en het erge is de caireense bevolking drinkt dat water ook, alsof er niks aan de hand is. Ieh ieh. Ik was zo blij dat ik weer thuis gewoon mijn tanden kon poetsen met kraanwater en uit de kraan drinken heerlijk
Hah ja! maar dat is natuurlijk ook heel normaal daar… het water in hurghada was bij ons ook niet heel schoon volgens mij,k weet het ook niet… wij hadden uit voorzorg ook al liters water ingekocht. altijd handig! daar deden we ook alles mee, handen wassen, tandenpoetsen en dat soort dingen. Was ideaal die grote flessen.
Maar jou vriend komt dus ook uit cairo!? hoe vind hij het erg zelf dan?
phoe hee wat hebben jullie weer veel geschreven!
Zo suusje! ik ben jaloers!! ik wil ook in februarie mn mannetje weer zien! ik wil niet tot maart wachten! Nouja met heel veel geluk zal de ambassade zn visum toch accepteren, ookal heb ik er weinig vertrouwen in. Trouwens de 2e week van januari heb ik een 2e sollicitatie met de egyptische partnet om te kijken of ik echt voor hun aan t werk kan! vind het wel onwijs spannend! IK de eerste Nederlandse reisleidster voor skytours in Hurghada! Het zou wel onwijs tof zijn! dan eindelijk voor een geheeeele lange tijd (hopelijk voor altijd;)) bij mijn mannetje!
Ik zit meestal samen met mijn lief in een appartjementje. in totaal 110 euro voor 1 gehele maand. het is dan wel een knus studiotje. met een beetje mazzel gaan we naar iets groter, zodra ik daar in maart naartoe ga. verder als je een week wilt verblijven zal het tussen de 100 en 150 LE per dag zijn, aangezien ik al een keer eerder er navraag over had gedaan. dus dan kom je ook uit op ongeveer 100/150 euro. Dit is dna wel in Hurghada!
En ja Cairo is echt chaotisch! mijn vriend had het hotelletje geregeld, gelukkig kende hij die mensen zo goed dat we toch bij elkaar op 1 kamer konden!
we zaten helemaal op de bovenste 6e verpieping dus gelukkig niet al te veel lawaai. maar er echt leven nee, geef me dan toch maar Hurghada. net even wat vrijer ook qua toeristen. net eventjes wat minder mensen die staren hihi!
heel veel plezier en een hele fijne jaarwisseling alsvat, voor t geval dat ik t te druk heb.
Trouwens hier in oostenrijk igt er op dit moment niet erg veel sneeuw, maar de omgeving blijft prac htig!!
groetjess suusie
Mijn “vriend” is een typische Egyptenaar. erg chauvinistisch en alles is fantastisch waar ze zijn. Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee heb, en denk ook dat ik alles ga afsluiten. Het gevoel is heel bijzonder voor hem, maar alles er omheen maakt dat er weinig toekomst voor ons twee bestaat. Ik kan niet tegen dit jojo-gedrag, de besluiteloosheid en het in de wacht staan. En ga dus voor mezelf kiezen. Hoe erg ik het ook vind. dit zal ook betekenen dat ik dit forum niet meer ga bezoeken. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte succes en liefde toe voor 2010
dikke knuffel en bedankt voor het delen van tips en emoties het afgelopen jaar
Laetitiana
zo hee heftig hoor, heel veel succes en het was toch erg gezellig met jullie(L & M). Ik kan het me wel een beetje voorstellen, het moet natuurlijk wel echt van 2 kanten komen. En natuurlijk moet je jezelf ook echt niet vergeten. Mochten jullie toch weer eens nieuwschierig zijn naar hoe het met de rest gaat, laat gerust gewoon een berichtje achter hoor!
Trouwens Omi hoe gaat het nu met je? al een tijdje niets gehoord… Al meer nieuws over het visum enz?? bij mij niet in ieder geval!
Groetjes suus
Hey camilla,
Wat heerlijk dat je man lekker bij je is nu! en na die 5 maanden gaat hij weer terug naar egypte? En jij blijft dan in belgie of weer terug naar NL? of natuurlijk mee naar egypte:zon02:
Bevalt het je een beetje in belgie? Ik moet nog steeds wel wennen om niet bij mn familie en vrienden in de buurt te wonen…
Je bent ook getrouwd? en lang kennen jullie elkaar al? en waar komt je man vandaan?
Hey maud,
Jammer dat je stopt met posten, maar idd wel erg begrijpelijk! Toch leuk om nog ff met je gepraat te hebben.
Hoop dat 2010 je meer geluk in de liefde brengt.
