bij mij was het vooral dat gecontrolleerd worden dt me opbrak(en hij is geen moslim mn ex)hun kunnen en mogen alles,maar owee als je als vrouw iets doet,zelfs vriendinnen werden niet toegelaten!!!-maar ik begrijp weml dt ze niet aanvaarden als er afgesproken word met andre man,hun religie laat dat niet toe,ik bn blij dat ik in egypte nog niet verliefd werd ,want kheb de energie niet meer(haha)om alsmaar te geven ,water bij de wijn te doen,aan alles een uitleg te moeten geven enz…,met wat hebbe ze ht niet moeilijk in egypte(haha)mt toeristen bedriegen-!
dotske,
je moet geen moslim te zijn, om deze praktijken toe te passen, dan zal het waarschijnlijk wel aan het karakter gelegen hebben of hun opvoeding.
Ook christelijke egyptenaren hebben kuren hoor, ken er wel een paar en die éne is nog slechter dan de ergste moslim, heb er vorig jaar genoeg problemen mee gehad. Je zou soms denken dat christenen daar een betere reputatie hebben, maar niets is minder waar. Je mag ze natuurlijk niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ik ken daar ook heel goeie christelijke egyptenaren, het zijn schatjes, die me met respect behandelen. Je moet gewoon uitkijken en voorzichtig zijn.
Trouwens in elke relatie moet je water bij de wijn doen en elkaar een beetje vrijheid gunnen anders word je verstikt. Alleen in de arabische landen is dit moeilijker te verwezenlijken.
groetjes,
hapsetchut
Volgens mij is dat ook hoe je zelf bent ik ben vanaf het begin al heel duidelijk tegen hem geweest dat het in nederland er heel anders aan toe gaat. Het is geven en nemen en heel veel communiceren in de relatie dat doe ik ook altijd en daardoor kunnen dingen duidelijker worden voor ons. Hij mag me echt niet verbieden om mijn vrienden niet te zien hij zal dat ook niet doen ik ben laatst naar egypte gegaan en ik had 3 mannelijke vrienden bij me. Eigenlijk is dat wel raar alleen mannen, maar omdat we al uitgebreid hadden gepraat erover dat je in nederland mannelijke en vrouwelijk vrienden kan hebben vond hij het ook helemaal niet erg. Hij is blij dat ik goede vrienden heb en dan ze me erg hebben geholpen met het verhuizen naar Belgie en daar is me man ze erg dankbaar voor.
Als je al in het begin alles van ze aannemen dan kunnen ze je bespelen.
Me voorgeschiedenis is natuurlijk erg anders dan die van hem daar praten we ook vaak over en het is ook soms erg grappig en goed om te weten hoe zijn leven was. Er zijn natuurlijk wel een aantal aanpassingen die je zal moeten doen, maar dat geld voor mij en voor hem.
Succes allemaal.
Mijn advies…
Blijf aan je eigen normen en waarden vasthouden!
Laat je NIET dwingen om het even wat, dat JIJ veranderen moet en HIJ niét!
Blijf jezelf…
Accepteer niét alles klakkeloos,
Het gevolg zal immers zijn dat je partner totale macht over jou krijgt!
Kom op voor je rechten!
En zorg ervoor dat hij zijn PLICHTEN nakomt!
Leg alles goed op papier vast!
Wettelijk en geverifieerd door de rechtbank, in Nederland of België bij een notaris!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Het is buigen of breken,…
of buigen tot je breekt natuurlijk
egypte hoeft niet altijd bezness te zijn, ook de mooie kanten moet je leren kennen!
http://gratisforums.com/teyasegypteforum/
:vak02:
leuk forum heb je teya!
geluk ermee:thumbsup:
ik was vanaf ht begin duidelijk mt men ex-hij wist alles ,over belgie ,mn vrienden enz…,hij was akkooord ,begreep ht—eenmaal in belgie toonde hij zn ware kant----inderdaad,ik moest buigen tot ik brak-ma ja dn is het te laat he,hun zijn in europa
Hoe kan je nou iets tekenen zonder dat je weet wat er staat? Dat zou ik in nl niet eens doen.
Ik zou ook nooit mjn vrienden opzij zetten voor mijn vriend! Of alleen met ze afspreken als hij erbij is. Hij mag van mij ook gewoon afspreken met zijn vriendinnen, als ik hem niet zou vertrouwen zou ik ook geen relatie willen.
Inderdaad heb je helemaal gelijk in. Wie tekent er nou een blanco cheque, dan ben je imvho (in my very humble opinion) toch wel errug blond…?
Ook met in tweede uitspraak kan ik me vinden: wie mij voor de keuze stelt die wordt dan toch zeker niet gekozen :storm:
Helemaal mee eens met bovenstaande! Ik ga ook zeker mn vrienden niet aan de kant zetten voor mn man, hij zal t nog zwaar met me krijgen ook.
Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb, zo heb ik altijd geleefd, take it or leave it!
Met zo een eigen wil kom je veel verder, dan dat je overal maar ja en amen op zegt.
Ik ben allang blij dat ik alleen naar huis kan, zelfs dat heb ik niet gevraagd, dat had ik van te voren al besloten.
Mensen blijf jezelf en je eigen dingen doen, vooral doen!
ja, dom he,… maar ik moet zeggen, denk er met n vette glimlach aan terug! Mijn ontmoeting met hem was een vd spannendste uit mijn leven. Mijn hele relatie met hem is er eentje vol uitdagingen. En ik mag dan soms zijken dat ik het stappen enzo mis, maar toen ik rondfladderde liep ik te zijken dat ik n vent wou die er altijd voor me was, lekker op de bank in elkaar gestrengeld stom voor de buis,… Heerlijk!! oja en nog iets hypocriets van mij, ik ben dus ook strontjaloers!! nix uitgaan met vrouwen of alleen op pad!! Dan mag hij meteen vertrekken! hahahaha, Zo’n vent wil IK dus ABSOLUUT NIET!!!
Lucylove, echt snappen doe ik jou niet. Er is nog wel iets tussen buigen of breken! Er is nog wel iets tussen het stappen missen en een man die er voor je is of 1 die alles wat je doet controleert en je dicteert wat je wel en niet mag doen! Meisje denk goed na, is dit echt wel wat je wilt?
Hey hey allemaal.
Ik denk als je een relatie met elkaar heb,dat je toch wel beetje rekening met elkaar moet houden,en repect voor elkaar moet hebben, dus wat van 2 kanten moet komen.En doordat er best wel wat cultuur verschillen zijn,als je een relatie hebt met iemand uit een ander land,Dat dat aanpassing vraagt van alle 2 de kanten.
carrierevrouw, ik volg een innerlijke stem die mij vertelt dat dit de weg is die ik moet gaan. dus antwoord is :ja. Ik doe niets dat ik pertinent niet wil of waar ik niet achter sta, maak je om mij geen zorgen. Deze man is oerlief voor mij, heeft nog nooit een lelijk woord tegen mij gezegd terwijl ik hem uitscheld en zeg dat hij mag oprotten naar egypte als het hem niet bevalt dat ik een vriend op visite heb of wil gaan stappen! Als ik verander ( en dat is wat er gebeurt ) dan doe ik dat omdat ik respect heb voor deze man die mijn leven naar n ander level tilt. Los van het kroegeleven waar mijn sociale leven uit bestond, maar mij leert wat liefde is, in woord en daad! Hij zegt niet dat ik niet drinken mag, maar ik ben zelf gestopt. Ik hoef van hem geen hoofddoek, maar als ik bij zijn familie in egypte ben kleed ik me hetzelfde als de rest vd vrouwen en voel me daardoor een met hen. In nederland doe ik dat niet en dat is geen punt. Ik draag gewoon wat in de mode is hier en wat ik leuk vind.Ik mag gewoon werken, studeren, sportclub, vriendin familie, zolang hij maar weet waar ik ben. Dat is superbetuttelend voor ons westerse vrije meiden, maar als je eenmaal begrijpt dat t geen slechtigheid is (integendeel) maar ingebakken zit in zijn cultuur dan wen je er wel aan. Ik heb een man die lief, hartelijk, gastvrij,intelligent, trouw aan zijn principes maar ook ruimdenkend is en openstaat voor anderen, die t conflict met mij niet uit de weg gaat (dapper!!) en zelfs weet te winnen ( RESPECT) dan is dit toch werkelijk de man met wie ik mijn leven wil delen.
Salam alikom, hallo allemaal
Meer dan 2 jaar geleden zijn we (mijn ouders, zusje en ik) op vakantie geweest naar Egypte. in het hotel heb ik een leuke jongen leren kennen. hij werkte daar en begon al vrij snel met mij te praten maarja dat is vrij logisch in een land zoals Egypte. welke jongen praat daar nu niet met europese meiden. ik dacht dus dat het niet veel voorstelde. we gaven elkaar het mail adres en bleven zo in contact en van het één kwam het ander. we vonden elkaar wel leuker dan gewoon leuk. het jaar daarna zijn we weer terug gegaan naar Egypte en hebben we ook veel contact met elkaar gehad en zijn we veel met elkaar opgetrokken. 's avonds buiten rondlopen enz. we hebben nu al meer dan een jaar een relatie met elkaar en het beviel ons allemaal zo goed in egypte dat mijn ouders er een appartementje gekocht hebben. mijn vriend en ik zien ons daardoor dus vaker. hij is vorig jaar ook voor 6 weken naar nederland gekomen. het heeft lang geduurd met het visum, eerst afgewezen en later na meer dan een half jaar kreeg hij zijn visum toch.
hij is heel lief voor mij doet alles voor mij en wil absoluut niks van geld of iets aannemen. hij ziet het als zijn taak om voor het geld te zorgen. we bellen elke dag en zien elkaar 5-6 keer per jaar. hij wil het liefst zo snel mogelijk trouwen, maar ziet ook in dat dat er nog even niet in zit. ik ben nog te jong wil eerst school afmaken ect. gelukkig steunt hij me hier volledig in. mijn studie is voor hem heel belangrijk hij wil dan ook niets liever dan dat ik mijn studie met een dikke voldoende kan afsluiten. en er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen tussen hem en mij. de culturen zijn gewoon totaal verschillend. maar met veel praten komen we er wel uit en zoals in elke relatie geldt is het hier ook GEVEN EN NEMEN. ook ik ga bijvoorbeeld niet uit en drink geen alcohol. dat zijn gewoon van de kleine dingetjes die je leven niet veranderen en als je zoiets al niet kunt accepteren dan kun je wel stoppen met je relatie. er komen wel grotere beslissingen die je moet gaan nemen en waar je je een beetje aan moet gaan aanpassen. het is ook gewoon een gedeelte respect. respect voor hem en zijn geloof. niet uitgaan, drinken, goed kleden ect. geen probleem voor mij.
ik ben al vrij zeker van mijn toekomst. mijn toekomst is gewoon met HEM! het klinkt voor de meeste mensen raar omdat ik nog zo jong ben, maar het is een gevoel, bij hem voel ik me goed. ik wil mijn leven met hem delen
mijn ouders en vooral mijn moeder steunt me heel erg ondanks dat hij een stuk ouder is dan ik. zij en mijn vriend hebben dan ook een goede band met elkaar en wij ook met zijn familie ondanks dat we elkaar niet kunnen verstaan voel je de liefde van zijn familie. ook mijn familie staat erachter alleen krijg je vaak stomme, rare en verbaasde reacties van vrienden die je dan voor gek verklaren. ik praat er dus niet zo heel veel over.
ik zou dan ook graag op deze manier met mensen in contact komen die in dezelfde situatie zitten.
ik hoor graag verhalen en dingen die jullie zelf mee hebben gemaakt of misschien tips hoe jullie je relatie hebben aangepakt. het is zoals iedereen van jullie zal weten niet makkelijk dat je zover van elkaar woont! missen doen we hun elke seconde van de dag!
groetjes Annaaa
Heey annaa.
Welkom hier,wat leuk dat je je verhaal hier verteld.Leuk dat het zo goed gaat met je relatie.
Enne wat betreft opmerkingen van andere,lekker laten praten.
Zelf ben ik ook getrouwd met een egyptenaar,verwachten we ons eerste kindje samen;-)
Mijn mannetje woont ook nog in egypte…en zien er elkaar regelmatig.Ik naar egypte,hij naar nederland.
In het begin heb ik ook reactie’s gehad,hoe ik van iemand kan houden,die zover weg woont.
Nou zeker weten dat dat kan.
Hoe oud ben je?Je verteld dat je nog zo jong bent?
Waar woont je vriendje?sharm,hurghada?
groetjes
Hey Biancos,
Erg leuk zo’n snelle reactie! teneerste GEFELICITEERD!! ik vind het altijd leuk om van andere te horen dat ook hun relatie goed gaat. het bewijst maar weer dat ook een lange afstandsrelatie kan werken. soms word ik gewoon gek van al die vooroordelen over moslim mannen en verre afstandsrealties maarja wat kun je er tegen doen. naar mijn mening kun je het het beste negeren en niets van aantrekken. Ik ben trouwens pas 17, best jong dus om nu al zo zeker te zijn over de toekomst. ik hoop dat mijn toekomst er zo gaat uitzien.
Hij komt oorspronkelijk uit een dorpje voorbij luxor (erg traditioneel dus, maar daar komen we wel uit), maar is al vrij snel gaan studeren en naar hurghada gegaan om daar in het toerisme te werken. Nu woont hij samen met een vriend van hem in ons huisje.
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie en hoop zo in contact te blijven met jou en andere en dat ik hier tenminste mijn verhaal kwijt kan zonder dat ik iedere keer hoor dat ik gek ben en waar ik aan begonnen ben, want ik was het op een gegeven moment echt weg aan het duwen om de reacties niet meer te hoeven horen.
Heey annaaa
Al die negatieve reacties vielen bij mij gelukkig mee,behalve in het begin,werd er maar lacherig over gedaan.Mijn mannetje is christen.Nu vind iedereen het harstikke leuk voor me,helemaal nu de kleine opkomst is.We getrouwd zijn,Iedereen steunt me,en daar ben ik blij om.
Helaas staan veel mensen al snel met vooroordelen klaar,terwijl er ook genoeg goeie mannen zijn in egypte…Helaas ook mannen niet zo heel goed zijn,maar das overal.
Ik ben ook zeker wel veranderd,vroeger ging ik stappen,in drukke cafe;s enzo.Drinken…Nu heb ik daar geen zin meer in,zoizo met de kleine in me buik niet,maar voor me zwangerschap ook al niet.Ik vind het goed zo.Mijn mannetje heeft wel is gezegd,kom je uit nederland,of uit egypte…We zijn namelijk alle2 aardig jaloers…
Hij komt over 3 weekjes 1 maand hier heen.Heb hem nu 1 maand niet gezien,in real dan he:-) Zie heb iedere dag op de webcam,ja we msne,skypie-en wat af.
Heb je al nagedacht over de toekomst,hoe verder?Wil je in egypte wonen,wil hij in nederland wonen.Je bent nog jong,maar denk er wel goed over na.Welke taal spreken jullie als je samen bent?
Als je ooit in nederland wil gaan wonen,begin dan vast hem wat nederlands te leren,scheelt een hele hoop.
Mijn ventje heeft dat gestudeert,ivm zijn werk,dus praat alleen maar nederlands met hem
Hij spreek het bijna vloeiend,soms wat verkeerde zinopbouw,maar ben echt mega trots op hem,nederlands is geen makkelijk taal.
Wanneer zie je je vriendje weer?
groetjes