'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik kan t me niet voorstellen, of over 8 nachtjes is Nabil hier of over 12 nachtjes ben ik daar!
En ik weet het pas zeker op 15 feb, want dan heeft hij n afspraak op de ambassade…
nouja ik ben in ieder geval bij hem BINNEN 2 WEKEN!
pff 2 dagen vordat hij eventueel komt weten we het pas zeker… heerlijk die spanning en geen zekerheid :S :S :S (NOT)
Pfff nouja, het is al n heerlijke week. mijn mode rheeft een botje in der enkel gebroken gisteravond, dus ik mag extra veel doen thuis (ook als Nabil er eventueel is)
daarbij krijgen we vandaag een neiuwe herplaatsing van een hond (voor het KNGF geleidenhonden). De hond die we nu hebben gaat volgende week (ook de 15e) naar school toe.
Het s allemaal weer heerlijk hektisch!!!

nouja, ik ga me even klaarmaken voor mijn werk! ik spreke jullie snel weer.
trouwens het voordeel van mijn vriend dat bewijst dat hij terug gaat, is dat ik mee terug vlieg!
doeggiesss

vind idd dat alles legaal moet ze maken het verdomd moeilijk voor mensen zoals bv wij ik ben soms zo als crimineel behandeld niet normaal maar laat me niet uit het veld slaan.
Maar ja er zijn niet alleen egyptenaren in ned en belgie hoor ik ken heel veel mensen die eerst illigaal waren. En hier in essen zit heel peru en mexico wel gezellig hoor.

ja inderdaad alles moet legaal- ik heb zo,n koppel gezien in egypte op de luchthaven zij was door de douane en haar man geraakte zijn land niet binnen,was me dat daar een scene!!! en nrij (inmiddels) ja gij was met veel dingen blijkbaar niet in orde en dan krijg je dat hee(zij was belgisch)- ha petry das ngoeie shoarma cirkeltje-- bij mn ex was het het nachtwinkelcirkeltje(ik blijf daar lekker buite nu)supermarkten genoeg en praatjes slaan kan je overal-
nou camilla het is daar internationaal bij jullie-mexico?die kwam ik nog nooit tege hiehie
bij ons is het vooral turkije en marokko.
ooo suusieme moet je nou weer n,hond afstaan??-- is wel nheeel mooi doel
jij zit blijkbaar ook af te tellen,ikke ook hoor (maar dan om totaal andre redenen dan relatie), ik denk dat ik van hurghada naar de sinai doorreis bij de bedoeinen,daar kom je zo tot rust geen nageroep-opdringerigheid,pusch pusch om te kopen enz… lekker genieten van het mooie woestijnlandschap;…

:zon02::zon02::zon02:
Hallo dames,
ik hoop dat alles goed komt voor jullie,want wie wil er nu niet bij z,n geliefde zijn.
en raks ik verlang ook naar de zon en zee winkels die s,avonds open zijn.
toen ik voor het eerst in dahar kwam was ik gelijk verkocht,ondek je plekje,
nou ik had het mijne gevonden,ik hou wel van zo,n chaotische omgeving,wel s,avonds dan,
ik mis het land en zolang ben ik er niet geweest 16 dagen in totaal,
maar kan niet wachten tot ik weer een keer kan gaan,
ik blijf voor jullie allemaal hopen dat je snel samen bent met je mannetje.

groetjes:zon02:

Nog 1 week of 11 nachten! en ik ben eindelijk weer bij hem!!!
Maandag weten we t zeker!!! Ik kan niet wachten, ik slaap nu al slecht, vanwege de spanning. morgenavond vertrekt nabil naar El minia, zn thuisstad en dan op zondag middag vertrekt hij naar Cair, waar hij maandag (hopelijk) zijn visum krijgt!
Spanning spanning spanning!!!

Hoi Suusiene,
Die 15 dagen stond in mijn brief.
Helaas moest ik daarna nog eens 12 dagen wachten ivm goedkeuring Schengen dat word jou in ieder geval bespaart.
Succes verder met aftellen :slight_smile:

Oh ja O. dat toiletpapier he :slight_smile:

En voor alle twijfelaars gewoon gaan. Beter spijt dat wat he hebt gedaan dan spijt wat je niet hebt gedaan.
Je bent er tenslotte altijd zelf bij. Maak een goed plan als het mis gaat en geniet dan van een vakantie daar.

