Ik boek vaak bij ltur.com en soms bij ihrreiseshop.de. Ik vlieg meestal naar Marsa Alam, mijn lief werkt niet in Hurghada.
Het liefst vlieg ik vanuit Dusseldorf, daar kan je de auto makkelijk neerzetten en het is goedkoop en de vluchten zijn op prettige tijden. Als je met transavia vliegt kom je meestal om 1 uur s nachts aan, vind ik niet zo prettig als je dan nog naar huis moet. Dan moet er altijd iemand komen halen want het parkeren daar vind ik echt te duur.
zo, net weer klaar met skypen… pffff ik heb t deze avond ffe moeilijk. ik wil hem zo graag naast me hebbe. een wame knuffel een kleine kus (groot mag ook natuurlijk :P) en gewoon die heerlijke armen om me heen. wat mis ik dat toch!
Ja mijn ouders zijn ook een weekje weg met de hond, dus ben alleen thuis. Meestal nemen ze de hond niet mee, zodat ik toch nog wat ‘gezelschap’ heb haha. en ja een hond is dan opeens toch wel erg prettig. Maarj moet t nog even zonder alles en iedereen doen.
Trouwens, heb helemaal nniets meer van radio 538 gehoord, beetje vaag eigenlijk wel…
Ach naja, t zit toch wel goed tussen mij en mn lief, dus eigenlijk hebben we t ook helemaal neit nodig zo n ‘‘test’’!!
nouja ik ga lekker weer even pitten!
slaapse iedereen (die dit deze avond nog leest, of anders goedenmorgen/goedenmddag of goedenavond hihi!)
hey,
Hoe is het met iedereen? Ik schrijf niet zoveel op het moment omdat er erg weinig te melden is. Wij zijn allebei ziek geweest en daardoor wat minder contact gehad! Maar ach een goed voornemen van mij dit jaar is wat minder contact met M. omdat ik verder wil met mijn leven en ik niet het gevoel heb dit heel nuttig is. Hoe gek we ook op elkaar zijn het is voor hem de komende 5 jaar onmogelijk om naar hier te komen en ik wil niet voor een paar jaar daar heen. Maar het blijft gewoon vreselijk moeilijk allemaal en ik kijk er hoe dan ook heel erg naar uit om hem over 5 weken en 6 dagen (nee hoor ik tel niet af hihi) weer te zien!
Heb wel net een cursus arabisch (egytisch) besteld, kan ik een beetje oefenen en hopelijk wat meer verstaan! Vind het toch wel leuk om de taal een beetje te verstaan, ik hoef het niet perse te spreken gaat mij meer om het verstaan!
Mijn ticket naar Hurghada boek ik net waar ik het goedkoopste kan vinden, maar ik weet wel dat je het beste last minute kan boeken via ltur.com als je het risico wilt nemen en het niet uit maakt van waar je vliegt! Nu heb ik geboekt via het reisbureau waar een vriendin werkt, dat scheelt altijd in de boekingskosten, maar was wel 340,- kwijt en dat vind ik een redelijk groot bedrag voor een ticket!
Hey iedereen,
Bedankt voor de informatie over de vliegtickets, ik zal het onthouden voor als ik er over een paar maandjes weer naartoe ga…>>>
Suusje, begrijp ik nu dat het in principe over is of alleen wat minder contact. Ik ken jullie verhaal niet helemaal dus vandaar dat ik even nieuwsgierig ben…Je gaat er wel naartoe binnenkort :zon02: wat een erg leuk vooruitzicht is, of is het ook om grotendeels te praten hoe nu verder…
Succes!
x deena
hey,
nee het is niet over, maar wil het wel voor mezelf af bouwen omdat ik niet weet of ik er wel mee verder wil. Klinkt best onlogisch haha, maar ik ben stapel gek op hem en hij ook op mij, we bellen om de dag ongeveer! Maar omdat ik weet dat zoals het er nu voor staat toch geen toekomst heeft is het erg nutteloos om er toch mee door te gaan hoe leuk we elkaar ook vinden! En ik maak het mezelf alleen maar moeilijk om er mee door te gaan, ik weet wel dat als ik hem over 6 weken gezien heb ik weer helemaal in love ben hoor en er weer helemaal voor wil gaan…ach ik weet het allemaal niet.
