'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hallo allemaal,

ik heb dus beide uitzendingen gezien, vond AYNIL saai…
en ben diep geschokt door de uitzending van vermist, aub toch maar even kijken naar de andere kant van de medaille ook al wil je die nu niet zien. Ik heb er geen woorden voor en heb groot respect voor de dames die daar in beeld waren, en al jaren strijden voor hun kinderen. Ook was onze ambassadrice van de Ned. ambassade in Cairo in beeld… no comment…

kijk en huiver

liefs L.

Ik vond nl 1 nog heftiger…kleenex was niet aan te slepen haha. Nee, maar wel erg hoor. Jeetje hoop niet dat jullie ooit in zo’n situatie komen. Mij zal het hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren, moet wel heel raar lopen als ik nog een Egyptenaar aan de haak sla. Ahmed heeft helemaal niets meer van zich laten horen. Ik was zeker ook te bijdehand, nou ja beter nu zo dan jaren later. Life goes on here… en misschien zit ik volgend jaar wel in Amsterdam :slight_smile:

amsterdam is ook heel erg leuk :slight_smile:
ben ook diep geschokt en erg boos van binnen dus ga even een peukkie doen maar goed dat die vent van mij er nu niet is hihi

haha dus Camilla je hebt het tegen hem gezegd zonder dat hij er was hihi. Nou hij had eigenlijk moeten kijken, had wel willen weten wat hij er van had gevonden…vind dat soort dingen altijd interessant. Liever een real life docu dan zoetsappige film, maar om even bij te komen…toch nog even een filmpje over iemand die wil trouwen met de kerst met iemand die ze net kent (toch ook een soort van …:))

nou er is nog geen vent geweest die mij heeft geslagen zonder een klets terug te krijgen! is die helemaal van de pot gerukt…en dan klootzak zeggen tegen een vrouw hahaha wat een sufkop. Nou echt hoor, ik ben niet bang ik sla je gewoon terug en al moet ik me doodvechten je raakt me niet zomaar aan! Dus te bijdehand ben ik bang hihi.

ik kan nu ook niet gaan slapen, als ik alleen al aan die kinderfoto#s denk voor en na, en het gedrag van Oemnia, heel erg triest, de toekomst van deze kinderen is dus voorbij, gehersenspoeld en ondervoed… pffff… ook de agressie die door de mannen getoond werd naar de vrouwen toe… ik ben toch heel erg blij dat ik als vrouw in Nederland geboren en getogen ben

L.

Hallo Maud,

ja dat terugvechten kun je hier doen, maar ik vrees dat je het daar niet overleeft. Ik heb in oktober genoeg gezien en gehoord. ben normaal ook iemand die haar " mannetje" staat, maar werd er daar erg stil van, en ze komen uit alle gaten en kieren, en iedereen is dan ineens familie. En wie vertelt de waarheid, die buitenlandse " hoer" of de “eigen” bevolking. Je hebt toch gezien wat er met de verslaggever Pim gebeurde… dat was toch ook een stoere man… je zag wat er van over was.

nou L. weet niet of dat er verder toe doet, want hier lopen uiteraard ook geen lieverdjes rond! maar ja vond dat meisje wel lief lachen. Waarschijnlijk is ze bang zich te hechten/binden, want ze weet denk ik wel dat ze haar moeder alleen maar tijdelijk zal zien. Gelukkig fijn te zien dat ze wel blij was haar moeder te zien… die herinnering pakken ze niet meer af! Laten we hopen voor die vrouwen dat in de toekomst de dingen veranderen en ze nog kunnen genieten van hun kinderen. Als ik die zoons zag dacht ik nou kom op! Help je moeder en ga daar even de boel op stelten zetten! Ik bedoel wat zij kunnen, kunnen wij ook. Echt ik zou daar met een paar sterke kerels heen gaan volgens mij haha, maar ja zal mij wel niet gebeuren. Sterkte voor de vrouwen die hier wel voorstaan en dit meemaken (en hier lezen?!).

ja zapte wat later pas in, maar snap ook niet dat ze Pim dan alleen laten gaan, ik bedoel die vrouw vertelde toch al hoe ze waren! maar dat begin heb ik dus gemist.

ja me man is er nu niet hij is naar vrienden toe ben niet zo lekker dus lig suf op de bank maar ik zal het hem wel vertellen even kijken wat hij zegt.
maar zoiets zal hij niet doen hij wil gelukkig zijn met mij en dat kan alleen als je elkaar vrij laat anders heb je ook geen leuke relatie en dat willen we beide niet.
me man kan het heel mooi verwoorden dan krijg ik altijd weer kriebels van in mijn buik.
en idd ik zal me nooit laten slaan al betekend dat mijn doodvonnis ik zal terugvechten.
bijdehand hihi ik ook hoor ben een zelfstandige vrouw die niets laat zeggen door een ander en dat weet me vent al te goed.

Met Oemnia bedoelde ik dat kleine blonde meisje wat haar stiefbroertjes en zusjes moest verzorgen en waar die vader zijn exvrouw in het gezicht sloeg ebn klootzak tegen haar zei. En 25 piaster krijgt om een broodje van te kopen,. Inderdaad zijn hier ook van die nare mannen, en kun je in Nl eerder praten als daar. Die mannen zijn in hun eer aangetast en dat is natuurlijk " not done". Het was een hele gevaarlijke situatie in het geval van Pim, en daarom hadden ze ook voor de opzet gekozen, dat hij eerst polshoogte ging meten, maar je ziet wat er gebeurd is.

maar als ik dan dat blonde meisje zag die durfde niet eens te kijken naar haar moeder zo bang dat ze was en die 2 kinderen van halima die waren ook gebrainwast want die zeiden alleen maar ik ben gelukkig hier en nog veel meer maar dan op een manier waarvan ik denk dat kan niet zoiets zeg een kind niet dit is omdat ze bang zijn.

ja dat nl niet in de koran staat en egyptenaren het beste volk zijn…maar zo denken ze ook echt he, alleen gelukkig is niet iedereen even kortzichtig daar.

Heb de uitzending van vermist ook gezien, hartverscheurend was het. Hoe egyptische mannen toch kunnen zijn hé, nu hebben we eens de andere kant van de medaille gezien. Het was duidelijk dat Oemnia toch heel blij was haar moeder te zien, in het begin wat schuchter én bang maar op de duur zag je haar gezichtje opfleuren, dus dat meisje moet toch wel degelijk afzien daar, volgens het verhaal. Is normaal dat ze er op de foto triestig uitziet. Halima
haar kinderen zijn zeker gebrainwasht, kan niet anders. Als je over de Koran
begint tegen je moeder. Maar ja ze kennen maar één verhaal hé.
Met Pim is het gelukkig goed afgelopen. Kan me wel goed voorstellen dat hij efkes emotioneel werd.

gr,

hapsetchut

Heb de aflevering ook net gezien op " uitzending gemist " , daar draaide mijn maag van om !!
Ik voel ontzettend met de moeders mee.

En zoals je hoorde, voelde de meeste moeders niks aankomen!!
En de " vaders " , daar heb ik helemaal geen woorden voor , voor hun is het alleen een machtspelletje, omdat ze gekrenkt zijn in hun eer.

En zoals Leatitiana al zei ; de " eigen " bevolking word toch eerder gelooft dan die " buitenlandse " hoer en sowieso sta je als vrouw veel zwakker daar ( ook als Egyptische vrouw , alleen zijn ze zo opgevoed dat ze meer hun man gehoorzamen , anders dan de buitenlandse vrouwen ).

Groetjes Hadiya :zon02:

Had hier de discussie gevolgd en heb meteen op upc uitzending gemist gekeken.
Wat een ellende, wat een verdriet… Heb zelf ook echt een traantje moeten wegpinken. Niemand is daar echt heel veel verder gekomen met het zien van hun kind, behalve die ene vrouw die haar dochter een aantal dagen bij haar heeft gehad. Wat heeft die een geluk gehad zeg dat ze daar een paar dagen mee door mocht brengen.
Eigenlijk heb ik er gewoon geen woorden voor, heb net het programma gezien, en ben nog helemaal in schock!
Je hoort altijd die verhalen, ook nav het boek in een sluier gevangen. Je weet dat het gebeurt, maar als je dit dan echt zo ziet op televisie… VRESELIJK!!!
Hoop dat dit bij niemand hier zal gebeuren, maar pas wel op in ieder geval. Al die vrouwen dachten hun ook dat het ze niet zou overkomen.
Ik ga maar even mijn gedachten verzetten en iets anders doen. Het beeld van al die kinderfoto’s brand op mijn netvlies, nou niet bepaald iets om van in de kerststemming te komen, maar wel heel goed om je bewust van te worden. Ook met de kerst natuurlijk! Dan ben ik blij met wat ik heb hier, mijn familie, vrienden, mijn huisje en mijn leven.

Geniet van de kerstdagen allemaal!

Ja de schok is groot, maar zoals ik ook al in eerdere berichten schreef, we mogen onze ogen er niet voor sluiten. Ik heb in oktober een week doorgebracht binnen de Caireense leefgemeenschap, en moet zeggen dat was heftig. In mijn hotel zat ook een vrouw die aan het proberen was haar scheiding te regelen… heel erg vreselijk, zelfs het hotelpersoneel spande tegen haar samen, ondanks dat ze de voorgeschiedenis niet wisten. Alles is regelbaar voor geld. Ik heb de bevolking als zeer liefdevol en attent leren kennnen, maar ook “ondergronds” uitspraken en gedrag gehoord/ gezien, wat de andere kant van de medaille ook liet doorschemeren. Ik ben nog steeds onder de indruk van de uitzending en zou de dames die in de uitzending waren graag een hart onder de riem willen steken of helpen.

fijne kerstdagen L.