Alvast een hele fijne jaarwisseling! :dag:
Oohh L jammer maar idd je moet voor je zelf kiezen een goede keus ik wens je veel goeds toe in 2010.
Hoi Carine me man blijft hier hij heeft een 5-jarenkaart dus we blijven heerlijk bij elkaar. Wij zijn getrouwd alweer 2,5 jaar.
Ik ken het ik woon ook niet in de buurt van mijn familie en vrienden en dat was echt heel erg wennen maar gelukkig heb ik leuke mensen leren kennen in mijn dorp heel veel meiden met een buitenlandse partner dus heel gezellig. En ook wonen er een aantal egyptenaren wat dan ook heel fijn is voor me man.
Me man komt van Tanta.
Jullie hebben elkaar dus in ned. leren kennen?? Je man komt van Alexandrie toch??
Hey Meiden,
Wat geweldig deze topic!! Toen ik begin november op vakantie ging naar Egypte met mijn familie om even bij te komen van een naar jaar, waarin ik onder meer na 8 jaar mijn relatie heb verbroken kwam ik op een boot een Egyptische man tegen waar ik meteen voor viel. Nooit gedacht, viel altijd op echte Hollandse mannen, maar ik keek hem in zijn ogen en ik was verkocht. Tegen mijn familie volgehouden dat het gewoon een vakantievriendje was, maar het was allemaal toch wel erg intens en inmiddels hebben we heel vaak per dag contact via skype, en bel en sms ik me suf oftewel, Vodafone heeft een goede decembermaand door mij en ik ben helemaal verliefd. Nu is het plan in januari naar hem toe te gaan voor een weekje om hem echt goed te leren kennen. Ik weet wat de moeilijkheden kunnen zijn met iemand samen te zijn uit een andere cultuur maar dit heb ik nooit eerder gehad en wil dit toch wel erg graag uitzoeken omdat ik volgens mij nog nooit zo gelukkig ben geweest.
Nu begon hij zojuist over het feit dat als ik die week kom hij graag met mij wil trouwen omdat volgens hem geen andere mogelijkheden bestaan om samen een auto te huren en mij het land te laten zien, hij zegt dat de politie ons kan aanhouden en dat dat hem veel geld gaat kosten. Daar schrok ik behoorlijk van het het irriteerde hem weer dat ik er niet zo veel van begrijp. Nu ben ik gaan googlen en heb wel wat info gevonden maar ik heb tocvh zo mijn twijfels. Ik hoop dat jullie ervaringen hebben met dit huwelijk dat Orfi heet en als ik het goed begrijp alleen om een papiertje gaat en niet rechtsgeldig is, want voordat ik ergens mijn handtekening onder zet wil ik wel erg graag weten wat dat betekent!!
Ik vind het heel leuk om jullie ervaringen te horen en lezen, want dit is voor mij helemaal nieuw, en iedereen die ik iets vertel roept dat ik totaal gek ben en het nooit goed kan gaan, maar ik heb toch wel echt het idee dat hij serieus is en dat hij het helemaal is voor mij!!
Groetjes,Linnie
Hey camilla
ja mijn man komt inderdaad uit alexandrie. We hebben elkaar in nederland leren kennen. Hij heeft daar ongeveer 9 maanden gewoond met een vakantie visum en ik werkte toen voor zijn oom die al heel lang in NL woont. Toen via zijn oom hem leren kennen. Maar was in het begin niet zo heel erg gezellig omdat Hamada toen nog heel verdrietig was over zijn broer.
Ik woon nu al anderhalf jaar in gronau en heb nog steeds niet echt iemand leren kennen… Mensen zijn daar heel erg op zich zelf… Echt heel erg jammer, want dat had het wel wat makkelijker gemaakt.
Ben je ook nog van plan om samen met je man naar NL te verhuizen? Hamada mag in principe naar 6 maanden duitsland gewoon naar NL verhuizen samen met mij…
Ja klopt zo is het ook in Belgie hij mag na 6 maanden terug. Maar wij zitten hier wel prima we wonen net over de grens en hier wonen zoveel ned. meiden met een BPer dat maakt het natuurlijk heel gezellig.
Me man kent helemaal niemand in mijn geboorteplaats hij heeft hier in essen een leventje opgebouwd en dat wil ik hem niet weer afpakken.
Willen jullie weer terug??? Jou man kent natuurlijk ned. ook heel goed.
Ook wel heel erg vervelend wat er met zijn broer is gebeurd getver zal er niet aan moeten denken.
Echt een mooi dochterje heb je mag ik vragen hoe ze heet.