M. kan niet naar Nederland komen de komende 5 jaar omdat hij zich nooit aangemeld heeft voor het leger, dus als hij nu een visum aanvraag zou doen word hij opgepakt en moet 3 jaar het leger in. Hij is 25 en tot hun 30ste zijn ze dienstplichtig daar! Dit maakt het erg onmogelijk allemaal, voor mezelf zou ik best daar willen wonen, maar ik wil heel graag kinderen in de toekomst en ik vind het niks om mijn kinderen daar op te laten groeien ivm de toekomst mogelijkheden daar!
Ik ga daar niet heen om echt te praten maar om weer bij elkaar te zijn want we missen elkaar wel heel erg!
Het is zo moeilijk af en toe om verliefd te zijn op iemand die zo ver weg woont en alles zo onmogelijk lijkt! ![]()
ja kan het me heel goed voorstellen. vraagt veel energie zo’n afstand en dan de verschillen die erbij komen kijken. Ook al zijn ze soms klein, kan voor wat irritatie zorgen…
Ik hoor hier nu ook allemaal nieuwe dingen zoals een orfi-contract. M heeft het daar nog nooit over gehad. En nu lees ik dat ze dienstplichtig zijn tot de 30…M is 29 geworden en heeft hier ook niets over gezegd.
Hij is al meerdere malen in Duitsland en Zwitserland geweest. Ik zal hem eens vragen of hoe dat dit met het leger, vreemd dat hij daar niets over heeft gezegd, maar ja zo kom ik elke keer wel weer iets nieuw tegen. Zoals het sturen van smsberichten. Egyptenaren zien een sms als doorgeven hoe de dag was, kort en krachtig. Terwijl ik iemand ben die verhalen erin kan zetten, dit vindt hij niets en bespreekt liever alles via SKype/telefoon is persoonlijker. Dat is ook zo, maar soms moet ik meteen iets kwijt en kan ik niet altijd wachten totdat we elkaar weer zien op Skype. Hij kan dan dus zo zijn dat hij niets terugstuurt omdat hij geen zin heeft om het in een smsje zetten en laat me dan wachten…Gister hierover ook een kleine ruzie over gehad. Uiteindelijk hebben we het uitgepraat en is het weer goed, maar hij gaat automatisch ervan uit dat ik maar weet wat er speelt in zijn hoofd (hij had me een week geleden verteld stress van het werk te hebben) ik wist niet dat het nog zo heftig aanwezig was dus mijn smsjes deden de emmer overlopen…
Hij is nu voor 1 week naar zijn moeder in Cairo, is ziek/operatie. Deze week even wat minder contact omdat hij rust wil voor zijn moeder en voor zichzelf. Zijn privegsm is ook zijn werkgsm vandaar.
Hij zou alleen voor mij zijn gsm aanzetten om een smsje te kunnen sturen of bellen, dat vindt ik dan weer zo lief en geeft me weer het gevoel me echt leuk te vinden.
Ik spreek ook naar hem uit bang te zijn hem kwijt te raken, wat ik niet wil zoals het nu voelt, maar soms denk ik, “dadelijk ziet hij het niet meer zitten” of als ik dan van “die” verhalen hoor die je vaak leest en wat negatief is dan twijfel ik weer of hij dan ook niet zo zou kunnen zijn…Ik hoop dat er mensen hier zijn die dit herkennen??
Dat was even fijn om het hele verhaal eruit te typen…Fijn dit forum! ![]()
x Deena
Hey allemaal,
ik ben ook nieuw op het forum. Zelfde verhaal als velen van jullie geloof ik
Ik ben in November op vakantie geweest naar Marsa Alam en heb daar een hele fijne man ontmoet. Daar hebben er niets mee gedaan, niets uitgesproken, we wisten niet van elkaar dat we meer voelden dan dat we elkaar aardig vonden ![]()
Op de laatste dag wel telefoonnummers uitgewisseld en nog geen 2 uur na mijn vertek het eerste berichtje van hem gehad. Sindsdien is het gekkenhuis haha… We hebben veel contact en het voelt ontzettend goed.
Ik zou hem graag binnenkort opzoeken maar ik weet niet precies hoe of wat. Ik heb begrepen dat je daar getrouwd moet zijn om samen in een hotel te kunnen verblijven (hij heeft geen eigen huis ivm zijn werk) en dat het soms mogelijk is om dat met een orfi-huwelijk te doen maar dat is niet altijd een succes lees ik hier.
Ik lees ook veel verschillende meningen over een orfi huwelijk, maar om nou direct ‘echt’ te trouwen gaat me een beetje ver ![]()
Hier mensen met goede ervaringen met een orfi huwelijk? Geeft het je echt meer (genoeg) vrijheden?
Nou goed, ik ben nog behoorlijk nieuw in mijn zoektocht naar informatie dus alles is welkom ![]()
Liefs Andrea
Deena, we herkennen het denk ik allemaal wel hoor
van die korte sms-jes, soms dagen geen sms…etc wat je zegt, ze zijn het anders gewend. dus je moet de nodige energie steken in praten, uitleggen, praten. ik heb ook veel momenten van twijfel gehad in het begin daardoor, zou het wel echt zijn van zijn kant en dat soort dingen. het heeft mij echt geholpen dat ik een paar keer bij hem ben geweest, we dan ook echt fulltime samen zijn geweest, dus elkaar goed leert kennen. ja, en nu gaat het super. ook het sms’en haha, hele verhalen soms. de twijfel is daardoor helemaal verdwenen als sneeuw voor de zon
en we zien de toekomst zonnig tegemoet.
Hoi Dreetje, welkom ook hier!!
ik zal je even een pb sturen over dat orfi, in ieder geval mijn mening erover. ik heb er al eerder iets over geschreven dus zal het niet helemaal weer hier opsommen.
hey,
als hij al meerdere keren in het buitenland is geweest dan is hij niet meer dienstplichtig, dan heeft hij of zijn dienstplicht al voldaan of hij hoefde het niet te doen!
Orfi-contract hebben wij ook niet, terwijl ik al meerdere keren bij hem ben verbleven als ik daar was! Dus is niet heel hard nodig vind ik. Via sms bespreken wij ook niks, dit komt ook omdat M. heel veel moeite heeft met engels typen en lezen, hij kan bijna alleen arabisch lezen/schrijven! dus we komen met smsen niet verder dan miss u en kiss
Zo vriend van me kwam net even marokkaanse pannenkoeken brengen, die arabische mensen kunnen wel bakken en koken hoor… daar moet ik toch nog wat in oefenen!
ow vanavond komt er een stukje op vermist over de kerstspecial, waarin ze gaan kijken hoe het nu met Oumnia is!!! om 22:00 uur
goeie tip suusje…ik vind die toestand met Oemnia zo’n triest geval. wil graag weten of het goed met haar gaat.
trouwens, mijn lief kan ook lekker koken jammie jammie, ik bofkont
Oohh ik wil idd ook wel weten hoe het allemaal gaat met Oumnia ik ga wel uitzending gemist kijken kan vanavond niet.
Koken nou ik vind de egyptische keuken echt niet zo bijzonder doe mijn maar de marokaanse keuken.
Mijn lief kan gelukkig ook koken en vind dat ook leuk alleen hier is het allemaal anders he. Saus in potten rijst in pakken hihi.
Deena ik had dat ook hoor in het begin hij stuurde hele korte sms-en met eigenlijk weinig inhoud en dan twijfelde ik zo. Heb dat naar hem uitgesproken en gelukkig ging het daarna iets beter. Maar toch gaat dat er niet helemaal uit want nu doet hij het soms ook.
In het begin dat hij er was kon hij weleens naar vrienden gaan zonder iets te zeggen maar heb toen heel goed met hem gepraat dat het fijn is voor mij om te weten waar hij is zodat ik me niet druk hoeft te maken. Dit deed hij echt nooit in Egypte echt dat cultuurtje daar maar daarom is het zo belangrijk om goed met elkaar te praten.
Vanochtend lag er een briefje hoor ![]()
Welkom Dreetje.
Ik heb geen ervaring met een orfi-contract maar misschien beter om de eerste keer dit niet te doen ga er eerst heen om te kijken wie hij is en of het dan nog steeds leuk is.
Heb er verder geen ervaring mee er staat op deze site wel veel van beschreven zijn alleen veel pagina’s.
heey allemaal en nogmaals welkom voor de nieuwe hihi!
Een orficotnract word ook wel ‘‘neukcontract’’ genoemd. eigenlijk een soort van Officiele relatie, meer niet. Verscheur het papiertje en de relatie is over. In een hotel is het sowieso niet handig om met orfi contract te zitten, dan beter een appartementje.
Ik ben nu al meer dan anderhalf jaar samen met mijn lief en heb geen orfi-contract, dus zo erg is het niet nodig denk ik.
Trouwens over dat smsen en bellen… bij mij is het eigenlijk meer omgekeerd. Ik was altijd degene die amper een sms stuurde, waardoor hij boos werd!
LOL, en veder geven we (nogsteeds) meerdere missed calls, om even te laten weten dat we aan elkaar denken. als ik dan zeg ongeveer 1 keer per uur is het al weinig hihi!
als we gaan slapen 2 missedcalls. en verder elke avond op skype. Sinds hij verbinding in zn appartementje heeft en een laptop heeft zitten we er veels te vaak en veels te lang achter! Nu zetten we het ook gewoon aan als hij tv kijkt en ik een spelletje doe ofzo. Echt leuk, dan heb je zo erg het idee dat je dichtbij elkaar bent!
Verde romda tmijn vriend enige man in zijn familie is en alleen ene zusje heeft, hoeft hij het leger neit is. heb dus mazzel!
en koken? nouja ik laat hem gewoon de uitjes snijden haha. Pannekoeken daar zijn die mannen gek op trouwens! hihi
Vanavond hoop ik ook te kijken over vermist. heb nogsteeds de aflevering enit gezien omdat de internetverbinding niet goed genoeg is op gemiste uitzendingen te bekijken.
Maarja vanavodn zit ik waarschijnlijk dus wel voor de buis!
liefs suusie
Wat een gedoe idd met het leger mijn man hoefde gelukkig niet dus heb een stempel in zjin paspoort en klaar.
Wat leuk al die nieuwe gezichten hier!!Ben dus niet de enige die in november helemaal verliefd is geworden in Egypte!! Voor degenen die dat vroegen, er is op internet en op dit forum veel te lezen over dat Orfi contract. Ahmed heeft mij wel gevraagd dit te ondertekenen, maar met name omdat we daar eeen auto willen huren en door het land willen trekken en hij bang is zonder Orfi problemen t ekrijgen. Ik zelf twijfel nog steeds behoorlijk, maar heb mezelf voorgenomen het over twee weken wel te zien als ik daar ben. Ik wil het in ieder geval in het Engels laten opstellen zodat ik weet wat ik teken en ik denk dat ik het maar moet zien als het hebben van een serieuze relatie, en meer niet. Van mij hoeft het niet maar als hij er nou heel erg blij van wordt kan het voor mij niet zo heel erg kwaad. Voor het eerst merk ik afgelopen dagen dat Ahmed echt interesse heeft voor Nederland en waar ik woon. Hij zit continu op Internet te zoeken naar informatie over NL, en vraagt mij bijvoorbeeld wat er allemaal te zien is in welk museum. Wel heel erg leuk!!
Het bellen en smsen gaat bij ons steeds meer en meer. Het is maar goed dat ik de belkaarten van de Hema ontdekt heb want anders was ik echt bankroet geweest!! Toch wisselt het bij hem wel hoe vaak hij smst, soms vier keer achterelkaar en soms de hele dag niet, al zegt ie dan 's avonds op skype dat dat komt omdat ie geen credit heeft. Weet een van jullie misschien of er vanuit Egypte goedkopere mogelijkheden zijn om naar een NLnummer te bellen en smsen? Want als ik di eprijzen zo af en toe hoor vind ik het best duur voor hem!!
Ben trouwens heel erg blij want heb vanmiddag een nieuwe laptop gekocht dus kan nu in mijn warme woonkamer bellen met mijn lieve schat en dat is toch wel prettiger!
Slaap lekker!! Gr,Linnie
Het orfi contract wordt door veel egyptenaren als slecht gezien omdat het inderdaad gezien wordt zoals Suusieme het omschrijft. In principe is het ook niet nodig om een orfi contract te nemen als je op een plek blijft, maar het is wel handig als je gaat rondreizen om het te hebben. Je wordt bij bepaalde checkpoints aangehouden en als je dan geen orfi hebt is het wel lastig want dan willen ze weten waarom jullie samen reizen. Dit is ter bescherming van de toeristen.
Het kan ook dat het appartement duurder is omdat je geen orfi hebt, dan loopt de eigenaar van het appartement een risico als hij gecontroleerd wordt.
Dat even over het orfi contract. Ik heb er nooit problemen mee gehad, heb geen orfi en ik ben nog nooit aangehouden als ik met mijn vriend over straat loop.
Er is voor zover ik weet geen goedkope manier om naar NL te bellen vanuit Egypte. Maar een sms kost een paar (25 of 50) piaster, dus dat is niet onoverkomelijk lijkt me om te smsen. Heb je al eens bij dialnow gekeken Linnie? Dat is goedkoop, 5.5 cnt per minuut, je betaald pas als er opgenomen wordt door je vriend en de verbinding is goed.
