'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

aahh kijk! dus het begin is er :wink:
Moet je ook nog even zorgen dat hij skype krijgt he!
Ik ben 19 !

Heeft ie al geloof ik. Zag net dat zn emailadres, toen ik dat in skype zette, bekend was. Zijn naam stond erbij. Dus we kunnen skypen… Nu nog ff een webcam, maar die komt morgen wel!

haha lekker heah omi, dat telefoonvrouwtje :wink:

Maud, ja je hhebt denk ik totaal gelijk dat ik m zo vreselijk mis, en het irritante is dat het lijkt alsof hij mij niet mist, ookal weet ik dat hij dat wel doet!

trouwens ik kreeg een telefoontje van 538, vanwege de ā€˜ā€˜relatie test’’.
waarschijnlijk gaan ze in deze week naar hem bellen en voordoen alsof een nederlandse reisleidster mn vriend leuk vindt/vondt. ze gaan dat in ieder geval proberen. en dan gaan we kijken hoe hij reageert. Aan de ene kant zit ik vol met vertrouwen, maar aan de andere kant ben ik toch wel een beetje bang voor zijn antwoord. ik mag hem er niets over vertellen natuurlijk, dus ik ben eigenlijk best wel angstig, vooral aangezien we op dit moment niet zo lekker zitten.
Hij ziet er nou eenmaal leuk uit en ik weet dat het vaker is gebeurd dat er meiden naar hem gingen. hij vertelde me dat dan ook, maar of hij hun echt heeft gezegd dat hij een vriendin heeft en dat ik dat ben, ben ik toch wel nieuwschierig naar. Ik vind het erg spannend. pfff, we merken t wel weer.
nouja hij heb me alweer een e-mail gestuurd om toch maar te praten vanavond over 10 minuutjes op skype, dus dat is dan weer goed nieuws.

En skype is echt geweldig hoor! ook met de telefoon laten we dagelijks horen wanneer we aan elkaar denken, alleen door de telefoon even over te laten gaan.
ik maak hem altijd wakker met die ringetjes, we sturen de hele dag smsjes, wanneer we wat gaan doen enz. en savonds zien we elkaar op skype. tis meestal geweldig, maar zorgt soms voor wat extra spanning.
nouja we merken t allemaal wel weer.

Wat heerlijk dat jullie zoveel contact hebben Suus, lijkt me echt heel fijn.
Spannend, je houdt ons toch wel op de hoogte he, van de 538 test, ben vreselijk benieuwd hoe hij gaat reageren. Lijkt me best een beetje eng, als ik in jouw schoenen zou staan…Maar ook wel weer heel leuk als ie goed reageert!!!
Spannend als ze hem gaan bellen zeg! Jeetje mina… ik zou echt zo nerveus en zenuwachtig zijn!!! Niet voor te stellen gewoon…

Oh wat een uitdaging zeg!!
Het lijkt me inderdaad wel heel spannend… als je in dat gesprek hoort dat hij eerlijk is en jou en bij betrek, nou dan zit het super goed tussen jullie!!! Denk dat dat altijd wel goed is, even een soort bevestiging.
Hoop dat je er alleen maar gelukkiger van word!
Wat zal je zenuwachtig zijn

Hee Suus, had even je profiel bekeken, je zei inderdaad al eerder dat je reisleidster was geweest. Lijkt me hartstikke leuk!!! Heb je een toeristische opleiding gehad hier of kon je daar zo aan de slag?
Is wel makkelijk als je reisleidster bent, proef je natuurlijk ook veel van de cultuur en de mensen…Lijkt me wel echt heel erg leuk!

pfff mensen, hier ook wat beter nieuws aan mijn kant. Mannetje is weer bij de familie vandaan en ook al was hij nog niet eens weg maar aamn het inpakken, het is gelijk al weer een stuk beter tussen ons. Hoe bedoel je, familie heeft invloed. Zijn familie verpest mijn leven maar ja, dat zeggen stelt hij natuurlijk ook niet echt op prijs :wink: Hij is ook zo lekker verantwoordelijk voor iedereen denkt hij pffff om gek van te worden. Dus ja, we komen er wel weer uit, de vervelende gesprekken zijn over maar wat ik wil gaat voorlopig niet gebeuren :frowning: Afijn, maar weer gaan uitzoeken hoe we hem hier kunnen krijgen en hem hier kunnen houden deze keer. Wordt wel extra moeilijk, met de zwangerschap en het geen baan meer hebben…Iemand nog een idee? Zat toch maar weer aan Belgie te denken maar geen idee hoe ze daar tegenover uitkeringen staan enzo?? Nederland doet iig geen moeite om iemand anders garant te laten staan, zelfs niet als er een babytje verwacht wordt…Die vinden het blijkbaar erg acceptabel dat een kind zonder vader opgroeit…
Met de bub gaat het overigens fantastisch, vandaag weer even mogen spieken daarbinnen en het ligt heerlijk te spelen, te rekken en te strekken en te zwemmen daarbinnen…
Nog 2 weekjes en dan hoor ik, hopelijk, wat we krijgen :smiley:

Oohh wat fijn dat het beter gaat tussen jullie. Familie heeft zeker een grote invloed en moeders wil is wet.
Ja ik denk dat een uitkering niet uitmaakt in Belgie als je maar je huur kan betalen sommige makkelaars zullen daar niet moeilijk over doen wat de gemeente ervan zegt geen idee. Wel denk ik dat je dan een makkelijke gemeente moet uitkiezen. Kijk eens op BP of daar wat op staat.
Iig super dat het goed gaat met de zwangerschap.

1 like

Hey hey!
Wat leuk, een kleine op komst…
Wat jammer dat zijn familie er zo negatief over is… lijkt me er moeilijk!!
Zolang jullie maar volop kunnen genieten, en daar gaat het uiteindelijk ook om toch??
Zat maar ā€˜ā€˜weer’’ aan belgie te denken?? heb je er eerder gewoont??

Nee, we hebben het geprobeerd toen hij hier was maar omdat zijn familie weigerde papieren op te sturen konden we er toen niet mee verdergaan.
Ik hoop eigenlijk dat mijn vader dan voor de huur garant zou kunnen staan of uiteraard dat de uitkering hoog genoeg is om een huisje te huren. Je weet zelf natuurlijk dat de huren daar niet zo laag zijn helaas :wink:
En tja, hier is het niet zozeer moeders wil als wel zusters wil. En zijn verantwoordelijkheidsgevoel dat hij als hij ermee door gaat de hele familie opsplitst en uiteraard wordt er zowiezo gedreigd met dat hij dan voor de gehele familie dood is…
ze hebben met mij op zich niet zo’n groot probleem, tenminste dat beweert hij steeds maar hij vertelt ook nog weleens een leugentje om me te beschermen :wink:
Maar het is nog niet zover…ik wil in februari ofzo weer even naar Sharm, dan mag ik nog net vliegen :wink: en dan maar weer een vakantievisum aanvragen zodat hij ( hopelijk ) bij de geboorte kan zijn, want ik zou het echt erg vinden als hij dat moet missen…

Ik hoop echt dat het je lukt dat je vriend bij de geboorte kan zijn, zou echt vreselijk zijn als hij daar niet bij is. Is zo’n speciaal moment voor jullie 2-tjes.
Fijn dat je nog voor die tijd even naar hem toegaat!!!

1 like

Heel mooi om te horen dat het de goeie kant opgaat tussen jullie !!
En inderdaad , In Egypte heeft de schoonfamilie ,veel invloed op jullie relatie ( ook al woon je er niet ).
En sommige negatieve dingen i.v.m de familie kun je dan beter maar voor je houden, dan uit te spreken, "terwille van de vrede ".

En inderdaad de Nederlandse regering vindt het helaas onbelangrijk dat een kind zonder vader opgroeit.
Kan je geen tips geven over hoe het er aan toe gaat in Belgie, maar hoop van harte dat het verder alleen positiver wordt voor jou.

Hoop dat je ondanks alles wat kunt genieten van jouw zwangerschap.

Groetjes Hadiya

1 like

ik weet nog niets zeker hoor, het ligt er maar net allemaal aan. Voorlopig is alles hier ff knudde. Ontslagen dus uitkering, dus schulden niet kunnen betalen dus wordt dat schuldhulpverlening aanvragen. Dan nog uitzoeken hoe ik hem hier kan krijgen, of dat uberhaupt kan, of mijn vader meewerkt of pfffff, ik word nu alweer gek :frowning:
Maar ik heb nog een half jaar vakantiegeld tegoed en die wil ik toch wel eigenlijk gebruiken om hem nogmaals te zien in Sharm voordat hĆ©t moment daar is. Is miss. niet wijs want ik kan dat geld natuurlijk wel beter gebruiken nu met die kleine op komst maar na de afgelopen paniek maand hebben we het ook echt wel nodig om elkaar weer te zien. Zou het liefst nu weer ff gaan maar dan kan ik in feb. weer niet meer en dan wil ik wel weer echt de papier meenemen voor het visum ( want dat per post versturen…)
Morgen heeft hij een interview voor een nieuwe baan en daar ben ik zoooo blij om, hij zit nu al 4 maanden zonder werk, eerst natuurlijk 3 maanden hier maar toen ook een maand daar. Ik ga zo hard duimen!!

Nu de ik e keline begin te voelen en het elke keer weer zie op de echo en het zie groeien, ja, ik ga me eindelijk gelukkig ermee voelen en begin er eindelijk van te genieten, zeker nu het met mijn mannetje dan ook weer in normaal vaarwater komt. Ik zou eigenlijk deze maand naar Egypte verhuizen maar na alle ellende en dingen die gebeurt zijn en niet ( of in ieder geval nog niet ) gebeurt., heb ik besloten toch maar hier te blijven en hij heeft dus ook ingezien dat het voor mij waarschijnlijk geen leven zou zijn daar dus wil hij toch ook hier zijn. Want blijkt dat ik en de baby toch wel heeeel belangrijk voor hem zijn. Gelukkig, want ik begon er serieus aan te twijfelen…

aah dan zit je echt in de stress zeg!!
Ik hoop inderdaad ook voor jullie dat hij er bij is…
En inderdaad fijn dat je voor die tijd in ieder geval nog even naar hem toe gaat!