hey hey allemaal.
Is die Pim degene die even ontvoerd was en naar de politie moest omdat hij’’ zogenaamd’’ het kind wilde ontvoeren??
Ik heb er iets van meegekregen, aar neit veel.
Denk dat ik vanavond maar even uitzending gemist ga kijken. Het is neit het leukste maa rhet hoort er ook bij.
Ik ken ook een jongen in Egyptew, die heeft zijn zoontje al jaren niet meer gezien omdat zijn russische vrouw hem heeft meegenomen.
Ja dat zijn dan van die dingen, het gebeurd van beide kanten, en de egyotenaren zijn daar juist ook bang voor, In ieder geval is dat hetgene wat ik elke keer te horen krijg.
Maarja… ik diuscuseer wee rmee zodra ik de uitzending ook gezien heb!
Vanavond nog even het kerstdiner op tafel zetten, tafels zijn al gedekt voor de 20 man.
tis nu gelukkig weer vollop aan het sneeuwen, vanmorgen was het hier groener dan zou mogen! Dus eht is goed dat het weer sneeuwt!
Jullie ook nog zalig kerstdiner en feestennn!!

Dat zag je in die uitzending ook terug. Van alle kanten komt ineens familie aanzetten, mensen liegen je voor, spannen samen. Geloof meteen dat dit allemaal gebeurt. En ja, we moeten onze ogen er zeker niet voor sluiten, maar er van leren, en onszelf bewust maken, kritisch blijven en niet overal meteen induiken!
Goede docu!

hey allemaal,

ben ruim een uur bezig geweest met lezen…pff wat een verhalen allemaal weer zeg!
Annet, neem de tijd! Ga daar heen als je gevoel zegt dat je dat moet doen!
Ik ga beide uitzendingen zometeen even terug krijgen, heb wel zin om een potje te janken, tenslotte nog niet gedaan sinds ik terug ben!

Nou nu even mijn reisverslag hahaha…
Ben veilig aangekomen, de reis naar Dusseldorf was heel goed te doen en ik vond het vliegveld ook helemaal super, veel relaxer allemaal dan schiphol!
Bij aankomst in egypte kon M. mij helaas niet ophalen want hij moest werken, hij had zijn beste vriend gestuurd. Daar toen even bij gehangen en hij heeft me daarna naar M. zijn huis gebracht. M. was gelukkig al snel thuis en heerlijk geknuffeld… Dag daarna moest M. ook gewoon weer werken, dus heb ik lekker op het strand gelegen, het was heerlijk weer overdag! Heb zelfs nog een paar keer in de zee moeten afkoelen!
Avond uurtjes lekker samen doorgebracht, hapje eten in mijn favorieten restaurantje en veel kusjes en knuffels enso…haha
M. was zaterdag overdag lekker vrij, dus lekker thuis blijven hangen en rustig aan gedaan, want zaterdag avond ben ik met de beste vriend van M. en nog een vriend naar Cairo vertrokken, M. kon niet mee, was te kort dag allemaal om het te regelen op zijn werk. Eindelijk in Cairo de piramides gezien en met Alex (ook een vriend) naar de ambassade geweest omdat hij bezig is met het regelen van een visum naar Oostenrijk, pff wat een gedoe daar zeg… en wat een vreselijk drukke stad! De stad zelf vond ik vreselijk, maar de piramides waren super mooi!!! gegeten en geslapen bij de moeder van Tarek (beste vriend van M.) toch wel heel bijzonder om mee te maken hoe ze daar leven! En super raar om op 1 kamer te slapen met een vrouw die je niet kent en niet kan spreken vanwege taalbarriere!
Dinsdag ochtend weer terug gekomen, en toen echt even bij gaan slapen! Helaas M. dus erg weinig gezien deze week, maar was toch allemaal de moeite waard! En zo lekker onverwachts allemaal daar hou ik van!
1 avond heftige ruzie gehad met M. hij ziet al het gedoe niet zitten om naar Nederland te komen op het moment, en ik word daar zo gefrustreerd van… maar ik weet eigenlijk ook dat hij gelijk heeft, dat het tot zijn 30ste geen zin heeft om te proberen, hij riskeert 3 jaar cel als hij opgepakt word voor het ontlopen van het leger, dus hij moet maar net de juiste mensen omkopen voor de juiste legerpapieren!
Maar ik wil gewoon zo graag bij hem zijn en hij kan zich zo veel makkelijker afsluiten voor dat gevoel!!! Uiteindelijk wel die avond weer goed gemaakt…maar blijft elke keer weer lastig!
Woensdag overdag nog lekker samen uitgeslapen en rustig aan gedaan, 's avonds een potje wezen poolen in “ons” cafe en gister alweer tijd om naar huis te gaan!!! De week is zo vreselijk snel voorbij gegaan, sneller dan de vorige keren, ook omdat ik hem zo weinig gezien heb!!! Maar ja over 8 weken min 1 dag ga ik weer, zoals al langer gepland staat, dus ik mag zeker weten niet klagen, ga nu wel proberen iets minder contact te hebben zodat hij tijd heeft om na te denken en mij heel erg te gaan missen hahaha! Zal van de week weer even foto’s op de site gooien! Maar het blijft allemaal onwijs lastig!!!

Raar idee trouwens dat het nu kerst is, ik ben juist vanavond weer begonnen met werken, en doe verder helemaal niks aan kerst, zit gewoon alleen thuis en werk!

Nou ik ga all you need is love kijken en daarna vermist!!!