'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hey,

ook M. belt mij bijna nooit, heel soms een miscall en soms een smsje. En dan stuurt hij een kus of ik mis je! Verder komt het meeste contact al maanden van mijn kant. Maar ik weet zijn redene daar voor, hij heeft gewoon veel minder geld en koopt vaak alleen 10 pound beltegoed, een smsje naar Nederland is dan gewoon teveel geld, plus dat hij heel veel moeite heeft met engels schrijven en lezen! Maar als ik bel neemt hij altijd op, behalve als hij ligt te slapen en als ik vraag of hij op skype kom dan komt hij ook, we hebben ook niet dagelijks contact ongeveer 3 a 4 keer per week! In het begin had ik er heel veel moeite mee dat het zo weinig van zijn kant kwam, maar hij bedoelt dat helemaal niet zo en het betekend ook niet dat hij niet aan mij denkt!
M. is tot nu toe trouwens helemaal niet opvliegend, als ik in een ruzie bui ben dan gaat hij altijd lachen…en dat kan ook heel irritant zijn of hij zegt dat ik me niet druk moet maken want dat het nergens op slaat…irritant maar het werkt wel heel goed voor mij, daardoor hebben we bijna nooit ruzie en als ik weer eens een ruzie heb lopen uitdagen (daar ben ik heel goed in) laat hij me gewoon even in me eigen sop gaar koken!

Maar meiden, ik verhuis vandaag en heb dan een week geen internet!
Allemaal het beste en omipomi geniet van alles!!! Heel veel geluk samen! Je zult wel al zwaar zenuwachtig zijn voor maandag!

Bedankt voor jullie reacties.
Het is ook zo dat het voor hem inderdaad duur is…Ik heb hem nu telkens gecomplimenteerd als ik een smsje van hem kreeg en ik moet zeggen ik krijg waar voor mijn complimentjes, haha, op de een of andere manier toont hij nu ineens initiatief en stuurt vrij snel wat terug.
Ik moet soms ook wat gas terug nemen…:wink:
Ik herken ook wel dat M. kan gaan lachen als ik boos ben of geirriteerd, dan is het inderdaad ā€œtake it easy, no problemā€ haha, soms zeer vervelend maar ook levert ook grappige momenten op…

ooh wat leuk, dat is inderdaad zo dan voelt hij zich een soort van ā€˜ā€™ trots’’ als hij dan weer wat stuurt haha…

haha, aparte mannen zijn het toch ook…maar blijkbaar toch ontzettend leuk! :wink: :smiley:

Succes met verhuizen Suusje!

Mijn vriend laat vaak ook niets horen. Ik had vorige week nog een soort van ruzie met hem. Ik probeerde hem de hele avond al te bellen en op een gegeven moment stond zijn telefoon uit. Nou… ik zat te koken. Ik heb een boos smsje gestuurd en toen kreeg ik niet meteen een ontvangstbevestiging. 20 sec na het versturen van mijn sms kreeg ik een heel mooi smsje met een gedichtje. Oepsss. toen maar snel een lief smsje gestuurd die hij wel meteen ontving. 10 minuten later kreeg ik een ontvangstbevestiging van mijn boze smsje. Toen maar even gebeld.
Hij nam op, zei dat hij niet met me wilde praten want dan zou hij dingen zeggen die hij niet wilde zeggen maar hij was boos.
toen zei hij dat ik altijd van het negatieve uitga en dat is ook wel zo.

Ik heb erg slecht geslapen die nacht. De volgende dag gebeld en toen zei hij dat hij snel boos werd maar het ook snel vergeten is.

