Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die diepgang een beetje mist.
Gelukkig heb ik het wel bij hem aangegeven, dat is stap 1. En hij was het daar ook mee eens.
Via Lebara bellen is niet zo duur, dus dat scheelt dan wel. Anders is het een beetje zonde van je geld als het nergens over gaat.
Wel fijn Maud, dat hij goed Engels spreekt en er 5 jaar studie aan besteedt heeft. Dat scheelt natuurlijk stukken.
Vind het wel lastig, zoals ik al zei, het liefste vogel ik meteen uit welke gevoelens er precies zijn… Na mijn afstuderen gaat nog wel een tijdje duren voordat ik die kant op kan gaan, wordt dan ergens begin mei ofzo. Maar goed, we zien wel even…
hihi wel fijn ja… maar als ie niet reageert of geen contact zoekt heb je er zo weinig aan …en ondanks dat waren er toch vaak miscommunicaties…beiden blijf je communiceren in een taal die je niet eigen is…waarin je je vaak uitdrukt zoals je denkt dat moet doen, maar zoals je het zelf in je eigen taal zou zeggen is misschien toch net wat genuanceerder of iets…vind engels maar weinig keuzes hebben soms.
Dialnow bevalt mij erg goed, ik bel hier altijd mee en een superverbinding. Je kan ook een mobiel nummer opgeven als je vaste nummer en daar kan je ook mee bellen. Dat is vooral voordelig als je gratis minuten hebt. Daarnaast kan je ook altijd vanaf een ander toestel bellen maar dan moet je eerst een pincode intoetsen en dan gaat het ook van je tegoed af.
Over inhoud praten via sms, nou dat lijkt mij onmogelijk. Je kan dan beter gewoon bellen. Maar mijn lief zal niet snel over zijn problemen praten. Wil mij dan niet belasten en wil het zelf oplossen. Ik denk dat dit echt een cultuurverschil is, alhoewel veel mannen moeite hebben met praten.
Maar mijn lief heeft twee examens gehaald en eentje heeft hij niet gehaald. Daar is hij erg teleurgesteld over, maar ik vind het knap, hij heeft helemaal geen lessen gevolgd en alleen maar geleerd uit de boeken.
Hij ‘‘studeerd’’ geschiedenis en geografie. Hij zou hiermee klaar zijn als hij alles gehaald zou hebben maar hij moet dus een examen over doen.
Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat hij dus niet naar de universiteit gaat maar fulltime werkt en tussendoor wat studeerd met alleen zelfstudie via boeken.
Ik ben sinds vrijdag terug van Egypte en heb daar ook iemand leren kennen. Er was direct een klik en we zenden dan ook heel regelmatig sms’en (en emails). Maar zoals de meeste europeanen heb ik ook wel een klein alarmbelletje horen rinkelen. Is het gemeend of is het een “charmeur”? Zijn bijnaam daar is Lonely, denk dat dat ook wel al iets wil zeggen. Maar zijn er inderdaad mogelijkheden om op 3680 km van elkaar een “échte” relatie te starten? Wat ligt (op latere termijn) meest voor de hand, wij verhuizen naar Egypte of toch omgekeerd? Wat zorgt voor de minste “problemen”?
Hoi Indji (is dat je eigen naam?) wat wil die bijnaam volgens jou zeggen? Kan er zo niet veel over zeggen… , maar je kan hier wel lezen dat het niet altijd zo makkelijk is om een langeafstandsrelatie te hebben. Waar heb je hem ontmoet?
Had al bij een mailtje van jou stilgestaan: Lonely heeft ook degelijk 2 emails. Is dat een soort “probleem” of was het meer al grappen weg?
12 dagen naar Taba geweest en serieus keelpijn beginnen krijgen en zo naar de apotheek geweest. Wahead is goeie vriend van Jamal (apotheker).
