'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

het is wat allemaal heah met die egyptische gronden.
Degenen van jullie die getrouwd zijn… hebben jullie een engels contract en wat hebben julli erin gezet qua rechten die je wilde behouden? heb je dat uberhaupt gedaan?
Angela, ik ken het idee. ik heb mn vriend wle op een andere manir lere kenne, maar ook in Hurghada. Mijn ouders hebben me het vooral in het begin erg moeilijk gemaakt. maar vertouw me. je zult nog vaak ‘‘waarschuwingen’’ krijgen… en voral in het begin word je er gek van. heb meerdere keren ruzie gekregen me mn vriend door verhalen. maar uiteindelijk meot je op je gevoel en verstand afgaan…

heey suusieme

leuk dat je op mijn berichtje heb gereageerd… en mijn gevoel zegt ook gewoon gaan en we zien wel wat er gebeurd… we hebben er samen vaak over gehad en nu deze 3 weken willen we ook echt kijken hoe het tussen ons gaat en als alles goed gaat wil ik ook echt gaan emigreren, maar lijkt me wel moeilijk met werk krijgen daar enzo… mijn vriend werkt zelf in head kandi in hurghada… ik heb nu alleen het ticket gekocht en heb hem geld gestuurd zodat hij een appartement kan huren voor ons beide want hij woont samen met nog een andere jongen en we willen graag samen zijn zonder iemand anders… hoe doe jij het altijd als je naar hurghada gaat en reis je dan alleen?? dit is de eerste keer alleen voor mij… soms word ik gewoon bang van alle verhalen die me worden verteld dat hij me bedonderd en er niet zal zijn voor me enzo… en ja dan ga ik weer twijfelen over van alles… wij spreken engels en nederlands want hij spreekt aardig goed nederlands dus dat is wel ideaal…

xxxx

1 like

oh lekker hoor dat hij nederlands spreekt! die van mij is het nog aan het leren,dus bij ons blijft het grotendeels bij het engels. Ik ben op 1 keer na elke keer alleen gegaan. vorig jaar juli heeft mijn zus hem ontmoet.
Verder ben ik dus altijd alleen geweest. we hadden samen een appartementje/studio, toen ik er was voor mijn stage. sindsdien hebben we hem nogsteeds, dus slaap ik daar eigenlijk altijd. Ik weet hoe lastig het is als iedereen zo negatief doet. ik dnek dat de meeste dat wel weten hier. maar echte ware liefde overwint alles.
over het werk kan je bij verschillende duikorganisaties proberen.

M zei eens toen ik weer eens moe was van alle vooroordelen en ons verdedigen tegenover anderen: our love is like a lion and all of our problems are like a mouse and when the lion and the mouse fight, u really think the little mouse will win?

Ik weet het, het zijn maar woorden maar als ik soms somber ben om de hele situatie dan helpt het me wel :slight_smile:

Hij heeft niet echt gevraagd om naar hier te komen. Het komt soms verkeerd over, maar ik kan niet alles typen wat we al tegen elkaar hebben verteld. Hij werkt bij de post in Cairo, werkt er niet graag. Zijn broer heeft paar winkels in Sharm el Sheik en hij gaat er regelmatig naartoe om daar te werken. Dat werk doet hij liever en hij verdient meer.
Ik had ook gezegd, ik wil hem eerst beter leren kennen vooraleer ik drastische beslissingen neem of stappen onderneem. Maar hij ziet zijn broer ook als werkgever en hij heeft schrik om met mij af te spreken. Zijn broer mag het niet weten, hij heeft ook schrik om opgepakt te worden door politie moesten we samen over straat lopen.
Maar hij begrijpt dat ik hem beter wil leren kennen en hij wil afspreken, hij weet alleen niet wat de beste oplossing is. Hoe spreken we het beste af en waar? Waar kunnen we samen zijn zonder dat anderen commentaar geven?
Ik heb hem leren kennen in één vd winkels en we hebben daar ook gekust en zijn broer is dat te weten gekomen en was paar dagen heel kwaad op hem.
Hij heeft voor zijn eigen uitgemaakt dat hij niet de rest v zijn leven in Egypte wil leven, hij wil naar Europa komen, maakt niet uit welk land. Hij wil gewoon iemand leren kennen, de vrouw van zijn leven en daarmee de rest v zijn leven samen zijn. Hij is heel gelovig en wil volgens die waarden leven.

ik ken ook het gevoel van ‘goeie keuze maken of niet’… Zeg ik mijn relatie van 13j op en kies ik volledig voor Malak, waarvan ik nog niet 100% zeker ben of hij wel de juiste is? (mijn gevoel zegt ja, maar je wordt gebrainwashed door anderen)
Aaaaarrggghhhh, ik word zot !!

hij wil naar europa komen waarom?? europa is echt geen paradijs hoor het is hier heel moeilijk om aan werk te komen dit moeten die jongens echt weten.
Leer je egyptenaar kennen praat met elkaar en ga pas na zoveel tijd praten over de toekomst.
Idd er zijn veel vooroordelen heb ik ook gehad maar ALS JIJ weet dat het goed is dan moet je ervoor gaan. Er zijn genoeg verhalen en ben ook vaak bang geweest maar goed ik snap het wel want je familie houd van je en is bezorgt maar JIJ moet ze de voordeel van de twijfel geven.
Het is moeilijk een BP-er en je moet sterk in je schoenen staan.
Jammer evalien dat je het niet heb gehaald hoop dat het in maart lukt succes.