De ene keer kan ik er beter mee omgaan als hij niets laat horen dan de andere keer. Maar volgens hem zegt een sms niets. Ik zit in zijn hart en woorden zijn maar woorden. volgens hem. Daar moet ik me dan maar aan vast houden.

ja precies. M heeft ook niets met smsjes…maar het vaak wel de enige manier om op normale tijden met elkaar te kunnen communiceren aangezien ik onregelmatig werk en hij ook want de ene keer heeft hij een dagtrip maar een andere dag moet hij naar Cairo of Luxor (in de nacht) dus het blijft inderdaad afwegen…
Wat schattig dat hij je een gedichtje stuurt Dalfien! Dan zijn woorden misschien maar woorden maar dat doet je op dat moment erg goed denk ik! :slight_smile:

het is zo geweldig om van die lieve smsjes te krijgen, gelijk is mijn hele dag dan weer goed! :smiley:

HOI allemaal,

Ik ben er weer en voel met erg alleen. M is vanmiddag weer vertrokken na 5 heerlijke weken.
Afscheid viel zwaar.
We hebben weer veel van elkaar geleerd hoor. Wat een verschillen in cultuur en dan ik nog eens met mijn ongeduld en opvliegerigheid. Gelukkig kan hij veel hebben:)
Ben wat huiligerig en loop wat doelloos rond nu. Eindelijk zou ik eens hard aan de poets moeten maar geen fut.
Vervolg??? Ja hij heeft het inburgeren in het buiteland bij zich. Hij gaat daar nu thuis mee aan de slag.
Daarna nog een keer voor drie maanden naar hier en dan naar school om zo goed mogelijk NL te leren. Hij kan dan wat verder zijn en zou hij de test met gemak kunnen halen
En ja dan…dan op voor het MVV… Ach dit jaar zijn we weer wel zoet met de papieren denk ik.
Wat ze allemaal niet moeten weten of de relatie echt is.
Het bij Lebara al om mijn tel. geschiedenis gevraagd. Gelukkig kan dat als je het officieel aanvraagt met het doel etc.etc. Want dat is en goed bewijsstuk.
Hij is nu onderweg naar Jordanie en dan verder naar Cairo. En dan nog een uur of 6 a 7 naar zijn woonplaats. Gelukkig hoeft hij zich nu niet meer af te melden bij de ambassade dat moest nl. vorige keer wel.
Nou ik ben er weer en ga jullie weer volgen.
Ten eerst O. PROFICIAT en morgen jouw dag.

S. Hopelijk lukt het bij jou net als bij ons via het Ministerie wel.

En ik moet zeggen dit visum was een stuk eenvoudigr als het eerste. Toen 2 afwijzingen voor vestigingsgevaar. Nou dat zal hij niet doen hoor. Hij zal mij weer missen zegt hij en wil voor mij naar NL komen maar dat is het dan ook. Hij vindt het hier OK maar zeker niet super en hij mist de gezelligheid van iedere dag koffie met vrienden, siesha roken etc.etc. Zeker in de weken dat ik gewoon moest werken voelde hij zich alleen.

Nou dat was het voor vandaag. Kom snel weer terug. En voor alle nieuwkomers. WELKOM en gezellig dat jullie er zijn.

Marmah

Aah Marmah! Wat rot… Maar jullie hebben wel een mooie tijd achter de rug toch???
Nou snotter maar lekker uit!! Ik geef je groot gelijk!!

En maak je dan weer sterk voor de volgende ronde!!!

Zet m op!!
Liefs

1 like

Ja dat is zeker we gaan ervoor!!!
Zal wel moeten :slight_smile: hij heeft de helft van zijn kleren en spuillen hier gelaten. Heeft mijn grote koffer mee. En dat allemaal voor een blender voor zijn moeder :slight_smile:
Ik volg nu de hele vluchtroute over Jordanie naar Cairo. Ik lijk wel een kleuter. Maar als ik hier rond kijk waar de sporen van ons verblijf zeer duidelijk zichtbaar zijn kan ik zo weer een potje janken.

Marmah

ooh Marmah dat zullen 5 heerlijke weken zijn geweest! Ben jaloers, maar in positieve zin hoor! Ik gun het je van harte…Nu even lekker snotteren, hoort erbij…

O. hij komt morgen of niet? of volgende week maandag! Spannend! :slight_smile:

Even een vraagje wat een MVV?

Nee jammer genoeg niet.

Hij is de 21e (door sneeuw en veel problemen met visum ipv 20e) december gekomen en vandaag weer naar Brussel gebracht.

MVV aanvraag om vervolgens verblijfsvergunning aan te vragen hier.