Zo hebben wij een 3 a 4 tal uren zitten praten en dan nog 2 avonden afgesproken. Hij heeft op trouwen gestaan, maar zijn verloofde is verongelukt een 3 tal maanden voor hun huwelijk. Sindsdien is hij alleen (6 tal jaar). Hij zelf is er 32 en ik ben er 30. Ik heb 8 jaar geleden samengewoond met een jongen van hier (België) en hij is ook verongelukt. Dus dat was direct zo een “gedeelde ervaring” die we hadden. Ook weten we gelijk (hij nog meer als ik dan) van “telepathie”, want ik was woensdag bij Jamal langsgeweest en was daar 5min binnen als zijn telefoon ging. Ja was Wahead… Hijzelf is wel Christen geen moslim. Heeft ook tweelingzus. En werkt als taxichauffeur voor de toeristen zoals wij. Heeft dan donderdagavond (laatste avond) ook afgekomen naar ons hotel om afscheid te nemen van mij. Wat mij dan ook echt wel opviel was: Als afscheid, dikke knuffel en gewoon een zoen op elkaars mond. Dus daar verschoot ik wel even van. Is dat zo dat de meeste Egyptenaren zich echt concentreren op één vrouw? Heel respectvol wel, vind ik. Kan natuurlijk mis zijn. Normaal ga ik in januari terug. Hij zou dan tijdje vrijaf nemen om mij de “mooiste” plekjes te tonen :chin:. Dus ben wel benieuwd daarnaar…
Dank je voor je reaktie al. Want vind dat heel belangrijk dat we “meningen kunnen delen” daaromtrent. Zo leren we allemaal beetje bij, toch?
Sorry, mijn naam is eigenlijk Inge, maar zij spreken het uit als zijnde Indji, vandaar. Volgens Taba airport was dat een turkse prinses die veel glimlachte (en mag wel zeggen dat ik in Egypte bijna ook niet anders gedaan heb… Kriebels in buik?!? :wub:) en als ze nu spreken over Indji glimlachen de meesten tot nu toe nog altijd. Dus vond dat wel lief (maar ja charmes hebben ze wel he!)
vandaar dat ik dat vroeg ja van je naam…had gehoord dat dat prinses betekende of ze zich concentreren op één vrouw?! ja, de goeie wel ja…de foute concentreren zich op iedere vrouw die een geschikte prooi is Ik weet niet wat je bedoel met: of was het meer al grappen weg? Hoeft geen probleem te zijn twee e-mails, maar ik vraag me af waarom dan? Een christen lijkt mij persoonlijk wat makkelijker om een relatie mee aan te gaan dan met een moslim vanwege dat ik zelf christelijk ben opgevoed… maar dat ligt dus aan je eigen achtergrond en of je je kan vinden in het geloof.
wat een verhaal dat jullie beiden iemand zijn verloren doordat ze zijn verongelukt. [kwam hij daar eerst mee of jij?] Maar vandaar dus de naam lonely dan.
Ja, het heeft toch wel wat voeten in de aarde hoor zo’n lange afstandsrelatie en hij kan hier dus niet zomaar even op vakantie komen zoals wij daar wel heen kunnen.
Je moet zelf kijken wat je er mee wilt uiteraard, de keus is aan jou Veel succes en geluk!
In België zou ik er nooit aan durven denken om zo’n genre relatie aan te gaan! Hoe raar dat ook klinkt, maar bij Wahead voelde dat dus echt direct zo “naturel” aan. Ja eigenlijk bizar, beiden iemand verloren waar we van hielden. Ik krijg die man dus gewoon al niet meer uit mijn gedachten! Wat gaat dat dan geven als ik in januari nog meer “met hem” kan optrekken!?
Omdat je op een mailtje reageerde van: tenzij ze 2 email adressen hadden (dat 2 goeie vrienden één email deelden) dat jij daarop zei: Beter met 2 één email delen of dat ze er elk 2 hebben. Vandaar dat ik het even vroeg. Het ene is yahoo en het andere is hotmail. Ikzelf ben ook Christen, dus ons geloof staat onszelf niet in de weg. Ik was direct weg van zijn ogen en hij was direct verliefd op mijn glimlach… En dan vertelde hij dat (eerst) aan mij van zijn geliefde geweest. Daarna sprak ik erop van Pieter geweest.
