'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hallo allemaal,

Ik ben 2 weken geleden in Sharm el Sjeik geweest op vakantie in een top hotel. Ook ik heb daar een leuke man Egyptische man ontmoet… Nu wil ik hem beter leren kennen en ben bezig om in Sharm een hotel te vinden waar we (met een orfi-contract) ongestoord kunnen verblijven. Mijn vriend zoekt ook mee, maar heeft dit nog nooit eerder aan de hand gehad, is het erg lastig om een accomodatie te vinden waar dit toegestaan is.
Ik wil graag vertrekken eind januari. Mijn vraag aan jullie: wie van jullie weet een goede accomodatie tegen een redelijke prijs?
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij tips kan geven!

Met vriendelijke groet,

M.>>>

Je zou even terug moeten lezen, er zijn enkele meiden die ook naar Sharm gaan en die in een appartementencomplex verblijven. Ik weet de naam hiervan niet. Het zal moeilijk worden om met een orfi in een hotel te mogen verblijven. Mijn ervaring leert dat dit het beste gaat als je een appartement huurt.

Hallo Dalfien,

Bedankt voor je tip zover! Ik zal zeker terug lezen…

Groetjes,

M.

Hallo werkcentrum
ik kan je het alleen maar afraden om met je vriend met orfi in een hotel te gaan zitten, het personeel begint dan heel raar te doen en je wordt echt behandeld als het laatste uitschot en ik denk dat het dat niet waard is, bij ons werden de bordenneit van tafel geruimd, we kregen geen drank aangeboden, alsof we eenof andere enge ziekte hadden, niet normaa, weliswaar in een appartement geen luxe eten en zwembad maar wel de rust om van elkaar te genieten.

succesl

Hey laetitiana,
Ik ben van 10-17dec alleen naar Egypte gegaan bij hem geweest. In zijn appartement verbleven waar hij woont, zijn vrienden ontmoet en leuke dingen gedaan. Zijn familie woont in Cairo, dus die kan ik nog niet zomaar ontmoeten. Wil hem ook eerst beter leren kennen. Ik hoop dat we elkaar in mei-juni weer kunnen zien. Ik naar daar of hij naar hier. Ligt even allemaal aan zijn financiele situatie met het werk…

Groetjes Deena

Hoi Deena,
Lijkt me goed dat je het rustig aan doet. Kun je in de tussenperiode ook kijken wat je gevoel zegt, hoe jullie contact gaat verlopen etc. Zoals je hier op t forum kunt lezen zijn de ervaringen hiermee nogal eens wisselend. Maar als dit goed gaat en jullie in het voorjaar elkaar weer zien dan ben je al een flinke stap verder!

Isra zou je aub de uitspraak die kerel niet meer willen doen,komt echt niet over als je dan ook oprecht van hem houd.
met vriendelijke groet Anja:zon02:

Hoi,

Ben nieuw hier en de topic vind ik super interessant omdat ik in dezelfde situatie zit en me vooral heel veel vragen stel.
Korte schets: ben in november weekje gaan duiken in Sharm, op een live-aboard en ben er stapel geworden op de duikgids, heeft me echt van mijn sokken geblazen! Ik was er toen wel met mijn vriend, waarmee ik al 13j samen ben, maar laatste jaren eigenlijk niet meer zo gelukkig. Alleen wist ik dat toen niet, ben dat eigenlijk gaan beseffen door alles dat is voorgevallen.
Ben in december teruggekeerd, maar die duikgids heeft me daar eigenlijk laten staan. Ik zat in zak en as toen, maar ben er goed opgevangen geweest door Marcus en zijn broer Malak. Ik had het niet verwacht, zeker na alles wat voorgevallen is niet, maar ben verliefd geworden op Malak. Met hem heb ik nog altijd contact en we zouden elkaar natuurlijk graag terug zien.
We proberen nu te bedenken hoe we het practisch het beste aanpakken. Ik zou graag appartement of studio huren waar hij zonder problemen ook kan logeren. Ik heb hier al veel zitten lezen, maar alle 200 blzen lijken me toch teveel. Heeft er iemand tips of suggesties?
Ik zou in Sharm 6 a 8 weken willen logeren en er mijn volgend duikbrevet ook halen. Terwijl ik daar dan ben, zou hij dan langskomen. Om de 2 a 3 weken werkt hij 2 weken in de winkel van Marcus.

Ik vind het super om de ervaringen te lezen. Nu weet mijn familie nog niets van de ganse toestand, maar kan me al goed inbeelden hoe de reacties zullen zijn.

