ja, het is allemaal een heel gedoe en heen en weer geren. Volgens mij ook allemaal bedoeld om ze extra af te schrikken!!!
Hoi!!
Je hoeft geen 100 pond te betalen voor een reservering! Je belt gewoon naar het kantoor in Egypte (of nederland, dat is wel zo makkelijk) en reserveert een ticket. Dan vraag je of ze die naar je wilt mailen, dat doet ze meteen en klaar!!
Een normale reservering is 3 dagen geldig, maar in ons geval heeft de ambassade daar blijkbaar niet naar gekeken.
Ik vond het wel raar, want wij hebben nooit het definitieve ticket hoeven laten zien, alleen de reserveringā¦
Succes!!
Ja precies ik denk dat hij dat ook bedoelde⦠gewoon een reservering.
dus volgens jou moet ik bellen naar �??
en dan vragen om een reservering van een ticket.
dat moet dan ook al de reservering zijn van de vastbesloten datum denk ik?
en dan na 3 dagen zou ik dus een ticket kunnen boeken bij bijvoorbeeld KLM?
:zon02::zon02:
hallo dames,nou ik neem m,n petje voor jullie af
al de moeilijkheden waar je door heen moet om je partner hier te krijgen,
het is nog al wat,en dan valt het net en de telefoon zo vaak weg waar je dan helemaal:mad:van word
maar mijn vraag is mocht het noodzakelijk zijn,zijn die orfi contracten overal in egypte te krijgen???
iemand hier ervaring mee???
groetjes zeenees:zon02::zon02:
Hoi ten eerste Omi ik ben positief jaloers hoor. Ik heb er net vijf weken opzitten en voel me al weer lang alleen nu.
Geniet ervan!/
Zeenees, het beste is Orfi via advocaat te laten doen. In Sharm en Hurghade is het geen probleem. Maar in andere plaatsen bv Alexandria konden we alleen wat huren als de orfi via advocaat geregeld was.
In Delta Sharm kun je het zelfs aan de balie doen:)
Ik heb het vorig jaar gedaan omdat we zoveel last hadden van de politie toen ik van Hurghada naar Luxor ging. Kost je zoveel geld.
M. heeft een keer een reservering van Egypt air gehad en ik heb een keer gelijk via Jetair geboekt. Moet je wel even aangeven dat hij via Brussel komt.
Nou wij zijn aan het rekenen ivm 90 dagen op 180 dagen. En wederom al die papieren maar hopelijk gaat het in mei weer lukken voor drie maanden deze keer.
Marmah
Moet je aangeven dat hij via Brussel komt?? Dan snap ik niet hoe de ambassade naar onze papieren heeft gekeken, of de douane of wat dan ook, want mijn man is overal vlekkeloos doorheen gekomenā¦
Hij is ook in Brussel geland, maar heeft dat niet extra hoeven aangeven. Bij de douane vonden ze dat ook heel normaal, geen probleem.
Ook bij het melden bij de vreemdelingenpolitie geen probleem.
Het blijft blijkbaar toch allemaal natte vingerwerk⦠Echt jammerā¦!!
Verders, mijn man staat lekker in de keuken te freubelen, hij is kok he. Vanmorgen had ie een heel lekker lunchpakketje voor me gemaakt en een fijn ontbijtje. Ik ga vanmiddag een boek voor m halen om wat nederlands te leren, dat wil ie graag, aangezien hij nu toch niets beters te doen heeft.
En ik zit op mn werk, hard naar 5 uur toe te werken, ambtenaar hahahaha!!!
Liefs!
Leuk om te lezen hoe we iedere keer weer toeleven naar het moment dat we onze partner weer in de armen kunnen sluiten. Vandaag hoorde ik dat hij opnieuw een visum voor 3 maaanden heeft gekregen. In maart is hij hier weer. Kan niet wachten. Hij heeft geprobeed om een visum voor alngere duur te krijgen, was gezegd dat dit voor 6 maanden kon, maar niet gekregen. Het is iedere keer weer een heel gedoe met die papieren en iedere keer opnieuw in spanning. Het is nu de 5 e keer maar je weet maar nooit. Ik lees alle berichtjes met veel herkenning en wens jullie allen een heerlijke tijd samen. Die van mij moet trouwens altijd de ticket tonen en kan niet volstaan met een reservering.
dinwilk dus dan heb je een ticket gekocht terwijl je niet zeker weet of hij het visum kreeg??
zucht en ik nogsteeds in afwachting van de ambassade/minbuza/IND, voor t antwoord. Ik ga ze 3 feb bellen als ik nogsteeds niets heb gehoord. dan duurt t namelijk nog maar 2 weken voordat hij evt komt. Hij moet natuurlijk alsnog weer naar Cairo dna om daar de finishing toutch te regelen.