Ja simpel is het niet: ik zei tegen hem: " ik zal nog 3 keer afkomen naar Egypte en dan kom jij eens naar België" en hij vond dat een “toffe deal”. Maar weet inderdaad van iemand van ons hotel geweest, die al maanden lang bezig is om naar Duitsland te mogen gaan op bezoek bij zijn broer en nicht, maar geen moyen hoor! Krijgt zijn vergunning niet. Hij snapt dat zelf niet: waarom zou ik in Duitsland willen blijven zei hij (Shady), ik heb mijn werk en mijn andere familie hier!? Shady wil dus echt alleen maar voor 1 a 2 weken op bezoek gaan naar zijn broer en heeft dus de minste intentie om daar te blijven. Maar ja. Europa bestaat daarover anders in gedachten. Groetjes!
trouwens, ik heb zelf ook 2 e-mail adressen, 1 voor prive/zakelijk vooral naar bedrijven geef ik dat e-mailadres, en een ander voor mijn msn die echt neit voor officeel e-mailadres aangeziewn kan worden. Dus waarom 2 e-mailadressen vind ik niet echt een probleem.
Op een afstand relatie hebben is zeker niet het makkelijkste. wel vervelend voor hem van zijn verloofde en van jouw vriend. zorgt wel voor een groot herkenninspunt natuurlijk.
verder is het makkelijker om daar te gaan wonen dan hier, vooral vanwege visume n inburgering enzo. het zla een hoo meer tijd/geld kosten om hem hierheen te halen. maarja je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt.
Ik heb dagelijks een skypegesprek met mijn lief, geven elkaar de hele dag door missed calls om te laten weten dat we aan elkaar denken en daarbij smsen we ook nog. overal over proberen te praten is echt ontzettend belangrijk. het kost veel energie en via sms/e-mail krijg je toch altijd dingen die anders over komen, dan als hij naast je zit.
Ook zijn de emoties dan heel anders, dan als je echt bij iemand bent.
Het is zeker de moeite waard om het te proberen! Maar let gewoon goed op de valkuilen, e weet het nooit. Ik heb nogsteeds een alarmbelletje in mijn hoofd, en als ik twijvel heb, vraag ik het gewoon. soms zorgt dat natuurlijk voor onnodige problemen, maar uiteindelijk als het ware liefde is en je goed over ALLES blijft praten lijkt er voor mij geen probleem.
Het is inderdaad wel wonderbaarlijk dat hj je een kus op de mond gaf. was dat op straat? of ergens op een afgelegen plekje?
nouja in iedergeval WELKOM hier haha
Ook alvast dank je wel om te reageren!
Ga beginnen met het laatste: Was op de parking aan de inkom van ons hotel (dichtbij de receptie) toen we een afscheidsknuffel en één zoen gaven.
Toen we de 2e keer afspraken was het zijn originele bedoeling om een soort “kampvuur” te maken op het strand, gewoon op het gemak iets drinken en wat praten en om dan de andere kant te “bezichtigen”, namelijk de avondontspanning van de inwoners zelf. Natuurlijk door ons Europees negatief en sceptisch gedrag vonden we dat iets te vroeg om weg te gaan met iemand die we nog maar één keer gezien en gesproken hadden. Dus heb dat dan ook uitgelegd aan hem, waarom we dat niet wilden doen. Hij heeft dan nog éénmalig een poging gedaan om ons alsnog te overhalen en heeft het daarna ook gewoon gerespecteerd dat we lokaal bleven (dus niet met de auto buiten het domein gingen). Dat is maar één vb. Maar ik ben een openhartig type, die probeert beide partijen te aanhoren vooraleer ik een mening geef. Dus naar Wahead zelf toe, denk ik wel, zal ik dat hem altijd proberen te vragen of hem vragen uit te leggen als ik ergens over twijfel of vragen over heb. Zoals de meesten op dit forum: Communicatie is belangrijk! :dag:
iedereen is daar ook wel weer anders als ik de verhalen lees, blijkbaar heeft hij er minder moeite mee om iemand op de mond te zoenen en mensen die daar eventueel schande over spreken.
volgens mij is het juist makkelijker om ergens een visum te krijgen als je voor familiebezoek gaat (dus dat verhaal over duitsland), dus ja…regels van Duitsland ken ik niet. En ze mogen ook niet zomaar even naar hun buurland! ze mogen gewoon niet zomaar naar het buitenland ‘period’ en wat er dan hier qua regels allemaal nog bijkomt.