Hallo linnie welkom op het forum.
Je heb idd een orfi dat het papiertje waarmee je samen kan zijn dus een hotelkamer delen etc etc. Ik ken hetzelf niet dus ik heb geen advies maar suusiemie heeft al een tijdje een relatie en nog nooit een orfi ondertekend terwijl ze wel samen waren andere deden het weer wel.
Lees het forum een beetje door staat wel heel veel info op.
Ik zal denk ik eerst hem beter leren kennen voor je iets doet.
Hey linnie,
Welkom hier!!!
Ik ben ook net op deze site en vind het ook helemaal leuk al die vrouwen die het zelfde hebben…
Ik heb zelf ook zo’n papiertje ondertekend maar dat was pas nadat ik er al 3 keer was geweest. Voor zover ik weet betekent het buiten egypte helemaal niks en het is idd zo dat ze je kunnen aanhouden in de auto of op straat en een kamer huren samen zonder dat papier lukt al helemaal niet… Maar zou het ook niet zomaar ondertekenen. Dat hoeft ook vast niet direct de eerste dag dat je daar bent…
En even een tip voor de telefoon rekening… Koop een simkaartje van Lebara. SMSen is 12 cent en bellen 22 cent per minuut en je krijgt er dubbel beltegoed… Heb je op je gewone rekening in elk geval geen extra kosten…
We hebben allebei nog niet echt mensen leren kennen en hij spreekt erg goed nederlands, dus het zal voor hem niet zo moeilijk zijn om te verhuizen. Hij wil alleen niet meer in mijn geboorte plaas wonen omdat dat daar alle shit is gebeurd en het ongeluk met zn broer.
Dus als alles goed gaat, gaan we in zwolle wonen zodra we daar een huis hebben gevonden.
Ik ben nu 4 keer in alexandrie geweest en vind het super daar. Het is erg druk met auto enzo, maar de hele stad ligt langs de zee en is echt mooi en gezellig. Het is er niet toeristisch maar ik word er ook niet heel erg lastig gevallen vanwege mn blonde haar. Alleen als mn man niet bij me is, willen ze wel eens grappig doen…:disgust:
En jij ook al in tanta geweest? waar ligt dat ongeveer?
en mijn dochter heet Yara, maud…
Had over die vraag een beetje heen gelezen haha
Ik vind Alexandrie ook heel erg fijn heerlijk langs de boulevard. Tanta ligt tussen Cairo en Alexandrie. Tanta is helemaal niet toeristisch en daar wordt je dus wel heel de tijd aan gekeken daarom vind ik het ook altijd fijn om heerlijk een dag naar Alexandrie te gaan.
Ik ben al 10 keer in Tanta geweest en verder beetje gereisd door Egypte.
Ja ik snap dat je man niet daar wilt wonen. Wat fijn dat hij nederlands kan dat scheelt een hele hoop die van mij zit nu op school.
Ik had het ook gevraagt hoe jou dochter heet maar een hele mooie naam zit zelf weleens te denken aan babynamen. Maar Yara vind ik echt heel mooi hoor je ook niet zo vaak.
Hoi Linnie,
Ik heb zelf ook zo’n orfi met mijn ventje, weliswaar wel in het engels, want het is toch wel prettig dat je weet wat je tekent. Het is hier niet rechtsgeldig maar maakt het leven daar samen wel een stuk makkelijker want idd. iets huren wordt gewoon erg lastig of duur ( vanwege het omkopen ). Moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad dat we dat gedaan hebben en voor iedereen die we kennen in Egypte zijn we ook gewoon man en vrouw. Hij behandelt mij ook zo en noemt mij ook zo. We zijn meer dan 1,5 jaar verder, ben daar in totaal 4 x terug geweest en hij is hier 3 maanden geweest. In mei verwachten we ons zoontje en we gaan kijken of we ons na de geboorte kunnen vestigen in Belgie ( al zijn er nog wel een aantal hindernissen die we moeten overkomen ). Maar zoals je wel kunt lezen hier, het vergt heel veel geduld, communicatie, compromissen en begrip van beide kanten om een relatie met een egyptenaar te hebben. Want er zijn heeeeel veel dingen die zo anders zijn, dat kun je nu nog niet bevatten en merk je pas als je in de relatie zit. Echter als je een goeie vent hebt ontmoet is het het ( wat mij betreft ) wel waard. Ik persoonlijk weet dat ik de liefde van mijn leven heb gevonden en hij maakt me ( bijna altijd
) heeeel erg gelukkig. Dus denk erover na, ga zeker een keertje terug en beslis dan of je het aankan of niet…
Carine, gezellig dat je er bij bent
een dot van een dochter heb je zeg…
Maud en Laetitiane, ik zal jullie missen ![]()
Camille, mijn ventje komt trouwens ook uit de buurt van Tanta, hij komt van Zefta…Ook een boertje dus hihi
oohh oke hihi farmer zoals ze het daar noemen. Hoe gaat het met jou en je zwangerschap??
