'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hmmmmm, hij gaat morgen even bellen met Egyptair. T heeft misschien wel iets te maken met gestolen creditcards ofzo…
Ja het ding s dat alle tickets van Jetair weg zijn en die er nu op staan vind ik niet zo voordelig. Dus ik hoop dat Egyptair een beetje meewerkt… Misschien kan ie wel een verklaring laten zien?

Ja we gaan over twee maanden naar Frankrijk. De arme schat is nu heel druk bezig met afscheid nemen van iedereen, want hij gaat zn huis de komende 9 maanden zeker niet meer zien…

Ik weet wel iets van de Europa-route, maar vast niet alles, er komen vast weer allerlei problemen op ons pad hahah!! Ik weet dat hij met zijn vakantie visum naar een ander EU land mag en op basis van dat visum en ons huwelijk! (belangrijk puntje, anders maakt ie nergens aanspraak op!) een beroep mag doen op het EU gemeenschapsrecht. Dan moeten we een half jaar wegblijven en daarna kunnen we terug naar NL.

Ik begreep dat het veel eenvoudiger is om samen een land in te reizen en een verblijfsvergunning aan te vragen, dan wanneer ik vooruit reis en hem direct naar het betreffende land laat overkomen. In dat geval moet je weer wel voldoen aan de eisen die een land stelt. In Duitsland is dat bijvoorbeeld een taaltoets. Dit gaat buiten de regels van de EU om, maar ze kunnen het blijkbaar toch maken.
Ik als NLse krijg geen verblijfsvergunning, dus moet mijn verblijf hard maken door rekeningen ed te overhandigen.
Het IND kan trouwens nog best lastig doen bij een aanvraag na EU route! Ik las al van alles over advocaten en rechtzaken…

Ik heb heel veel info van www.buitenlandsepartner.nl , daar kan je ook meteen het hele EU route-handboek downloaden. Er staat daar een omschrijving voor België, maar die geldt net zo voor alle andere landen in de EU.

Succes ermee!!

je hoeft niet persee getrouwd te zijn je kan ook zonder trouwen deze route bewandelen dan zijn er weer andere opties maar ja dat is voor jullie niet nodig.
spannend allemaal hoor zal wel een hele grote stap voor hem zijn.
krijg je in frankrijk geen verblijfsvergunning??
Als je gewoon alles goed heb belopen dan moet het ook geen probleem zijn om terug te keren naar nederland waar je dan een eu-toetsing moet aanvragen maar goed dit zal voor jullie nog wel even duren.
Hij gaat nu lekker jou stad zien en ooohhh hij zal zijn ogen uitkijken ben benieuwd hoe hij het vind.

omipomi super gefeliciteerd…het is je echt gegund!!! Lekker geniet van jullie tijd samen!

pff wat een avond!!
Veel stress en een rot ruzie die we nu pas hebben uitgepraat. Wat is dat n verschrikkelijk gevoel elke keer weer. ik heb er echt een hekel aan.
trouwens… over de visa van N. ik ehb via mn vader gehoord dat we misschien kunnen proberen hem naar Noorwegen te kunnen krijgen zodat hij wat van mijn familie kan ontmoetin ergens in juni. Dan geeft myn oom daar een groot feest. En zullen vele familieleden komen. Dus moccht het vism afgewezen worden ga ik misschien ook nog naar die opties kijken. wieweet kijk ik er hoe dan ook naar. Noorwegen valt tenslotte buiten de EU, dus hopenlijk oook buiten de schengenwet.
Nouja nog even verder kijken en dan zien we wel weer.
trouwens ook iemand die me op hyves heeft toegevogd. een nederland smeisje van 21 die in Hurghada woont met haar vriend, nu nog voor neit heel lang. Ze kennen elkaar ook bijna 2 jaar netzoals ik en mijn vriend. wel grappig. je blijft overal maar mensen tegen komen die iets te maken hebben met een relatie en egyptenaren.
Ik ben trouwens begonnen met het schrijven van een boek, gewoonweg over de gebeurtenissen die N en ik al hebben meegemaakt. ik zal jullie er ook een beetje van op de hoogte houden :wink:
grr suusie

wat leuk een boek ik zal dat eigenlijk ook moeten doen maar ben niet echt een schrijvster. ja overal kom je meiden tegen met een egyptische partner echt heel grappig ja.

