Vanwaar dit lange verhaal? Heb ik weer iets gemist??
He Suus! Wat rot!! Je wordt wel lekker van de ene emotie in de andere gesmeten… Arme meid!! Zet m op!!
Vanwaar dit lange verhaal? Heb ik weer iets gemist??
He Suus! Wat rot!! Je wordt wel lekker van de ene emotie in de andere gesmeten… Arme meid!! Zet m op!!
dankje… nouja ik verwacht nu echt helemaal neits meer. Blij dat ik mijn vliegticket nog neit had geannuleerd.
Dus hoe dan ook zie ik hem maximaal over 1 week en 6 dagen… of anders nog 9 nachtjes. hoe dan ook, ik zie hem snel weer! Dat is voor mij het belangrijkste.
aaah suusieme, wat ook steeds weer een gedoe!
Gelukkig weet je zeker dat je hem snel ziet, dat is het belangrijkste toch!?
K denk ook dat het beter is als je geen verwachtingen meer hebt… tuurlijk heb je dat onbewust toch wel, maar dat is de teleurstelling wel wat minder.
en of hij nou wel of niet mag komen, je ziet hem heel snel en dat is het enigste wat telt!
Ik ben harstikke zenuwchtig! de mijne is nu opweg naar de ambassade, na 3 uur hoort hij of hij mag komen ja of nee… vind het zoooo spannend!!!
is dat een soep- wat zijn jullie sterke dames,ik zou er hopeloos van worden en het niet kunne opbrengen al die rompslomp(mischien omdat ik het al eerder meemaakte)en het slecht afliep voor mij,maar ja dat heb ik achter mij gelaten(doch het was n,diepe wonde!)-- ja suusieme hou je ticketje maar richting egypte,ga je nu onbepaalde tijd??? en wat ga je nu doen ivm werk? vanavond ga ik lekker bellydansen-heeeerlijk.x
Pffff mijn lief is afgekeurd! hij mag niet komen, ze hebben hem een papier mee gegeven die hij naar mij opmoet sturen om bezwaar te maken?? wie weet wat en hoe ik het nu verder moet doen?
Ikzstuur je even een pb… echt k*t voor je… hopen dat bij jou de bezwaarprocedure toch beter gaat dan die van mij.
sterkte in ieder geval
Oke lief van je, dankje wel…
ja inderdaad echt kut, k zou ook even niet weten wat ik nu allemaal moet doen.
He verdorie…het begint zo’n beetje een gewoonte te worden bij de ambassade, of is het al eigenlijk. Afgewezen op vestigingsgevaar?
Kop op…het duurt weer even maar de aanhouder wint nog steeds!
Hoi allen,
ik ben er nog steeds niet uit wat te doen … toch van’t weekend een tripje naar ginds boeken of niet. Goh m’n hart schreewt van JAAAAA , maar m’n verstand zegt van niet, je gaat je alleen maar laten kwetsen.
Goh, heb het er echt wel moeilijk mee … Het zonnetje zou zo goed doen voor me.
ik zou zeggen ; gewoon gaan!
het is een heerlijk land, en al die twijfels word je ook niet gelukkiger van toch??
misschien dat je bang bent voor iets wat je tegen houd?
Gewoon gaan, is het beste voor jou… maar ook voor als je weer terug bent.
Ik vind het voor de gene die een visa aan vragen voor hun vriend/man zo jammer dat ze zijn afgewezen .
Toch raar ik hem hem de laatste keer aan gevraagd en gelijk goed gekeurd …
De een wijzen ze af en de andere gaan ze akkoord mee , snap er helemaal niets van .
Laten ze op een lijn zitten , onze mannen gaan toch weer terug ze zijn hier voor hoogstens
3 maand ,
Zo waarom een bewijs dat ze terug vliegen naar eigen land ?
Kan me er zo kwaad om maken om de Ambassade denk soms wel hebben ze wel verstand …
We betalen er al voor als onze mannen kopen , is dat dan niet genoeg .
Moeten ze ons uitbuiten !!!
maar goed het is ons woord tegen hun … dus we moeten het maar met hun doen .
Ben binnenkort ook weer aan de buurt we vragen een MVV aan .
Dus kan de hele boel weer van voren beginnen .
Wens de gene die er mee bezig zijn SUCCES en dan maar hopen dat alles goed komt .
Dat zeggen wij ook altijd tegen … THERE IS A TIME THAT WE BE TOGETHER AND THEN ALL BE FINE …
Laten we het dan maar hopen .
Dan hebben we iets naar uit te kijken .
SUCCES dames en hopen dat je je mannetje gauw weer in je armen hebt .
Droom ik ook van hihi
Sorry hoor dames. maar dat de ambassade zo moeilijk doet heeft natuurlijk een reden. Bijna (ik denk 99%) is zo hier gekomen en gebleven. Ze komen op een toeristen visum en gaan dan niet meer terug. dat kost de Nederlandse staat miljoenen. Denk maar eens aan al die Egyptenaren die hier illegaal zijn. In principe hebben hun voorgangers het verpest voor de goedwillende. Zo gaat het altijd.
Hey Dames,
Sterkte allemaal ik hoop echt dat ze bij de ambassade eens wat soepeler worden kom op we zijn een wereld :wereld:en laat mensen vrij om te gaan en staan waar men wil. Succes met jullie aanvragen.
X MYR
Hey
suusieme, wat vreselijk balen voor je zeg! Ik duim nog steeds voor je, want je weet het tenslotte maar nooit met die ambassade daar!!!
Chacha, ook ik raad je aan om nog eens terug te gaan, al is het alleen al om het voor jezelf af te sluiten, want ik denk dat je altijd met een twijfel blijft zitten of het niet iets had kunnen worden als je niet terug gaat!
BJZNH, wat je zegt heeft zeker wel een kern van waarheid helaas…ook ik heb genoeg egyptenaren gezien die misbruik maakte van een meisje, maar toch geloof ik er op dit moment in dat M. dat nooit zou doen, wat de toekomst brengt weet ik helaas niet!
Ondertussen ben ik hard aan het aftellen om naar daar te gaan, nog 10 nachtjes slapen en dan eindelijk weer eens heerlijk knuffelen…en goed bijpraten!
Clejo, jij gaat al bijna weg toch? ik stuur je zo even een pb-tje met mijn egyptische nummer.
Suusieme, heb jij mijn egyptische nummer nog? ik heb die van jouw volgens mij per ongeluk gewist!
Petra Stienen heeft het boek ‘Dromen van een arabische lente’ geschreven, over haar werk bij o.a. de Nederlandse ambassade in Cairo. Ze werkt op het gebied van mensenrechten, dus het boek gaat niet louter over ervaring met betrekking tot visa, maar er staat wel het een en ander over geschreven. Ik heb het hoofd Visa-verstrekking weleens gesproken en inderdaad is hun voornaamste zorg de ‘zekerheid’ dat de man in kwestie teruggaat naar het land van herkomst. Die zekerheid kun je natuurlijk nooit geven, je kunt het wel aannemelijk maken.
Een arbeidscontract voor onbepaalde tijd, een bewijs van inschrijving voor een studie van het komend jaar, een zorgplicht voor familie, financiële onafhankelijkheid, eigenlijk is het samengevat zo dat de visa-vrager zo weinig mogelijk redenen moet hebben om zijn toekomst ergens anders door te gaan brengen.
Omdat de meeste visum-aanvragers eigenlijk alle redenen hebben om te willen vertrekken; onvoldoende toekomstmogelijkheden, werkeloos, arm, laag opgeleid etc. worden de meeste aanvragen inderdaad geweigerd.
Ik denk dat er tevens gekeken wordt naar de reden van aanvraag. Een borgstelling van een Europeaan zal eerder tegen dan voor hem werken. Het bewijst immers dat hijzelf onvoldoende middelen heeft…
Dat hoofd visa verstrekking vertelde toen dat er heel veel Egyptenaren met een toeristenvisum onmiddellijk in de illegaliteit verdwijnen, in eerste instantie verlaten ze Nederland en duiken een tijdje onder in een van de andere lidstaten, en daarna proberen ze door middel van een relatie een verblijfsvergunning te krijgen. Betaald of onbetaald. (Er zijn nl. dames die zich hiervoor laten betalen)
Voor zover ik weet, is de meest makkelijke manier om daar te trouwen, een aantal jaren in Egypte te blijven wonen, en daarna met het hele gezin naar Nederland te komen. Dan moet er in ieder geval sprake zijn van een gelijkwaardige relatie, geen vrouw van 50 met een jongen van 25, of zo.
Realiseer je wel dat je dan héél wat aangaat…
of wat je kan doen is naar een ander eu-land verhuizen net als ik (door liefde)
Ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt.
Alleen van dat onderduiken snap ik niet zo goed. Is het niet zo dat als hij een tijd in een andere lidstaat heeft gewoond hij dan ook gemeenschapsrechten heeft verworven? Zelfs zonder partner. En volgens mij is het zelfs zo dat hij zelfs zonder papieren in een ander land een verblijfsvergunning kan krijgen en op basis daarvan weer een verblijfsvergunning in NL kan aanvragen.
Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen hoor. Ik heb me alleen in het legale gedeelte verdiept ![]()
B. gaat nu elke dag naar de bieb om daar zelf een beetje Nederlands te leren. Hij zit graag daar in plaats van dat hij boeken mee naar huis neemt, omdat ie dan nog eens mensen ontmoet.
Volgens mij heeft ie t er soms wel moeilijk mee dat ie helemaal hier is en geen reet verstaat of begrijpt. Maar ik probeer hem zo goed en zo kwaad als het gaat overal bij te betrekken. Gelukkig staat ie wel open voor alles en iedereen. En daarmee bedoel ik ook homo’s, joden etc.
Hij bouwt de meest rare boterhammen, is gek op hollandse pot, leert shag rollen, maar is nog steeds angstig voor toiletpapier en fietsen.
Alles op z’n tijd hahahahaha!!!
Heel veel succes en sterkte gewenst aan allen die nu bezig zijn met papieren!!! Het is zenuwslopend, maar hou je sterk!! Liefde overwint alles, ook stomme Nederlandse wetten en ambassades!!
Nou, ik ken er wel die al 10 jaar illegaal zijn, dus dat is allemaal niet zo makkelijk. Mooi dat je vriend de taal leert, hopelijk vind hij een baan die het integreren mogelijk maakt.
Als je uit dat shoarma-circeltje blijft, scheelt het al een heel stuk!
Ja dat was wel de bedoeling. Echter wij zijn er nog niet. Mijn echtgenoot is hier nu op een toeristenvisum.
Wij gaan over anderhalve maand naar Frankrijk emigreren. Dit door alles wat inmiddels achter ons ligt en omdat mijn toekomst in NL mij de komende twee jaar geen zekerheid kan geven. Ik was niet van plan om gescheiden te leven van mijn man.
ja myr vind ik ook vrij om te gaan en staan waar mensen willen-maar niet op n,illegale manier!!-want die mannen willen almaal ooit terug naar hun land van afkomst(waar ze dan niet meer in mogen)- en wie mag de miserie opvangen wij-ik denk dat er in nederland trouwes meer egyptenaren zijn dan in belgie? bij ons met weinigen- erges begrijp ik wel dat de ambassades streng zijn in vergelijking met australie en amerika zijn wij lieverds!!
oooo wat verlang ik ook naar de zon-het avondleven,winkels die laat open zijn