hey ladies…
Weet iemand misschen wat meer van een appartementje huren in Egypte?
En wat daar ‘’ ongeveer ‘’ de kosten enzo van zijn en de regels en blablabla
Het huren van een appartementje is best prijzig, en ze zien er niet altijd zo uit als je thuis van een appartement verwacht, tenminste niet in cairo. ook is het best lastig om " ongetrouwd" een appartement te delen met je partner. Ik heb in cairo een hotelkamer gehuurd voor ongeveer 15 euro per nacht, ontdaan van alle luxe, geenhanddoeken , geen toiletpapier, de bedoeling dat je het kraantje in de toilet gebruikt…) verder alles ok, maar ook geen mannenbezoek op je kamer!!!
Kijk anders ook even bij www.tft-hostels.org
succes L.
jaa ik ga naar cairo met mijn vader en misschien een vriendin, maar dan kunnen we dus beter een hotel doen?
En wat versta je onder ‘’ best prijzig’’ ?
Jammer Maud dat je in het nieuwe jaar niet meer komt posten. Ook ik begrijp het wel maar ik zal je wel missen. Kom gewoon nog eens af en toe vertellen hoe het met je gaat.
Hallo Evalien,
het ligt eraan wat je wilt, zwembad, all-iinclusive, of gewoon een plaats om te overnachten. Het probleem in Cairo met een appartement ( ongeveer 350 euro wilden ze per week) is ook, wat ga je eten, er is geen slager zoals wij dat kennen, met hygienisch vlees, ik heb in een restaurant gegeten, daarna doodziek, nadat ik bij een familie meegegeten had, nog zieker dan ziek. Onze gevoelige magen zijn daar niet op gebouwd. Vaak dus s avonds bij kentucky fried chicken gaan eten.
Het ontbijt in mijn hotel kostte 11,50 pond ongeveer 1,40 Euro, bestaande uit brood met jam en gekookt ei plus koffie of thee.
groetjes L.
Evalien,
Appartementen zijn in Cairo niet zo makkelijk te vinden is mijn ervaring, en dan nog best prijzig inderdaad. Kijk anders eens op zoover voor hotels. Zijn veelal niet zo goedkoop als in de badplaatsen maar toch, het is ook maar net wat je wensen zijn. En wat L. schrijft over het eten buitenshuis, het ligt er wel aan wat je maag gewend is. Ik heb in meerdere gelegenheden gegeten, en ook bij mensen thuis, en heb nergens last van. Maar voorzichtigheid is altijd geboden natuurlijk vooral als je er gevoelig voor bent.
Succes met zoeken!
Ja toevallig heeft hij een vriend die appartementen verhuurt dus we zouden het wel wat makkelijker kunnen vinden, maar als dat toch nog zo prijzig is kunnen we inderdaad beter voor een hotel gaan kijken.
Ja qua eten weet ik inderdaad dat je er anders op kan reageren, heb de vorige keer ook erg goed opgelet en dat ging gelukkig allemaal goed!
ze hebben altijd vrienden die appartementen verhuren of dingen organiseren, voorzichtigheid is geboden en nooit het hele bedrag in een keer betalen, ook pas betalen als je er bent en niet vantevoren
jaa inderdaad… oh ja dat zal vast wel… maar omdat er stond dat het moeilijk is om een appartementje te vinden, hij kende wel iemand.
er zijn appartementen genoeg te huur, je hoeft maar te vragen, maar veel verschillende appartementen, en het ligt er ook helemaal aan waar je wilt zitten, in het centrum of eerder in de buurt van de piramides. Alles is best goed en snel te bereiken via de metro, of via taxi, maar dan sta je ook weleens vast als het erg druk is. Het is best een veilige stad, alleen is het wel erg wennen als je een straat moet oversteken, de auto’s zoeven je om de oren en rijden gerust met zessen naast elkaar op een tweebaansweg.
als je nog iets wilt weten laat het gerust weten, als ik het antwoord weet, krijg je het.
hha ja dat had ik inderdaad gehoord van hem dat t daar heel druk is en ook veel te veel auto’s.
ik zou niet weten waar ik in de buurt moet zitten, ik heb gevraagd naar het dichtsbijzijnde hotel bij zijn huis, en dat zou die even bekijken, en omdat ik gehoord had dat je ook appartementjes kon huren, vroeg ik of dat ook kon… nou dat kon idd zei hij en hij kende wel iemand dus hij zou dat ook even vragen.
ik ben benieuwd waar hij woont, pas op met Shubra, daar woont mijn vriend en zijn familie, dat is de allerarmste wijk van Cairo, je wilt het niet weten… heel erg triest, geen geasfalteerde straten, alleen modderwegen, met torenhoog de vuilnis ernaast, en echte armoede. Ik kan alleen maar zeggen, wij hebben het heel erg goed hier.
Ah meen je niet!!
Ik zou het echt niet weten, zal vanavond is even vragen!
t zegt me totaal niks als hij zijn wijk opnoem, maar misschien jou wel?! ben benieuwd
ik zou er echt niet aan moeten denken om voor langere tijd in cairo te zitten…wat een grote chaos daar en drukte! Pff niet mijn ding! De wijk waar ik verbleef was redelijk, maar nog steeds veel afval langs de wegen!
Ik ga in februari 2 weken met vriendinnen, en we laten M. daar een appartement voor ons regelen! Dan huren we gewoon een normaal appartementje waar die gasten ook altijd zitten!
ben jij vaker in een appartement geweest?? hoe vond jij dat en wat was je ongeveer kwijt aan geld?
ik moet er ook niet aan denekne, maar wie van actie en avontuur houdt, is er op de juiste plaats, van s morgens vroeg tot s nachts altijd mensen op straat, en winkels open.
Ik ben beniwud hoe jullie het vinden om in zo een appartement te verblijven. Toiletpapier mee, en sanitaire zakjes, handdoeken ook zelf meenemen. En een douchgel en haarkuur die goed ruikt. het douchewater ruikt nl naar pure chloor, en droogt je haren echt uit.
zodra ik een prijs weet laat ik het je weten… ik weet de precieze prijs over een maandje ofso pas!
Water in cairo stinkt idd verschrikkelijk, in hurghada niet vind ik!
oke maar je bent nog niet vaker in een appartementje geweest??
dit word je eerste keeR?
ja normaal verblijf ik gewoon in het appartement van mahmoud en zo’n appartementje gaan wij nu ook huren voor onszelf!
ah zo op die manier! oke …
Nou ik wacht wel even af, misschien dat k het al wat eerder kom te
horen maar k weet in ieder geval dat jij het straks weet.