Hallo allemaal had even een vraagje , mijn man is nu aan het Nederlands leren en wil zich klaar
maken voor het burgerexamen .
En dan maar hopen dat we het voor elkaar kunnen krijgen , dat hij naar hier komt …zal wel een drama worden .
Moet dus nog wel de MVV starten … was benieuwd of er nog meer mee bezig waren ??
Hoor van veel dat het moeilijk is om je man naar nederland te halen .
Wil hem zo graag bij me ( iedereen natuurlijk ) elke keer daar naar toe is ook geen optie
kost te veel , maar ja soms moet je wel wat als je elkaar zo mist .
Ben er net goed 2 weken weer … maar als het aan mij ligt wil ik nu wel weer .
Misschien in eind febr begin maart ?
Voor de gene die nu nog gaan succes met je mannetje …

gr hihi

hoi…
Ik heb het even moeilijk deze week…Heel veel contact heb ik deze niet met M gehad. En als we contact hadden via skype of telefoon dan was het gelijk heftig…Soms denk ik waar begin ik aan, waarvoor steek ik deze energie erin? Ik vind het soms zo moeilijk en dan blijven de tranen maar rollen…Soms weet ik het gewoon even niet meer. Thailand komt eraan en ik wil niet gestresst op reis gaan en met onzekere gevoelens daar zitten of terugkomen…
Hij zegt wel dat hij voor me wil gaan en dat hij me niet kwijt wil, maar soms merk ik daar zo weinig van! Gewoon ff een lief kort telefoontje vanuit zijn kan zit er niet altijd in, misschien verwacht ik ook wel teveel. Vraag me af of meerdere deze fase hebben gehad. We kennen elkaar ook nog maar 4 maanden, is zeer kort. Maar M. ziet dit al als een relatie, terwijl ik hem probeer uit te leggen dat het voor mij belangrijk is om elkaar eerst wat vaker in real live te zien en elkaar nog beter leren kennen en evt plannen voor toekomst hebben doorgesproken voordat we weten waaraan en waarvoor we aan een lange-afstandrelatie gaan beginnen…
Heb deze week ook ruzie met hem gehad suusieme, echt rot is dat. Weet niet of het bij jou ook is maar dat hij het eerder uitgepraat vindt dan jij? Take it easy, it’s simple, make not a problem…Is ook wel mannen eigen maar ik merk dat M het allemaal gemakkelijker neemt dan ik…pfff…Ik vind hem zo leuk!!!

xxx

hey deena…
ik denk dat iedereen dit probleem wel heeft gehad, ik zat soms ook echt heel erg te twijfelen…
Het is gewoon zo anders dan als je hier iemand hebt, maar als het echte liefde is sla je je daar wel doorheen.
Dat je niet veel telefoontjes of smsjes van hem krijgt komt mij ook bekend voor.
Dat was in het begin bij ons ook heel weinig.
Ik ga nu ongeveer een half jaar met hem en ik heb hem ook gewoon ‘’ extra’’ bedankt als ik bijvoorbeeld een smsje van hem kreeg… heb overdreven laten merken hoe leuk ik dat vind.
K heb gewoon gezegt dat ik dat ook nodig heb van hem, en nu stuur hij me heel vaak smsjes!
met alles wat hij gaat doen, heeft gedaan of wat dan ook…
Je moet hem gewoon veel complimentjes geven met dingen die je echt leuk vind… en vaak zeggen hoe leuk je dat vind, en hoe belangrijk je het eigenlijk vind.
misschien helpt het bij jou ook… hoop het voor je!

1 like

welcome to egypt deena! -take it easy,its no problam,relax- its simple??? is het helemaal niet-
laat de energie je niet kapotvrete en geniet van u 3maanden reis in het gastvrije azie!! ik wou dat ik in jou plaats was, wauuuuw 3maanden op reis, wat een avontuur!wanneer vertrek je ? ik heb nog steeds geen optie voor een goeikoop seat, ze krijgen hun vluchten niet vol ,doen promo,s en nu staan de tickets aan onbetaalbare prijzen- het is tenslotte maar 4uurtjes vliegen, als je dn kijkt hoe turkije en andre bestemmingen wel gooien met hun prijzen-vreemd

