'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

wat leuk dat je zoon gaat studeren in alexandrie hoelang zal dat zijn??
en wat ga jij doen in alex??
ik vind het altijd fijn om naar alex te gaan zeker als ik van tanta kom alex is een stuk mooier en vind de boulevard geweldig (niet dat je zomaar op strand kan liggen je zal dan wel op een prive stuk moeten liggen anders wordt je enorm aangekeken) verder zijn er ook mooie dingen om te zien.

Nou dit onderwerp loopt misschien niet helemaal over onze relatie, maar misschien mag t toch wel ff. Ik weet zelf nog niet wat ik ga doen in Alex. De uni- periode zal zo’n 5 jaar duren. Ik ben aan het zoeken naar een baan in de ICT. Och het is nog geen juni of juli. Het gaat wel lukken. Eerst maar eens een reactie terug krijgen van die uni. Ze reageren helemaal niet.
Wat grappig dat je Tanta zegt. Daar woont M zijn familie. Jij ook?

oke 5 jaar is wel lang zal dan idd wel fijn zijn als je zelf ook wat om handen heb. ik woon niet in tanta mijn man zjin familie woont daar me man en ik wonen samen in belgie.

Ja hoor, straks kennen ze elkaar ook nog :slight_smile:
Nee hoor, Tanta is best groot. Zou wel heel erg toevallig zijn.

Ik heb M net weer gesproken. Het water staat nog steeds wel in de straten van Sharm. Het loopt allemaal niet zo geweldig weg daar. De meeste mensen zijn nog steeds onder de indruk en sommigen hebben de hele nacht niet geslapen van het onweer en de keiharde regen.

Grappig dat wij dat helemaal niet opmerken als het regent… Wat een ervaring weer rijker.

wie weten kennen ze elkaar daar in egypte kennen ze vaak een hoop mensen
ja hier is het de normaalste zaak van de wereld regen maar daar. me man kijkt ook altijd uit het raam hier als het regent

Ik ben er zelf 2 keer geweest. Een paar dagen in een appartement verbleven met uitzicht op de boulevard. lekkere visreataurants, en andere ook in overvloed. Mijn man is wel bekend in de toeristische sector, maar niet direct in de huizenmarkt. heb je in Alexandrie ook egyptische vrienden? Lijkt me goed dat die je helpen bij het zoeken, als nederlander kan men makkelijk een te hoge prijs vragen. Verder heb je vaak te maken met aanvullende diensten, vuinis, concierge waar je voor moet betalen, ook al stelt het niet veel voor.
Ik hoop dat je zoon snel iets hoort van de universiteit, zodat je je plannen kan voltooien. Succes

Hey Allemaal,

Mloos, welkom!! Wat een spannend avontuur om met je zoon mee te gaan naar Egypte. Lijkt me wel erg leuk om dat met zn tweeen te doen. En helemaal leuk dat je nu zo’n leuke man hebt ontmoet! Hele leuke spannende tijden dus!!
Deena, hoe is je gesprek met M gegaan? Begreep hij een beetje hoe het voelt voor jou om iedere keer het initiatief te moeten nemen? Ik merk zelf wel dat Ahmed het ook allemaal wel makkelijk vind als ik hem bel!! Ik snap het wel want het is voor hem ook heel duur maar toch is het wel leuk als hij af en toe uit zichzelf belt!! Ik heb dat geprobeerd uit te leggen en ik geloof dat Ahmed het nu wel snapt maar het blijft toch moeilijk! Wel een heel leuk vooruitzicht hoor lekker naar Thailand, Laos en Cambodja!! Ik ben dr zelf nu vier keer geweest voor langere tijd en het is echt fantastisch!!

Brr, het komt voor mij nu steeds dichter bij, morgen nog een dagje werken en dan vrijdag mijn koffer inpakken!! Kan niet meer wachten…

leuk man lekker rondreizen in thailand ben benieuwd hoe je het daar heb.
wow bijna linnie ga je heerlijk op vakantie is dit dan de 2de keer??

HALLO Mloos,
ik heb een site voor je waar je kunt kijken voor woonruimte in alexandria
craigslist.org./apa/1543390680.html
misschien heb je er iets aan,geluk bij het zoeken en vinden
groetjes zeenees

1 like

Hey Linnie, heerlijk vooruitzicht toch? Ik zou eerst ook dit weekend gaan maar heb het een paar weekjes uit moeten stellen. Maar heb het dan nog lekker te goed dus dat is een hele troost.

Weten iemand van jullie hoe dat werkt.
Ik heb hier nog een oude laptop staan en ben van plan die volgende week mee te nemen en achter te laten. Hoe kun je dan internet aanvragen?

Werken ze (in Sharm) gewoon met ADSL of moet het via een modem of zo? ā€œMijnā€ M heeft er helemaal geen verstand van en moet zelfs nog leren om met zo’n ding te werken. Internet cafe wil ie niet (misschien maar beter ook :slight_smile:

Weet iemand of dat duur is en wat de mogelijkheden zijn?

