Hoi Carine, wat een leuke foto! Wat lijkt ze al groot voor 3 maanden. Ik kan alleen niet veel toevoegen en heb geen informatie nodig, maar wens je veel geluk in de toekomst en dat je inderdaad maar geen nare dingen zullen gebeuren. Groetjes…hoe bevalt het in Duitsland?
Duitsland is niet echt leuk, maar we wonen ook niet in een grote stad… Ik wil graag weer terug naar NL, maar we moeten nog even wachten tot ik een huisje in zwolle heb gevonden.
Wat is jouw story dan? En waar woont je mannetje nu?
liefs
Ja er is veel van dit soort leed ook in Egypte zelf, en veel Europese vrouwen die bij hun mannen blijven uit angst om hun kinderen nooit meer te zien, vreselijke gedachte, ik moet er niet aan denken. En wat me nog het meest pijn deed tijdens het kijken naar de uitzending was het gebrek aan respect, wat die mannen toonden naar de vrouwen. Agressie puur en dreigen en nog eens dreigen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik heb grrot respect voor de vrouwen, wat zullen ze zich naar voelen, om je kind zo achter te moeten laten, of helemaal niet te zien, en niet weten wat de toekomst gaat bieden.
Ik ben volgens Egyptische normen even getrouwd geweest (of nog?) met een jongen die ik 4 jaar terug had leren kennen. Al die tijd had hij nog contact met mij dmv sms-jes die hij dan stuurde. Dit jaar omdat ik er aan toegaf meer contact en toen ben ik hem gaan opzoeken. Daar toch verliefd geworden en na terugkomst geprobeerd er iets van te maken, maar had het gevoel dat het meer van mijn kant kwam dan van zijn kant. Toch in september kwam het weer heel erg van zijn kant, maar het bleef lastig voor mij om om te gaan met de manier waarop hij met mij omging… Dan was het wait …en was hij ineens weer offline of verdwenen. In het begin zei hij dan nog sorry dit en dat was/is er gebeurd, maar dat deed hij later niet meer. Dat moest ik dan wel weten dat er iets met zijn mobiel was of wat dan ook. Ja, daar ben ik niet zo makkelijk in en kan daar moeilijk mee omgaan. Dus regelmatig maakte ik het uit zo ook in oktober en sindsdien was hij er ook klaar mee, maar heeft dat nooit zo geuit. Zei hele andere dingen en ik had zoiets van ja zal wel. Dus ja eigenlijk heeft hij het dood laten bloeden en was ik er ook klaar mee. Hij heeft echter niets meer van zich laten horen, want reageerde niet meer op mijn berichtjes enzo., omdat hij het zogenaamd druk had en niet lekker in zijn vel zat. Ik dacht nog aan vriendschap, maar zelfs dat niet dus… Dat is het in een notendop
Kort maar heftig toch wel…
vanavond weer All you need is love voor degenen die het hadden gemist
en ook een rapportage over een piloot van EgyptAir die een vliegtuig heeft neer laten storten in Amerika (zelfmoordactie), misschien voor degenen die geïnteresseerd zijn in nog meer drama …
Dat is zeker wel heftig maud. En ook jammer dat het is stukgelopen… Dus voor jou voorlopig geen egyptenaren meer…? Had je ook nog een reis gepland om daar weer heen te gaan? Ik ken de problemen met bellen en internetten, maar dat gebeurd niet elke keer.
Ik heb mijn man in NL leren kennen. Hij was hier heen gekomen voor de zaak van zijn broer. Die is omgekomen bij een ongeluk en hij ging de zaak verder runnen… We zijn hier ongeveer 4 maanden samen geweest en daarna heb ik m anderhalf jaar moeten missen, op een paar weken vakantie na dan…
Veel plezier met all you need, is in elk geval leuker als vermist:slywink:
Hoi Carine,
hij gaat naar een dorpje vlakbij Caïro waar z’n familie leeft, het zal enkel voor een korte week zijn. Ikzelf woon in België. Wat onze plannen zijn weet ik nog niet, kzou best een tijdje naar ginds willen gaan en hier loopbaanonderbreking nemen, maar daar zijn we nog niet uit. We kennen elkaar nog maar 5 maanden. We gaan elk eens op bezoek gaan bij de ander, allé voor hem toch trachten het in orde te krijgen dat hij hierheen es kan komen. Ikzelf zal nu in het voorjaar en nog een keer in het najaar naar ginds trekken. Hoe wat wanneer, dat zien we nog wel.
