'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hey Omi, dat klinkt allemaal heerlijk positief! Je hebt het lekker op de rit, en ik hoop dat het morgen lukt op de ambassade. Ben benieuwd of ze een beetje flexibel zijn. En je hebt helemaal gelijk hoor… wij meiden, we gaan ervoor.

pff succes omi! zonder afspraak, jij heb lef!!
Vandaag eindelijk terug thuis in Nederland. gisteravond ben ik maar naa rmn opa en oma gegaan om te slapen, nog 2 uur met de trein om 22.00 uur had ik echt geen zin in!

Pien, het is een verschrikkelijk gedoe. hij heeft oa. kopie van z’n paspoort eerste 9 blz., pasfoto’s, retourticket, bewijs van eigendom van een huisje/appartemen (indien mogelijk), bewijs dat hij werk heeft en daarvoor terug moet naar egypt. je moet er ook rekening mee houden als hij rond de 25 jaar is, of hij misschien nog eht leger in meot en daar dus voor die week een speciale brief krijgen.
Je meot echt ALLE papierne mee hebben, behalve de verzekering, die kan ook meegenomen zodra de visum wordt opgehaald.
Verder kan je idd beter zoeken bij het IND EN ministerie van buitenalndse zaken.
hij meot ook loonstrookjes en wee tik veel wat er allemaal bij doen.
ik zit nu in de bezwaar periode. ga de 14 formulieren morgen terug sturen naar het ministerie in de hoop dat mijn lief halverwege februari kan komen.

evalien ik betalal ooks amen met mijn vriend in totaal 110 euro per maand. dan heb je gewoon een klein studiotje. Ik splitste het met mijn vriend, dus 55 per persoon. en dat was bij El Aroesa square (rotonde met zeemeermin, sakkala. op loopafstand naar de marina en ministry of sound enzo. echt een heerlijk plekje!
nog 2 maandjes en ik ben er weer. ik mis hem wel onwijs.
gister da tik in t vliegtuig naar nederland zat vanaf innsbruck voelt t toch echt zo niet lekker. dejavu… teru naar nederland zonde rmijn lief…alsof ik vertrok vanuit egypte. maarja gelukkig een stuk korter vliegen haha. maarjaaaaa
weer lekker skypen heb net even emt m gebeld, wat is het tch weer heerlijk om zijn lieve stem en woordjes dan weer te horen! :smiley:
succes iederen die verder bezig is met visum!

He maar ik heb nooit loonstrookjes gekregen in Egypte en volgens mij krijg je dat ook haast nooit. Je tekent dat je je geld hebt ontvangen en dat briefje krijg je verder niet mee naar huis ofzo. Hoe kunnen ze dan om loonstrookjes vragen?? En daarbij, waarom staat dat niet op internet dan??
Hoe zit t nou met dat ticket en die verzekering. Welke van de twee moet je hebben voor dat interview? Ik kreeg van NLers hier te horen dat je juist die verzekering moet hebben, dat wordt ook gezegd door de ambassade. Die zegt ook dat je je ticket pas hoeft te hebben als je echt je visum krijgt…
En dat ik zonder afspraak ga is ook naar aanleiding van wat mijn NLse vrienden in Egypte zeiden. Die doen dat altijd, omdat de ambassade je niet weigert als je als NLse met je man samen komt. Als hij dat alleen doet, dan weigeren ze wel.

Wij hebben wel alles meegenomen, reservering van de ticket en ook een verzekering afgesloten voor de periode dat je de visum aanvraagt, als hij het dan niet krijgt, kan je het bij sommige verzekeringsbedrijven het opschuiven naar een andere periode of je geld terug vragen. Loonstroken zijn naar mijn idee, nodig als jij gerant voor hem staat, samen met je contract. Als hij zelf een bankrekening heeft, dan is dat ook voldoende, dan hoeft hij geen loonstroken mee te nemen, als hij ze wel heeft, zal ik het zeker meenemen.
Enne ik mocht niet mee naar binnen met Mijn Lief,Ik had niet de afspraak, dus mocht ik niet mee. Hopelijk is het anders voor jou, en misschien zijn ze aardiger dan in Cairo.
Heel veel succes, ik zal voor jullie duimen
liefs x

Ja dat mijn loonstroken erbij moeten dat snap ik ook wel, dat is geen probleem. Maar waarom moeten zijn loonstroken erbij, of begrijp ik nu iets heel erg verkeerd?

met het vliegticket ondersteun je dat hij terug gaat naar land van herkomst, waardoor de kans op afwijzing voor het vestegingsgevaar verminderd wordt. dus het is zeker aan te raden om die erbij te doen! bij ons werd er gezegd dat hij de verzekering de 2 weken later weer moest meenemen. En die werden dus neit ingenomen. wel hadden we ook een nederlandse reisverzekering voor hem afgelsoten, die hadden ze wel ingenomen.
Ik was ook meegegaan, mocht eerst niet naar binnen, maar na een tijdje mocht ik toch even binnen komen en 2/3 vragen beantwoorden. ik moest buiten blijven wachten terwijl hij het gesprek al had, daarna moes tik mijn paspoort even geven en daarna kon ik (echt heel kort) even binnen komen. ik had de afspraak voor mn vriend gemaakt.
Dus ik hoop voor je dat ze niet moeilijk gaan doen! en dat je vrienden gelijk hebben! want zouals je wel weet, die ambassade naait iedereen!
Maar ik zou dus gewoon zorgen dat je t allebei hebt. en over het loonstrookje, is idd bankafschrift :wink: en ik weet niet precies over die lonstrookjes, dat had ik begrepen vorige keer. precies wee tik het ook niet :wink:

1 like

Hallo allemaal,
Ik ben Deena, ik heb deze site pas geleden ontdekt en me snel aangemeld. Ik wist niet dat er zoveel vrouwen waren die een relatie met een Egyptenaar hebben.
Ik zal even mijn verhaal doen.
Ik ben in september 2009 8 dagen naar Egypte, Hurghada, gegaan met een vriendin van me. Even bijkomen van de stress en lekker nog een weekje genieten van de zon :zon02:
Er was daar een leuke reisleider, Mohamed (bijnaam Mojo). Ik vond hem wel leukar dacht er verder niet over na. Later in de week zijn we met hem en een vriend op stap gegaan, Minestry of Sound.
Niets gebeurt, niets uitgesproken naar elkaar. Tot op de dag van vertrek. Ik heb hem niet meer gezien, ik voelde me ergens schuldig dat ik hem geen gedag meer kon zeggen, mijn gevoel zei dat ik iets moest doen omdat hij toch in mijn hoofd bleef hangen…
Ik heb een briefje geschreven, hem daarin bedankt voor de leuke excursies, avondje op stap en heb hem mijn nummer gegeven zodat hij kon laten weten of hij mijn briefje heeft ontvangen. Ik heb niets gezegd dat ik hem leuk vond of hem wel zag zitten…
3 dagen in Nederland gaat de telefoon. Mojo belt…We biechten beiden op dat we elkaar wel zien zitten, maar niets hebben gezegd, weten beiden niet waarom niet, verlegen waarschijnlijk…Zo is het contact ontstaan, puur vanuit ons gevoel. Dachten er allebei hetzelfde over. Sindsdien veel sms, bel en msncontact.
10-17december ben ik er alleen heen gevlogen om hem te ontmoeten. Het was erg leuk! Excursies gedaan, vrienden ontmoet, uit geweest, lekker op de bank gehangen, SUPER! Het contact is alleen maar meer geworden. Nu afwachten hoe we alles willen gaan doen. Ik vertrek in februari 3 maanden naar Thailand om daar een rondreis te maken.
Mojo wil graag naar NL komen maar dan gelijk voor een maand. Ik wil eerst rustig mijn trip naar Thailand voortzetten en als ik terug kom beginnen met het papierwerk, want dat is nogal wat heb ik begrepen. Ik kan ook in mei of juni een weekje daar naartoe als het te lang gaat duren.
het is een lang verhaal geworden maar nu weten jullie hoe het zit :slight_smile:

xx Deena…

Welkom Deena!!