Bij mij dus nogsteeds in spanning. Echt lekke rdat het bij jullie al zo goed gaat.
Ik ben vandaag wezen navragen hoe het zit als we hier in Nederland gaan trouwen. ben gelukkig goed geinformeerd door de gemeente.
Verder heb ik geen idee hoe ik me moet inschrijven in Egypte. ik weet da tik me hier in Nederland moet uitschrijven. Het is me nog niet gelukt om cntact te krijgen met de egyptische ambassade hier en er staat ook niets over op t internetā¦
Vandaag en gister weer een aantal preken gehad van mijn ouders, omdat het nu wel erg dichtbij komt da tik voor een heeeeeeeele lange tijd weg ben uit Nederland. Mijn vader zit er helemaal doorheen omdat hij het woord emigreren en uitschrijven hier helemaal niets vind. Maarja als ik daar voor langer dan 8 maande ga wonen, MOET ik me uitschrijven in Nederland. nu dus vlink opzoek naar een verzekering daar met een redelijke prijs en goede dekking. zit aan oomsverzekeringen of mondial assistence te denken.
Maarja het komt nu wel steeds dichterbij. Ik kan op zijn vroegs 18 feb daar naartoe, maar ik hoop natuurlijk op 3 maart (zodat we samen terug vliegen). De 18e meot ik trouwens wel in de ochtend mn 3e rabius prik vaccinatie halen. mannn wat een geld⦠maarja beter veilig en beschermd erheen. Toch wordt het nu wel heel heel heel erg spannend en hoop ik dat alles goed zal gaan en natuurlijk hoop ik daty het eindelijk een keer mee zal zittenā¦
Nnouja ik bekijk het van de positieve kant: Of nabil komt naar Nederland, Of ik ga naar egypte en ontmoet suusje met haar grote feest de 3e maart. en hoe dna ook zal ik bij mijn lief zijn en dat is het belangrijkste van allemaal!
Dit heef tmijn vriend nu wel gedaan, nu dus hopen dat t gaa tlukken
en hoe deden jullie dat normaal gesproken dan suusieme?
omdat je zegt āā heeft hij nu wel gedaan āā
hij had via via een reservering gehad zoals omi zei. nouja voor die datum werd het visum gewiegerd. dus nu voor de andere datum die dus eugenlijk 3 maanden later is heeft hij zelf een ticket gekocht, om er zeker van te zijn dat zijn reservering in het systeem staat als ze het gaan controleren. het is tenslotte de eerste keer, dus dan gaan ze vast alles uitpluizenā¦
vandaar ![]()
hmm oke maar normaal gesproken gaan ze dus wel akkoord met een reservering??
omdat meerdere dat hier hebben gedaan, ik probeer steeds de ambassade te bellen
maar ik ben steeds te laat aangezien ze vroeg sluitenā¦
ik heb bepaalde vliegmaatschapijen gebeld en die zeiden ook steeds na het gesprek āā maar ik weet niet zeker of ze akoord gaan met een reserveringāā
nou bij mij hebben ze met alleen de reservering afgewezen⦠dus vandaar hebben we nu echt geboe, gewoon kijken of het verschil maaktā¦
dus eigelijk is het allerbeste; gewoon de ticket kopen en maar hopen dat hij zijn visum krijgt ?
ik dnek het wel, dan kunnen ze in het reserveringssysteem kijken of hij echt geboekt staat. maarja op die dag reserveren in de 24 is dus ook een optie, want dan staat de reservring die dag wel in het systeem, dus als ze het checkken heeft hij een vliegticket. Hihi gelukkig maak ik het niet lastig voor je ![]()
hahaha nou nou! wat een gedoe, hij moet 8 febr. terug naar de ambassade met dus āā de ticketsāā dus als ik 8 februari die tickets reserveer is het ook goed? my godd wat een drama!
hihi, ik begrijp je drama helemaal, ik DENK het wel, maarja ik kan het je dus niet garanderen ![]()
in ieder geval succes ermee. je hoorts sowieso pas na 15.0 uur of hij zn visum krijgt die dag, echt das helemaal stressen⦠echt waar
Jah klopt dat zei hij al!
Nouja ik informeer nog wel wat hier en daar en dan kom ik der vast wel uit ![]()
in ieder geval bedankt!
vanavond egypte voetbalt tegen aartsvijand algarije dus hopen dat Egypte wint dan staan ze in de finale.