Marmah

Waarom zou het beter zijn om spijt te hebben over iets wat je gedaan hebt, dan over iets wat je niet gedaan hebt? Dat vind ik toch zo’n suffe uitspraak! Nou, ik kan me duizenden situaties voor de geest halen waarin mensen spijt hebben over iets wat ze gedaan hebben, en dat zou dan beter zijn alleen maar omdat ze het gedaan hebben???
Gewoon nadenken, en de plussen en de minnen naast elkaar zetten, dat is alles.

Ik sluit me toch in dit geval aan bij de mening van Marmah.
We hebben het hier wel over de meiden die twijfels hebben over de relatie maar toch met gevoelens zitten die door de lange afstandsrelatie bemoeilijkt worden.
Dan is het beter om toch naar Egypte af te reizen en elkaar nog een keer te zien, te praten etc. en proberen de twijfels weg te nemen. Als de twijfels dan toch blijven dan kun je voor jezelf een meer gefundeerde beslissing nemen om de relatie te beeindigen.
De verwerking van dit alles zal dan ook beter en sneller kunnen verlopen.
Vergeet niet, we hebben het hier wel over gevoelens van mensen!! En als je hier niet op een goede manier mee omgaat kun je er jarenlang, zelfs levenslang, last van hebben.

Ik sluit me volledig aan bij Marmah en Clejo.

Als wij niet allemaal zo stug hadden doorgezet in onze relaties, was het nooit duidelijk geworden of die relatie goed of slecht was. Als je zomaar iets afsluit zonder daar een goede reden voor te hebben kan je daar naar mijn mening veel meer spijt van hebben, dan wanneer je alles hebt geprobeerd om het wel te laten werken. Dan heb je het in elk geval geprobeerd en hoef je jezelf tenminste nooit te verwijten dat je misschien iets moois hebt laten schieten.
Iets laten falen is makkelijk, maar iets laten slagen vergt pas echt doorzettingsvermogen.

Om maar wat fijne cliche’s te gebruiken:
Wie te bang is om te lopen, zal nooit leren vliegen
Gooi het kind niet met het badwater weg

En meer van dat soort uitspraken, maar je begrijpt wat ik ermee bedoel :wink:

Ik sluit me er ook bij aan , als je er niet voor gaat weet je nooit of je het goed doet .
Maar ja wat ben je liever gelukkig of ongelukkig … ik gelukkig dus ik ga er voor 200 % voor.
Ben met hem getrouwd en tot nu zijn we erg gelukkig , en ja de verhalen blijf je toch aan horen .
Weet je waar je aan begint weet wat je doet .
Wordt er soms stapel gek van .
Maar het is mijn leven en niet die van hun .
En er is maar een manier om er achter te komen vliegticket boeken en gaan naar je liefde …
Blijf je thuis dan kom je er nooit achter … en ja dan krijg je ook spijt .
Ik ben in ieder geval trots op me zelf , het is in ieder geval niet makkelijk een liefde op afstand.
Voor alle dames die net als ik er voor gaan .
Wij snappen elkaar . en degene die het niet kennen snappen er niets van .
Zo daarom is het zo leuk van dit forum lezen wat de andere meemaken .
En dit neemt ook de twijfels weg … hihihi

Petry, vertel eens iets over jezelf. Je komt tot nu toe een beetje belerend over. Dat is niet meteen iets slechts, maar wellicht heb jij dingen meegemaakt die zo’n houding kunnen verklaren.

Of lees ik nu alles wat je schrijft met de verkeerde toon? Kan ook!

Heb je een egyptische vriend? Of ben je getrouwd? Of woon je al een tijd in Egypte, waardoor je een heleboel om je heen hebt zien gebeuren?

Hey petry,
ook ik sluit me aan bij de rest. (in get geval van relatie met een egyptenaar)
In sommige gevallen buiten een relatie, zit ik ook dat het voor sommige beter was als iets niet gebeurd was waar er nu spijt van is.
Toch blijf ik erbij in het geval van een relatie met een Egyptenaaar.
Het is ontzettend lastig, en iedereen komt er op een eigen manier achter of de Egyptische man ware liefde geeft of niet.