Fijne avond allemaal, wel rustig hier hoor!
ja het is inderdaad erg rustig hier!
nouja misschien zit iedereen alweer in egypte hahaha! ben jaloers op diegene, dat wel!
Suusje wel spannend hoor, en lastig natuurlijk. hopelijk komt het toch nog goed en bedenk je je nog hihi! dan kan je bij mij op bezoek komen zodra ik er woon!
LOL, dat kan natuurlijk sowieso ook wel!
wel spannendde tijden hoor. Ik had eigenlijk begrepen dat d eman maar 1 jaar het leger in hoefde niet 3 jaar. Of komt dat doordat hij zich niet heeft aangemeld?
Ik las ook da tje daar eventueel wel wilt wonen, maar niet zorda je kideren hebt.
Kan je dan niet ook daar heen gaan voor een paar jaar? of heeft hij al gezegd dat hij in egypte wilt blijven en jullie kinderen daar willen opvoeden.
N en ik spreken toch we vrij regelmatig over kinderen en trouwen, vooral aangezien ik er nu heen ga voor onbepaalde tijd.
Ik dnek dat ik ongevee 3 jaar wil wachten voorda tik mijn eerste kindje wil. hhij zegr dat mijn kind sowieso in Nederland geboren moet worden. gewoon vanwege het paspoort, zodat ze vrij zijn om te reizen.
Verder over het trouwen is het best wel mogelijk dat dat eind van dit jaar al gaat gebeuren. Maar eerst maar even kijken hoe het zit met mijn werk daar. eigenlijk willen we onszelf eerst verloven en officieel moet er tussen de verloving en het trouwen minimaal een half jaar zitten.
Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat als hij echt met me wilt trouwen/verloven, me eerst een goed aanzoek moet doen hihi! Dat hij een ja krijgt is voor de hand liggend haha!
We hebben allebij al een ring aan onze rechterhand met elkaars naam erin gegrafeerd en de datum dat we elkaar hebben ontmoet. helemaal op maat gemaakt alleen die van mij heeft er een klein diamantje in.
Dus eigenlijk wel erg spannend allemaal. we zullen zeer waarschijnlijk ook gelijk een wat groter appartementje nemen zodra ik daar weer ben. met een woonkamer, slaapkamer, keuken, en badkamer. waarschijnlijk gewoon de keuken aan de woonkamer. N. zegt dat hij wel eentje weet in hetzelfde gebouw als waar we nu in zitten… nu zitten we namelijk in een studio. een bed, tv, keuken in 1 kamer en een klein badkamertje.
Nouja het is dus weer een leuke aangename spanning voor de toekomst!
(zoals al eerder gezegd) zijn we toch niet van plan om onze hele leven in egypte te wonen, het liefst ergen in italie of griekenland. een beetje tussen de landen in. maarja eerst maar even een spaarpot en een leven verder opbouwen en dan zien we wel weer verder!!
Maar er staat dus een hoop te gebeuren dit jaar hihi!
trouwens ik heb de aflevering van vermist toch weer gemist :S mijn lief was net even ibterresanter en wild eleive rmet hem blijven skypen hihi! ![]()
hey,
ja normaal is het ook 1 jaar, maar omdat hij zich nooit heeft aangemeld moet hij voor ‘straf’ 3 jaar en waarschijnlijk niet eens het leger maar echt de gevangenis. Dus het is totaal geen optie om een visum aan te vragen, hij heeft wel rond vraag gedaan om het af te kopen (daar kan je tenslotte alles afkopen) maar dat is rond de 2500,- euro en dan moet je maar net de juiste personen ervoor hebben want je hebt uiteraard ook hiervoor weer verschillende personen en stempels nodig!
Voor mezelf zou ik er idd wel willen wonen, en misschien is een paar jaar ook een optie, maar voorlopig nog eventjes niet, want we hebben allebei nog onze dingen die we willen doen en daarbij komt dat hij dat ook heel eng vind als ik daar kom wonen want dat heeft hij mee gemaakt met zijn duitse ex, die heeft 3 jaar bij hem gewoond, en dat gaf hem heel veel zorgen. We zitten er wel een beetje over te denken dat ik voor 3 maanden naar daar ga, maar ik moet nog kijken hoe ik dat met mijn huis en hond ga doen!
Zorg jij nou maar gewoon dat je 3 maart op mijn verjaardag kan komen
dan zien we elkaar eindelijk hihi