Hey,
heel erg bedankt hiervoor. Ik zal het op deze manier eens proberen. Ik weet ook dat hij me erg leuk vindt, maar ik wil het inderdaad ook merken dmv een smsje. Zit er echt ff doorheen… :tear:
Goh dit forum is echt een uitkomst zeg, je hart luchten en horen hoe jullie erover denken. Mijn vrienden praat ik wel mee maar begrijpen me niet zoals wij elkaar hier begrijpen op dit gebied…

xx

Nee dat is vaak ook wat ik jammer vind, ze willen er wel voor me zijn en ze hebben ook wel een luisterend oor maar echt advies hebben ze nooit…
je moet gewoon direct heel duidelijk vertellen wat jij wel en niet leuk vind.
hij kan ook niet alles gokken natuurlijk, hij weet ook niet wat er in je hoofd rond gaat.
Je moet gewoon heel duidelijk zijn en zeggen wat je wel en niet leuk vind, als je dan nog het gevoel hebt dat het niet van zijn kant komt heb je je best gedaan en kun je er anders tegen aan gaan kijken… maar zolang jij nog niet hebt gezegt waar je mee zit en wat je echt leuk vind weet hij ook niet beter.

ja ik weet het, het is ook niet gemakkelijk, maar dat zijn de woorden van M zo nu en dan…
Ik laat het nu van hem afhangen. Ik sms niet teveel uit mezelf, laat hem maar even initiatief nemen en kijken hoe hij het vindt als ik niet zoveel sms op een dag…

Vreemd he, turkije heeft altijd zeer goede aanbiedingen…Egypte daarentegen…
Hopen voor je dat er een mooi plekje en prijsje vrijkomt!

ik heb hem verteld dat ik het fijn zou vinden als hij uit zichzelf eens wat meer van zich laat horen en dat ik het idee heb dat me smsjes soms negeert. maar dan zegt hij, ik heb het druk en hier is het leven anders als daar, ja dat klopt ook inderdaad, maar dat betekend voor mij nog niet dat hij niet reageert op mijn smsjes…
we wachten het gesprek op skype wel even af (maandag of dinsdag) zal wel lastig worden maar het moet een keer goed en uitgebreid besproken worden hoe we de toekomst beiden zien en wat we van elkaar willen en verwachten…we zullen zien…

zie buitenlandsepartner daar zijn heel veel mensen bezig met de MVV.
als je alle papieren heb dan moet het wel goedkomen.
Succes.

ik heb op pc al alle wegen afgezocht -echt onbetaalbaar!!! ik kan naar de usa goedkoper momenteel dan naar hurghada!!!- ja ik hoop ook dat er een intressant prijsje vrijkomt!!!

Dankje Camilla voor je advies …

Hey Deena, heel herkenbaar, dat het lijkt of je smsjes genegeerd worden. Ik heb dat ook regelmatig en als ik hem dan later aan de telefoon heb hoor ik dat hij zo moest lachen om mijn smsje oid, dan denk ik, waarom laat je dat op dat moment niet even weten?? :frowning:
Ach ja… ik heb wel het idee dat ik nu een BEETJE begin te snappen hoe het werkt bij hem :slight_smile: En eigenlijk mag ik niet klagen want ik krijg iedere dag wel een berichtje oid, tenzij het door omstandigheden niet kan maar dat is de afgelopen 2 maanden misschien 2 dagen geweest.
Haha heb hem ook even duidelijk gemaakt dat hij moet leren emailen, heb een email account voor hem aangemaakt en vandaag heeft hij vanuit het internetcafe zijn eerste mailtje naar mij verstuurd!! Ben trots op hem haha…
Wat mij opvalt is dat bij veel Nederlands mannen het ‘afschrikt’ als je verteld wat je voelt en hoe je over iets denkt, terwijl M (en ik weet niet of dat voor veel Egyptische mannen geldt) het juist alleen maar prettig vindt en dat zelf ook doet… :wub: Herkennen jullie dat? (en dan bedoel ik niet perse de overdreven sweettalk :))