Klinkt nog heel pril allemaal! Hoop voor jullie dat alles goed gaat!

heey Deena! Leuk! en Welkom hier!!
van welke reisorginisatie was mojo? ik ken een vriend van me die zit daar ook en begeleidt ook excursies, maar ik en mijn vriend noemen hem altijd gewoon MO. wel erg leuk hoor! spannend ook! geniet inderdaad eerst lekker van thailand, want de rest daarna is niet het makkelijkst! Hou ons op de hoogte hihi! ennuhhh we houden van verhalen, we zijn er ook erg goed in om ze zelf te schrijven hahaha!

Hey,
hij werkt voor een nederlandse organisatie, Gobest/Sunrise…In april wordt deze opgedoekt en zal hij naar alle waarschijnlijkheid voor een italiaanse organisatie moeten gaan werken…
Het is nog pril inderdaad, maar iedereen is op deze manier begonnen :slight_smile:
Ik heb redelijk wat terug gelezen op het forum…Jullie hebben al allemaal geruime tijd een relatie begrijp ik en hebben de rompslomp van de papieren al eens gehad, wat erg leuk gaat worden…not…

groetjes!

nou er zijn net weer een aantal meiden die ook net iemand hebben ontmoet, rond dezelfde tijd als jij, dus het valt mee. maar het is heel wisselend. sommigen zijn al jaren getrouwd, ik ben even meer dan anderhalf jaar bij mn vriend die ik had ontmoet tijdens mijn 6maand lange stage daar als reisleidster.
en zit inderdaad op dit moment heerlijk in de rompslomp voor t visum. ik ga zelf als t allemaal mee zit vanaf maart voor een onbepaalde tijd daarheen. erg spannend dus!
hoe oud ben je? en hoe oud is mo? (gewoon even nieuwschierig hihi)

Hey meiden,

Jeetje wat gaat het hier hard, ik had heel wat te lezen!! Nog allemaal een heel gelukkig nieuwjaar met heel veel liefde en heel weinig papieren rompslomp wat als ik dat allemaal lees wordt het nog wat…
Deena, welkom!! Ik ben hier ook pas sinds kort, want heb mijn Ahmed pas net ontmoet! Wel heel erg leuk om al die verhalen te lezen dat je niet de enigste bent!!!
Ik heb nu alles geregeld en ga 23 januari weg en blijf dan tot 2 februari!!!Helaas geen 2 volle weken, maar Ahmed krijgt het niet voor elkaar om 2 volle weken vrij te zijn en als hij werkt werkt ie van 's morgens vroeg tot s avonds laat dus dan heeft het niet zo heel veel zin om er ook te zijn. Maar 11 dagen lijkt me al helmaal te gek dus heb dr echt enorm veel zin in! Hij heeft zijn familie verteld dat zij niet in zijn huis kunnen zijn dus ik kan lekekr bij hem blijven en hoef geen hotel te boeken!!
Na aanleiding van al jullie verhalen ben ik me maar meteen gaan inlezen wat ik allemaal moet meenemen naar Egypte, want het lijkt me toch wel heel erg leuk om hem naar Nederland te krijgen, en als ik het dan meeneem heeft ie het vast en kunnen we gaan proberen een visum te krijgen!!Neem het liever allemaal mee aangezien de post niet echt opschiet, met priorityzegel heeft mijn kerstkaart er 3,5 week over gedaan!!! Wat een tijd!!! Duurt het bij jullie ook zo lang of doe ik toch iets verkeerd via het Postkantoor!?

Groetjes,Linnie

Hoi Linnie,
Ik stuur helemaal niks met de post! Ben veel te bang dat ze t kwijtraken op die ongeorganiseerde postkantoortjes daarzo!! Ik zorg er altijd voor dat ik iemand ken die naar egypte gaat als ik iets daarheen moet hebben, maar dat gebeurt bijna nooit. Ik heb tot nu toe twee keer iets mee laten nemen.
Maar wel slim om nu alvast van alles mee te nemen. Lees even goed wat je allemaal mee moet nemen…

Succes!!

Welkom Deena, inderdaad allemaal nieuwe mensen hier. Het is leuk om jullie verhalen te kunnen lezen.

Ik ben op dit moment nog niet bezig om mijn lief naar NL te halen voor een vakantie. Dus daar kan ik nog niet echt veel over zeggen. Maar ik weet wel dat ik eerst nog een paar keer daarnaartoe wil gaan voordat we daar mee beginnen. Het is zo’n gedoe en in verband mijn de winkel die mijn lief heeft is het voor hem kostbaar om hele weken vrij te nemen om naar Cairo te gaan en alles te regelen. En je hebt er wel de tijd voor nodig als ik het zo lees allemaal.

Ik ken mijn lief nu zo’n 2.5 jaar en we hebben ruim een jaar een relatie.

Ik heb ook nog nooit iets opgestuurd via de post. Ik heb niet eens een adres. Het handigst is het inderdaad dat je iets meegeeft aan iemand als het om belangrijke papieren gaat. Of dat je het zelf meeneemt.

Hmm dat is echt niet duur!
Hij zei inderdaad al dat ik dat beter kon doen, maar hij woont in cairo.
dat zal allemaal wel een tikkeltje duurder zijn

Hallo allemaal
ik had beloofd niet meer teposten, maar zie hier een paar vragen staan waar ik toch antwoord op kan geven, en doe dat bij deze maar. Ik vind nl niet dat iedereen weer ghet wiel opnieuw moet gaan uitvinden.
er zijn twee mogelijkheden bij het aanvragen van het toeristenvisum:
a hij heeft voldoende inkomen en spaargeld waardoor hij garant staat voor zijn iegen verblijfskosten en dat betekent dat hij dus salarisstroken of bewijs van zijn baas moet hebben dat hij dit heeft , hij moet nl 35 euro per dag aantonen op zijn bankrekening dus bij 14 dagen blijven 490 euro minimaal op zijn bankrekening hebben staan.

b jij staat garant en dat betekent dat jij dus een bepaald inkomen moet hebben en dus salarisstroken af moet geven als bewijs of zoals bij mij als zelfstandige een schrijven van mijn belastingadviseur waaruit blijkt dat ik minimaal 1500 euro per maand verdien.

Het vliegticket of althans het bewijs van reservering moet je partner meenemen naar de ambassade en ook het bewijs van een reis/ziektenkostenverzekering voor een bepaald bedrag ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe hoog dit is, als het visum wordt afgehaald moet dus het definitieve ticket overlegd worden.

kijk ook even op www.buitenlandsepartner.nl voor de nieuwelingen hier, daar staat ook duidelijke informatie op

groetjes L.

1 like

He laetitiana, fijn dat je nog wel meeleest!!!

Ik ben 23 en Mojo is 29.
Fijn dat je er voor onbepaalde tijd heengaat zeg! Je gaat daar dan werken als reisleidster? Dat is ideaal, ik werk zelf in de psychiatrie, dus mocht ik ooit daarheen gaan dan zal het moeilijk voor me worden om werk te vinden, maar dat is zorg voor later. (alhoewel ik al over heel veel dingen nadenk ook al is het zo vroeg nog)

Ja ik kan het dus niet laten, houd vanaf 7 januari t/m 25 januari de KLm in de gaten die gaan weer stuntenmet hun bestemmingen, dus dan zal cairo er ook weer bij zitten voor een aantrekkelijke prijs, ik heb nog niet kunnen ontdekken of er een speciale reisperiode aan verbonden is.
Deena , ga eerst eens naar zijn woonplaats toe en verblijf bij hem ( indien mogelijk) en breng tijd door met zijn familie en vrienden( dit leven is toch heel anders als gewoon op vakantie), daarna kun je eens gaan denken of je er wilt gaan wonen of misschien ook niet.

gr L.

Oh ik krijg net de nieuwsbrief van Jetair binnen… Ben ik blij dat ik gisteren toch dat ticket niet heb geboekt…:wink:

Ja ik zou t toch zonde vinden als met jou een heleboel kennis verdwijnt…