hey linnie, welkom!
over dat orfi contract: ik heb van heel heel heel veel mensen gehoord dat je het eigenlijk kan zien als een ‘‘officiele relatie hebben’’ het word trouwen ook wel (heel grof) ‘‘neukcontract’’ genoemd. hierdoor kan je makkelijker met dat persoon op straat lopen of in eenzeldse huis zitten, maar zoals cammila al zei, ik ben nu meer dan anderhalf jaar met mijn lief samen. de eerste keer 3 maanden samen gewoond, daarna nog tijdesn vakanties van 3 weken, 1 week en 2 weken. en toen nog eens voor 2 maanden en al die tijd heb ik ZONDER dit contract alles gedaan, oa in hetzelfde huisje zitten. zelf sin Cairo is het gelukt om in de zelfde kamer te slapen. Hierdoor werden de kosten voor mijn vriend wel duurder(ik mocht neits betalen), maarja in egypte kan je de mensen makkelijk omkopen.
Ook heeft mijn vriend een officieel papier van de gemeente dat hij tourleader/guide is, waardoor het voor hem dus ook makkelijker is om met mij over straat te gaan. ik heb nog nooit gehad dat er politie is komen navragen, maar mocht dit toch gebeuren dan ben ik ‘‘zijn toerist’’ die hij begeleid. In het begin vroeg mijn vriend er ook erg om, maar persoonlijk ben ik vastbesloten dat ik alleen echt wil trouwen. En wieweet komend jaar, zit er wel veel aan te denken, maar ben toch van mening dat hij eerst een stukje van Nederland gezien moet hebben. En ik ben ook van mening dat ik echt niet een egyptisch/arabisch papiertje onderteken waarvan ik neit precies weet wat er staat. dus als je van plan bent om t te doen(eigenlijk doet bijna iedereen het wel, ik ben uitzondering hihi) dan raa dik je toch aan om te zorgen dat t papiertje in het engels is en dat jij het officieel heb en hij de kopie. uiteidnelijk kan je m gemakkelijk verscheuren en dan is hij niet meer geldig (voor zover ik gehoord heb). Maarja je moet er zelf natuurlijk gewoon over nadenken!
Carine, jij trouwens ook nog welkom(voor t geval dat ik t nog niet had gezegd).
Wel leuk hoor dat jullie al zo een tijdje bij elkaar zijn. Het is wel erg leuk om steeds meer ‘‘varrieatie’’ te krijgen met de mensen op dit forum.
iedereen heeft een ander verhaal en dat vind ik echt tof! Ook de lengte van de relaties zijn z verschillend, de een ent een maandje en de ander al 4 jaar enz. LEUK! ![]()
de een heeft de man gevonden in Nederland, de ander tijdens een vakantie/uitstapje/hotel in Egypte, de ander tijdens een werkperiode/stage daar(zoals bij mij) en zo zijn er vast nog meer mogelijkheden!
In iedergeval heel erg gezellig dat jullie er zijn. en carine, we zijn nu nog in afwachting van de nlse ambassade op antwoord van het bezwaar. Maar als het niet gaat lukken wil ik wel graag wat info over de weg via Duitsland ![]()
Tien keer, dat is best vaak… Hoe lang zijn jij en je man al samen dan?
Misschien zijn we wel een keer tegelijk in egypte… Kunnen we elkaar opzoeken…
Mijn man zit ook op school, maar dan om duits te leren en hij spreekt het al bijna beter als mij haha
Ik wilde graag een naam die zowel hier als in egypte makkelijk uit te spreken is en ik kwam deze naam eigenlijk heel toevallig tegen op internet. Het betekent little butterfly. Wij hebben echt uren gezocht op internet naar een naam, want het moest wel een arabische naam zijn. Uiteindelijk terecht gekomen op www.muslim-names.co.uk daar staan heel veel namen op en de betekenis ervan.
Dus je bent over namen aan het denken. Ben je zwanger of wil je het binnenkort gaan proberen? Of ben ik nu te nieuwsgierig…
Wat onverwacht Laetitiana!! Jammer voor je. Ik hoop dat er niet iets vervelends is voorgevallen? Ook jou ga ik hier missen hoor. Veel geluk met alles:dag: