nou ze hebben gewonnen wel na verlenging maar goed me mannetje is iig weer even een paar dagen heel blij.
Haha ja het duurde gisteren nog heel lang voor ik weer wat van hem hoorde⦠Ik denk dat hij nog even aan het vieren was dat ze gewonnen hebben
Hij was in elk geval ook heel blij.
Oh en nog even over dat hij zo druk is, het is inderdaad met familie en dergelijk. We hebben het er even over gehad, hij zal er in het vervolg wat duidelijker over zijn, scheelt mij weer wat frustratie ![]()
Wat heerlijk voor je Omipomi dat je man nu in NL is.
Ik hoop dat alles goed gaat en dat het zo is als je verwacht had maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.
Hier verder niets nieuws, nog geen duidelijkheid over wanneer ik ga.
En vriendlief was ook erg opgewonden over het feit dat Egypte gewonnen had. Ik heb alleen de eerste helft gezien, ik moest toen naar de egyptische taalles die ik volg.
En hij zal het wel erg koud vinden hier, brrrr.
Mijn vriend vertelde gister dat hij het al erg koud vond in Cairo nu haha. Die kan zich niet voorstellen hoe koud het hier is nu.
Dalfien, wat voor soort cursus doe je? waar en hoe⦠en hoe bevalt het?
Ik wil ook een keer lessen gaan volgen vandaar. wil toch wel wat meer met mn schoonfamilie kunnen kletsen.
pff net afspraak gemaakt bij de ggd voor de laatste prikken die ik meot krijgen⦠de rabius prik. Pff!!! 3 prikken in totaal binnen een maand en dan nog eens 233 euro kwijt! daar had ik veel beter een vliegticket van kunnen kopen, maarja⦠veiligheid voor alles heh, moet er toch wel een beetje voorbereid heen gaan.
Verder ook nog niet veel nieuws voor mij. Het wordt nu trouwens wel akelig spannend over of N. zijn visum krigjt of niet⦠zo wel dna is hij hier binnen een maand voor 2 weekjes⦠maarja we zien wel weer
Hij is dār hoor! Hij kwam heel stoer aanlopen met zn jas halfopen met de mededeling dat het in Egypte inderdaad ook al erg koud was, dus t zou hier wel mee vallen⦠Hahaahahhha!! Na twee stappen buiten vroeg ie toch maar om handschoenen en een sjaal hahahahaha!!
Nu loopt ie lekker rond te banjeren door Utrecht, ik moet helaas gewoon werken. Die laatste vakantie heeft me voorlopig al mn vakantiedagen gekost ![]()
Het is heel raar om zijn spullen in mijn huis te zien liggen, want die āhorenā hier niet, maar in Egypte. Maar we hebben t best naar ons zin samen! Heerlijk om 's avonds tegen m aan te kunnen kruipen!
Aanstaande vrijdag hebben we een welkomstfeestje. Daar heeft ie hartstikke veel zin in, iedereen ontmoeten. End an weet iedereen ook meteen voor wie de afgelopen maanden zoveel kopzorgen heb gehad. Gisteren issie even langs geweest op mn kantoor. Iedereen wilde hem even zien. Vond ie heel leuk.
Ik moet er zelf nog aan wennen dat ik nu niet meer de hele dag met het ding āHoe ga ik m naar Nederland halenā in mn hoofd rondloop. Vandaag een stevige koppijn, die ik dus maar wijt aan een spontane rust in mn hoofd die ik al lange tijd niet meer gewend ben.
Ik hou jullie wel op de hoogte en ik lees intussen gezellig mee!!
Liefs!!
Heerlijk voor je omi! je hebt het verdient! ![]()
Ik was even aan het rondsurfen, en vodn deze website. Vooral het stukje over relatie heb ik gelezen en staan toch nog wat tips/waarschuwingen voor degenen die net een relatie zijn begonnen. Toch wel een beetje eng, aangezien zijn moeder mij niet wil ontmoeten⦠voral als je die verhALEN zo leest. Maarja we zien wel ![]()
Leuk om te horen Omi hoe het nu gaat en wat fijn dat hij zo goed ontvangen wordt door iedereen. En je hoofdpijn is vast te wijten aan alle spanning die je nu los kunt laten, gelukkig.
Veel plezier samen en hoor graag hoe het met jullie verder gaat.
Suusie, die site heb ik in het begin van mijn relatie ook gevonden. En pfff ook hierdoor was ik zoooo voorzichtig en twijfelachtig. Woog alles op een schaal, nou ja, jullie herkennen het vast wel. Zijn alle waarschuwingen die je al van alle kanten al hoort. Het heeft mij wel alart gehouden in ieder geval. Nu maak ik mij er gelukkig niet meer druk om want het zit wel goed!
