'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Met mij en mijn kleine mannetje ( hihi, vind het zo leuk nu ik weet wat het is :wink: ) gaat het prima, nog steeds wel last van misselijkheid maar gelukkig wel al een heel stuk minder dan tijdens de eerste 3 maanden. Ook nog steeds heel moe, maar dat kan ook komen door het nix doen, dat zonder werk zitten is ook niet altijd wat, al kan ik het nu geestelijk niet eens aan om te gaan werken, maar ook dat komt wel weer goed. We doen gewoon rustig aan, bel veel naar Mohamed en denk veel aan de kleine, ben zo benieuwd hoe die er uit gaat zien hahaha, en voor de rest denken denken en nog eens denken hoe ik hem straks hier kan houden zucht…
Maar al met al mag ik dus niet klagen :smiley:
Hoe lang moet jouw mannetje eigenlijk naar school daar? en is hij nu al begonnen in het restaurant of blijft dat een 'egyptische tijd 'verhaal?

Ja idd heel vaak ben ik daar geweest het is ook zo moeilijk om een visum te regelen en na een aantal afwijzingen was ik het zo zat dat ik dacht ik ga daar maar heen zo vaak ik kan. Ik ken hem 3 jaar en 2,5 jaar getrouwd dus eigenlijk heel heel snel.
Maar het is de man van me dromen en ben nog steeds blij met deze keuze.
Ja idd zal wel leuk zijn wie weet.
Nieuwsgierig hihi ben ik ook maar nee ben niet zwanger ik wil wel kinderen nu nog niet maar over misschien 2 jaartjes maar zo nu en dan zit ik wel te denken over namen. En de laatste tijd droom ik vaak dat ik zwanger ben. Als hij de taal goed kan en een goede baan heb dan wil ik wel kindjes maar eerst nog even genieten van elkaar en een leven opbouwen.
Leuk dat hij zo snel duits leer ik vind toch wel dat die egyptenaren de taal snel onder de knie hebben.
De school is niet verplicht voor hem maar hij gaat nu 4 ochtenden in de week en elke module duurt 2 maanden nu heeft hij er bijna 2 opzitten. Hij kan ook avondcurcus doen maar dat zijn maar 2 avonden in de week.
Iig om echt goed nederlands te leren is het voor hem wel belangrijk om door te blijven gaan en zeker wel een jaar gelukkig kost het hier niet zoveel.
Het restuarant oooohhh idd nog steeds op zijn egyptisch maar heel misschien wel in januari???
Leuk om idd na te denken over je zoontje ben ook beniewd naar jullie naam. Het is even een moeilijk tijd voor je maar hoop dat het straks alleen maar beter voor je wordt.

dank je wel skyeblue
Wat leuk dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!
Wanneer ben je uitgerekend?
Weet je al of je man er dan ook bij is of is ie nu ook al bij je??
Ik ben er ook van overtuigd dat ik de liefde van mn leven ben tegengekomen. Ik had alleen nooit gedacht dat het een egyptenaar zou zijn…
Hoop dat alles goed gaat met je zwangerschap inshallah

1 like

:slight_smile: idd ik dacht ook niet aan een egyptenaar

heb je ook last gehad van alle vooroordelen die mensen hebben over egyptenaren? Ik heb ze geloof allemaal wel gehoord…

Dank je wel suusiemie. Ik ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden!! Hoe is het bij jou dan? je zit in oostenrijk toch?
Als je naar duitsland gaat, kom dan maar gezellig in gronau wonen :slight_smile:
liefs

ja hou op schei uit genoeg vooroordelen maar ja ik deed net of ik het niet hoorde maar van binnen was ik wel heel verdrietig zeker in het begin was dat zo en ook nog een keer dat we snel gingen trouwen. en nu zien ze allemaal dat we bij elkaar horen en dat het een goede vent is. je moet sterk in je schoenen staan.
Maar ja er zijn er genoeg die heel gelukkig zijn met hun egyptenaartje.

weet helaas nog niet of hij hier zal zijn tijdens de geboorte, ik ben 11 mei uitgerekend. We gaan in februari weer een vakantievisum aanvragen, die wil ik dan op begin mei zetten. Hopelijk wordt dat in ene keer goedgekeurd deze keer, want als we weer een bezwaar moeten aantekenen dan lukt het niet voor dat ik uitgerekend ben :(/ Maar als het lukt willen we na de bevalling naar BE toe gaan, alleen moet ik nog even uitzoeken of dat dat kan, omdat ik momenteel een ww / ziektewet uitkering heb. Anders moet ik daar vrij snel na de bevalling werk zien te vinden en weer aan het werk gaan. En miss. is DE ook voor ons nog wel een idee, mocht dat makkelijker zijn ( alleen is dat wel wat verder van de fam. en vrienden vandaan… en spreek ik geen duits hahaha Mohamed gelukkig wel redelijk )
Tot nu toe gaat alles goed met mijn kleintje en zit hij precies op schema, qua lengte en gewicht :smiley:
Inshallah blijft dat zo :smiley:

Ik heb er zelfs ander werk om moeten zoeken… mn baas was zijn oom en hij was het er niet mee eens en al mn collegas maar roddelen achter mn rug om. En zoveel kletsen dat de hele stad het wist…
In het begin vond ik het ook super zwaar, maar tot nu toe gaat het echt super tussen ons.

jeetje is ook niet leuk zeker niet omdat het zijn oom is iig het gaat goed met jullie en daar gaat het om.
Jaja skyblue het gaat nog even een gedoe worden. Ik denk dat er in belgie en duitsland niet veel verschil zit. Over een ww uitkering geen idee ik weet dat je het moet hebben in je woonland maar als je gaat emigeren geen idee wat er dan gebeurd weer de uwv dat niet???
Je heb nog even de tijd om het uit te zoeken.
Dames ik ga slapen weltrusten. Tisba alla geer (geen idee of je het goed schrijft maar zo spreek je het uit).

Ik heb ook een uitkering uit nederland terwijl ik in duitsland zit. Het enigste is misschien met een huis zoeken. Er heeft bij mij iemand garant gestaan. In duitsland hoef je veel minder te verdienen. Als je huur er af is, moet je nog ongeveer 700 euro overhouden en huren is hier niet heel erg duur.
Ik hoop voor je dat je man er bij kan zijn. Mijn man was een grote steun voor me tijdens en na de bevalling. Wat leuk ook dat je al weet wat het word. Hebben jullie ook al een naam? Wij wisten de naam pas 2 weken voor de bevalling. We kwamen er niet uit haha

EN dat is toch het allerbelangrijkst :D:D Laat iedereen maar in hun sop gaar koken wat dat betreft. Als je gewoon je ogen openhoudt en je hersens blijft gebruiken, wie zijn zij dan om er commentaar op te hebben.
Niemand weet waar ze hun ware liefde kunnen vinden en ook ligt het niet voor het oprapen dus als je denkt of weet dat je het hebt gevonden moet je daar ook gewoon 200 % voor gaan.
Ook ik heb het gehoord hoor, van iedereen en nog steeds ( nu hebben wij ook wel een nog lastiger verhaal dan de meeste maar dat maakt niet uit ). Zolang hij en ik maar weten dat het echt en puur is komt het helemaal goed. En toen hij hier was zeiden mensen ook wel dat het er echt van af straalde…
Maar dat wil ook overigens niet zeggen dat mijn hersenen niet werken en dat ik niet weet dat het een egyptenaar is en wat voor problemen er evt. kunnen opduiken maar daar probeer ik op in te spelen om het risico enigszins te verkleinen ( zoals bv de baby mijn achternaam geven en niet de zijne, niet omdat ik hem niet vertrouw maar omdat ik zijn familie niet vertrouw )
Maar ik haaaaaaaaat vooroordelen. Zeker vervelend als je op die roze wolk zit…pfffff, sommige mensen…

tesba alla gheer. Ik ga ook maar eens slapen
Spreek jullie snel weer.

Yara heeft wel zijn achternaam gekregen en dat vind ik ook niet erg. Ik weet inderdaad ook wat er kan gebeuren, heb met tranen in mn ogen naar de kerst special van vermist gekeken, maar het kan ook goed gaan. en we gaan er maar van uit dat mijn mannetje zoveel van me houdt dat hij dat nooit zal doen.
slaap lekker
x

tisbakhallakheer Camille ( hihi zo stuur ik het altijd naar MOhamed :wink: )
Wat voor uitkering heb jij dan? ook ww of bijstand?? En ben je ook met een uitkering naar DE gegaan of is dat pas daarna gebeurd?? Garant staan voor een huis is denk ik geen probleem, ik denk dat mijn vader dat wel zou willen doen, maar de huren in BE vind ik best wel prijzig:(
Ja ik hoop ook zo dat hij erbij kan zijn, ik vind het al zo erg dat hij er nu niet is, zodat hij alles kan meemaken maar ja, het is niet anders…Ik weet iig wel dat hij niet in de verloskamer wil zijn omdat hij dan flauwvalt hahaha en er niet tegen zou kunnen om mij in pijn te zien hihi Maar als hij er is sleur ik hem gewoon mee :wink:
Ja de naam hebben we al, was geen twijfel over, de baby wordt vernoemd naar zijn overleden vader en gelukkig vond ik die naam wel leuk :wink:

Ik heb een ww uitkering en die heb ik wel pas gekregen toen ik daar al woonde, maar je kunt in DE ook gewoon een uitkering aanvragen. Mijn vader heeft ook garant gestaan voor mij
Ik betaal voor 60m2 300 euro en 150 voor vaste lasten en daar zit alles bij ook afvalkosten enzo.
Als wij nog een zoon krijgen word hij vernoemd naar zijn overleden broer (hossam) sam.
Daarom heb ik de uiteindelijke beslissing gemaakt voor de naam van onze dochter hihi.

hallo dames, jeetje kan het weer niet bijbenen…wordt oud hahah. Maar goed dat ik ga stoppen :slight_smile:

Maar nog even …ik had destijds bij Ahmed aangegeven dat ik niet wilde trouwen, maar hij schoof de dag dat hij me ophaalde met mijn koffer om in Delta Sharm te verblijven een orficontract onder mijn neus en of ik maar even wilde tekenen. Dat was nodig anders kon ik niet in dat appartement blijven…ja dat had ik toch verteld zei hij. Nou ja, oké, stelde wat mij betreft toch niet veel voor, maar daarna was het wel. I am so happy now I finally have a wife and I can tell people I have a wife now. Hmmm… Je moet je er dus niet te veel van voorstellen, het belangrijke papier is het officiële document. Dus nooit instemmen om het orficontract te laten legaliseren of iets!

Omi zit lekker in Egypte bij haar mannetje en is nu denk ik niet zo bezig met het visum. Als het goed is komt ze volgende week terug.

En L. je stopt ook, nou sterkte…maar scheelt denk ik wel om het af te sluiten als je ook niet meer op dit forum post. Voor mij is het gewoon een afsluiting dit jaar en zal vast nog wel eens lezen hier en misschien een pb-tje sturen ofzo. naar deze en gene.

En ik heb heel veel Egyptisch geleerd van Ahmed en hij op zijn beurt Nederlands…alleen dit schrijven heb ik niet onthouden…heb ergens genoteerd: tespahi ala khair, weet alleen niet of ik dit nou van hem heb of van internet. Wel zei hij als antwoord: wenta men ahloh.

en als ik toch nog wat kan overdragen, je kan er natuurlijk altijd habibi achter plakken voor je mannetje :slight_smile: Hij vond het heel leuk als ik habibi zei (en waarschijnlijk hoe ik het zei…je praat uiteraard toch met een accent).
sabah el-kheir = goedemorgen; antwoord sabah el nour
wanna bahabek = ik hou ook van jou.
En wat hij ook tegen mij zei: Bahabek moat = love you to death. intya habibi = je bent mijn schatje. inta hayati = je bent mijn leven. Ya hayat alby = soul/life of my heart.
ana mish fahem = ik begrijp het niet.
wallahi = i swear
En als je kwaad bent: zibby = lul (:))

Nou meiden: Boussa kabeera…beslama!

Hey,

Ik heb ook geen orficontract, en dit is (bijna) nooit nodig geweest. 2 keer is er om gevraagd, en toen heeft M. gewoon geld gegeven, 20 pound ofso dus echt niet zo veel… en was het opgelost en konden we doorlopen!
Er is wel een kans dat we het deze keer wel gaan doen, al gaat het wel een beetje tegen mijn principes in, maar ja het schijnt erg te schelen in de kosten van het appartement. Ik heb wel altijd geroepen ik trouw alleen op de echte manier en zo’n neukpapier hoeft van mij niet!!! Maar ja misschien ga ik er toch maar aan geloven!

Vandaag trouwens voor het eerst sinds donderdag weer wat van M. gehoord…kreeg een smsje hoe het was, dus even gebeld. Bleek dat hij al 4 dagen op een telefoontje/smsje aan het wachten was en hij telkens hoopte wat te horen. Dus ik zei je kan toch zelf ook bellen/smsen, tja zegt die normaal hoor ik wel om de dag wat van je! Tsss eikel soms hoor… Hij is toen wel gelijk even naar een internet cafe gegaan, dus we hebben even zitten skypen voor ik aan het werk moest.
Hij gaat proberen zijn internet voor oud en nieuw te regelen zodat we oud en nieuw toch een beetje samen kunnen vieren, zou wel leuk zijn, hij zit thuis met vrienden en ik ook dus dan laten we skype gewoon open staan en drinken we op zijn tijd champange en op onze tijd hahaha

ow ja als iedereen nou regelt 3 maart in hurghada te zijn vieren we mijn verjaardag met zijn alle!!! Gelijk een leuke manier om zoveel mogelijk mensen in het echt te zien, lijkt mij iig heel gezellig…

En voor de 2 nieuwe welkom hier! Yara vind ik een hele leuke naam, dochtertje van mijn zus heet ook zo! Blijft je man nog lang weg? Zal wel lastig zijn zo met de kerstdagen en oud en nieuw!

Hey Suus… ik ben erbij hoor:dag: ik heb gister mijn ticket geboekt, ik vlieg 14 januari… voor onbepaalde tijd… ik vind het zo spannend!
Leuk idee, om via skype Oud&Nieuw te vieren… misschien moet ik dat ook voorstellen… Trouwens fijn dat je het zo leuk bent gehad… voordat je het weet zie je hem weer…x