ik snap het orfi gedoe eigelijk helemaal niet-ik las es erges dat je wel degelijk getrouwd bent voor de egyptische wet dit als een echt huwelijk gezien word, en vele hun eraan laten foppen omdat gij de wet kan omzeilen met het orfi-contract-,mijn vriendin woont daar al jaren samen met iemand (zonder orfi), ik begrijp ook niet goe ze de wet kunnen omzeilen met orfi???,
geduld suusieme , we zijn al 10januari- ik houd me voorlopig nog in belgie- het word erges februari als ik vertrek (veels teveel post waar ik nog op wacht) die allang moest aangekomen zijn, daardoor mn reis verschoven grrrrrrrrrrr…
ook verveledn voor je raks!
Ik wee took wle dat t goe dkotm, aangezien t nog een maand en 3 weken zal zijn zodra k mijn lief (maximaal) weer zal zien. hopelijk natuurlijk rkigjt hij visum ,aarja… afwachten afwachtne en nog eens afwachten!
Wow wel spannend allemaal wat er staat te gebeuren dit jaar Suusieme!! Lijkt me wel heel gaaf om daar voor langere tijd naartoe te gaan!! Wel fijn dat jullie beide zo open staan om zo maar in een vreemd land te gaan wonen zoals Griekenland. Is wel heel erg leuk om samen daar een 'nieuw’leven te beginnen, maar toch ook wel eng omdat je daar beide niet bekend bent! Gaaf dat jullie daar aan denken!!
Ik zit al de hele avond te wachten op Ahmed, en heb daarom net een deel van jullie oude forumverhalen gelezen (rond pag 160) maar daar werd ik toch wel erg verdrietig van!! Wat een narigheid om te lezen dat het zoveel gedoe met zich meebrengt om hem hiernaartoe te krijgen.Ik zie altijd alles heel positief in en dat het allemaal wel mee zal vallen maar dit valt wel tegen. Ik vraag me af toe wel af of ik hier mee door moet gaan…Beetje down nu dus, dat komt van al dat wachten…
Gelukkig zijn er ook positieve verhalen dus daar moet ik maar mee doen maar is soms wel lastig…
Ja zeker spannende tyden!
Het komt heus wel goed Linnie, het kan alleen een HEEEEEEEEELLLLEEEEEE tijd duren
vooral met visum. ![]()
ik heb net de film: shall we dance, gekeken. eerst gedownload. een blank meisje met een neger. ja het is anders dan met een egyptenaar, maar er komen toch wel dingen in voor die ik herken! hmm en dat dansen de hele tijd… oehh N. kan zo verukkelijk goed dansen! dat ik niet anders doe dan aan hem en aan ons denken! heb hem geloof ik w=elke 5 min wel n missed call gegeven hihi! daarvoor hadden we al geklets gelukkig!
hij ligt al te pitten, ga ik nu ook maar doen.
slaapse allemaal (vor degene die uberhaupt nu nog lezen ;))
Hoi allemaal,
ik heb het druk gehad dus geen tijd om op internet te kijken, ik kreeg ook geen reacties meer in mijn mailbox dus wist niet dat er zoveel reacties waren… ![]()
Wat een verhalen weer, voor degene die nieuw zijn welkom! Leuk om te lezen dat het bijna hetzelfde verhaal en ontmoeting is als bij mij in december…
Leuk leuk leuk…Ook erg fijn om te horen dat er mensen zijn die mijn verhaal van het smsen herkennen…
Het is soms zo frustrerend.
Ik heb het er met hem over gehad, hij vindt dat ik mij aan moet passen maar ik vind weer dat hij zijn best mag doen om wat terug te sturen, nu moeten we even tot een middenweg komen op het smsgebied.
Wat is er met het programma Vermist over Oumnia? Is dat een meisje hier op het forum?
Wat heerlijk om te horen dat sommigen hun liefje binnenkort gaan zien, ben zo jaloers maar ook oh zo blij dat jullie hem weer in jullie armen kunnen sluiten binnenkort! Geniet er lekker van!
groetjes mandy
het programma ging over NL vrouwen die gehuwd zijn geweest met een egyptenaar, hun kinderen zijn door de ex meegnomen/ontvoerd naar Egypte en deze vrouwen hebben hun kinderen al jaren niet gezien. Als je dit nog wilt bekijken kan dat op uitzending vermist.
Oumnia was een van deze kinderen, een meisje die nu in een niet al te plezierige omgeving opgroeit…op zn zachtst gezegd. Wel heftig om te zien allemaal.
ag ja suusieme ,administratie gaat nu eenmaal voor- en geloof het of niet ik kom tot rust in belgie- ook al houd ik veeeeeeeeel van egypte ,het is geen makklijk land- en ook met het contstant aanstaren ,op den duur word je dat kotsbeu, naar het schijnt kunnen egyptische vrouwen nu klacht indienen als ze lastig gevallen worden,waarbij er seksistische woorden geroepen worden, en ze je uitkleden met je ogen(want dat doe ze )-- in belgie is er ook zo,n vrouw -de kinderen zijn meegenomen door haar ex(zijn recht als man) het was ook op televisie- inderdaad heel heftig, de kinderen waren in belgie ze had ze 12jaar niet gezien- x
Zeg wat is dat met dat telefoonnetwerk daar in Egypte? Zucht gister eindelijk weer eens heel fijn zitten bellen tot ik van dat netwerk afgeknald wordt. Vervolgens kan ik hem 3 kwartier niet bereiken en de schat heeft al die tijd zitten wachten in zn auto en dat terwijl de African Champions League is begonnen en er dus voetbal op tv was haha en hij is enorm voetbal fan
Ik word zo moe van dat netwerk… de verbinding wordt echt zo vaak verbroken en wordt ik er niet af gegooid dan hoor ik regelmatig andere mensen praten :S Sorry… even mn frustratie kwijt… alleen dit is al een goede reden waarom we gewoon bij elkaar moeten zijn ipv dat we het moeten hebben van een slechte telefoonverbinding ![]()
:dag: hoi
de duur van de legerdienst is afhankelijk van verschillende factoren
iemand die geen diploma middelbare school heeft dient langer in het leger te blijven dan iemand met diploma of universitair diploma
vroeger was er ook vrijstelling indien men een buitenlandse echtgenote had
maar dat is ook afgeschaft wegens misbruik
indien je niet reageert op je oproeping volgt er ook verlenging als straf
een legerdienst van drie jaar komt regelmatig voor
Even weer een update …
Hij heeft dus een gesprek gehad bij de ambassade vandaag, hij had niet alles mee wat hij mee moest hebben, dat heeft hij dus heel snel gedaan en is terug gegaan.
Toen was zijn ‘’ tijd ‘’ op en nu moet hij 27 januari terug komen.
Maar ze zeiden tegen hem ; ‘’ dont worry ‘’
Nouja ik zei al, geloof daar niet teveel van… je weet het maar nooit!
We proberen niet te veel te hopen, dan is de teleurstelling niet zo groot als dat ie op dat moment al is =)
is bij het internetten ginder ook zo , alles verloopt heeeeeeeeeel traag, of word plots onderbroken-stalen zenuwen heb je nodig in egypte;; elke dag-iedere minuut,op elke plaats (haha) x
Ja over legerplicht, als je niet naar school bent geweest heb je 3 jaar legerplicht, heb je alleen soort basis onderwijs gehad dan is het 2 jaar en heb je gestudeerd dan is het 1 jaar zoals ik het begrepen heb…
En tja, die stalen zenuwen die moet ik nog een beetje ontwikkelen ![]()
Hey allemaal,
We zijn ondertss weer een weekje verder. In mijn geval is Malak koptisch katholiek. Blijkt dat een orfi contract dan niet gaat, enkel voor moslims.
Ikzelf ben 34j, heb een relatie van 13j met een belg en weet niet of ik ze nu moet beëindigen of niet… zucht. Heb Malak leren kennen in november, heb er nog steeds contact mee. Moest ik mijn goesting doen, dan bestel ik een ticket en vlieg naar Sharm El Sheik, ik wil hem beter leren kennen.
Als ik mijn verstand gebruik, dan probeer ik mijn relatie nieuw leven in te blazen, we hebben veel gemeenschappelijk en 13j is niet niets. Toch ben ik verliefd geworden in Egypte. Er zaten dingen niet meer goed tussen ons.
Ik weet niet wat te doen.
Om nu helemaal opnieuw te beginnen, Malak wil zijn leven opbouwen in een Europees land, dus afgaande op de berichten hoelang het kan duren eer we zover zijn. En toch, 't is zo’n schatje… als ik aan hem denk, word ik helemaal warm.
Hij kent mijn situatie en geeft met tijd om eraan uit te geraken.
Niet gemakkelijk.
Misschien handig om bij stil te staan, ik vind het apart als iemand die je net kent al begint met naar NL/Belgie te komen. Want je moet eerst iemand toch goed leren kennen voordat je een bepaalde stap zet. Kijk eerst of je elkaar leuk genoeg vindt voordat je de hele rompslomp gaat regelen voor een toeristenvisum. Ik zou dan toch eerst nog een paar keer voor een wat langere tijd daar heen gaan. Dan kan je kijken of de relatie standhoudt en dat je dan je eigen land wilt laten zien kan ik me voorstellen. Want waarom zou hij zo graag naar NL/Belgie komen?
Hey hey dalfien, is dat een reactie over mijn update of?
Nee Evalien, niet specifiek op jouw update. Meer in het algemeen op alle nieuwe meiden. Het viel me op dat de meeste aangeven dat hun vriend graag naar NL/Belgie willen komen.
Maar dat is mijn idee hoor, ik zou het vervelend vinden als mijn vriend hierom zou vragen nadat ik hem net een week ken. Ik zou eerst willen weten of hij echt verliefd is of dat het om iets anders te doen is.
Evalien, ik hoop voor jou dat het antwoord positief zal zijn 27 januari, en natuurlijk ben ik ook voor Suusieme aan het duimen.
Voor alle andere veel succes!
Oh op die manier, ja de een kijkt daar natuurlijk anders tegen aan als de ander.
Wat mij betreft maakt het niet uit hoe je je geliefde ziet, zolang je elkaar maar kan zien, als dat nou in Nederland is of in Egypte.
Ik had afgelopen week een examen van mijn school, als ik die zou halen zou ik daar heen gaan omdat dat allemaal gewoon veel makkelijker is.
Ik heb het examen niet gehaald en kan dus ook moeilijk weg vanwege mijn school.
Ik geef je gelijk dat het vreemd is als iemand na een korte tijd vraagt om naar Nederland te komen. Wij zijn nu bijna een half jaar verder en ik heb hem zelf uitgenodigt om hier heen te komen, niet hij.
Gelukkig wil hij proberen het proberen, en hij had dus vandaag een afspraak, hoe dat verlopen is had ik net al verteld haha.
Ik hoop inderdaad ook dat het lukt de 27ste.
hoi,
ik ben angela en ben 24 jaar en heb ook iemand leren kennen in hurghada vorig jaar februari, heel apart ik was op vakantie en hij kwam net weer terug in egypte vanuit nederland… we hebben allebei een turbelent jaar gehad en hadden ook vorig jaar april naar 2 keer heen en terug gevlogen te zijn besloten dat dit niet onze tijd was… maar de vlam is toch blijven branden en ga 26 januari dit keer helemaal alleen terug naar hurghada voor 3 weken om toch uit te zoeken wat we beide willen… erghh moeilijk allemaal, zelf heb ik geen steun van vrienden of familie want eigenlijk staat niemand achter mij en maken ze me alleen maar bang met allerlei verhalen… ik vind het zelf heel moeilijk want me hart ligt bij hem maar ga soms gewoon twijfelen door alle verhalen… ik hoop dat ik hier leuke mensen tegenkom die hetzelfde hebben meegemaakt of nu ook meemaken…
ik vind het echt moeilijk met zo`n afstand en hij zo geldloos daar zit omdat het kontact best wel moeilijk is met smsen en bellen enzo… ik mis hem echt heel erg…
xxx
Wat jammer dat je het examen niet gehaald hebt, kan je hem binnenkort wel herkansen of moet je daar een tijd op wachten?
Jah echt heel jammer!
nouja het waren hele domme foutjes waar ik het ook zeker niet mee eens ben ( maar goed ga er maar is tegen in ) dus wat mij betreft ben ik weer klaar voor een herkansing.
Ik ben de enigste die vooruit loopt en dus een examen kan doen, en voor 1 iemand zetten ze geen examen in gang.
voor zover ik weet is er in maart weer een examen, maar ik ga niet wachten op anderen dus probeer ook via de school op een andere locatie te proberen.
Dus ik weet verder nog niks