mijn vader mijn moeder mijn broer mijn zus, vrienden andere familie, heb t allemaal geprobeerd en neimand wilt garant staan.
Mijn vader heeft ook een eigen bedrijf en die is net weer verkocht en allemaal gedoe en daardoor wordt het te ingewikkeld en het is alsnog te risicovol om garant te staan. want dat vragen heb ik al aan tig mensen gedaan.
hj heeeft ongeveer 4 keer de 34 euro per dag op zijn rekening staan. daarbij komt dat het geld voor de vliegticket en alles er al afgehaald is!!
en dan nog heeft hij zo veel!
ik wou dat ik dat had!
Maar tis dus echt onwijs pieepp.
en over de verzekering: hij is via de staat, via de gemeente en zelfs nog vanuit Nederland 9Mondial assistence) verzekerd! maar een verzekering doet nix als hijd e illigaliteit in gaat heh? die betaald niets!!!
met andere woorden je meot garant staan, want als hij de illigaliteit in gaat, moet jij betalen, want verzekeringen vergoeden het niet. dus ja zelfs dat was goed geregeld.
Het gene waa rik het meest over irriteer is dat die vent dat nu zegt terwijl we al maanden onderzoek doen en vragen. dus het is echt naaierij
Ik snap je boosheid. Heb ik ook twee keer gehad.
Maar garantstaan is een vereiste. Als hij niet terug gaat en schade maakt wil de staat dat er iemand betaalt.
Maar je vertrouwt hem toch? Je vader niet?
Jeetje wat een gedoe! kun jij niet gewoon even met je vader het er over hebben? wat voor vragen er staan bijvoorbeeld… en dat jij antwoord geeft maar dat je vader het opschrijft?!
of wil dat ook niet… hmm wel shit he zoiets, hoop dat het allemaal nog goed komt
evalien,
wat moet er juist in de uitnodiging staan en in de garantstelling??
Ze moeten het origineel hebben idd, maar hoe pak jij dit aan, naar waar stuur je dit??
Tjonge wij wagen het ook maar eens om hem hierheen te krijgen. Hij kan niet wachten tot ik tot daar gekomen ben zegt ie, toch lief hé, maar ik denk toch dat ik eerder daar zal zijn, vooraleer hij de kans krijgt om hiernaar toe te komen, maar dan is het maar voor in de zomer.:zon02:
Je krijgt een soort van brief van t gemeentehuis, die moet je gewoon invullen en daar moet de handtekening op staan, die moet je daar voor hun ogen tekenen… zodra er een stempel op staat van hun en een handtekening is die geldig, ik heb hem gewoon naar zijn huis gestuurd… is aangekomen maar ik las laatst hier op t forum dat het ook heel vaak niet aankomt dus daarmoet je dan wel mee oppassen
Daarom zei ik vanmiddag al eerder zo snel gaat het niet bij ons.
Mijn eerste post moest ik naar zijn hotel sturen. Nooit gekregen totdat ik drie maanden later de envelop terugkreeg met een krabbel van een collega. "Leuk voor de volgende keer!!! "Jaloezie is erg daar hoor.
Ik heb toen na twee weken wachten alles per DHL verzonden maar was ruim 85 euro.
Uitnodiging van gemeente alleen is niet genoeg hoor. Je moet een persoonlijke uitnodiging maken waarin je uitlegt waarom je wilt dat hij komt en wie er garant staat. Dan moeten ze je laatste drie salarisspecificaties hebben, mijn werkovereenkomst. etc. etc.
Hij had ook een flat op zijn naam maar daar keken ze niet naar. Die ik heb zelf op de ambassade nog in mei wezen afgeven. Ook papieren van zijn werk, evt. bezittingen, bewijs dat hij vakantie krijgt met daarop tot wanneer, verzekeringspapieren, bankafschriften van laatste half jaar. Endan moet hij nog eens in aanvraagformulier invullen, pasfoto’s en retourticket. Dan afspraak maken meestal na 2 a 3 weken dan interview. Dan mag je na 10 a 12 dagen terugkomen om 08.00 uur en paspoort inleveren en om 15.00 uur mag je terugkomen en dan…ja helaas twee keer stond er een stempel refused in. Daarna net als Sussienne bezwaar aangetekend. Wederom een kilo papier hebben ze nodig en toen is het goedgekeurd.
Toch weer alle papieren inleveren dan, en rest idem. Toen had hij zijn visum.
Nu deze keer ging het in een keer goed. Dus houd vol!!!
Marmah
dat gaan we doen, volhouden … heb het er echt wel voor over , m’n ventje hier ook eens alles kunnen laten ervaren.
Ik hou jullie op de hoogte, eerste stappen zijn alvast gemaakt.
Alvast een fijn sneeuwig weekend aan iedereen en wees voorzichtig.
wij hadden ook alles ingeleverd zoals “het hoort” na 10 dagen moest M zijn paspoort komen brengen, vervolgens ben ik ook op deze dag gebeld door een dame vanuit Cairo, een telefonisch interview… na ongeveer 15 minuten gesproken te hebben, zei zij mij dat ze positief advies zou geven. Toen om 15 uur zijn paspoort ophalen, was het niet klaar… dit was op donderdag, moest hij maar zondag weer terug komen. Op zondag 15 uur zijn paspoort gekregen… Tot onze verbazing. Daar zat het visum in voor de max dagen ( 90 dagen) maar handgeschreven ONGELDIG er doorheen… dus toch nog op het laatste moment niet afgegeven… ik natuurlijk gebeld, maar ja… antwoord van dezelfde dame van het interview; “ja ik vind het heel zuur voor jullie, maar er was hier toch iemand die bang was voor vestigings gevaar”… nu maar voor een langere tijd die kant op… en dan proberen we het wel weer in september of zo.