Qua bovenstaande ben ik het helemaal met Camilla eens!!
Veel buitenlanders ( en niet alleen de Egyptenaren ) denken dat hier het geld aan de bomen hangt…en dat is een van de voornaamste reden waarom ze graag snel hier naar Europa willen komen !!
De snelste manier om hierheen te komen is via een Europese vrouw.

En inderdaad , er zijn vooroordelen ( want iedereen is een individueel ) , maar deze zijn vaak gebaseerd op de ( nare ) ervaringen van andere vrouwen, die ook een relatie hadden met een BP partner .
Wanneer je je niet wat meer verdiept in de cultuur en geloof, ( en alleen maar je gevoel volgt en "drijft op een roze wolk ") kun je voor nare ervaringen komen te staan.
En weet dat er veel compromissen tot pas komen, vooral wanneer je een relatie met een practiserende moslimvriend/man hebt.

Een relatie met een Bp kan heel goed gaan, maar meestal is het werken aan de relatie en sterk in je schoenen blijven staan.
Communicatie en respect naar beide kanten toe is heel belangrijk !!
Dus blijf jezelf ( wees eerlijk tot jezelf ) , en leer je Egyptenaar beter kennen ( ook zijn negatieve eigenschappen ) , kortom gebruik ook je verstand wanneer je je gevoel volgt .

Groetjes Hadiya :zon02:

hadiya helemaal mee eens
leer elkaar kennen elkaar cultuurs om elkaar beter te begrijpen praat met elkaar en respecteer elkaar.
in europa veel en snel geld verdienen nou now way dat is echt niet waar hoor maar dat denken ze wel dat wij europanen rijk zijn nou dan zijn ze niet op de hoogte van alle kosten die per maand betaald moeten worden etc etc

Jaa elkaar leren kennen en begrijpen is echt wel belangrijk, merk ik ook heel vaak bij dingen.
Ik merk wel dat hij zich heel erg aanpast aan mij… dat vind ik wel fijn!
Ik had gister nog iets,
Ik had op mijn msn een foto van mezelf en ik had een off-shoulder shirtje aan.
Dus alleen mijn gezicht en die schouder waren in beeld, waardoor hij dacht dat ik geen
shirtje aan had, toen ik zei dat dat ‘’ zwarte’’ mijn haar niet was maar het shirtje, zag hij het wel maar hij zei dat hij het pas zag toen ik het zei.
Nouja uiteindelijk vroeg ik maar wat hij hier nou mee bedoelde, en toen vroeg die heeeel langzaam met een omweg of ik wel een andere foto er op wou doen, Toen hij ermee begon dacht ik echt even dat hij boos werd ofzo… maar dat was gelukkig niet het geval … Dus met zulke kleine dingentjes merk ik al wel wat voor verschil er zit tussen hem en mij.
Maar is natuurlijk alleen maar goed om achter zulke dingen te komen, je wil toch het beste voor elkaar!

Ja, heb hem gezegd wat wij hier verdienen en dan een opsomming van kosten gedaan, zodat hij idd beseft hoe duur alles is hier. En heb ook gezegd hoeveel uren wij werken om dat geld te verdienen. Wij hadden in andere landen op vakantie ook eens aan plaatselijke bevolking zo’n uitleg gedaan, omdat we ook nogal als “rijke toerist” werden aanzien. Hun ogen gingen open toen.
Malak is wel katholiek, wat ook nogal een verschil is vind ik, vergeleken met moslims. En idd, de cultuur is helemaal verschillend, ik bekijk alles kritisch en niet vanop een roze wolk. Anders was ik nu al in Egypte :wink:
Mijn broer is getrouwd met Indonesisch meisje, moslim en je wordt regelmatig geconfronteerd met andere gewoontes. Dingen die wij normaal vinden, vinden zij raar en omgekeerd.
Ik moet alleen voor mijn eigen uitmaken wat ik wil in mijn leven. Maar mijn ongeduldige aard heeft het moeilijk met de tijd die je daarvoor nodig hebt.