Wat een fijne siteā¦Heb het ook even gelezen. Vindt het behoorlijk overdrevenā¦Maar inderdaad zo zullen er wel mannen tussen zitten die zo omgaan en je belazerenā¦
Omi, wat fantastisch dat hij nu bij je isā¦Helemaal leuk om te horen, geniet er maar lekker van! :zon02:
Hoi Clejo,
Ik doe een cursus egyptische omgangstaal aan de volksuniversiteit.
We werken met het boek Kullu Taman van Manfred Woidich.
Dit is het tweede jaar dat ik het doe en het is erg leuk. Het boek is fonetisch geschreven, dus niet in het arabische schrift. Het gaat erom dat je een conversatie kan voeren met een egyptenaar.
Daarnaast is er veel grammatica, ik heb begrepen dat ze dit boek ook gebruiken aan de universiteiten waar ze arabisch geven.
Het is een leuk clubje mensen waarmee ik het volg en de lerares heeft 9 jaar in Cairo gewoond. Leuk om haar verhalen te horen. :dag:
Super om je verhalen te lezen Omipomi, wat leuk dat hij ook op je werk is langsgeweest.
Alvast veel plezier met het feestje maar dat zal vast gezellig worden.
Mwaahahaha!!! Dat is de site van een hele goeie vriendin van me!
Zij woont al geruime tijd in Hurghada. Ik moet wel zeggen: neem haar verhalen wel een beeeeetje met een korreltje zout, ze heeft niet zoān positief beeld van Egyptenaren en dat heeft natuurlijk invloed op verhalen.
Maar ze heeft wel heel waardevolle informatie!
Hey omipomi!
Wat leuk voor je, je zult wel hartstikke gelukkig zijn nu!!
Heel veel plezier en succes, en laat af en toe maar even weten hoe het allemaal gaat⦠ook natuurlijk de āā minderāā leuke dingetjes die er misshcien gaan komen, ben erg benieuwd!
Trouwens, ik hoorde dat er ook een film is over t egyptische leven? weet iemand welke film dat is?
Hey hey⦠ik heb een vraag.
mijn vriend is vandaag naar de ambassade geweest en moet nu na 12 dagen terug komen om te horen of hij mag komen.
hij moet dan terug komen met tickets?? of research voor tickets? ik snap het niet echt.
moeten we tickets betalen terwijl we niet eens zeker weten of hij mag komen?
weten jullie wat ze daar mee bedoelen?
ze willen een reservering zien van een retourticket. Kan hij bij egyptair halen, kost geloof ik 100 pond. Zit je nergens aan vast en zodra hij dan het evt visum heeft kun je een echte boeking maken where ever
dus je reserveerd een ticket bij egyptair en als hij visum heeft zou ik ook een ticket bij KLM kunnen boeken?? dan meot ik toch ook die ticket die ik āā gereserveerdāā heb nemen???
nee hoor dat hoeft niet. Wij hebben toen uiteindelijk een ticket genomen via Jetairfly Brussel. Geen probleem. En als de prijs via egptair gunstig is kun je hem natuurlijk toch ook wel aanhouden
oke dus⦠ja ik ben niet zo heel slim in dit soort dingen:P
even op een rijtje,
hij moet dus naar egyptair gaan en vragen voor een reservering voor tickets?
en dan als hij visum heeft annuleren we die reservering en dan zoeken we ergens anders?
en met die reserveringspapier moet hij naar de ambassade
je hoeft niet eens te annuleren, die reservering vervalt na 24 uur als je hem niet boekt ![]()
Maar inderdaad, hij moet met paspoort en reservering van het ticket naar de ambassade. 's middags terug om zijn paspoort weer te op te halen en dan weet je dus ook gelijk of hij het visum heeft en dan evt. de reservering omzetten naar een boeking of op zoek naar een goedkoper ticket
het is toch van de gekke, dat wij als nederlanders naar het buitenland moeten uitwijken om onze geliefden bij ons te krijgen! En we mogen natuurlijk ten alle tijde in het land van onze partner gaan wonen, idd, egypte is niet zo a-sociaal, en laat ons wel toe, zonder allerlei inkomenseisen ed. Ik baal zo erg van nederland dat ik serieus overweeg naar egypte te vertrekken. Ik schaam me voor nederland tegenwoordig.
Oke dus hij moet gewoon reserveren en dat moet hij laten zien⦠maar als die ticket binnen 24 uur vervalt moet hij dus dezelfde dag als dat hij naar de ambassade gaat reserveren?? jeetje wat een gedoe!!!