Ik heb een vraag. Wat zou je doen als je helemaal verliefd bent op een man (het is duidelijk dat je niets met egyptenaren wilt hebben dus nu even in t algemeen.
Het is een nouja laten we even zeggen een Amerikaan.
Jij bent helemaal verliefd en het lijkt er ontzettend veelm op dat hij ook verliefd is op jouw. elke dag contact en skypen en smsen en je leert hem via internet steeds beter kennen.
Uiteindelijk besluit je neits te doen, vanwege vele verhalen om je heen. Na die keer heb je nooit meer iemand ontmoet waar je zo veel om gaf als hem. Ja je vindt wel iemand, maar toch die hevige gevoelens die je had bij de amerikaan heb je nooit meer gevonden. Je blijft je elke dag afvragen waarom je het niet geprobeerd hebt en je hebt spijt voor je hele leven.
Denk jij dat dat beter is dan de gok wagen, je ogen goed open houdt, in ej gedachten heb: Niet geschoten is altijd mis.

Dus even de vraag duidelijk schiet jij? en probeer je het toch ondanks alles, omdat jij je hart volgt. Of schiet je niet, vanwege alle verhalen en dingne die je om je heen zag ben je zo afgeschrokken dat je niet wilt schieten.
In het geval dat je niet wilt schieten, denk ik dat je niet echt verliefd op dat persoon bent. want als je echt verliefd bent, wil je altijd proberen!
Want je leven lang spijt hebben da tje het neit hebt geprobeerd is denk ik harden. Als je wijs genoeg bent, weet je op tijd wanneer je een ‘‘foute’’ hebt en stop je er dan.
Je weet het nooit. als werd gezegd wordt dat 98% van de relaties fout loop dan blifjt er altijd die 2 %… waarom zouden wie niet die 2 % mogen PROBEREN te zijn?
En ja niets is gegarandeerd, dus uiteindelijk zouden we ook bij de 98% kunnen horem, maar op dit moment nog niet.
groetjes suus

Okay, ik heb de achtergrond al eerder toegelicht, maar ik zal het nog een keer doen. Ik heb een Egyptische vriendin, die nadat zij 16 jaar hier gewoond heeft, terug is gegaan naar Cairo. Ze woont inmiddels al weer 6 jaar daar, en ik bezoek haar regelmatig. Ik logeer dan gewoon bij haar thuis, woon in een normale woonwijk, en draai mee in het dagelijkse leven van een moeder met tienerkinderen. Dat betekent dat je meegaat naar de school van de kinderen, dat je uitgenodigd wordt als er iemand trouwt, kindjes geboren worden, of iemand overlijdt. Het is dus een nogal intensieve verhouding, geen vrijblijvende, zoals je op bezoek gaat bij een kennis, of zo.
Haar echtgenoot woont nog steeds in Nederland. Die maakt deel uit van dat kringetje waar ik eerder over sprak, en verzameling Egyptische mannen die min of meer met elkaar in contact staan en/of kennis delen op verschillende gebieden. Ook die mannen hebben natuurlijk vrouwen, vriendinnen, relaties, soms zelfs allemaal tegelijkertijd.:tssk: Een vrouw, vriendin en relaties, en allemaal op verschillende plaatsen en verschillende landen.
De ouderen in die kring zijn allemaal naar Nederland gekomen toen dat nog relatief eenvoudig was, maar mettertijd werden wetten veranderd, en moest men wat inventiever worden om naar Nederland te kunnen komen.
Het is momenteel nog steeds zo dat de overgrote meerderheid van de Egyptische (jonge) mannen een immigratiewens heeft. Hoever zij daarin gaan, en welke normen en waarden zij daarin hanteren, is zuiver persoonlijk. Er zijn mannen die niemand en niets ontzien, en er zijn er -gelukkig- ook nog steeds die daarin grenzen hebben.
Eigenlijk doet dat voor mij er niet toe, het gaat over de intentie waarmee iemand een relatie aangaat. Die is in een groot deel van de gevallen anders dan dat de Nederlandse vrouw verwacht.

Geen mens zal in een relatie toegeven dat de factor economische welvaart een rol heeft gespeeld in de partnerkeuze. We kennen in de Westerse cultuur het fenomeen Golddigger, de vaak mooie jonge vrouw die een relatie aangaat met een man met status; geld, maatschappelijke positie, roem etc. (Tegenwoordig gaat dat ook op voor mooie jonge mannen die een vrouw met status, geld, roem etc. heeft)

Maar je kunt het een en ander afleiden aan de slagingspercentages van die relaties. Het viel me op gegeven moment op, dat al die mannen niet meer in relatie zijn met de Westerse vrouw. Ze zijn er wel allemaal mee in relatie geweest, en hun verblijf in Nederland is zuiver een uitvloeisel van die eerdere relatie.