Maar voor we daar aan beginnen eerst nog een keer met een toeristenvisum voor iets minder dan drie maanden. Voor MVV moet hij eerst de inburgering buitenland in Cairo doen. Hij gaat er nu aan beginnen en ik probeer hem in mei dan hier naar school te laten gaan. Daarna gaat hij test doen en dan ga ik eerst adviesaanvrage doen en dan officieel bij de ambassade cairo. Dat zijn de plannen op dit moment. Mocht ik de Staats winnen dan ga ik daar naar toe :slight_smile:

Marmah

Ik vind t echt rot voor je Marmah!!
Terwijl ik met knikkende knieen zit, omdat wij nog helemaal geen geschiedenis in Nederland hebben opgebouwd… Ik vind het zo’n raar idee dat ik wel een ā€˜wij-leven’ heb in Egypte, maar in Nederland is mijn leven echt gebaseerd op ik alleen. En dat hij daar dan morgen ineens deel van uit moet maken.

Ik vond het allang niet rot meer om alleen te zijn in Nederland, omdat ik het prima naar mn zin heb gemaakt en dat moet ik nu dan weer delen met mn man. Niet dat ik dat niet wil of ondankbaar ben, maar het idee vind ik bizar.

Als ik nu zo om me heen kijk in mijn huis, dan kan ik me haast niet voorstellen dat alles wat IK hier heb opgebouwd straks van ONS is.

Het is apart hoe wij nu met soortgelijke, maar tegengestelde gevoelens zitten.

Enige verschil O. is dat hij nu bij jou blijft. Ik wist dat dat hij terug moest.
En ja ik snap je wel hoor. Ook ik heb het goed voorelkaar in mijn eentje en dat komt ook weer wel hoor.
Maar wel is al mijn energie naar ons samenzijn gegaan. Ik heb de rest van de wereld aardig verwaarloosd. Maar ja ik wist wel dat het maar vijf weken was dus dat was het zeker waard. Zou hij hier gebleven zijn dan doe je het anders denk ik. Nu mijn sociale contacten en bv tennis allemaal opzij geschoven. Dat doe je niet als hij blijft toch?

Pfffffffff. k…dag vandaag
M

Nee dat klopt. Mijn vrienden vragen me ook wat ik allemaal heb gepland om met hem te doen. Tja, en dan zeg ik: niks,want hij bijft hier toch, dus hij kan maar beter wennen aan mijn normale leven, dan dat we de toerist uit gaan hangen. Dat zijn namelijk niet de dingen die ik doorgaans doe in mijn leven.
ALs ik wist dat hij teurg moest, had ik ook wel vrij genomen van mn werk en dat heb ik nu niet gedaan.

Ik heb boeken voor m om wat Nederlands te leren en een aantal vrienden van me kunnen zijn diensten goed gebruiken, dus ik laat hem meteen maar los in Utrecht. Beter zo, dan dat ie eraan went aan mijn handje mee te lopen.
En dat ie ook maar meteen ziet dat het hier niet per definitie een groot feest is, omdat we toevallig meer verdienen…
Maar ik heb wel een aantal leuke dingen gepland: Deze vrijdag groot welkomstfeest bij mij thuis, in t weekend naar n concert, over twee weken carnavallen met een vriendin. Die arme schat wordt wel meteen in t diepe gesmeten door me hoor!!!

Ahwel , dat ben ik ook van plan seh. Kga morgen al naar het gemeentehuis om een aantal documenten te voorzien. Die kan ik dan meenemen als ik in maar naar Hurghada toega. En stil hoop ik dan dat hij in de zomer ook even kan langskomen naar hier.

Zucht… heb ook kennis gemaakt met de Egyptische ā€˜boekra’ (geen idee hoe je het echt schrijft) Eerder was M steeds aan het werk en belden we bijna iedere avond. Nu is hij door familieomstandigheden al 3 weken niet aan het werk maar bij zijn ouders en familie, en is ons contact een stuk minder omdat het lastig is voor hem om thuis bij familie e.d. te bellen. Dat begrijp ik nog wel en daarnaast zijn er een hoop prive dingen die hij moet regelen waar ik het hier liever niet over heb. Maar ik heb de laatste tijd zo vaak gehoord dat ā€˜tonight im very busy (geen idee waarmee want dat verteld hij niet) but i think tomorrow i have time habibi’ zo ook gisteren en nu net dus weer te horen gekregen dat hij s avonds heel druk is en dus eigenlijk geen tijd heeft om te bellen. :frowning: Ik had me er zo op verheugd… Als ik dan weet waar hij ā€˜so busy’ mee is dan zou ik het misschien wat beter treken…
De onzekerheid die zo’n afstand (en onze enigszins ingewikkelde situatie) met zich mee brengt daar moet ik nog erg aan wennen :slight_smile:
En waarom regelen ze in Egypte blijkbaar heel veel dingen s avonds?
Ik zal moeten wachten tot hij weer tijd heeft maar ik ben zo slecht in wachten… :frowning:
Naja waarschijnlijk krijg ik straks weer een lief smsje en ben ik mijn frustratie weer kwijt :slight_smile: As usual…

Sorry moest even mijn frustratie kwijt, niet zo’n beste dag vandaag :slight_smile:

Dreetje,

ik leef met je mee hoor. Wat doet hij juist van job? Mss moet hij s’avonds hier voor werken?

Groetjes,

Chacha

Tjonge wat is er intussen veel gebeurd zeg, hier. Omi, ik ben zo blij voor je! Het gaat wel met meer mensen goed lees ik.
Suus succes met verhuizen! Ik haat verhuizen! Toch gaat de volgende keer minder vervelend worden, vermoed ik. Ga je naar een andere woonplaats?

Nou, ik heb de kriebels er flink inzitten hoor. a.s. Vrijdag naar Sharm. Net gesproken met M en hij heeft het geloof ik nog meer dan ik. Zo spannend allemaal. Toch wel een uitdaging zo op elkaars lip voor 2,5 week. Ik ben zo nieuwsgierig hoe hij is, als hij echt fysiek bij me is. Het is zo schattig in sms-jes en met het bellen.

Inderdaad zo anders dan NL mannen. Zo lief en tactisch. Vol romantiek. Ook al is het gebroken Engels. Hij wil zelfs die weken stoppen met roken omdat ik daar moeite mee heb. Maar wat is sjagerijnig in het Engels? Ik kon er niet op komen. Straks loopt ie me daar 2,5 week om te sjagerijnen, dat was ik namelijk ook behoorlijk toen is moest stoppen :slight_smile:

We gaan het zien. Ik ben stik nerveus, maar ik heb veel steun van al jullie verhalen. Ik voel me ook net een puber, terwijl ik, denk ik, een van de oudsten van jullie ben. Ik ben heel blij met dit forum. Heeft me steeds weer geholpen om alles op een rijtje te zetten en het is allemaal zo herkenbaar. Maar misschien is het ook gewoon het leven. Is het niet alleen vanwege onze Egyptische mannen, maar gewoon omdat we elkaar steunen.

Nou, moest ik ff kwijt geloof ik.
Sorry…

teigertje: Volgens mij geldt wat je zegt niet alleen voor een relatie op afstand. Je kunt ook bedrogen worden door een NL als je met hem samenwoont.

Dreetje: Het is bij mij (en misschien bij jou ook) een soort verslaving. Steeds maar op die telefoon zitten kijken en als ie dan NOG niks heeft gestuurd… Mar ik heb nu mezelf wel geleerd daar anders mee om te gaan. Toen M bij zijn familie was belden en sms den we ook minder. Het is moeilijker om met een telefoon te lopen, al is het alleen al vanwege het gemis van een spijkerbroek, waar dat ding in past :slight_smile:

Maar het is ook niet zo gepast bij familie denk ik. Daar in die toeristen plaatsen is het stoer en normaal om die telefoon steeds vast te hebben. Maar bij hun thuis is het toch een beetje minder gepast, ik denk dat het beleefdheid is. Ze hebben daar ook vrienden, waar ze mee in een kroegje zitten (zonder vrouwen) Het is gewoon wat anders dan werken. Misschien herinnert die telefoon ook aan werken. Ik weet het niet.

Wij kunnen slecht tegen dat wachten, wij zijn gehaast, maar misschien toch een beetje minder van ze verwachten in de tijd dat ze thuis zijn, kan volgens mij geen kwaad.