Ik wist niet, als ze zelf het bedrag hadden, dat je dan als nog gerant moet staan… dan moet ik dat voor die tijd regelen!
Mandyla,
Ik heb het verhaal van je gelezen en had het al een keer gehoord. Ongelooflijk he.
En dat ze makkelijk iemand terug laten komen. Ook toen M. interview had moest de helft morgen maar terugkomen, terwijl ze wel een afspraak hadden. M. reist af en toe bijna een halve week om heen en weer te gaan. maar bewonderenswaardig hoe rustig hij blijft.
Hij is nu al onderweg omdat hij in Alexandria nog een legerpapier op moet halen. Heeft hij gisteren ook 4 uur zitten wachten en darna moest hij zaterdag maar weer terugkomen.
En dat is nu iets waar ik nooit aan zal wennen.
Marmah
Hey Suusienne,
Hoe is het al weer beetje over ergste schok heen?
Als je netjes een fax stuurt dan krijg je onherroepelijk uitstel hoor
Marmah
Hey marmah,
bedankt vor je medeleven. Net klaar met skypen met mijn lief en gelijk er weer alles uitgegooid. nu ben ik wel weer wat rustiger, maar ik baal van hier tot tokio ervan. We hebben het IND gebeld, NLse ambassade, internet van IND en ministerie van buitenlandse zaken bekenen, en grondig uitgezocht (ook ivm het bezwaar maken). En echt NERGENS staat dat er hoe dan ook iemand Garant moet staan.
Ik heb de namen nog van de mensen die ik gesproken heb, en de ambassade heeft een speciaal bandje waar alles uitvoerig wordt gezegd. Hier is het nergens gezien/te horen/te vinden dat dit moet. overal staat: tenzij hij beschikt over voldoende middelen van bestaan.
en dat heeft hij duidelijk aangetoont.
Dus ik snap er echt niets van. Ik ga het gewoon op deze mnaier door proberen, want zelfs op die brief staat: tenzij…enz. Als het dan dus alsnog word afgewezen, ben ik echt bereid om een klacht in te dienen en alle gamaakte kosten wil laten vergoeden. (niet dat het veel zal helpen, maar niet geschoten is altijd mis)
Er zit nogal wat geld in om papiertjes ondertekend te laten worden, uberhaupt om naar de ambassade te gaan, de bustickets, de vliegtickets die gereserveerd zijn, de verzekeringen, de uitnodiging laten stempelen op de gemeente, verzendkosten voor alle papieren. Allemaal dingen waarvan ik in dat geval een vergoeding zal vragen, want ik zal het er echt niet bij laten zitten als ze hem daardoor afwijzen. Maanden mee bezig en dan krijg je nu opeens dat te horen, daar ben ik echt wel voor bereid om het nodige op papier te zetten en er een zware klacht van te maken.
Maarja eerst gewoon proberen het alsnog zo te regelen, en dan zien we wel weer verder. en natuurlijk toch stiekem hopen dat ze een beetje gevoelens hebben en het dus toch accepteren. Maar de grootste schok is nu wel geweest, al mijn plannen staan al heel mooi op een rijtje in ieder geval haha!
nouja ik ag zo maar slapen, morgen o 7.00 uur op om te werken… slaapse
Ja de kosten zijn ongelooflijk. M. is deze keer drie van zijn woonplaats naar Cairo geweest.
Maar het is overal hoor. Voor iedere stempel reis je 600 km geloof ik.
Hij is nu al weer op het busstation waar hij vannacht is aangekomen. Hij moet morgenochtend weer iets van het leger ophalen in Alexandria en dan gaat hij door naar Cairo. terwijl hij pas zondagavond vliegt.
Maar goed nog twee dagen en hij is weer hier.
En ook dan weer gelijk naar de politie om hem aan te melden en dan is het geloof ik weer tot de terugreis geregeld.
Ik ga ook zo slapen morgen moet ik zo’n 12 a 13 uur jureren dus rust wel ff nodig.
Welterusten
Marmah
naar de politie om hem aan te melden? Waarvoor is dat nodig?
als ze een toeristenvisum hebben moeten ze zich laten registreren bij de vreemdelingenpolitie
aha, dacht al zoiets, maar wist het niet zeker ![]()
jammer we wilde een sneeuwpop gistermiddag maken maar het sneeuw was te zacht dus niet gelukt wel weer leuke fotos erbij ik zal binnenkort wat nieuwe fotos erop zetten.
poeh he wat is het vandaag koud suusje zit nu heerlijk in de zon ben benieuwd hoe ze het heeft.
oh nou geen zorgen, want ik heb begrepen dat er nog meer sneeuw gaat vallen! dus morgen de herkansing ![]()
oh my god ik ben bevroren. Ik heb in Den Bosch in de Maaspoort geweest. Leek wel een vrieskist, Wat zal M. het morgen koud hebben. Ik hoop alleen dat de weg goed bereidbaar is morgen. Ik rijd pas om een uur of twaal in de nacht weg en ze geven regen dus dat wordt ijzel. Pfffff.
Maar daarna lekker in mijn warm huisje en de bel en telefoon uit tot ergens maandag middag :).
ja dat is wel even iets anders dan Egyptische temperatuurtjes, en daar vinden ze het volgens mij nu al koud hahahh. Ja, idd voorzichtig zijn morgen. Wel leuk dat hij dit eens meemaakt…van de zomer mooi en nu koud! leert hij Nl steeds beter kennen
Geniet ervan!