1 like

Zo meid wat een gedoe allemaal hopelijk komt alles snel goed. Snap wel dat je in feb naar hem toe wilt gaan.
Denk dat het voor een huisje niet uitmaakt of je een uitkering heb of werk of niet als je maar je huur kan betalen maar wat je zegt het kost hier wel wat meer.

Morgen heeft hij een interview voor een nieuwe baan en daar ben ik zoooo blij om, hij zit nu al 4 maanden zonder werk, eerst natuurlijk 3 maanden hier maar toen ook een maand daar. Ik ga zo hard duimen!!
[/quote]

Succes, hopenlijk heb je gauw meer goed nieuws !!

Geniet van je vakantie daar in februari ( laat het door niks verpesten ) en hopenlijk kan je man er hier bij zijn bij de geboorte.

Heb je het er met hem over gehad ?? In Egypte is het namelijk NIET gebruikelijk om bij de bevalling zelf te zijn als man, dat is een vrouwenzaak.
Maar het is iets uit de cultuur ( het staat niet beschreven in de Koran, volgens mijn man , omdat ik niet weet als jouw man een praktiseerde moslim is of niet,kan dit van belang zijn.)

Groetjes Hadiya

Ja heb het er met hem wel over gehad ja, en hij kan niet tegen bloed enzo, zei dat hij wel in de wachtkamer zou wachten :wink: zelfs bij het bloedprikken liep hij de kamer uit omdat hij anders tegen de vlakte gaat haha. Maar zelfs dat is goed, ik hoop natuurlijk dat hij dan toch gewoon het lef zou hebben om er bij te zijn en denk dat ik hem daar wel toe zou kunnen overtuigen, als hij hier is :wink:
EN ja, hij is praktiserend moslim. Meer na zijn vakantie hier. Nooit eerder 5 x per dag gebeden maar de laatste maand heel trouw 5 x.
Zal ook wel door de familie komen :wink: ze hebben hem daar aardig wat dingen wijsgemaakt, laten we het maar gewoon ronduit hersenspoelen noemen, en dus blijkbaar was het inene nodig om heel veel te bidden tot Allah…
Is wel raar hoor, om die sterke vent die zich door niemand wat laat vertellen, ineens als een heel ander persoon te horen met dingen waarvan je nooit dacht uit zijn mond te horen komen. Dat het zo duidelijk zijn familie was die dat zei en dat hij het nog niet eens doorhad, zelfs nu niet…
Gelukkig kan hij nu weer normaal gaan denken en doen. Niet dat ik het erg vind dat hij 5 x per dag aan het bidden is geslagen, als hij dat wil prima, alle respect. Maar wel omdat hij het wil en niet omdat zijn familie hem gekke dingen wijsmaakt…
Ben zo blij dat ik mijn man weer terug heb. Een maand kan dus echt wel een eeuwigheid duren, zeker met zwangerschapshormonen erbij :wink:

jeetje Skeyblue, zat nog te denken hoe gaat het met jou?! En bij thuiskomst zie ik het :slight_smile: Gelukkig is het contact er weer en alles!

En Suusieme ik zei dat van dat missen omdat ik dan ook vervelend werk, was dus weer herkenbaar. Achteraf dacht ik dan altijd waarom doe ik nou zo, ik mis hem gewoon. Maar als je ergens aan gewend bent en hij doet ineens anders heb je zoiets van wat is er, waarom doet hij zo etc. Meestal niets aan de hand, maar tot 10 tellen is nooit mijn sterkste kant geweest haha.
En wat een verhaal over dat 538, als hij het maar leuk vindt als hij achteraf hoort dat jij er van wist (en niet van oh ze vertrouwt me niet; heb je daar straks weer woorden over :))

1 like

Hoi Skybleu, fijn dat het weer beter gaat tussen jullie. Er komt wel heel veel op je af zo ineens, maar probeer niet teveel te stressen hoor, denk aan jullie kindje. Komt tijd, komt raad.

En andere meiden, over dat sms’en; ik krijg meestal ook niet direkt een sms terug hoor. in het begin had ik het daar heel moeilijk mee maar ik weet dat hij het op bepaalde momenten veel te druk heeft, of slaapt, of wat dan ook. Maar ik ben de hele dag in zijn hart zegt ie altijd. Ik probeerde dan ook weleens niet te reageren maar kon dat nooit lang volhouden!! In het begin besefte hij ook niet hoe moeilijk ik het daarmee had maar dat hebben we later toch eens haarfijn uitgepraat!