'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

foutje

Hallo meiden en nu ook man…

Lange tijd niks gehoord van mij maar het is hier hoog seizoen. Zoals ik lees zijn er weer een paar verliefd geworden. Aiaiaiai…
Heb ik nog verhalen ? tja, heeft wel niks met relatie te maken maar kom… zoals je weet is het nu Ramadam tijd… of, we zitten halver wege.
Laats hebben ze hier een lokale jongen opgenomen en 2 dagen in de gevangenis gestopt, gewoon omdat hij op de straat liep te bedelen. Hij is bekent hier en wie in Hurghada geweest heeft en een kop koffie s avonds is gaan drinken op de Sheraton road, zal hem zekers gezien hebben. Hij heeft maar 1 been en is nu denk ik rond de 20 jaar. Die hebben ze dus opgepakt en is pas na veel geld te betalen, terug vrijgelaten… en dat in Ramadam!
Ook nog dit. Nieuw van de plank… Russische BIG MAMA heeft hoerenkot hier met jonge Russische dames… waar zijn we mee bezig?
Zakkenrollers zijn in de mode… de jonge kinderen die nu de straat lopen te dwalen… pas op!
Snorkelen… wees voorzichtig… ze hebben er eentje gevonden verzopen… Boot ging drift snorkelen met 80 man!
Over relatie kan ik wel iets vertellen klopt! Een divesafari… boot eigendom van dame die ā€œgetrouwd ā€œ was met Egyptenaar. Hij is er met de boot vanonder… ze heeft niks meer. Alles stond op zijn naam… jaren hebben ze samen gewerkt. Nog een slachtoffer…
Zelfs ik word terug lastig gevallen per telefoon… van wie? Weet ik niet. Hoe ze mijn nummer hebben? Weet ik niet… dag en nacht word ik opgebeld. Maar kom, heeft die kerel al een pak telefoon gekost en vandaag is het opgehouden. Ik neem op en laat hem gewoon naast me liggen, ben het al gewoon. Mijn Egyptische vriend hier heeft hem nu opgebeld en tja, die kerel was verliefd op mij… ik ken hem zelfs niet! Was me dat een woordenwissel…
Mijn dochter krijgt ook dagelijks nieuwe aanbidders bij. Maar ik heb geen schrik hoor. Die kent het al en laat ze maar en als het haar teveel is dan kladdert die in Arabisch het een en ander uit dat ik liever niet wil weten. Maar het helpt… ze heeft haar vriendin ook al bij gestaan laatst. Die werd lastig gevallen door een jonge kerel van 20. schatje hier en daar, ik hou van jou, ik wil met je trouwen en al die andere troep… tot mijn dochter er haar eens mee heeft gemoeid, was direct klaar!
Ah… waar is de tijd van Hurghada 4 jaar geleden? Toen was het een gezellig klein stadje met een toeristen bezetting en Egyptenaren die nog wat respect hadden. Nu zijn het allemaal knapen van 18 tot 30 jaar die alleen uit zijn op sex, visa en geld. De straten vol met bedelaars van jong tot oud, bessnes… en verleiding van toeristen…
Wat zullen er weer veel traantjes vloeien binnen enkele weken… en dat zelfs tijdens Ramadam!
Divewoman,

He mensen,

Is er misschien ook iemand die me aan een adres kan helpen voor zo’n flatje voor zo’n 150 pound per dag? Want ik wil graag iets regelen voor mijn vakantie de 27ste??
Alvast bedankt,

Skye

Hallo Divewoman,

Altijd leuk je verhalen te lezen (deze keer staat het er trouwens dubbel). Ja, 't is een echte bananenrepubliek. Met een enorme stroom goedkope toeristen die veel zon en zee willen, en niet veel willen spenderen. In een land waar wetten en regels niet bestaan / niet gehandhaafd worden. Dan krijg je vanzelf dat er ongelukken gebeuren waarvan wij in Nederland zeggen: Hoe is DAT nou mogelijk…

Dat van die boot: In Luxor heb je toch al die Felucca’s? Zou er iemand zijn die gelooft dat die mannen die boot zelf hebben betaald, terwijl ze amper met hun eigen geld om kunnen gaan? Nee, allemaal trouwen-bootje kopen met vrouws geld-scheiden. Business kan alleen op zijn naam staan, omdat ie egyptisch is en zij niet.

Nou, tot na de ramadan? (Oja, nu tijdens de ramadan zijn de kebab-zaken hier in Catania, Sicilie, overdags gesloten :frowning: )

Rob

man man man,ja divewoman,dit is dus ook wat ik 4jaar terug niet zag en nu wel,vreeeeeeeselijk-ht regent klachten bij de reisbureaus,en bij de toeristenpolitie in hurghada(die russen)das een ander verhaal-mischien verabdert het ooit als er een nieuwe president komt(amaaai)groetjes-opletten aan alle verliefdenps,stap op tijd nr de touristpolitieƧbij mij hft het geholpen

Hurghada, het is niet maar wat het was. Divewomen jij kan er zeker over meespreken. Je woont en werkt daar. Wat je ziet gebeuren en zelf ervaart is niet uit de lucht gegrepen. ik hoop dat velen je verhalen heel goed lezen en er hun lessen uit trekken.
De Russen die hebben toch ook zo’n hoerenkot in Sharm ?

tja mensen, het verbetert er inderdaad niet op… Ik stel me alleen de vraag WAAR GAAT DAT EINDIGEN? Ik kan alleen spreken over Hurghada maar Sharm is er ook nog en nu met al die nieuwe developmenten in Safaga, Marsa Alam en zelfs diep zuid…
ze bouwen hier rustig verder maar de toeristen blijven weg en toch zijn er nog steeds vrouwen die verliefd worden op dat volk. OK, er zitten nog enkele goede kerels tussen maar die vertrekken ook en wat blijft er over? Ik werk nu 3 maand in een nieuw duikcentrum, We hebben zoals altijd, een Egyptenaar die op papier staat… die kerel, amper 30 jaar, schreeuwde laatst tegen mij: If you were an Egyptian woman, I would kill her!
Ik werk hier nu 4 jaar en heb al met veel Egyptenaren samen gewerkt, van kapitein tot compressorboy, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!
Ze staan hier allemaal op het springen die mannen. Ze zoeken hopeloos een uitweg uit hun miserie en dan zijn wij de ideale slachtoffers… ze gaan vechten voor een klant op te pikken met hun taxie, een klant binnen te krijgen in hun shop… t’is niet meer normaal.
In een nieuwe regio ā€œNew Hurghadaā€ staan momenteel 2.000 appartementen compleet klaar in de ruwbouw voor de verkoop, nog 1.000 staan te huur, nog 50 blokken staan daar maar te staan en nog bouwen ze bij… maar geen 1 wordt er verkocht of verhuurd. De prijzen zijn te zot om te vermelden. 20.000 USD is de startprijs maar reken het 3dubbele dat je betaald voor iets klein. Nieuwe projecten staan in de grondschoenen en overal heb je hier ā€œreal estateā€ Winkels rijzen als paddestoelen uit de grond en sluiten na 3 maand.
In mijn straat is er een klein shopje nu al op 1 jaar tijd, 4 maal veranderd van ding… is nu terug toe en ze werken er in wordt nu terug een eethuis…
Btw, die russen zijn er ook nog… een Russisch take away ding… kwamen haast geen klanten, na 4 maand is het toe… en ja, massage huizen groeien hier nu ook als paddestoelen uit de grond. Allemaal Russisch volk die er werkt. Moet je niks bij vertellen denk ik…
We zien onze collega’s per seizoen vertrekken uit Egypte en hun plaatsen worden overgenomen door goedkoop, niet professioneel opgeleide Egyptische duikleraars. Met alle gevolgen vandien… nergens hoor je van de doden die vallen bij het duiken of snorkelen. Wordt allemaal op hartinfarct geschoven of iets dergelijks. Toeristen politie? Doe me niet lachen… die staan hopeloos… ze zijn zo corrupt als de rest!
De toerist wordt lastig gevallen voor de ogen van de politie en die lachen en draaien hun om…
Ah… men wees gewaarschuwd!
Een positieve noot… de regering maakt het verdikke moeilijk om hier nog officieel te zijn en dat heeft als gevolg dat vele het land uit gaan. Met name de russen… dat neukpapiertje telt niet meer en ze moeten dus allemaal echt huwen… de visa beginnen nu allemaal te gaan verstrijken en dan begint de miserie… nog 1 jaar en dan zien we wel verder hoe het hier aan toe gaat. Het moet anders worden, dit kan niet blijven duren, er moet een keerpunt komen. De vraag is WANNEER?

Wordt vervolgt…

he skyeblue, 150LE per dag? tja, als je de kakkerlakken erbij wilt nemen zal je er wel eentje vinden… 20 euro per dag all in? dat mag je vergeten. Hier in Hurghada 250LE zonder W/E/G en 1 slaapkamer, dan heb je iets degelijks, netjes en safe! en Sharm is duurder dan Hurghada dus… voor minder zou ik niet riskeren. De prijzen per dag is totaal iets anders dan long term! Zou ik niet doen, beter hotel nemen!

hey,divewman-al wat je hiet vertelt heb ik dit jaar na vele jaren reizen naar egypte o zo ervaren-zelfs in ht hospitaal zijn ze corrupt!!tot je hun zegt dt je de ambassade gaat bellen,dn gaat een lichtje branden-mr toch ze hebben schrik vn de politie,amai wat erg dt die tegen jou zegt,if she wass een egyptian i kill her,wat n,onbeschoftheid!!!ze zijn goe bezig,als het leeg loopt gaan ze bleiten achter toeristen!!!zoals ht na een aanslag ook altijd is,ja ze bouwen alsmaar bij ,en alles is leeg-ik heb hurghada nog nooit zo leeg gezien als in 2008,mr toen ik terug in belgie was zeide ze me dat in reisbureau,dt het klachten regent over egypte,ja de toeristpolitie is ook corrupt dt zie je zo,maar ik heb er tog hulp vn gehad(ook omdat ik zei,am going to call my embassy)stout vn mij-amaai inderdaad waar gaat dit eindigen-ik heb ht ook dikwijls gezien,dt ze onder elkaar vechten vr ne taxi,ze zijn jaloers als je naar een winkeltje iets gaat kopen(want die willen enkel maar wat vn je)terwijl ze zelf wat eisen,ze rennen vn winkel nr winkel als hun vriend er effe niet is en er verschijnt een toerist,je moet ze es zien vliegen!dn zijn ze wel niet moe!!!de enige plek waar ik ng men rust vind in egypte is de sinai woestijn (vlakbij taba)weinig toerisme-zon,zee,strand-sinai woestijn als achtergrond en vooral gn mensen die om je heen klampen!!!na n,half uur in hurghada bn je weer gek,zo erg ist daar

Hi Divewomen,

Bedankt voor je advies, ik zit idd veel liever zonder kakkerlakken maar omdat iemand hier zei dat de flats zo’n 120LE schijnen te doen dacht ik dat dat normale prijs was…Ik zit nu op het internet te kijken voor huurflats van buitenlanders en resorts, die zijn gelukkig ook niet zo duur…
Enige probleem is dat ik hiervan niet weet of ( jaja ik weet, ik lees de verhalen hier met zeer veel interesse :wink: ) mijn vriend van daar, dan gewoon bij me mag zijn…

hoi skye

Je weet toch dat een egyptenaar niet op straat mag lopen met een westerse vrouw zonder dat er een orfi of huwelijk is. Zelfs niet samen in een flat zonder dit. Hierop wordt heel strenge controle gedaan. Hij mag wel met een westerse vrouw op straat lopen als hij met toeristen werkt bv gidsen, dan heeft hij een speciale vergunning daarvoor. Nog een andere mogelijkheid ,hij heeft een orfi op zak met iemand anders en geeft jou dan een andere naam voor je de flat binnen mag . Meisje kijk uit !
De raad die ik je geef. **onderteken geen enkel papier **dit kan voor heel veel narigheid zorgen voor jou.
Ga het orfi eens lezen op http://http://buitenlandsepartnerbe.yourbb.nl/index.php dan zal er je het een en ander duidelijk worden.

Inderdaad, niets ondertekenen. Dat doe je in Nederland ook niet, en hier kun je de contracten zelfs lezen, en ben je wettelijk gelijk aan een man.
Oja, en als je iets stiekem probeert, dan weet binnen een uur de hele stad het toch: ze zien en horen alles. Welkom in de informanten-politiestaat.

ja skye ,jij als westerse zult de dupe zijn,niet hij als egyptenaar-er word daar veel geroddelt ,-heel veel en alles gaat als n,lopend vuurtje rond,met de vrouw als gevolg die aangestaard word en uitgescholden,gebruik nooit een andere naam voor hem-en ondertekn niks(tenzij je arabisch begrijpt)

mijn vriendin huurt een mooie flat voor 3 weken in hurghada, en betaalde 1500 pound daarvoor

als je alle luxe wil ja dan kan je mooi je geld uitgeven ,maar 1500 is toch wel een normale prijs, deed ik ook 4 maand geleden en het was er proper en net!!! geen kakkerlakken!!!

gamela, wat scheelt er met jullie forum? is van gisteren niet meer bereikbaar!!!

:finger:divewoman,goed van je dat je het hier allemaal eens neerpent, want soms denken ze hier dat we overdrijven!!!

grt karolien

Hoi Karolientje,

Je hebt zeker geen adresje voor me waar ik zo een flatje kan vinden in Sharm?

Groetjes,

SKye

hey wie gaat er in december ook naar egypte ??

Hi Karolientje

De site is soms niet bereikbaar daar er technische problemen zijn bij ā€œyourbbā€.
Meerdere forums hebben dat probleem nu , er wordt aan gewerkt .

Elke dag is de site bereikbaar tot ong 17u .

We hopen dat dit probleem heel vlug opgelost is.