'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hallo!!

Weer s een berichtje van mij… Ik ben inmiddels weer terug en weer aan t werk…pfffffff… Wel weer wennen hoor na drie weken uitslapen!!
Uiteindelijk hebben we besloten om niet naar de ambassade te gaan, om ze maar niet tegen de haren in te strijken… Hij is dus toch gewoon afgelopen maandag naar zijn afspraak geweest. Ging heel goed volgens hem. Hij moet alleen nog een papier laten zien waaruit blijkt dat zijn werk zijn verzekering betaalt… Heel raar, heb ik nog nooit van gehoord… Jullie?? Ze verzinnen wel elke keer iets nieuws he!? Tja, ik heb zijn reisverzekering al betaald en we hadden op de valreep nog een ticket gereserveerd bij Egyptair.
Volgens mijn man leek het erop dat hij zijn visum wel zou krijgen, waarom zou die vent anders nog om dat verzekeringsbewijs vragen? Ik weet t niet, ben benieuwd…
Weet iemand trouwens meer over dat papier?? Er staat ook nergens dat hij dat zou moeten laten zien, dus ik vind dat ook wel een beetje raar…

Liefs!

Ik weet wel dat N. een apparte verzekering moest afsluiten via de gemeente in Cairo. Verder durf ik er niets over te zeggen. Maar dat zijn werk de verzekering betaald heb ik nog nooit van gehoord! Volgensmij zal geen 1 werkgever daar dat uberhaupt doen! dus ik heb geen idee!
Ik hoop dat t gaat lukken voor jullie, maar Hoop niet te veel, want de kans blijft (erg) aanwezig dat het toch word afgewezen.
liefs suus

Ben hier al een tijd niet geweest. Mijn partner komt ook regelmatig op een toeristenvisum en moet inderdaad een verzekeringsbewijs laten zien voor de duur van het visum. We betalen dit zelf. Ik denk ook dat geen enkele werkgever dit wil betalen. Wel moet hij een bewijs laten zien dat zijn werkgever hem toestemming geeft voor vakantie/verlof met daarop zijn inkomen.
Ik hoop voor je dat hij het visum krijgt, klinkt wel goed.

Nee het gaat erom dat hij een bewijs moet laten zien dat zijn werkgever de reguliere verzekering betaalt. De verzekering voor zijn verblijf hier, heb ik al betaald en daar gaat het dus ook niet om.
Wat ze willen is dus een bewijs dat zijn werk echt zijn werk is. Zo’n bewijs kan je namelijk alleen krijgen van een soort van Shar Iqari instantie, er zitten ook officiele overheidsstempels op. Daarop staat gewoon dat zijn werkgever de ziektekostenverzekering betaalt gedurende het werk.
En je krijgt dat papier alleen maar als je echt ergens werkt, dan worden je gegevens automatisch in dat systeem gezet via je werkgever. Als je dus alleen maar een contractje hebt losgepeuterd van iemand en een werkgevers verklaring, dan val je hiermee dus door de mand, omdat het haast niet mogelijk is om aan dat papier te komen als je niet echt geregistreerd staat als werknemer bij een bedrijf.

Maar ik heb idd ook vaak genoeg meegemaakt dat een werkgever helemaal geen verzekering betaalt. Maar dat zijn dan weer kleine bedrijfjes, die niet zo officieel zijn. Een tourcompany is bijvoorbeeld wel groot genoeg om die kosten te kunnen dragen en die staan dus ook in dat systeem geregistreerd.

Waar het mij nu om gaat is dat ik nog nooit iemand over dat verzekeringsbewijs heb gehoord, dus ik vermoed dat ze gewoon weer lopen te kloten op die ambassade, een reden zoeken om hem dat visum niet te hoeven geven…
Zijn reisverzekering is namelijk gewoon in orde, net als ALLE andere papieren die je volgens de IND moet inleveren, dus dit is kinnesinne…

ahh lekke ris dat… heerlijk het IND en ambassade die zo verschrikkelijk ‘’ duidelijk’’ zijn met wat ej allemaal mee moet hebben.

ow ik mis me mannetje…
Hebben net even zitten skypen en nu wil ik hem knuffelen! We gaan waarschijnlijk wel een orfi afsluiten, ben er geen voorstander van maar het moet omdat we met 3 meiden en 2 jongens daar een huis gaan huren! Vriendin van mij gaat sinds onze laatste vakantie daar met de beste vriend van M. en die gaan er ook 1 afsluiten! Dus na 10 maanden en 5 vakantie’s daar moet ik er ook maar aan gaan geloven!

Ik heb trouwens sinds 2 dagen een huisje dus ben druk aan het klussen! Maar lees nog wel heel regelmatig mee, maar over visum aanvragen kan ik toch niet mee schrijven.

