HEY CAMMILLA,
ik zal hem soweiso veel savonds zien, en zeker dagelijks!
gelukkig werkt hij gewoon op kantoor met dagen van 9 tot 5/6/7/8 uur en soms zelfs 9 uur. Maar dat hangt af van de drukte. voor mij zal het zo zijn dat ik ochtenden en avonden werk dus overdag gewoon vrij ben. hopelijk valt er iets te regelen dat we allebei de zelfde dag vrij hebben.
Ik ga dus inderdaad voor langere tijd met hem samen wonen in egypte. in totaal hebben we al zo een 6 maanden samen gewoond daar. Aangezien ik er al vaker heb gewerkt heb ik redelijk wat contacten met mensen die er wonen en ook getrouwd zijn met een egyptenaar. Niet echt van mijn leeftijd maar allemaal eventjes wat ouder. 2 waren in verwachting toen ik weg ging en hebben nu allebei al een kindje. Maar er zijn toch behoorlijk wat nederlanders die ik daar al ken.
Ik ga er heen voor een onbepaalde tijd. voor mijn idee zal het sowieso wel een aantal jaar kunnen zijn. maar uiteindelijk willen we allebei een middenweg ergens griekenland of italie ofzo. Maarja eerst maar even kijken hoe dit gaat en natuurlijk hem proberen in NL te krijgen en zodra dat gelukt is gaan we over op de trouwplannen!
hihi
Ik wil trouwen in Nederland met een Egyptenaar, maarrrrrrrrrrrr als we getrouwd zijn willen hij helemaal niet in nederland wonen en ik niet in Egypte. Wat we willen is gewoon heen en weer peddellen tussen egypte en nederland.
De vaste verblijfplaats blijft dus voor hem egypte en voor mij nederland.
Het gaat hier niet om het paspoort, maar om liefde voor eigen land.
Kan iemand mij adviseren hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Bedankt,
Miriam
Leuk suusieme dat je dat gaat doen en hoop idd voor je dat hij kan komen naar nederland zal ook wel heel fijn zijn om jouw land te zien. Oke italie of griekenland is ook heel leuk dan moet je echt beide samen opnieuw een leven opbouwen. Voor nu eerst lekker naar Egypte en idd het scheelt dat hij een kantoorbaan heeft scheelt wel enorm.
Wij gaan misschien ook over een paar jaar terug hopelijk kunnen we hier wat centjes sparen en wie weet daar ooit een eigen bedrijfje beginnen.
Oohh miriam is jou vriend hier in nederland?? zo niet dan moet je daar trouwen zie ind.nl en de site van de ned. ambassade daar staat op wat je nodig heb.
hey suusieme, je hoeft niet jaloers te zijn tog- algauw zal het maart zijn!
een optie ,mischien kan er iemand bagage opsturen-die jij dan afhaalt op de luchthaven ginder
(kweet niet ) of dat haalbaar is - of met andere mensen meegeven die op een vlucht naar egypte zitte(die niet veel bijhebbe) tis maar een idee hee, ik had vorig jaar zoveel bij me , en had geen centjes meer genoeg om flink bij te betalen, toen had een dame (die bijna niks bijhad) me aangebood hetgene ik aan teveel bij me had, zij incheqte voor me- tzijn maar suggesties- x
Hey suusieme heb je al iets gehad van 538 trouwens???
Ik had hem nog even gevraagt over die appartementen, voor een maand was het ongeveer 350 euro, en wij gaan 1 of 2 weekjes, dus dat is niet duur.
Denk dat we dan toch dat appartement doen, aangezien hij dan ook gewoon bij mij kan slapen.
heb het gevoel dat ik er snel heen ga! even mijn examen van school doen.
ben er zoooo aan toe om hem weer te zien!
evalien wanneer ga je? en ga je naar hurghada…want wij gaan 18 februari en gaan daar een appartement huren, maar als jij daar net voor gaat kunnen wij erna er in en huren we het met zijn alle totaal een maand!!!
ah dat was ideaal geweest maar ik ga naar Cairo,niet naar Hurghada…
hallo allemaal
ik zou graag willen dat myn vriend een week of 2 op vakantie komt by my
nu heb ik hem een uitnodiging gestuurd die ik by de gemeente heb gehaald
ik kan garant voor hem staan
wat moet hy nu doen ? moet hy met deze uitnodiging naar de nederlandse ambasade
en moet hy dan daar 100 euro betalen ? dat had hy gehoord maar dat vind ik wel erg veel geld
voor alleen een gesprek voor een vakantievisum
ik hoorde ook al dat het vaak afgewezen wordt
ik hoor graag van jullie en ben bly met alle informatie
groetjes pien
hey 123pien, ik ben er ook mee bezig om mijn vriend voor een aantal weekjes hierheen te halen.