Gewoon naar een vodafone of etisalat winkel gaan, daar kan hij een USB stick kopen voor internetverbinding.
Het kost dan ongeveer 150 le per maand, en dat meot hij elke maand bij de winkel betalen. misschien is het ook ergens goedkoper te vinden. mijn vriend doe thet in iedergeval daarmee. Hij heeft van Etisalat, maar de verbinding is niet altijd geweldig.
Succes ermee :wink:

Ja, dit is de tweede keer dat ik ga, voor het eerst alleen en bij hem in het appartement dus wel heel erg spannend!! Ik kan echt niet meer wachten!! Echt een geweldig vooruitzicht!!
Nu had ik Ahmed net aan de telefoon en hij gaf aan dat voor hem de tijd echt niet opschiet dus was wel erg leuk om te horen!! Hij is volop leuke dingen aan het plannen, en hij wil ook dat ik iedereen ga ontmoeten dus ben wel erg benieuwd!! Helaas toch ook wel zenuwachtig of het allemaal wel goed zal gaan, met name door al het commentaar dat ik van iedereen krijg en waar ik me niets van wil aantrekken maar wat toch niet helemaal lukt!!!

Clejo, jammer dat je niet ook dit weekend gaat, want dan hadden we elkaar daar kunnen ontmoeten, maar de tijd gaat echt heel snel, alleen de laatste dagen schieten nu echt niet op en dan heb je nu wel een geweldig vooruitzicht!!

Mloos, ik weet niet of het in Sharm anders is maar in Hurghada heeft mijn vriend gewoon internet via een ADSL verbinding. Het is alleen niet vergelijken met een NLverbinding want er is continu storing. Daarnaast heeft hij ook een zoals hij het noemt Flash kaart met een krediet, ik heb het nog niet gezien maar ik stel me zo voor dat het een soort van dongel is waar je een kaartje in moet doen waar je krediet op moet zetten. Maar mogelijk weten de anderen er meer van want ik ben sowieso niet zo’n heel erge bijdehand op het gebied van computers ed.

Liefs!!

dat heb ik in oostenrijk gehad, flash = USB stick. in sommige heb ej dan een gewoon mobiel nummer en simkaartje, die je moet opwaarderen. van het opgewaardeerde geld kan ej dna onlien zijn. als dat op is, kan je opnieuw opwaarderen zoveel je wilt.
Wieweet heeft mijn mannetje het ook wel op die manier, maar zover ik begreep heeft hij gewoon een usb die internetverbinding geeft, waar en wanneer je amar wilt.
Ik dnek in iedergeval dat ene usb stick het makkelijkst is :wink:

1 like

oohh spannend allemaal linnie wel leuk dat hij allemaal dingen aan het plannen is en dat hij jou wilt laten zien aan iedereen ben benieuwd hoelang ga je??
en suusieme al wat gehoord?? over trouwen in egypte staat nu veel beschreven op BP.

nee ik heb NOGSTEEDS niets gehoord :frowning: zucht echt ik wou dat ik jullie was, en wee revne bij mn mannetje kon zijn nu!
maarja ik meot maar even afzien en hopelijk valt het toch mee… Ik ga wel even op bp kijken! bednakt voro de tip :wink:

op BP ene lux (dacht eerst dat jij dat was) die ook vragen stelt over dingen opnemen in je huwelijksakte en hoe en wat.
ja man echt frusterend dat wachten nou hoop dat je snel wat hoort.

suusieme met egypte en antwoorden moet je geduld hebbe!!!
ik krijg van jet air ook geen antwoord ivm goeikope zitjes(leuke service!!!(en ik weet dat er altijd zijn)die op de valgraap n,goeikope zit hebbe- mischien moet ik gelijk maar het kantoor binnestormen(haha) -deena wat een avontuur ,te gek!!naar het schijnt is thailand enorm gastvrij(wel lang vliegen hee-de krant de morgen besteed nu aandacht aan het noodweer (zo noeme ze het)die egypte teisterde, er blijkt ook een toerist overleden te zijn-vooral de sinai zou erg getroffen zijn, en cairo was stof en zand (de ganse stad),-is dit n,voorbode op meer natuurgeweld id wereld!!! brrrrr

Juist in islamitische landen vinden ze het de normaalste zaak van de wereld als je allerlei voorwaarden opneemt in de huwelijksakte. Er is eigenlijk geen Egyptische vrouw meer te vinden die niet laat opnemen dat bij een eventuele echtscheiding de woning en alles erin aan haar toekomt en ook stelt zij meestal een uit te keren bedrag per maand voor die in de akte komt.
Bij de redenen waarom overgegaan kan worden tot echtscheiding laten juist de bruidegommen zich vaak gelden: beiden moeten hier natuurlijk een vinger in de pap hebben, dus let een beetje op.
Iraanse vrouwen laten bijna altijd in de huwelijksakte opnemen dat zij mogen echtscheiden als de man met een tweede vrouw zou trouwen. Vaak laten zij ook opnemen dat als zij geen kinderen wil of kan krijgen of als zij alleen maar een dochter baart of etc. etc., dat de man dan op basis hiervan niet straffeloos een echtscheiding mag aanvragen of een tweede vrouw mag trouwen.
Je kunt pagina’s vol voorwaarden opnemen in de huwelijksakte: juist daar vinden ze het allemaal volstrekt normaal!

Nou ja! Volgens mij krijgt mijn man zijn visum! Ik snap het nog niet helemaal en het geloven doe ik al helemaaaaaal niet!! Hij moest vanmorgen terug om zijn laatste papiertje te laten zien. Hij moest zijn paspoort inleveren, die moet ie inderdaad om 3 uur vanmiddag weer ophalen en de mededeling dat hij geen refuse heeft gekregen en dat alles goed is!!
:smiley:

Ik geloof het pas als dat ding erin zit, eerder niet!!
Hoe staat het bij de anderen ervoor??