Iedereen er trouwens wel voor zorgen dat ze 3 maart ook daar zijn he!!! :wink:

annet hoe is het eigelijk met jou??? of heb ik iets gemist?

Volgens mij wilde Annet ermee stoppen maar ik heb er verder niets meer over gelezen.

Mijn lief was helemaal blij dat Egypte gewonnen had tegen Mozambique in de Afrikacup. Ik heb zelf ook gekeken, was een spannende wedstrijd. Zijn er nog meer die dit volgen?

Verder niet zo heel veel te melden. Ik kan niet wachten tot ik mijn lief weer zie, hopelijk gaat het in februari lukken.

Hoe is het met jullie?

ik las al dat Egypte had gewonnen en dan ben ik ook een beetje blij. maar mijn vriend geeft geen bal :slight_smile: om voetbal dus hij wordt er niet anders van.

verder zit ik hier er ook een beetje doorheen, ik baal hier en wil als de wiederweerga naar Egypte om bij mn liefje te zijn. nog even een paar weken wachten en dan mag ik. maar zal helaas al weer terugzijn op 3 maart en kan niet op het feestje van suusje zijn, erg jammer.

En suusje, dat klinkt gezellig zo met zn allen in een huisje, en je vriendin ook gevallen voor de charmes, oh oh

Als ze verliezen dan zegt mijn vriend al dat ik even niet moet bellen. Hij leeft enorm mee met het voetbal en vindt het erg leuk om te kijken.
Ikzelf kijk wel naar EK en WK maar verder geef ik er niet veel om. Ik vind het alleen leuk om hem zo enthousiast te horen praten als ze gewonnen hebben. Toen Egypte verloor tegen Algerije is hij er een paar dagen kapot van geweest, maar dit ging wel om deelname aan het WK.

Clejo, het is fijn dat je weet wanneer je gaat. Dan heb je tenminste een houvast en kan je aftellen. Wel jammer dat je niet zo lang gaat, een weekje? Of langer?

oohhh voetbal voetbal het enigste wat hij doet is voetbal kijken de hele cup dus dat zijn 3 wedstrijden per dag dus nu weer.
het is niet erg hoor maar ik ben niet zo van de voetbal nog 2 weken en dan is het weer gedaan. Iig hij kan het kijken dus dat is heel fijn.
deze week heeft me man examen hij is heel zenuwachtig het gaat goed met hem op school alleen vind hij de grammatica wel moeilijk maar ja das wel logische nederlands is ook heel moeilijk.
Hij zit nu 4 maanden op school en hij moet lezen, schrijven, spreken en luisteren is toch wel wat.
Oohh ben blij dat hij lekker bij mij is was vorige week 4 dagen weggeweest naar me familie maar vond het ook weer fijn om terug te gaan naar me lief.
Leuk suus dat je vriendin ook een vriendje daar heb kunnen jullie gezellig samen gaan.
Oooh clejo ben blij dat ik niet meer in die situatie zit en wat zijn jullie plannen samen.
Haha dalfien wat grappig dat je de voetbal volgt.

wat staan de ticketten naar hurghada momenteel duur!!! ik snap die maatschapijen niet, dan ga je voor een appel en een ei, en nu swingen ze de hoogte in- ik was in egypte toen ze tegen algerije verloren(was net of de oorlog begon) wat een haat en wrok er toen was - tsa voetbal zal de economie ginder wel redden!- x

afgelopen week zag ik een enkele reis naar hurghada vanaf dusseldorf voor maar 99 euro! via condor.de maar dan wel vertrek eind feb, begin maart.
dus t valt miss n beetje mee.
mijn vriend kijkt alleen voetbal als zijn favoriete team en nu als egypte speelt.
verder valt t wel mee met hem. ik hou zelf al helemaal niet van voetbal.
Trouwens, heb gesteren mn mobiel per ongeluk in de wasmchine gedaan, hij zat in de zak van mn vest.
nu issie naar de mallemoerebn. heb hem al een dag op de verwarming liggen, maar t helpt voor geen meter. Djus kan mn lief niet smsen geen missedcalls, helemaal niets…
ik heb nog n duur vodafone nummer en oud mobieltje, maar daar zit simlock op en ik heb echt geen stuiver om uit te geven om nieuw beltegoed te kopen. Als hij nu een missed call geeft, druk ik hem weg zodat hij wt dat ik oke ben…
Ik baal wel, Maarja dat kan er ook nog wel bij…

Echt grappig dit. Ben net met Ahmed aan het bellen begint ie ineens als een klein kind dolenthousiast te zijn omdat het onweert. Heeft ie al in geen 12 jaar gezien!! Ik moest dus nu ophangen zodat ie kan wensen dat we voor altijd samen zijn!!
Echt romantisch toch!!!