ja ze denken echt dat het hier het paradijs is - en schrikken dan van de realiteit! dat ook wij stress hebben , en verantwoordelijkheden- weinig buitenlanders beseffen goed hoe kostelijk het leven hier is;; ht ligt maar voor te grijpen???- heel belangrijk cultuur leren kennen met een bp- maar vooral ook leer zijn famillie kennen- in mijn relatie bleef dit ook n,obstakel ik kreeg zijn famillie nooit te zien( achteraf bleken die helemaal niet op de hoogte van mij)!!!–ik had teveel mijn gevoel gevolgd(ht roze wolkje) - tsja wie zn kont verbrand moet op de blaren zitten(maar deed verdomd pijn!!! x

ps: ik wou dat mannen hier zoveel aandacht besteedden aan vrouwen als de Egyptenaren :smiley:

hallo meiden
myn vriend heeft 21 januarie een afspraak voor een visum
ik heb wat loonstrookjes opgestuurd maar heb een vraag over het reserveren van een ticket wanneer moet ik dat doen ?en wat als ze het afwyzen en waar kan ik het beste kyken hy vliegt van af cairo
ik zou zo graag willen dat hy by my komt voor 2 weken
ben bly dat de feestdagen voorby zyn is geen leuke tyd als je niet samen bent
dus ik hoop dat alles gaat lukken met zyn visum
groetjes pien

Hey hey!
Pien, ik zou gelijtk eht vliegticket kopen. mijn vriend moest hem al hebben tijdens het gesprek. je kan het antuurlijk ook nog een dag voor het gesprek regelen, zolang t maar geregeld is.
over d negatieve dingen van nederland:

1. winkels al vroeg gesloten
  2. eigen bedrijf starten. alleen de naam van het bedrijf claimen kost al 1000den euro’s
  3. verzekeringen (ze weten amper wat het is!)
    Ik wee tnog dat Nbail elke keer weer zo verwonderd was dat hij helemaal geen getoeter hier te horen was ik gelijk: als je dat doet zonder reden en je wordt betrapt door de politie, moet je een boete betalen van zeg 35 euro.
    Cerkeersregels en afrijden voor rijbewijs. daar kan je voor 100 LE een rijbewijs hebben! ik heb er zowat 5.000 euro aan uit moeten geven ??(aangezien ik misschien tussendoor iets te vaak/te lang in Egypte was) heb hem afgelopen jaar in aug. gehaald.
    echt de kleinste dingetjes verbazen ze zich over.
    Nouja na al mijn keren dat ik daar bn geweest, vindt ik dat het tijd word om hem mijn cultuur ook beter te snappen. En ja, niet de makkelijkste manier, maar wel de beste is dus om hem naar Nederland te krijgen voor een korte vakantie.
    Het meeste balen is gewoon dat ze zelfs daar zo moeilijk over doen. heb echt een kopie van mijn paspoort en al mijn visa naar egypte gekopierd en meegegeven bij de rest van de formulierne, om hun te laten zien dat ik er al vaker en voor langere tijd geweest ben.

Toch blijf ik hierbij: je kan iets pas snappen als je het daadwerkelijk gezien heb. netzoals ik naar zijn familie ging. hij zei amper ergens een westers iemand te zien. met andere woorden ik was het middelputn van de belangstelling op een amnier die je je niet kan voorstellen als ej het neit heb meegemaakt. hetzelfde geld ook voor nederland en gewoontes.
Maarja k vidn dat hij toch eerst in Nedrland geweest moet zijn, voordat ik met hem het huwelijksbootje in stap. Ookal maakt dit gedoe met het visum het wel heel erg lastig!
we merken het wel!
En weet je???
we hebben nog tijs genoeg om elkaar beter te leren kennen. ookal is ruzie ook niet altijd het leukste, als er uiteinddlijk een oplossing of antwoord uit komt, kan je tenminste weer een stap verder!
slaaplekker allemaal!!

hihi! mee eens ;_:unibrow:

hoi hoi
nou kom maar op met dat visum we hebben alles geregeld
ticket loonstrookjes copie van paspoort ik hoop dat alles goed gaat inshaallah
en das waar suusemie soms is ruzie maken wel goed het is niet leuk
maar ja hoort er allemaal by
groetjes pien

Wow, sorry van al mijn spelfouten :S :S :S

Hoi Pien,

Let er wel op dat hij het RETOUR ticket moet kunnen laten zien. Mag ook een reservatiebewijs zijn. Te halen bij Egypt Air en kun je terugbrengen. Andere maatschappijen helaas niet.

Aan alle anderen.

SUPER SUPER helaas al weer ruim drie weken om. Nog anderhalf te gaan. Gaat zo snel. En nu… ja hoe nu verder…
Pffff… we praten er veel over.
Zijn naar allerlei opslossingen aan het zoeken.
M is de sneeuw trouwens nu wel beu. Hij mist het buitenleven.
Daarom maandag lekker naar het strand geweest om te wandelen ipv sneeuw en bos.
Hij gaat dit weekend mee naar Amsterdam waar ik moet jureren. Ben benieuwd hoe hij dat alleen gaat ervaren. twee dagen.

Ik geniet nog lekker en daarna spreek ik jullie weer bij.

M

hoi Pien, ik ga ook voor jou duimen!! haha mn duimen blijven draaien voor jullie allemaal die met visa bezig zijn.

OH en ook ik ben de sneeuw beu hoor. Bah, koud en glibberig… Verlang ook naar het lekkere buitenleven in egypte, 's avonds heerlijk gewoon naar buiten kunnen…

Marmah, wat ga jij jureren trouwens? miss. iets met paarden, honden, turnen of…