychiater was en geen psycholoog. Dat was geen insuniatie, maar een weergave. En wederom wordt het persoonlijk opgenomen. Ik vertel gewoon wat er gebeurde!

Petry,
Hou toch alsjeblieft op! Ga jij in de buitenwereld ook zo met mensen om? Waar heb jij die dikke muur voor opgetrokken?

Suusieme,
Spannend!!! Ik duim voor je!!

Maud, je postvak zit vol :-))

maud ,welcome back
ik ga hier niet teveel aan toevoegen -suusieme preken van je ouders -dagelijkse ruzie,nu beeld je in dat je ooit zelf een dochter hebt die voor maanden naar buiteland vertrekt. goe zou jj reagere?
ik blijf bij mijn standpunt in relaties met een bp(vooral egypte) maak kennis met zijn famillie:thumbsup:
begrijp me hier niet verkeerd ,maar toen mijn huwelijk tenonder ging ,heb ik ook psychologische hulp nodig gehad( ik werd gekraakt door mn ex), en dit is maar begonne toen gij mijn man was, ik ben dr gewoon met OPEN ogen ingelopen,en had het zelf moeilijk eruit te durven stappen,maar goed het ligt achter mij
er heeft mij zelf ooit een egyptenaar gezegd ,niemand in de arabische wereld moet van ons egyptenaren weten??- op politiek vlak enz… , er was daar enige tijd geleden n,betoging ivm de palestijnse mensenrechten- wie hield het tegen(weereal egypte!) de betogers werde weggejaagd als honden,kregen slaag enz… en dat om een goed doel?? (jja het mocht weeral het daglicht niet zien of televisie halen)-gastvrijheid?? het blijft n,mooi land ,maar jammer dat de mentaliteit zoveel verpest voor hunzelf en anderen., en als je er lange tijd bent ,besef je dat hun momenteel(vroeger minder) heel extremistisch denken ,zit niet okee hoor ginder(iedreen zal hun links late ligge op den duur) op politiek -toeristisch vlak enz…jammer