Ok dat was effe een kort berichtje!! Ja leuk he dat voetbal!! Ik was in Hurghada toen ze van Algarije wonnen en dus toen nog kans maakten op het Wk, helaas was het daarna over maar wat een volksfeest daar! Zoiets had ik nog nooit gezien. Hoop echt dat ze goed gaan want ben volgende week in Hurghada en lijkt me wel erg leuk om weer zo’n feest mee te maken!!

Verder alles goed. Merk dat ik toch ook wel een beetje zenuwachtig ga worden voor volgende week, ik kijk er al maanden naar uit maar nu gaat het echt gebeuren dat ik hem weer ga zien en dat is toch wel spannend!

Suus wat balen van je telefoon! Wat voel je je dan klote he als je niet kan bellen en smsen. Ik heb het laatst gehad dat mijn telefoon stuk ging, ik werd er helemaal zenuwachtig van. Dat je zo’n ding zo erg kan missen!! Hoop voor je dat ie nog gaat werken, bij mij heeft ie wel eens een week gedroogd na een ‘afwasbeurtje’ en deed ie t daarna weer dus gewoon blijven hopen!!!

Liefs Linnie

ja 99 eoro valt best te doen-maar dusseldorf is tog ook n,eind weg vanuit belgie
dan kom je aan als een wrak!! hopelijk zakken de prijzen,en ik wacht op een last minute zitje-jammer van je gsm suusieme (wel n,grappig verhaal -id wasmachine)ik had er zo al 2 naar de vaantjes die vochtig waren(heb ze moete weggooien)

Linnie, kan me voorstellen dat t spannend voor je is, en dat eerste moment dat je m ziet…oh daar kijk ik altijd zo naar uit. Zie t al weer helemaal voor me.

Tip voor suusie: even de föhn erop houden kan ook helpen!

En Camilla je vraag naar mijn plannen. Ik ben iemand die het rustig aan doet want ik wilde echt heel zeker zijn van onze relatie. Maar ik weet inmiddels dat het helemaal goed zit dus we hebben al gezegd dat we dit jaar er voor gaan. Het is voor ons beide een grote stap, hij zal naar hier moeten komen want andersom gaat niet. Hij is al aardig aan het oefenen met onze taal en het gaat behoorlijk dus ben supertrots op m!
En ik zal duimen voor je mannetje, gun jullie zo dat hij slaagt!!

groot gelijk heb je rustig aan doen maar goed dat hij aan het leren is dan zie je wel dat hij ervoor wilt gaan erg fijn :slight_smile:

ja lekker hoor… maa rben dat rustig aan doen nu wle zat! ik wil er heen!!!
die sollcitatie die ik heb lopen wilt dat ik eerst voor 4 maanden naar luxor ga! En amper uitleg gekregen over de werkzaamheden daar. dus vandaag maar weer een e-mail gestuurd. dit is eigenlijk onze laatste hoop/kans om daar een redelijk betaalde baan te krijgen. (krijg toch onder het minimum van nederland). Het is dus nogsteeds afwachten, echt ik ebgin een beetje zenuwachtig te raken. ik wil naar Hurghada niet naar Luxor. als t nou 1 of 2 maanden in luxor was dan zou ik nog zeggen oke, maar 4 hele maanden! en dan zit ik in het zelfde land van mn vriend maar ben niet bij hem. Hoe meot ik dat ooit overleven? Ik kom dan wel op een 5 * nijlcruise terecht en zal alsnog heel veel kennis opdoen. Dus daarom wild eik wle voor 1 of 2 maanden. maar 4 is toch wel erg lang. zelfs in nederland zijn we maar 1 keer zolang weg van elkaar geweest. stiekem hoop ik dan ook dat ik op mn vrije dag gewoon naar hem toe kan gaan met de bus.
Maarja het is dus nogsteeds akelig spannend hoe het me zal gaan verlopen…
De reden dat ze me eers tin Luxor willen is omda tik de alereerste reisleidster van hun uit Nederland word, dus ik ben het zogenoemde ‘‘proefkonijn’’.
phoe phoe phoe afwachten maar…

daar was ik dus ook bang voor als ik daar zal werken dan zal ik in een andere stad werken als mijn lief en dan heel weinig kunnen zien nou daar doe ik het niet voor.
voor even lijkt het me idd wel leuk maar niet voor lang luxor is wel heel mooi maar je wilt gewoon bij je lief zijn. nou ik hoop voor je dat het allemaal lukt succes.

1 like