lol dan zie ik je zeer waarschijnlijk daar, want ik heb de ticket geboekt (aangezien ik toch geen vertrouwen meer heb in het krijgen van zijn visum… Pas wel op, toen ik hem net boekte stond het al dat het een van de laatste stoelen vor die prijs was!
Hoi dames,
Weer een enorm stuk van Bezness hier in alle kranten van Brabant en Zeeland. Tjonge jonge. Iemand is zo "sportief"geweest het even in mijn bus te doen zonder er een berichtje bij te doen.
Weer groot griezelverhaal. Niks nieuws maar ja… Het is niet zo fijn dat de goede hier nu allemaal zo’n slechte stempel krijgen. Voel me er niet blij mee.
Marmah
Haha ik ben vandaag verhuisd, nu blijkt 2 deuren naast mijn huis een vaag telefoonwinkeltje te zitten waar Lebara groot aangeplakt hangt dus ik dacht ik loop even binnen… Toen de man van de winkel er achter kwam dat ik goedkoop naar Egypte wil bellen ging hij helemaal los en begon te stralen, wat blijkt? Hij komt zelf uit Egypte hahaha. Heb daar een ruim een half uur met hem staan kletsen over Egypte en natuurlijk even over de wedstrijd van gisteren, met als gevolg dat ik een gratis Lebara SIMkaart van hem kreeg, hoe lief!! (volgens mij moest hij er wel vanaf want hij kwam van achter terwijl er genoeg bij de balie lagen maar goed) Hij vond het zo leuk voor me en ik kon altijd even langskomen als ik mijn Arabisch even wilde oefenen hahaha. Ik denk dat hij er een goede klant bij heeft en idd Hi is mij ook ‘kwijt’
Ondertussen kwamen er af en toe mannen de winkel binnenlopen en iedereen groette elkaar in het Arabisch hihi, mijn dag was weer goed
(ik kan vandaag helaas niet met M bellen)
Veel aantrekken en onderweg uitdoen. Wat je op je lijf draagt mag mee het vliegtuig in (aan kilo’s dan he
). En je kan veel kwijt in je zakken. Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een speciale vlieg-jas: veel en grote zakken! Dat telt allemaal niet mee met de 5 kilo handbagage.
Je ziet er misschien een beetje uit als Mama Loe, maar je krijgt dan wel wat extra spullen mee.
Over het algemeen doen ze ook niet zo moeilijk over 5 kilo extra in je koffer. En ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat mijn handbaggage werd gewogen.
Hier gaat alles intussen zn gangetje. B. begint eindelijk door te krijgen hoe mijn leven eruit ziet en wat ik de afgelopen maanden allemaal heb gedaan om hem hierheen te krijgen. Dat mijn leven geen rozegeur en maneschijn is omdat ik zogenaamd rijker ben. Hij staat elke ochtend met mij op om 7 uur en duikt dan meteen de keuken in om ontbijt en lunch voor me te maken, zo lief!
Zijn dag en nacht ritme heeft ie in een week helemaal omgegooid en dat bevalt hem prima.
Gisteravond naar een Ska feest geweest! Je had zijn ogen moeten zien!! Het was sowieso de eerste keer dat ie naar een live optreden ging en dan ook nog eens naar zo’n bende springende, duwende meute!! We waren met mn broer en zus en hij heeft op een gegeven moment mijn broer geholpen om mij de lucht in te smijten om te crowd surfen!! Hahahahahaha!!! Ik vroeg hem achteraf of ie dat niet eng vond, nee hoor, lachen juist!!
We hebben veel lol in elk geval!!
Suus ik hoop echt voor je dat het gaat lukken met dat visum!! Ik vind het zo rot hoe dat nu gaat bij jou!! En dat het dan bij mij zo makkelijk is gegaan…
Liefs!
Hoi meiden,
ik ga helaas moeten afhaken vrees ik … besef net voor ik naar ginds terug zou gaan dat ik hem niet meer mag vertrouwen.
Teveel dingen zijn me onduidelijk en onwaarschijnlijk. Hij laat me net weten dat hij van flat is moeten wisselen en dat hij nu in een flat verblijft zonder meubelen. Dit kan toch niet?
Heb al heel de avond zitten schreeuwen hier in de zetel, kan het maar niet geloven. Keek echt uit naar die vakantie en om hem weer te ontmoeten.
Goh, hoe moet het nou verder?
Iemand raad?
Hoi! Ik heb denk ik een aantal dingen gemist… Waarom mag je hem niet meer vertrouwen?
Waarom denk je dat een ongemeubileerd huis onmogelijk is? Het is niet gebruikelijk, maar wel mogelijk en daardoor een stuk goedkoper! Als hij dus op zoek is geweest naar een zo goedkoop mogelijk huis, dan heeft ie hier wel een oplossing in gevonden.
Wat is er allemaal gebeurd verder dat je zo boos bent??
Chacha, het kan wel hoor…net wat omipomi zegt. Maar wat is dan het probleem nu hij van flat is verwisseld? Vraagt hij je nu om iets? Alleen als je meer singnalen hebt van dingen die niet duidelijk zijn, waar je geen antwoord op krijgt ofzo, dan zou ik ook vraagtekens hebben. Eerlijk is eerlijk. Ik weet dus niet wat er allemaal nog meer speelt. Ik heb begrepen dat jullie nog niet echt samen zijn geweest? Hoe goed ken je hem?
ah vervelend zeg chacha!
echt lastig om hier mee te zitten, net voordat je daarheen zou gaan. Misschien is het een idee om toch te gaan en dan onder 4 ogen te spreken, in plaats van via internet en alles. Dan kan je ook een stuk beter zien of hij meent wat hij zegt. Ogen spreken veel meer in het echte leven dna via internet.
Zorg dan wel dat je ook een hotel heb waar je overnacht… Toch om het definitief te maken dat het ECHT niet goed is of miscchien toch opeens wel goed blijkt te zijn. En anders kan ej natuurlijk gewoon lekker genieten van egypte zelf en er echt een vakantie vieren om lol te maken en niet alleen voor hem.
Ik geef eerlijk toe, dat ik het soms ook lastig heb met het vertrouwen… vooral omdat N. zegt morgen doe ik dit. Maar nee hij doet het overmorgen… een beetje egyptische mentaliteit.
Het is niet prettig, hij weet wat ik ervan denk en hij probeert zich wat meer rekening ermee te hebben en daarbij hoop ik neit meer te veel haha.
Je zegt ook dat je hem niet meer MAG vertrouwen… hoe bedoel je dit? KAN je hem niet meer vertrouwen of is er iemand in de omgeving die je dit heeft aangepraat?
Het klinkt namelijk dat je hem nog wel vertrouwd, maar dat er iemand anders is die zegt: vertrouw hem niet.
groetjes Suus
Hoi Chacha, wat is er dan allemaal gebeurd?
Hopelijk niet boos om een vreemd telefoontjke of zo want dat hebben we hier ook allemaal al meegfemaakt hoor. En ja het is nu eenmaal een andere cultuur. En morgen en later hoort daar nu eenmaal heel erg bij. Ik vind het nog steeds moeilijk omdat ik iemand van gisteren en nu ben. Maar dan zegt M. trouw een computer dat is misschien wat makkelijker voor je ![]()
Gisterenavond weer lang en lekker gesproken en ja hij gaat steeds meer verschillen zien tussen mij en de Egyptische vrouw. Soms positief en soms negatief.
Maar eerste plannen zijn weer gemaakt. Eind maart begin april gaa we weer beginnen voor het visum. Hele rekensom met die 90 op 180 dagen etc etc. Maar we gaan voor begin mei en dan voor drie maanden. Ach hebben we weer wat om naar toe te leven.
Suusienne hoop dat je snel bericht krijgt ik had het veel sneller dan verwacht vanaf de dag afwijzing 5 mei tot de beslissing zat vijf weken. Daar zit jij nu ongeveer toch ook wel aan.
Duim voor je.
Marmah
Het bezwaar hebben we de 24 november opgestuurd. dus we zitten al over de 2 maanden… mischien is een reden doordat ik uitstel had gekregen voor eht verzenden van de formulieren, aangezien ik toen in Oostenrijk zat en het percee officieel ondertekend moest worden. ik had uitstel gekregen tot 20 jan om het te sturen. daarentegen had ik het de 6e jan. al verstuurd. Ik had inderdaad ook al wel een antwoord verwacht… Maarja er valt niets te veranderen aan he feit dat het nog niet duidelijk is.
Volgens de wet hebben ze 12 weken om te beslissen (dus max 22 feb) maar ze proberen alles binnen de 6 weken te doen. (ik heb trouwens 2 e-mails en de 1 zegt binnen 6 weken en de ander zegt binnen 12 weken). Dus nouja kan niet veel anders doen dan afwachten…
toch bedankt voor de steun, maar eerlijk gezegd heb ik de hoop al een beetje opgegeven. t zal vast een advocaat/ombudsman worden waar we naartoe zullen gaan. nouaj in iedergeval over minder dan 3 weken zie ik hemgegarandeerd! of hij nou hier komt of ik daarheen ga… we zullen bij elkaar zijn!
net even de NL ambassade gebeld in Cairo, ze vertelde me dat zodra ze de kopie van het papier binnen hebben dat zijn visa wordt geaccepteerd. Dat hij dan dezelfde daf nog de vis kan ophalen. om te checkken of ze het formulier binnen hebben moet je ze eerst weer bellen.
Dus er komt nu toch wer een ietsiepietsie hoop… Wat raar dan marmah dat dat bij jou anders ging? en dat je nog 2 weken moest wachten voordat je m echt kreeg??
Ja, hij moest zijn papieren inleveren en daarna 10 dagen wachten voor hij het op kon halen.
Ach verschil moet er zijn toch. Ik heb toen ook gebeld zowel met Min. van Justitie hier als ambassade en kon niet anders toen.
Maar maakt niet uit we hadden het en als jij het eens wat makkelijker hebt dan is het toc ook OK.
Marmah
Hoi meiden,
bedankt voor het medeleven.
Even iets verder verduidelijken mss. Boos ben ik niet echt op Amr hoor, maar wat doe je met de signalen die je krijgt van :“het seizoen is slecht hier en weinig toeristen, dus ook weinig inkomen, hard leven, …” Onrechtstreeks vraagt ie me om hem financieel te helpen … Heb het hier wat moeilijk mee, zo lang ken ik hem niet. Nu eind maart zou ik teruggaan om eens een weekje of 10 dagen bij hem te zijn.
Maar nu weet ik niet wat te doen.
Hey,
wat vervelend dat je dat soort signalen krijgt, en daarom is het alleen maar goed dat we hier gewaarschuwd worden!
Ik hoor van M. ook dat het een heel slecht seizoen is en er weinig toeristen zijn, dus dat kan wel kloppen, want M. zou mij nooit om geld vragen!
Ik heb de afgelopen dagen ook een redelijke ruzie met M. gehad, tenminste ik zag het als een ruzie hij vond alleen dat ik boos was want hij was niet boos… Ik wil gewoon duidelijkheid over de toekomst. Hem uitgelegd dat ik hem niet als mijn vriend zie, hij zegt daarin tegen dat hij het wel zo ziet en vind ook dat ik zijn vrouw word als we het orficontract over 2 weken afsluiten, dus ik hem weer gezegd dat ik pas met hem trouw officieel als hij op zijn knieen gaat en met een ring komt! Hopelijk gaat hij het allemaal een keer begrijpen!!!
Suusieme, ik hoop echt voor je dat het lukt met het visum, want dan cancel je neem ik aan gewoon je vlucht daarheen en ga je wat later die kant op?
Nog 16 dagen dan zit ik weer lekker daar!!! Kijk er onwijs naar uit ondanks onze ‘ruzie’ want denk dat we gewoon weer eens met elkaar moeten praten want dat is erg onmogelijk nu hij bij zijn beste vriend verblijft!
Het gaat al een aantal jaar slecht in het toerisme daar. De crisis van hier voelen ze daar heel hard!
Desalniettemin begrijp ik je twijfel volledig als hij jou vraagt om financiele hulp. Daar zou ik ook even over moeten nadenken.
Eerlijk gezegd zou ik daar niet op ingaan. Hij moet zijn eigen boontjes kunnen doppen zonder jou, dat moet jij hier in NL namelijk ook. Wat zou hij nu doen als jij er NIET was geweest? Dan had ie vast een andere oplossing gevonden.
Daarbij is het ook nog zo dat ‘geld’ geen issue is om met vrienden en familie over te praten. Iedereen heeft weinig geld, dus het is redelijk normaal om bij te springen als een van je vrienden even krap zit. Dat geldt ook voor hem.
Nogmaals: wat zou hij doen als jou nu niet zou kennen?
Dit is absoluut NIET lelijk bedoeld, maar ik hoop dat je je ogen wijd open houdt! Volg je hart, maar luister heel goed naar je verstand!!
Liefs!
ja moeilijk hoor chacha ik zal toch eens goed met hem praten over jullie wat wilt jij en wat hij wilt en voelt.
ja het is erg rustig maar dat betekend niet dat jij hem moet ondersteunen financieel dat zal een egyptenaar nooit vragen aan een vrouw en als hij dat dan toch doet dan heb ik al mijn vraagtekens??
misschien wilt hij alleen maar een luisterend oor dat kan ook maar vertel hem wat je voelt praat erover.
je kan altijd er naar toe gaan in een hotel en bekijken hoe het dan met jullie zit is het niets dan weet je het zeker iig geef niet toe als hij zielig doet en financieel niet veel heeft.
je kent hem net en hij moet niet denken dat hij jou heeft dus ook jou geld zo werkt het niet.
maar praat erover en dan kan je altijd nog beslissen om wel of niet te gaan.
suusje heerlijk vooruitzicht maar dan zal het weer leuk zijn tussen jullie want vaak is het zo als je gaat dan is het weer helemaal leuk toch iig wat zal jij willen??
Chacha, al genoeg tips van de andere meiden zie ik. en ik kan me daar bij aansluiten. Ook mijn vriend heeft het niet breed, maar hij is ook niet echt een financieel planner moet ik toegeven, het is meer van op=op. daarin moet ik hem nog veel bijbrengen en dat weet hij ook, hebben het zeker besproken. heb gezegd dat het hier in NL toch anders werkt, wij leven niet van dag tot dag (ik tenminste niet
).
mij heeft hij nog nooit om geld gevraagd maar ik hoor hem ook niet klagen, gelukkig.
als ik in jou schoenen zou staan zou ik gewoon gaan en in die week er toch achter zien te komen of hij meer voor je voelt, ook al zou je geen geld ‘hebben’ cq europees zijn
ik heb dit ook echt met mn vriend besproken ( niet direkt in t begin hoor) hem ook gewaarschuwd dat ik hier alert op ben en blijf. het is hem wel duidelijk nu dat ik een sterke vrouw ben en niet over me laat lopen, hoe gek ik ook op hem ben.
Suusje, ga jij de 19e dan?
succes en sterkte chacha, volg je hart en gebruik je verstand
Hey,
ik ga de 18e tot 4 maart!
Wat ik wil…ik wil er echt voor gaan, dat hij dat ook doet en het niet meer zo in het midden laten wat de toekomst gaat brengen maar daar ook voor gaan vechten! Hij vindt dat veel moeilijker want heeft volgens eigen zeggen veel dingen die hij eerst moet regelen, hij vertelt me ook niet echt wat en dat vind ik zwaar irritant, hij wil mij niet opzadelen met zijn problemen! Maar komende vakantie maar weer eens goed praten!
Chacha ik zou ook gewoon gaan, al is het alleen maar om voor jezelf zeker te weten hoe het zit tussen jullie! Heeft hij je echt om geld gevraagd of alleen aangegeven dat het een slecht jaar is daar?
het is inderdaad al (pakweg)2jaar tog kalmer of voorheen in egypte(hurghada)-
suusieme als hij zn visum heeft,annuleer je dan?- ik heb mn ticket nog niet,denk dat ik dat eind deze week ga boeken. ps(niet iedreen)maar vele egytenaren vragen geld aan toeristen-mn vriendin smste me deze week dat zij uit egypte n,smsje kreeg, en gij vroeg aan haar ook om geld op te sturen!!! ginder ter plaatse vroeg ie het nooit(het begon toen ze terug was). groetjes