Verder viel het me op, dat ál die vrouwen- zowel Westers als Egyptisch- op een zodanige wijze zijn gekrenkt in die vroegere relatie, dat dat blijvende gevolgen heeft gehad voor hun verdere leven, en voor hun vertrouwen in mannen.

Je gaat je dan afvragen hoe het mogelijk is, dat die mannen, die jij in eerste instantie als vriendelijke, goede man hebt beschouwd, allemaal een spoor van vernieling achter zich gelaten hebben?

Dan kom je uit op culturele verschillen, op moeilijkheidsfactoren, op eisende en claimende families aan het thuisfront, op hypocritie, op het geloof, op misbruik maken van wetgevingen, op andere normen en waarden, op misleiding, op misbruik, op een heleboel zaken die je er in het begin niét achter gezocht zou hebben. Uiteindelijk kom je dan ook in Egypte zaken tegen die aantonen dat de werkelijke manier van leven en gedachtenwereld, héél iets anders zijn als dat het lijkt.

Ik ben helemaal niet in de positie dat ik een relatie met een Egyptenaar zou moeten overwegen, maar mijn ervaring is gedurende al die jaren inmiddels wél zo, dat ik geen man daar geloof op wat -ie zegt. Je kan er van vinden wat je wil, maar als ik je vertel dat de meeste Egyptische vrouwen er exact hetzelfde over denken, gaat er dan een lichtje branden?

Jullie zouden allemaal eens met Egyptische vrouwen moeten praten. Gewoon luisteren, naar hun verhalen. Daar leer je meer van dan van duizend prikborden op het internet… Ik mag toch aannemen dat je de realiteit verkiest, toch?

Hoi Petry,

Je noemt een aantal zaken waar wij ons hier ook heel erg van bewust zijn en waar we door anderen butien dit forum ook al tot in den treure op worden gewezen.

Desalniettemin hebben wij allen een gezond verstand, ogen en een hart die ons allemaal begeleiden in de keuzes die wij hier maken.

Elke situatie is anders, al onze relaties zijn verschillend. Daar zijn wij het hier allang over eens. Ik krijg niet de indruk dat dit forum fungeert als een utopie van onze meisjesdromen om te trouwen of iets in die trant. Wij bespreken hier heel realistische zaken en spreken elkaar ook heel eerlijk aan op zaken die misschien niet of juist wel goed kunnen uitpakken.

Over het aantal gebroken relaties en de nare gevolgen hiervan kan ik maar één ding zeggen: dit gebeurt net zo vaak met nederlandse mannen. En doet dat niet net zoveel pijn? Ik heb een aantal vrouwen in mijn omgeving die lesbienne zijn geworden naar aanleiding van een hele nare relatie met een nederlandse man. Nationaliteit staat hier buiten, karakter niet!
Ikzelf ben opgevoed door een nederlandse man en ik denk niet dat er iemand anders mij zoveel deuken en blutsen had kunnen geven als hij.

Het voordeel van zo’n forum is dat je mensen met eenzelfde situatie makkelijker kan spreken, zonder daarvoor 4 uur te moeten reizen om elkaar in het echt te ontmoeten. Hier kunnen we elkaar ook dagelijks spreken en zijn we niet afhankelijk van elkaars agenda’s. Daarbij is het fijn om ook eens over de leuke dingen te kunnen spreken, in plaats van je altijd maar te moeten verdedigen. Een relatie met een Egyptenaar is in basis ook maar een doorsnee relatie, met alle verliefdheid, verdriet, ruzies, problemen, overwinningen die ook bij een nederlandse relatie horen. En het is fijn om ook die ‘normale’ dingen te kunnen bespreken, zonder eerst door een muur van weerstand te moeten breken.

Praten met egyptische vrouwen lijkt mij niet onlogisch, echter, zijn deze vrouwen niet op een heel andere manier opgevoed dan wij? Zij hebben daardoor een heel ander wereldbeeld ontwikkeld dat niet te vergelijken is met dat van ons, de westerse vrouw. Ikzelf heb genoeg egyptische vriendinnen met wie ik regelmatig contact heb. Ik merk daaraan dat hun wensen heel anders zijn dan de mijne, wat een gesprek over zaken die voor mij belangrijk zijn al heel anders maakt, dan wanneer ik daarover met een nederlandse praat.