Al bedankt voor de reacties,

Sabine (uit België)

hey hey! welkom hier!
ik denk dat het nieuwe liefdes seizoen begonnen is ofzo whaha, zo veel neiuwe mensne met liefjes! wat gezellig!!
Sabine, het is sowieso het makkelijks om daar heen te gaan, dat gedoen met visum voor hem [ppfffff net weer een brief ervoor opd e bus gedaan.
Het makkelijkste is, dat als je een appartementje heb, ook een orficontract te hebben met je vriend. ik zelf heb het niet, maar van ongeveer iedereen hoor ik dat het makkelijker is dan om hem bij jou in je appartement te laten.
zelf zit ik in hurghada en wee tneit veel over de situatie in sharm, als je zoon 20 blz teurg leest (denk ik ongeveer) staan er veel tips over sharm en verblijfplaatsen.
Hou ons gezellig op de hoogte! wel grapig dat het zo is afgelopen. ik maak hier ook op uti dat het nu uit is met de relatie die je 13 j had?

verder ben ik blij dat eindelijk alle formulieren de deur uit zijn. Nu nog afwachten op het antwoord. ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in, aangezien er niemand garant wilt staan, maarja, er zijn genoeg redes voor hem dat hij terug zal gaan naar zijn eigen land, en natuurlijkd e belangrijkst eis dat ik (hopelijk!) gelijk met hem mee terug kan gaan!
iets minder dan 2 maandjes en dan zie ik m weer. echt wat wil ik graag die heerlijke sterke armen weer even om mijn schouders voelen!!!
verde riedereen die deze maand vertekt of net vertrokken is, geniet van de vakantie heah:P
liefs suusie

waar heb je het oveR? ik ken geen Isra, misschien per ongeluk op de verkeerde website:hihi: een berichtje achter gelaten?:wink: hihi

Ik denk inderdaad dat zij op een verkeerd forum heeft gepost, haar andere posten zijn op het Filipijnenforum.

Fijn dat je alles nu hebt opgestuurd suusieme, nu dus afwachten.
Ook ik mis mijn lief erg, hoop hem snel weer te zien.

wanneer staat t voor jou in de plannig da tje hem weer ziet dalfien?
al enig idee?>

He suussieme,
Spannende tijden voor jou dus ook! Veel sterkte! Ik hoop dat t lukt. Waar loopt t nu precies op vast bij jullie dan??

Onze papieren lijken allemaal in orde te zijn, dus ik hoop dat hij dat stomme visum krijgt!

Ik ga nu op de bus stappen naar Cairo, morgen stap ik op t vliegtuig terug naar NL… :cry: Maar ik ben wel blij weer naar huis te gaan, lekker zacht bedje, schone straten… Hahahaha
Ik ben t ook een beetje beu dat ik telkens zo’n bezienswaardigheid ben…

Nou ik schrijf overmorgen vast wel weer!!
Liefs

uhuhhh verwacxht maar geen schone straten! hier ligt toch een dik pak sneeuw, dat je amper een stuk vooruit kan komen!
inderdaad erg spannend. het is de eerdste keer voor hem dat hij naar t buitenland zal gaan. Dus natuurlijk zijn ze bang dat hij de illigaliteit in gaat. nouja daarna dus het bezwaarschrift gemaakt. daarvoor kree gik een bevestiging. even later krijg je nog eens een formuleir met 14 blz. die ingevuld moeten worden binnen 2 weken. en aangezine ik in Oostenrijk zat kon ik da tneit voor elkaar rkijgen dus heb ik via de fax verzxocht om een alngere periode te krijgne om het in te vullen. dat is nu ook gelukt. dat formulier allemaal ingevuld en met alle ‘‘bewijsstukken’’ mee terug gestuurd.
Wij hadden ook alle papieren in orde, de uitnodiging en alles wat hij maar nodig had, met nog een extra motivaite brief van mij. Ze hebben neits gezegd over de papieren en naar mijn idee hebben ze nieteens enig onderzoek gedaan.
Verder heb ik neit iemand die garant kan/wil staan, dus ik ben bang dat dat het probleem is voor de afwijzing bij ons.
Natuurlijk hor je van iedereen dat ze bij de eerste keer het aller moeilijkst doen.
Nouja ik heb er in ieder geval een kopie van mijn paspoort bij gedaan en alle visa naar Egypte die ik heb gehad, er ook een kopie van gemaakt. Dan kunnen ze zien hoeveel ik daar ben geweest sinds ik hem ken.
Nouja het is nu ds afwachten
als datum hebben we staan 17 feb tot 3 maart a.s.
maar ik reken er eigenlijk neit ect op dat het gaat lukken, aangezien ik de 18e december belde en toen opeens te horen kreeg dat er hoe dna ook iemand garant meot staan, zelfs al beschikt hij over alle middelen. Dus eigenlijk zijn ze ons vet aan t naaien. ikd eo gewoon alsof ik da tneit gehoord heb. heb weer alles erbij ingevuld en natuurlijk neergezet dat ik een sollicitatie heb lopen en dat ik dan als het mee zit emt hem mee terug vlieg naar Egypte, Ik dacht dat dat allemaal wel overtuigend genoeg meot zijn om hun te laten snappen dat hij alleen komt voor een vakantie voor 2 weken!
maarja wij zijn dus al sinds september bezig. en hij was eigenlijka l bezig sinds vorig jaar november. hij heeft het via de duite ambassade geprobeerd, maar daar werd hij afgewezen (terecht, hij loog tegen ze over dat hij voor het bedrijf erheen moest, aangezien dat ‘‘makkelijker’’ zou zijn). maar wel jammer natuurlijk… maarja dus sinds dien had hij al behoorlijk wat papieren binnen. vanaf augustis al bezig met al het papierwrk. ben blij dat het nu alleen nog afwachten is! Want 1 ding weet ik zeker… we hebben ons best gedaan en meer kunnen we niet doen. Maar mochten ze gaan afwijzen aangezien hij niemand heeft die garant staat, dan denk ik dat ik een advocaat ofzo zal gaan nemen, want echt OVERAL staat er: TENZIJ HIJ BESCHIKT OVER VOLDOENDE MIDDELEN. en dat doet hij, dus dan kunnen ze het neit maken om hem op grond daarvan af te wijzen. nouaj we zien t allemaal wel… het ergste gedelte is )(hopelijk) nu achter de rug :wink:

was je nu al op de ambassade geweest of nog niet? hoe is t gegaan??Deden ze nog moeilijk en mocht jij ook mee naar binnen?

daar kan ik me ook in vinden- ook al ben je donker vn haartype - ben je deftig gekleed(met lange mouwen -en broek)- in egypte blijf je een bezienswaardigheid!! ik heb dat daar ook lastig mee, en af en toe was ik dat ook kotsbeu!!- precies of we komen van een andere planeet---- heb mn reis nog effe uitgesteld- teveel aan mn koppie met de plannen om nieuwe job-richting te zoeken- x

Jeetje Suus, wat een verhaal heb je daar. Ben je al zolang bezig? Ik hoor jullie vaak iets zeggen over een orfi-contract wat houdt dit precies in?
Mojo heeft een eigen appartement, daar kan ik dan toch gewoon verblijven als ik daar ben? Hebben we afgelopen maand gedaan en niets van gehoord of gezegd…
Wat een gedoe allemaal, maar ja, als je echt van iemand houdt dan kan dit er wel tegen :slight_smile:

Succes voor degene die een visum aan het regelen zijn. Voor mij begint dat over een paar maanden. Tenminste, heeft het nut voor mij als ik er nu al aan begin om het aan te vragen? Ik vertrek in februari naar Thailand voor een reis van 3 maanden.
Ik heb de procedure wel al gelezen op IND geloof ik dat het heet, daar klinkt het gemakkelijker dan wat ik hier allemaal lees…Ik vraag tegen die tijd wel waar ik als eerste me moet beginnen…Spannende tijd voor de meesten hier…

xx Deena

Hopelijk in februari Suusieme, maar dat is van een aantal factoren afhankelijk. Mijn broer krijgt een baby en die komt begin februari als alles goed gaat. Ik wil daar wel bij zijn en de eerste week mijn neefje of nichtje gaan bewonderen. Maar ik kan dus niet echt een reis boeken, wil ook een beetje goedkoop dus de aanbiedingen in de gaten houden. Vandaar dat het nog onzeker is.

Houdt wel in de gaten dat als het bezwaar afgewezen wordt dat je sowieso in beroep moet gaan en dat is bij de rechter, dan heb je wel een advocaat nodig.

ja je moet wel garant staan anders wordt het moeilijk maar ik hoop het voor je suusieme want zal wel fijn zijn om ook jou land te laten zien.
Gister op bezoek bij vrienden hier een stel met partner uit guatamala en een stel met partner van peru die vertelde dat voor hun heel makkelijk was voor een visum dat hij hier was en toen samen een huis gingen bekijken in Essen en toen kwam ons verhaal. Ze zijn echt wel een stuk moeilijker in arabische landen.
Maar ja voor ons is het makkelijker om zijn familie op te zoeken het is goedkoper en dichterbij zo is er altijd wel wat.
Het is nooit saai met een BP-er :slight_smile:
Maar je moet er echt voor gaan en desnoods een advocaat maar zorg wel voor dat je alle papieren heb.
Welkom Deena.
Zal wel fijn zijn Dalfien om in feb te gaan er zijn zeker vaak leuke aanbiedingen.

Voor degene van wie hun liefie in Hurghada woont…Waar boeken jullie altijd? Ik heb de laatste keer bij Jetairfly geboekt, dat was het goedkoopste. Vliegen jullie dan ook altijd naar Hurghada of naar een andere plek, bijv. Cairo en dan met de bus (6uur lang) naar plaats van bestemming…

Ik ahd zelf gewerkt bij Thomas Cook, en daardoor kon ik voor 100 euro retour naar Hurghada, erg lekker. maarja nu wer ik er enit meer. ik kijk bij ebookers.nl, bij corendon had ik er een keer een leuke prijs gevonden voor vlucht en verder heeft niletravel zo nu en dan wel eens een leuke aanbieding.