hey hey dames,
In het begin is het natuurlijk altaijd lastig om alles van jezelf te tonen. dat had ik ook. De reacties van mijn vriend kunnen zo compleet wisselend zijn. soms denk ik echt, oh dat zal hij niet leuk vinden. en met andere dingen heb ik juist, ogh dat zal hij neit erg vinden en daar gaat hij dan helemaal van door het lint.
Mijn vriend kan soms behoorlijk afschrikkend kijken. dan heeft hij zo een verschrikkelijk harde blik in zijn ogen, en meestal op dat soort moment zegt hij ook domme dingen, waardoor we ruzie krijgen.
Ik wee tnog 1 kee rin een disco dat een duitse jongen een drankje ind e hand had, die bijna over me heen ging. phoeff ik meost mijn vriend gewoon echt helemaal tegen houden!! zo erg beschermend. opzich wel lekker, maar als hij dat in nederland doet, lokt hij een gevecht uit…
Uiteindelijk is mijn vriend eerder begonnen emt over zijn verleden praten dan ik. en ik moet toegeven, ik ben echt blij dat ik niet in zijn schoenen sta. Toch door die verhalen kan ik zijn reactie eens tuk meer begrijpen, ookal vind ik het niet altijd prettig.
Hebben jullie ook het idee dat de egyptische man net even wat sneller boos is door kleine dingen? natuurlijk hebben ze allemaal veel stress van het werk en hebben ze een rotmanager en hebben ze het zo nu en dan erg druk, en laten tijdens die drukte amper wat van zich horen! haha.
Ik vond het trouwens wel heel verbazend. 1 keer kwam ik savonds thuis van werk en hij had de hele kamer vol met kaarsen aangezet. Daarbij een rustig romantisch nummer. Ik kwam binnen en hij gaf me zo een onwijs lekker sterke warme knuffel en opeens schoot hij in tranen!
Ik dacht bijna dat ik iets verkeerds had gedaan, maar gelukkig waren het tranen van blijdschap. Hij zei dat hij nooit had verwacht dat hij zo veel goede gevoelens kon hebben voor iemand, het was onbeschrijvelijk. En dat hij huilde van blijdschap, omdat hij dit ALLEEN zou doen en wilde doen bij degene waar hij de rest van zijn leven oud mee wilde worden en waar hij echt van houdt.
Kan ej eht je voorstellen??? zo ene jongen als (zie op foto) een beetje macho, die voor zoiets gaat huilen? het was echt onbetaalbaar en ik zal het nooit vergeten!!! :d

ze kunnen idd wat opvliegend zijn maar dat is vooral ook ontwetendheid en ook door onze culturen. Wij zijn open en praten veel en daar weer niet. Ik herken dat idd hij kan soms wel eens boos worden waarom??? omdat hij het of niet begrijpt of ontwetendheid omdat wij toch wel als vrouwen zelfstandig zijn met onze eigen ideeen en dat was in het begin wel even wennen voor mijn man.
Hij kent me nu goed en hij weet niet beter maar toch ook soms ook oneigenheid mede door mis communicatie ook omdat we beide engels praten is toch anders dan je eigen taal.
Maar daarin tegen kunnen ze ook heel lief zijn en soms idd erg beschermend wat ik wel heel fijn vind ik voel me dan erg goed zo’n prinsesje.
Me schoonvader moest ook 1 keer huilen toen ik weer naar nederland ging en dat had me man ook nog nooit van zijn eigen vader gezien dat deed me zo zo goed kreeg ook een brok in me keel het is zoiezo een schat van een man echt zie hem ook als mijn vader vind het geweldig zeker omdat ik zelf geen vader heb trek ik veel naar hem toe.

Nee, ik niet. Omdat ik al europese ben en wij recht op vrijverkeer enzo hebben. Daarom is het niet perse nodig een verblijfsvergunning te hebben, dus dat doen veel landen ook niet, omdat het alleen maar een extra papierenrompslomp is.
Dus ik moet mijn verblijf in het buitenland hard maken met bijvoorbeeld de rekeningen van de huur, gas/water/licht.

Ja is dat zo? Dat je niet perse getrouwd hoeft te zijn? Ik begreep namelijk dat je partner alleen op die manier aanspraak maakt op het Europees gemeenschapsrecht.

Deena, als jij nog geen zin hebt in een hele heftige relatie, maar je wil hem ook nog niet kwijt, dan kan je ook zijn moeilijke onderwerpen een beetje uit de weg proberen te gaan. Maar neem vooral je tijd om hem beter te leren kennen, je hebt vast al veel gelezen hier, dus wees alert!
Bedenk ook wel dat als hij jou niet belt, dat dat misschien voor hem te duur kan zijn. Ze verdienen daar niet zoveel, dus ik kan goed begrijpen dat hij liever eten haalt dan beltegoed :wink: Mijn man heeft mij nooit gebeld en ik hem ook niet, tot deze week dan…
Als het goed zit, dan weet je dat ook zonder dagelijks contact.

Liefs!

1 like