Over dat hij moet betalen weet ik niet, ik heb hem een uitnodiging gestuurd en hij heeft 11 januari een gesprek bij de ambassade.
je kan alle info op de site van de ammassade vinden en op ind.nl maar de eerste kosten liggen rond 100 euro voor de aanvraag en verzekering en een reservering voor de ticket die je moet overhandigen bij het interview, hier moet hij een afspraak voor maken… dan na 2 weken moet hij terug komen, paspoort inleveren, dan om 15 uur terug komen en dan zit het erin of niet… je zal ook wel zijn ticket moeten betalen want dat is voor hun ook een hoop geld (lees een maand salaris), aangezien ze daar vaak rond de 3000 pond verdienen per maand. Ken je hem al lang? misschien toch nog eerst een keer die kant op? makkelijker en dan ben je ook samen. Dat kost hetzelfde, en dan heb je niet de stress van krijgt hij het wel/niet… de kans dat hij het in een keer krijgt is niet groot… als hij het niet krijgt kan je bezwaar aantekenen, maar dat duurt ook weer 12 weken…
hoi bedankt voor je info mandyla
ja ik had al gehoord dat het een heel gedoe kan zyn om
iemand hier te laten komen maarik wil het toch proberen
we kennen elkaar nu iets meer dan een jaar en ik ben 2x
daar geweest maar wil hem nu graag nederland laten zien
evalien zou je me een beetje op de hoogte kunnen houden
hoe het gaat met je aanvraag
groetjes pien
hee suusje84 hoe kyg je die profielfoto by je berichtjes?
is leuker kun je zien met wie je praat maar ik weet niet hoe het moet
heb wel een foto op myn profiel kunnen zetten
groetjes pien
ik ga binnen 21dagen!!! woehoeee
Nou ja!! Ik krijg gewoon geen berichten meer als iemand reageert!! Vandaar dat ik elke keer zo achterloop… Ik denk telkens dat er niet geschreven wordt, dus maar ff gecheckt…
Kan ik weer twee uur teruglezen…
Ik heb lekker drie weken bij mn man in Alexandrie doorgebracht. De eerste tien dagen met mn zusje erbij. Ik vertrek donderdag weer richting Nederland.
Morgen gaan we naar de ambassade voor een visum aanvraag. Hopen dat t gaat lukken. We hebben op zich alles waar ze om kunnen vragen, vertaald en alles. Als ze zijn visum afwijzen ga ik zeker heibel maken…
Nu ga ik fijn alles teruglezen…
Groetjes!!
Haha ze doen dan zeker een visum special dag op de ambassade, mijn man heeft dan eigenijk ook zijn gesprek, maar we gaan t zonder afspraak samen proberen morgen.
Is t trouwens nodig om een reservering van een ticket te laten zien?? Ik heb wel al een verzekering afgesloten. Die reservering hoeft toch pas als je het visum krijgt?
Okee, het laatste berichtje voor vandaag… Echt!
Wat een verhalen weer zeg!!! Welkom aan alle nieuwe meiden! Het is fijn om hier over je vriend te kunnen praten, omdat we bijna allemaal in hetzelfde (soort) schuitje zitten. Er is hier veel meer begrip voor een relatie dan in de buitenwereld en dat is gewoon fijn.
Laetitiana en Maud, jammer dat jullie weg zijn! L. heeft altijd fijne tips en informatie, dat ga ik zeker missen. En Maud, jij redt t wel. Je komt vast een leukere vent tegen dan de vorige! Je bent gewoon veel te mondig voor een Egyptenaar. Ik ook, maar de mijne is niet zo typisch egyptisch, dat scheelt echt een hoop.
Even een kleine update van mijn kant:
We hopen dat B zijn visum krijgt en eind januari naar NL kan komen. Ik heb intussen van alles geregeld: na de tweede maand dat hij in NL is, vertrekken we naar frankrijk voor een paar maanden. We hebben al werk en een huis. En dan weer terug naar NL. We gaan dus de Europa-route doen. Ik heb t helemaal gehad met dat kutte Nederlandse systeem… Ze kunnen echt de pot op met die kakregels…
Als we terugkomen staat er een leuke grotere woning op ons te wachten in Utrecht. Nu woon ik in een tweekamerappartementje in t centrum. Heel leuk enzo, maar veel te klein voor eventuele gezinsuitbreiding ![]()
Via mijn werk, ik werk bij Bureau Inburgering, heb ik al geregeld dat hij buiten de regels om een taalcursus kan volgen als we terugkomen.
Zie!! Ik MAAK t wel naar mn zin!!
Zet m op meiden!! We kunnen alles, als we maar willen!!!
Liefs!!
Dat klinkt allemaal goed Omipomi, veel succes morgen. Hopelijk lukt het zonder afspraak.
hey evalien ik heb 100 euro vr n,maand betaal- maar veel hangt oook af van de area waar je woont
100 euro voor een maand??? appartement???
ja oor n,maand – is in de buurt van cinderella --achteraan krioelt het van de appatrementjes die je kan huren
ze hebbe wel n,nvervelende housekeeper die alles controleert en spioneert!!- tot zn huurders toe