Uitnemers, eikels, Golddiggers etc zijn er overal. Niet alleen in Egypte, niet alleen in de Arabische wereld. In een nederlandse relatie dien je net zo goed je ogen open te houden.

Ik vind alleen wel dat je iets wel een kans moet (kunnen) geven. Totdat je er ZELF van overtuigd bent dat het niet werkt. Niemand anders kan iemand anders iets wijsmaken, totdat die persoon daar zelf in gelooft en daar achter staat.

Dat had ik niet beter kunnen verwoorden Omi. Veel mannen in NL ( boven een bepaalde leeftijd ) zijn tegenwoordig ook echt niet meer te vertrouwen. Het enige wat zij niet hebben is dat ze je gebruiken om te emigreren maar voor de rest word je ook door hun vaak genoeg behandeld als een stuk vuil of als een matras. En idd. en absoluut denken de egyptische vrouwen heeeel anders over relaties dan wij…
We moeten gewoon op ons eigen oordeel vertrouwen en als beide partners willen leren en compromissen willen sluiten is het nog leerzaam ook om met cultuurverschillen om te gaan. Het is in ieder geval nooit saai :wink:

Ik ken een Egyptische psychologe, actief op het gebied van vrouwenrechten en als maatschappelijk werkster bij het Egyptische ministerie van Justitie. Op een zeker moment, als je begint te begrijpen hoe rangen en standen, maatschappelijke klasses e.d. in elkaar zitten, zie je de problematiek wel steeds terugkeren bij bepaalde delen van de bevolking.
Om daar een goede classificering van te kúnnen maken, heb je natuurlijk kennis van de maatschappij nodig. Dus ik vroeg haar naar de relatie tussen welstand en problematiek, én naar de vreemde omstandigheid dat zélfs goed opgeleide Westerse vrouwen, met een carriëre, een opleiding, goede capaciteiten, niet in staat zijn die classificatie te maken, nadat zij in aanraking zijn gekomen met een van die mannen.
Waarom is die cultuur zo moeilijk te doorgronden voor iemand die daar niet geboren is?
‘Ontkenning’ antwoordde ze. De meeste vrouwen wéten wel dat er ‘iets niet helemaal is zoals het hoort’ maar omdat ze het niet helemaal kunnen beredeneren, zijn ze bereid hem het voordeel van de twijfel te geven. En dát is weer gerelateerd aan de emotie.

En juist die emoties maken het zo moeilijk. Allemaal heel begrijpelijk en I don’t want to spoil your party, ik reageerde zuiver op die uitspraak dat het beter zou zijn om spijt te hebben van iets wat je geprobeerd hebt, dan van iets wat je niet geprobeerd hebt. We ervaren de gevolgen van onze daden, en als die verkeerd geweest zijn, dan zijn we geneigd spijt te hebben. Was die daad een goede daad, dan hebben we geen spijt maar zijn we blij, omdat die daad negatieve gevolgen gehad zou hebben.
Er bestaat niet zoiets als goede spijt en slechte spijt. Spijt is het gevoel wat je krijgt nadat je een verkeerde beslissing hebt genomen, simple as that. En meer dan het als ‘les’ te beschouwen, is er niet.
Alle geluk en voorspoed die we in ons leven ervaren, zijn veroorzaakt door onze eigen positieve activiteiten in het verleden. Eveneens zijn al de problemen veroorzaakt door onze eigen destructieve activiteiten. Er is niemand die beloning of straf uitdeelt. Wij creëren zelf oorzaken door onze activiteiten en we ervaren de gevolgen daarvan. We zijn dus verantwoordelijk voor onze eigen prettige en vervelende ervaringen.

Het uiteindelijke resultaat van jullie relaties is dus in feite door jullie zelf gecreëerd.
Ik begrijp dat je kotsziek wordt van alle negatieve verhalen en adviezen met betrekking tot relaties met een buitenlandse partner. Elke post die zelfs maar lijkt op een negatieve ervaring of een waarschuwing, doet je gelijk in de verdediging springen.
Ben je getrouwd, Met wat voor iemand, Wat weet je van Egyptenaren, Je moet niet alles over een kam scheren, Je hebt goede en slechte mensen in élk land, Zou je hetzelfde zeggen als het een Amerikaan geweest was m.a.w. je discrimineert, noem maar op.
Zoals ik al eerder zei, ik wil niemands feestje bederven, en je bent allemaal zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die je neemt, en de gevolgen daarvan.

Ik heb een bepaalde mening, en die mening is gebaseerd op wat ik gezien heb, gehoord heb, meegemaakt heb. En of jullie ooit met spijt te maken zullen krijgen, is helemaal afhankelijk van jezelf… Niet van je partner, niet van je ouders, of van zijn ouders, alleen maar van joú !

Een man is geen brok klei, die je kunt vormen naar gelang je verwachtingen, een Egyptenaar al helemaal niet. Als je wil weten wat je kunt verwachten, kijk dan naar zijn moeder, zijn zus. Als zij een leven hebben wat voor jou aanvaardbaar is - en niet alleen in economisch opzicht- dan kun je gaan kiezen.

Wat verwachten Egyptische vrouwen dan over het algemeen van een relatie? (ik snap wel dat ze niet allemaal hetzelfde verwachten) Waarin verschillen zij volgens jullie van westerse vrouwen?
Ben ik wel benieuwd naar… Ik ken namelijk geen Egyptische vrouwen aan wie ik dat kan vragen :slight_smile:
Ik vind het wel een beetje gek om het zo te vragen want eigenlijk ben ik er helemaal niet voor om een groep mensen te benoemen aan de hand van hun land om maar zo te zeggen.

Ik weet ook niet zo goed wat ik er nou van vind dat het steeds gaat over Egyptenaren, de Egyptische cultuur waar we tegenaan zouden lopen enz enz.
Ik wil een relatie met M, niet met een ‘Egyptenaar’ dat vind ik zo’n onbeduidend woord.
Als een man een Nederlander is zegt dat toch ook precies niets over hem? Dat mijn zussen en ik uit hetzelfde nest komen met dezelfde religie, normen en waarden en achtergrond betekent niet dat we hetzelfde zijn. Laat staan dat er dan iets te zeggen valt over mensen uit hetzelfde land.
En ik snap heus dat M’s achtergrond totaal anders is dan die van mij en wij verbazen ons er regelmatig over dat wij zó hetzelfde denken en doen terwijl wij volgens de THEORIE zó verschillend zouden moeten zijn…

Uiteindelijk blijven we allemaal een individu denk ik en bestaat een relatie daardoor uit 2 individuen (weliswaar beiden GEVORMD door een eigen achtergrond, cultuur, familie, vrienden enz).

Maar goed, dat is mijn mening :slight_smile:

Egyptische vrouwen praten al heel snel over trouwen, kinderen krijgen, familie stichten. Een van de eerste vragen die je van een vrouw vaak te horen krijgt is: ben je al getrouwd of wil je ook graag trouwen?

Ze verwacht dat een man genoeg geld verdient om haar en hun kinderen te kunnen onderhouden en het liefst toch niet met een tweede, derde vierde vrouw gaan trouwen. Dit aspect wordt al snel als ‘respect’ voor de vrouw gezien. Als tegenhandeling ‘respecteren’ deze vrouwen hun man dan door niet met andere mannen te praten, voor het eten en de kinderen te zorgen, kortom: ze kiezen voor het aanrecht.

Wij als westerlingen vinden dat onderdrukking, terwijl deze vrouwen daar zelf heel gelukkig van worden en daar zelf voor kiezen. Wat wil je ook als je van kinds af aan dit beeld van een ‘goede, succesvolle vrouw’ wordt ingeprent?
Dat dit in de praktijk vaak anders uitpakt, daar wordt niet over nagedacht.

Een huwelijk is dan na een tijd ook niet altijd gebaseerd op liefde, maar verandert vaak in een comitment. Wij hebben dit afgesproken, wij hebben samen voor dit leven gekozen, dan moeten we daar ook de gevolgen van dragen.

De vriendinnen die ik heb willen graag en gelijkwaardige relatie met hun toekomstige partner. Echter, hun idee van ‘gelijkwaardigheid’ verschilt met dat van ons. Samen kinderen opvoeden, komt toch vaak neer op, de vrouw voedt de kinderen op.
Al snel verdwijnt de vrouw toch in de keuken en dient haar mening voor zich te houden. En dit doet ze vrijwillig!

De onderdanigheid die egyptische vrouwen hebben is voor een groot deel aangeleerd. En alle gedrag is gekopieerd gedrag: wat in je omgeving als normaal wordt beschouwd, ga je zelf ook als normaal beschouwen.

Lang niet alle Egyptische vrouwen zijn hierdoor zielige opgesloten wezentjes zonder mening! Veel vrouwen zijn vaak veel handiger in hun man bij zich houden dan wij, die zo nodig hun mening maar te pas en te onpas moeten willen kunnen mogen uiten. Wat tot gevolg heeft dat wij veel meer ruzies hebben en relaties daar vaak op stuk lopen.
Omdat zij voor de veiligheid van een huis, eten en hun kinderen kiezen, kiezen ze er bewust voor om hun mening over iets maar voor zich te houden. Uiteindelijk is een leven zonder echtgenoot een stuk minder aangenaam in Egypte en dat weten de vrouwen ook dondersgoed.

Ik heb veel van mijn vriendinnen geleerd en ik moet zeggen dat hun ‘trucjes’(wat ook weer zo lelijk klinkt, maar dat moet je niet zo zien!) zeker een positief effect hebben gehad op mijn relatie. Ruzies omzeilen, mijn zin op subtiele wijze doordrukken, nee-zeggen door ja te zeggen, ‘respect’ afdwingen. Ik wil niet zeggen dat ik mijn man telkens om de tuin leidt, maar ik geef hem wel eens het gevoel dat hij DE MAN is, terwijl ik onopvallend alle touwtjes in handen heb. (Dit lijkt ook wel heel extreem…)

1 like

Petry,

Waar het voor jou op neer komt is dat jij ook een buitenstaander bent op dit forum en slechts een mening kan baseren op wat je om je heen ziet, wat je leest en wat je hoort. Dat wil niet zeggen dat dat allemaal onzin is, integendeel. Het ding is wel dat jij niet ervaart hoe het is om in een relatie te zitten met een Egyptenaar en daar geen eerlijke mening over KAN hebben.

Ik wil je hier absoluut niet mee wegjagen, maar ik hoop dat je wel inziet dat de meiden hier op welke manier dan ook wel zelf een relatie hebben of hebben gehad en daardoor hun ideeën heel anders zijn dan die van jou. Puur en alleen omdat jij geen relatie wil, hebt of hebt gehad met een egyptenaar en dus geen ervaringsdeskundige bent op dat gebied.

Echter, je mening is van harte welkom! Maar hou er rekening mee dat de meiden hier al veel over zich heen krijgen buiten dit forum en dit juist ook een plek is om uit te kunnen blazen.
Je bedoelingen zijn dan ook niet voor dovemansoren, maar we horen deze adviezen al van iedereen, zoals je zelf ook zegt. En het kan echt frustrerend zijn om daar hier ook weer mee geconfronteerd te moeten worden.

iedereen is anders en iedereens blik is anders.
Petry ik vind het jammer da tje geen antwoord had gegeven op mijn vraag of je wel of niet zou prberen als je echt stapelgek op iemand bent.
Mocht er toch wat gebeuren met mijn relatie met N. dan weet ik tenminste dat ik mijn best heb gedaan, ik veel dingen geleerd heb, en ervan geworden ben zoals ik nu ben. Ook blijf ik erbij dat alles gebeurd met een reden en dat je er hoe dan ook sterker van wordt.

het kan op een leuke manier, maar ook op een niet leuke manier zoals jij veel gezien hebt.
k snap dat je wilt waarschuwen vandaar dat je eers top de topic hebt geschreven over de waarschiwingen. we kijken er bijna allemaal, want we willen onze ogen goed open houden!
We hebben eerder veel negatieve reacties gehad hier en doordat de sfeer daardoor een beetje ‘‘verpest’’ werd had ik die andere topic aangemaakt.

Omi ik vind jouw verhaal ook erg goed verwoord.

trouwens het praten met een egyptische vrouw…in de koran staat dat een moslim vrouw alleen met eren moslim man mag trouwen en niet met een christenen. De mannen moge dit wel en dat is eigenlijk gelijk al een groot verschil. Ik heb met welk persoon dan ook dat ik eerst wil zien en dan pas geloven. met IE-DE-REEN. met mijn familie, vrienden en dus ook met mijn vriend. hij kan dingen zeggen, maar hij zegt het meest door te laten zien. en door te laten zien schept hij vertrouwen bij me. want woorden zijn maar woorden…
Zo sta ik er in ieder geval ik :wink: