'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

he Suus,

Das fantastisch nieuws!!! Super man, lekker samen zijn hier ( is toch heel anders dan daar ). Spannend spannend :D:D:D Maar waaromn wachten tot maandag met bellen, Cairo is zondags al open he :wink: Ik zou morgen gelijk aan de lijn hangen…

Suusie wat een goed nieuws heb je vandaag zeg! nu nog even het laatste stapje op de ambassade en het is GELUKT. Joepie!!!

Dreetje…het zal erg moeilijk worden als zijn familie tegen is. je hebt geen idee hoe sterk de invloed van familie is. Bij scheiding is er ook nog een hele financiele toestand die meespeelt. Maar ik duim voor je en heel veel sterkte.

Ik weet het, wat ik er van begrijp is het ook om de financien dat ze willen dat hij naar haar terug gaat…
Maar goed, het is uiteindelijk zijn geld e.d. dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat het ook zijn beslissing wordt…
Nu vind ik de afstand nu nog groter dan normaal :frowning:

hey,

suusieme, gefeliciteerd…hoop echt dat het goed gaat komen, maar ziet er wel heel positief uit!

Weet iemand tot hoelang je paspoort nog geldig moet zijn om naar egypte te gaan? Ik zie 2 maanden staan, maar ook 6 en mijne is tot juni geldig en ik zit in een beetje krap dus als het even kan wil ik nu niet ook nog een nieuw paspoort halen, maar ik moet het wel even zeker weten!

6 maanden, maar ik geloof niet dat ze erop letten…

iemand wel eens daar geweest met een paspoort die nog maar 3 maanden geldig is?

1 like

Ik ging augustus naar egypte en ik kwam begin september terug… mijn paspoort was geldig tot eind dec. dus 4 maanden ongeveer… ik hoorde inderdaad ook 6 maanden, we hadden er toen nog achteraan gebeld, ik weet het zo niet meer beter bel je gewoon even naar de ambassade of de gemeente. dan weet je het in ieder geval zeker toch!? kun je met een gerust gevoel heen…

Inderdaad even bellen, van internet wordt je niet veel wijzer wisselt tussen de 2 en 6 maanden…

Oef, net nog weer even met M gebeld, hij blijft gelukkig bij zijn eigen standpunt en lijkt zich niet te laten overtuigen door familie. Hij heeft mijn bestaan ook een beetje door laten schemeren (Joepie! :D) waardoor zijn familie zijn beslissing iets beter begrijpt… Gek zeg dat ik zo blij wordt van het feit dat hij zijn familie een beetje over mij heeft verteld :smiley:
Maar goed, ik kan vanavond weer een beetje rustig slapen :slapen:

Suus, voor toeristen mag het 2 maanden zijn. 96 maanden is voor zakenlui :stuck_out_tongue: 100% zeker :smiley: dus je kan gewoon gaan zonder een nieuw paspoort aan te vragen.
Ik kreeg vandaag van min vader het verlossende woord dat hij deze keer voor mijn ventje garant wil staan dus wij gaan ook weer de papiermolen in ( slik ). Gaat er toevallig nog iemand deze maand naar Sharm toe of kent iemand iemand die gaat? Anders moet ik het inscannen en ben beetje bang dat dat niet geaccepteerd wordt…

hey skyblue ik heb de papieren ook laten scannen… de salarrisstroken enzo, hij heeft het allemaal ingeleverd en verder niets over gehoord dus dan zal vast wel goed zijn, ik hoor maandag of hij een visum krijgt, dus als hij hem krijgt is het qua scannen ook geen probleem

spannend voor je suusieme
ik heb mn ticket geboekt, las het hier en mijne was al geboekt- 96 euro (met anulatie+bijstand inbegrepen) mevrouw van het agentschap vertelde me dat ze al meemaakte dat er mensen voor 100 euro heen en terug vlogen van egypte!!! vooral november,maar dat het nu inderdaad duur is- groetjes

Hey proficiat. Alleen Benelux is toch genoeg!!! Daarom hoeft hij ook lekker niet op antwoord van de Schengenlanden te wachten.

15 fagen heerlijk voor je

Marmah

het beste is dat ik met hem mee terug vlieg naar EgyptE!! en ik dus zijn tas kan gebruiken voor extra bagage hihi!
Ik ben er ook echt zo blij mee!! maarja toch geloof ik het pas, zodra hij de stempel in zijn paspoort heeft! Nu moet hij elke dag bellen naar de ambassade, of ze de acceptatie hebben ontvangen. en zodra hij binnen is kan mijn lief hem in 1 dag ophalen. heb t zelf nagevraagd vandaag en hij ook.
pff nog maar 10 nachtjes!! ik kan het gewoon nog neit geloven!
en ik krigj de auto van mn ouders de hele periode te leen! (we hebben 2 autos hihi)
echt zo relax!

Wat een verhalen allemaal weer, ik ben een weekje weggeweest, helaas niet naar mijn lief maar naar familie in het buitenland.

Suusieme, gefeliciteerd! Is het allemaal toch niet voor niets geweest, heerlijk hoor.

En welkom aan alle nieuwelingen hier.

Chacha, hoe gaat het met jou? Al iets nieuws gehoord of een beslissing genomen?
Mijn vriend zegt het wel als het financieel slecht met hem gaat. Hij heeft een eigen winkel en een lening hiervoor af moeten sluiten. Dus hij ervaart een enorme druk als hij niet voldoende verkoopt, maar dat lijkt me logisch. De reden waarom hij het me vertelt is dat hij dan niet heel vrolijk is en zorgen heeft, en dus de gesprekken kort wilt houden. Hij geeft ook aan dat hij het niet aan zijn ouders vertelt, dat hij zegt dat het allemaal goed gaat, trots denk ik dan.

Dreetje, hopelijk kiest hij voor jou en is hij sterk genoeg. Lastig als zijn familie iets anders voor hem wilt. Hopelijk kan hij inderdaad doen wat hij zelf wilt.

Ikzelf heb er een prachtig nichtje bij, mijn broer is vader geworden. Heel bijzonder.

Hallo RAKS,
Even een vraagje,waar of bij welk reisburo koop je van die goedkope tickets???
Ik kijk met enige regelmaat bij verschillende maar heb ze echt zo goedkoop niet gezien.

alvast bedankt

op jetairfly.com kan ej die tickets kopen, ik zag m ook voor die goekope prijs op dit ogenblik :wink:

ja jet Air is het reisbureau bij uitstek ,en ook vrijwel de enige (denk ik)waar je nog enkel mag boeken.

Er was eens een man, die een eigen bedrijf wilde beginnen. De financiƫn ontbraken, en daarom besloot hij met een partner (vriend van zwager) in zee te gaan, ieder bracht zijn eigen deel in, waardoor de investering beperkt bleef, en het risico gedeeld werd. Dat is een volkomen normale manier om zaken te doen, tussen Egyptenaren.
De eigen inbreng van de man in kwestie werd geleend via zijn zwager, wat ook normaal is. Men leent bij voorkeur van familie en altijd van een mannelijk familielid, van het geld van vrouwen blijf je af.
De eerste hindernis die de man tegen kwam, was zijn partner. Hij was niet eerlijk, en de omzetten van dagen dat de partner verantwoordelijk was, bleven duidelijk achter bij de dagen dat hij zelf werkte. Om Ʃn de partner Ʃn de zwager niet voor het hoofd te stoten, besloot hij de partner uit te kopen zodat de zaak van hem alleen zou zijn. Ook daarvoor werd geleend van zwager.
Probleem nummer twee was dat zwager weliswaar geld uitgeleend had, maar die had dat geld weer van anderen geleend, bovendien waren er legio leningen van andere familieleden en ā€˜vrienden’ die allemaal afbetaald moesten worden. Als je meer leent dan er binnenkomt, krijg je zogezegd problemen.
Dan begint het manipuleren. De familie moet helpen, dat wordt als plicht gezien. Als de familie ruim inkomen heeft, dan wordt dat gezien als mogelijkheid om de eigen financiƫle puinhoop te overkomen met wederom geld van anderen.
Dus de man, die enkel zwager als schuldenaar had, werd gemanipuleerd: jouw zaak gaat goed, ik heb je destijds x euro geleend, maar eigenlijk was de waarde van de zaak veel hoger. Je bent dus moreel verplicht om mij x te betalen in de plaats van het bedrag wat we afgesproken hadden. De man, die zijn zus geen problemen wilde bezorgen, zij was immers met de zwager getrouwd, had dus geen andere keuze dan meer te betalen dan wat afgesproken was.
Mits…hij het hele afgesproken bedrag ineens op tafel zou leggen en daardoor weer schuld had aan de ander, waarvan hij wel wist dat die zijn afspraken wĆ©l zou houden…
Zo ongeveer, moet je zaken doen en geld lenen zien, als je in Egypte bent, of me Egyptenaren te maken hebt.
Dit is nog maar een heel eenvoudige voorstelling van zaken, want meestal komen er tal van zaken tussendoor gewandeld: kinderen die schoolgeld nodig hebben, neefjes en nichtjes die willen trouwen of studeren, iemand die ziek wordt en naar het ziekenhuis moet, etc.etc.
Ik geef ƩƩn advies: Geef nooit geld, ook niet te leen. Voordat je het weet, ben jij een van de schakels in die ketting van mensen die geld tegoed hebben en geld aan anderen lenen, en je wordt genadeloos gemanipuleerd: op het moment dat niet volkomen duidelijk is dat je dat geld op dat moment niet nodig hebt, wordt er niet terug betaald.
Niet omdat ze niet willen ( hoewel dat soms ook wel het geval zal zijn) maar omdat het geld altijd gaat naar degene in de meest urgente nood, en dat ben jij dus nooit.
Het een een vicieuze circel.
Daarbij zijn vrouwen daar nooit partij in.
Vaak wordt er niet eens over nagedacht of het zakelijk slim is om geld te lenen. De levensvatbaarheid van een bedrijf is louter afhankelijk van de bereidheid van vrienden en familie om geld te geven.
Er bestaat wel zoiets als zakelijke financieringen bij een bank, maar da is een ander niveau van zakendoen. Bovendien, als je zo’n lening niet afbetaald, ga je de gevangenis in. Dan is deze manier wat makkelijker…

jeetje koppijn krijg ij als ik dat hier allemaal lees!!!
nou ja in de 14 jaar dat ik naar egypte reis gaf ik nooit iemand geld, ze moge me selfisch woman ?noemen!!maar ik doe het niet !(straatkinderen das weer n,ander verhaal) x

jullie waren allemaal blij, maar we hebben te vroeg gejuichd.
pas 3 weken na dagtekening van de brief zou hij contact moeten opnemen met de ambassade, dag gaat duds niet aangezien hij n vliegticket heeft voor 17 feb en de brijf op 6 feb is ontvangen! ik bel nu wer met het ministerie, en die kunnen niet vertelle wanneer de brieven vanuit nederland verzonden wordt…
ja en wat nu??
mijn vroend moet de ambassade maar gewoon dagelijks bellen in de hoop dat die brief al verzonden is…