Greetz
Hai… Wat een lief kindje heb je… Ik vertrek voor een langere periode naar Egypte op 14 januari… dus dat vind ik wel erg spannend! Heb wel vaker in het buitenland gewerkt, maar ik ben nog nooit vertokken voor een man…
hey chacha
wel een voordeel dat je al in belgie woont, want het is daar veel makkelijker om iemand naar toe te halen. In nederland lukt het soms niet eens om alleen een vakantie visum te regelen. daarom woon ik nu ook in duitsland, dat was voor mij dichterbij als belgie…
Als je naar m toe gaat op vakantie, ga je dan naar Cairo of naar een van de toeristische plekken?
Hoop dat alles goed blijft gaan tussen jullie inshallah!
Hai Mandyla,
Dank je wel. Het is ook echt een schatje :wub:
Wat leuk dat je naar egypte gaat om daar te werken. Waar ga je heen dan en is je vriend/man daar dan ook aan het werk? Mijn man heeft net als zoveel in een hotel in sharm gewerkt en ik heb ook nog ggeprobeerd om daar als reisleider aan de slag te gaan. Ik kon wel aan de slag als reisleider maar ze hadden geen plekken meer in sharm… toen toch maar in nl gebleven…
Wat voor werk ga je daar doen dan en hoe lang blijf je weg?
Ik ga aan de slag bij een duikcenter, ik heb in Oktober mijn Divemaster gehaald, ik ben van plan op korte termijn ook mijn instructeurschap te halen. Mijn lief is daar ook aan het werk, we zijn van plan om in Hurghada te gaan wonen, omdat ik daar een aantal jaar kom, heb ik daar wat kennissen/vrienden… maar als in de toekomst blijkt dat we ergens anders een beter bestaan op kunnen bouwen dan zullen we dan doen. Ik ben nu in de eerste instantie van plan voor 6 maanden te gaan, maar als alles goed gaat kan ik ook blijven… We zijn eind aug t/m 31 oktober samen geweest en dat ging erg goed… dus ik hoop dat het alleen maar beter gaat! Maar ja dat kan je alleen maar ondervinden door er ook echt voor te gaan…
dat klinkt super. ik hoop dat je t er heel erg naar je zin gaat hebben. ik ben ook een keer in hurghada geweest maar dat is wel een paar jaar geleden…
Succes met alles voorbereiden want het duurt niet zo lang meer voor je gaat…
Laat maar weten hoe je het daar hebt en hoe het weerzien met je lief was!!!
Welkom Carine en wat een mooie dochter heb je. Ik ben naar Belgie verhuist nederland is idd te moeilijk nu woont me man 5 maandjes bij mij ![]()
Hoi Carine, nee voor mij geen egyptenaar meer idd. Was de moeite waard om het uit te zoeken en heb wel een leuke week vakantie gehad daar. Ik wilde wel terug, maar hij had daar geen geduld voor blijkbaar…wilde hier wel heenkomen dmv officieel trouwens, maar kreeg het niet aan zijn verstand dat dat geen oplossing was om snel bij elkaar te zijn. Ook dan kan het lang duren eer je daadwerkelijk bij elkaar bent. toeristenvisum was volgens hem geen optie…geen baas die daar aan zou meewerken etc. Ik wilde wel terug, maar had niet gelijk geld…vond hij ook maar vreemd geloof ik, want die vrouwen kwamen toch allemaal zo vaak naar Egypte?! Afijn, liep allemaal niet zo lekker. En het was ook niet elke keer hoor dat hij problemen had, maar meestal wel als het net ergens over ging zeg maar.
Was zijn broer hier omgekomen (in Nl.)? All you need had ik al gedeeltelijk gezien, was meer voor anderen een tip.
Ik ga hier trouwens ook stoppen met posten in het nieuwe jaar. Deze week nog wat en dan laat ik het voor wat het is.
das ook niet gezellig maud maar ik snap het wel een nieuw jaar een nieuwe start.
ja precies Camilla
nog een leuke dag gehad gister?
jazeker gewoon gezellig met mijn familie. je bent wel degene die het meest heb gepost dus word even afkicken anders nederlandse forum voor jou ![]()
Alvast gelukkig nieuwjaar of is dat te vroeg het is immers nog niet 2010
haha dat komt nog wel deze week ben ik er nog even bij
ben toch vrij …heerlijk zeg! even geen werk waar ik me moet melden. Doet je mannetje nu ook aan verjaardagen want geloof dat ze dat daar niet echt doen he?
ja die doet ook aan verjaardagen maar heel anders hij zat maar te wachten op de taart met kaarsjes maar heb gezegt dat je zoiets meestal doet als je klein bent.
oh haha doen ze dat daar wel dan? haha wist ik niet joh, nou wel weer schattig dan, maarre …dan had hij dus die taart met kaarsjes zelf moeten regelen hihi nou ga proberen de slaap te vatten (was al op de bank in slaap gevallen :))