Ik ben sinds anderhalf jaar getrouwd met een lieve egyptenaar onze relatie gaat echt super goed ( ja het kan ook goed gaan). Wees wel voorzichtig en teken idd niets als je niet weet waar het over gaat.
Heb geduld en ga er een paar keer heen om te kijken of het wel iets is.
Ik weet even niets meer te schrijven (eigenlijk wel ik kan een heel boek schrijven haha).
Succes allemaal.
Hij heeft 27 oktober een visumaanvraag gedaan en hij moet 16 november terug komen op de ambassade en hoort dan meer. Dus het wordt even afwachten, maar ik denk dat hij het niet krijg dit omdat ik in mailcontact ben met de ambassade en alleen maar negatieve berichten krijg dus ik weet het niet. Als hij de visum niet krijg dan hoop ik dat hij een papier mee krijg met daarop de reden van afwijzing want dan gaat me advocaat in bezwaar. Maar goed eerst maar 16 november afwachten.
Biancos komt jou partner ook deze kant op volgens mij zag ik ergens staan dat hij een toeristenvisum heeft gekregen toch???
Wat wil je graag in Egypte wonen of in Nederland/belgie of wil je dat hij eerst komt op vakantie.
Klopt van het visumā¦Volgende maand kan ik hem ophalen op schiphol:-)Voor 1 maandtje.
Hij is al in maart weekkie in nederland geweest,dus nu iets langer.
Ik heb je een prive berichtje gestuurd.
Hai Lucy Love!
Ik herken me in je verhaal hierboven, ik ben sinds juni getrouwd met een Egyptenaar, en heb de laatste tijden ook bonje over dit soort kleine dingetjes gehad. Heb nu besloten om tijdelijk naar Nedeland te gaan, even mezelf terug trekken bij mn familie die ik als sinds juni niet meer heb gezien:S
In Januari krijg ik vrienden en vriendinnen uit Nederland over, nou dus echt wel he dat ik ALLEEN met hun op pad ga als mn man aan t werk is!
heey Sannez, ja doe je goed, even lekker naar je familie! en als in januari je vrienden komen, ben je dan niet bang dat je overal gesignaleerd word als je uitgaat? je weet toch dat egyptenaren dit soort zaakjes āregelenā?Denk je nu echt dat je daar uit kan als hij ah werk is? Dat weet hij een uur later al wijffie!!Zie egyptenaren als een grote familie van je man, die op jou passen als je mannetje weg is.Wen er maar beter aan dat je je vrijheid kwijt bent. Jij bent nu zijn vrouw en hij wil zich niet hoeven schamen voor je!Want daar wordt hij weer op aangesproken!
hallo Isra, ik kende hem van een vakantie (niks gebeurd)e-mail adressen uitgewisseld en toen heb ik twee maanden gechat met hem, smoorverliefd geworden en toen ging ik naar egypte om hem echt in t eggie te ontmoeten. Dat was vlam id pan van twee kanten! Ben daarna nog regelmatig naar egypte geweest, (1 keer 6 weken achter elkaar). Nu woont hij in Nederland, zijn nog steeds knettergek op elkaar, hebben wel last van cultuurshock, alles is zo anders hier voor hem! En nu hij hier is is ook alles anders hier voor mij.Onze relatie is een warme hartstochtelijke relatie, we kunnen lekker knallen zo nu en dan, maar blijven nooit lang boos op elkaar, het enige echte grote nadeel is het cultuurverschil en hoe dit te overbruggen, maar we doen ons best en gaan ervoor. maar ik moet zeggen dat ie liever en innerlijk veel beschaafder is dan mijn nederlandse ex-en!!
ja ik denk als je als niet moslima wel een paar problemen hebt met je egyptische man,
ik ga vanzelf al niet uit, met vriendinnen ga ik overdag wel weg of in de vroegeavond,
maar als je gewent bent om een totaal ander leven te leiden is het wel moeilijk ja.
Ja gewoon elkaar proberen te begrijpen he,
Ik hoop dat voor die gene waar het slecht gaat, snel weet beter gaat.
Moge Allah jullie bijstaan in deze moeilijke tijd, Amien
lijkt me heeeel gezelig alsmaar die woordenwisselingen,gecontroleerd worden-gepuscht worden om je als moslima te gedragenāik was ook met een buitenlander(indier)katholiek en dan nog !!!ik kan ht niet meer opbrengen .succes aan allen,en voorzichtig met hun visa dt ze er niet vanonder muizen!(haha)leg het dan maar uit bij de ambassadeā,stej je voor eeen fuckpaper.
ziet er idd allemaal zeer leuk uit. toch maar goed uit jullie doppen kijken.
ik heb toch enkel maar slechte ervaringen met egyptenaren.
toch wens ik jullie veel geluk toe !
dank je, we kunnen allemaal wel wat geluk gebruiken. Soms is het moeilijk als hart en verstand met elkaar id clinch liggen, vooral als je met totaal verschillende normen en waarden grootgebracht bent. want wie zegt dat ik gelijk heb? als in zijn beleving hij het gelijk aan zijn kant heeft? we moeten een brug slaan.
Lucylove, als ik het zo lees dan ben jij degene die die brug slaat, niet hij?
Jij leeft als een soort moslima, gaat niet meer uit, hij controleert het liefst iedere stap die je zet, een goede vriend mag alleen nog maar langskomen als je vriend ook thuis is, dat klinkt mij toch niet alsof hij moeite doet zich aan jou aan te passen?
Ik vind het meer dan normaal dat een man niet toelaat dat een andere man op bezoek komt wanneer hij er nie is,
ik denk dat je niet veel (moslim-)manne vind die dat wel toelaat zenne.
Maar meiden,draai het is op,hoe vinden wij het als we aan het werk zijn,en jou man/vriend gaat gezellig thuis op de bank zitten,met een andere vrouw.
Of hij gaat uit met een andere vrouw.
In hun religie als moslimman is het niet toegelaten dat hun vrouw alleen met andere mannen afspreekt, zelfs niet iets drinken in een coffeeshop.
Als ze erbij zijn, is het geen probleem. Zelfs als we op straat als vrouw van een moslim man een bekende mannelijke kennis op straat tegen komen, hebben ze het er moeilijk mee als er gepraat wordt.
Jaa alles gaat goed,kan bijna niet wachten,nog een klein maandtje.Ben al aan het bedenken wat ik allemaal ga doen als hij hier is,hij moet nu natuurlijk wil iets van nederland zien:-)