Mijn ex-egyptenaar had ook yahoo en hotmail en waarvoor snap ik nog steeds niet helemaal. Vond het maar vaag, maar maakte me verder ook niet druk om ofzo. Hij zei een keer: thanks for adding me to yahoo. Nou weet echt niet waar hij het over had, gebruik(te) alleen hotmail.
ik zou zeggen kijk hoe het is in januari, idd grote kans dat je (nog) verliefd(er) wordt, maar dat is een goede manier om hem beter te leren kennen. Dus als je die mogelijkheid hebt, gewoon lekker doen!
hey indji, welkom! Leuk dat je al zo snel weer van plan bent om terug te gaan. Ga je dan alleen? en waar verblijf je dan?
Suusieme, heeft 538 jouw vriend nog gebeld? en hoe is het afgelopen?
Hier alles goed, al een paar dagen niet echt contact met M. gehad…vrijdag voor het laatst eventjes gesproken! Baal er wel van, maar hij werkt ochtend en avond op het moment en weet dat die dan van 8 uur 's ochtends tot 20 uur van huis is!
ow ja over dat zoenen in het openbaar, M. zoent wel in een cafe, tenminste op de toeristische plekken, als we in een koffieshop zaten niet. Hand vast houden deed hij overal, ook omdat hij het gevoel had dat hij mij daarmee beschermde, net als dat ik nooit aan de straat kant mocht lopen vanwege de auto’s! Bij het afscheid gaf hij mij geen zoen op straat, en gooide die zo de taxideur dicht na een beschaafde knuffel, ik was daar best boos over en heb hem dat ook gezegd. Hij gaf aan dat hij dat niet deed omdat er mensen zaten te kijken en als ik dan terug zou komen ze mij en hem er op zouden aankijken, hij wilde niet dat ze mij als een slet zouden zien! Dus begreep hem toen ook wel…daar is alles zo anders dan hier!
Hey hey
ja dat herken ik wel! dat deed de mijne ook altijd… altijd een hand vast houden, soms had ik zelfs wel even zoiets van, he moet dat nou de hele tijd… en ja hoor dan zocht hij mijn hand weer op…
En inderdaad hij drukte me ook altijd aan de andere kant van hem, hij zei altijd dat die stupid people te hard rijden en dat het gevaarlijk was…
Hij kuste mij ook gewoon overal, ook toen we weg gingen zoende hij mij, toen kreeg ik van mijn zus te horen dat we echt moesten gaan omdat de taxi chaffeur zei dat hij weg wou.
Haha inderdaad heel anders als hier, wel leuk!
Ahmed heeft me nooit in het openbaar geknuffeld of gezoend, maar wel mijn hand vastgehouden ja now they wont hassle you cause im with you De eerste avond dat ik met hem had afgesproken, wilde iemand mij gelijk al Sharm laten zien …kon amper wat zeggen…ik no im waiting for someone, he is gone show me Sharm (wat een gedoe zeg…al die aasgieren hihi). was trouwens geen lelijke gast haha maar ja had al een date he. Hij wilde zelfs het tel.nr. van Ahmed om te weten of ik niet stond te liegen! Heeft hem nog gebeld ook …gelukkig was hij er toen snel, begon me toen wel ongemakkelijk te voelen. Toen ik in 2005 in Hurghada was, was dat echt niet zo zoals ik het dit jaar in Sharm meemaakte!
Ah bah! wat eng… daar zou ik me inderdaad ook niet erg gemakkelijk bij voelen!!
Gelukkig kwam hij uiteindelijk snel naar je toe… Krijg je he als je een mooie vrouw bent, dat vind iedereen intressant natuurlijk