'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hi skyeblue

Meisje je hebt een heel goed hart. Laat er geen misbruik van maken. Wat je aanhaalt, lichaamstaal , intonatie van de stem enz zijn belangrijk. Maar vergeet niet dat Egyptenaren meester acteurs zijn.
Hier is het heel belangrijk dat je ervan uitgaat dat hij niet te vertrouwen is voor het tegendeel bewezen is. Heb ik trouwens ook gedaan :wink:
Probeer je nu niet emotioneel afhankelijk te maken van hem. Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan , ik weet .
Voor een vakantie hem laten komen dat valt mee in prijs. Ofwel sta jij garant of hij moet per verblijfdag een bep aantal euro’s op zijn bankrekening hebben. Het is enorm duur als je echt zou besluiten om met hem te huwen en jullie te vestigen in Nederland. Dat is nu nog niet aande orde.
Wat doet hij van beroep ?
Een lange afstandsrelatie is zeker niet gemakkelijk om elkaar heel goed te leren kennen. Ook de cultuur te begrijpen. Op die andere site heb ik de aandachtspunten gegeven.
Ik hoop voor jou dat je een prachtig verlof hebt en dat je duidelijkheid krijgt ivm je gevoelens

Wees allert op alles. Blijf vooral jezelf.

grtjs. gamela

Hallo Skyeblue,

Ik zou zeggen (als het nog kan): Ga naar Egypte zonder hem in te lichten. Dan kun je ontdekken of hij naast zijn gezin en jou nog meer van dit soort scharrels er op na houdt. Ik heb gehoord dat, als iemand onaangekondigd komt, je ziet hoe ie echt is / met wie ie dan weer over straat loopt.

Just a thought.

En nog iets, als je een Nederlander/Belg twee weken zou kennen en je zou er verliefd op zijn, zou je deze dan ook mee op vakantie nemen op je eigen kosten? (M.a.w., denk eens even vanuit een normale situatie, met identieke uitgaafpatronen). Dus ook als hij al getrouwd is enzo?

Ik weet het, wij hebben gemakkelijk praten. Wij zijn niet verliefd en hebben (dus) een (soms iets te) nuchtere blik op dit soort situatie. Als je ECHT goede vrienden hebt, zullen die echter hetzelfde zeggen tegen je. Niet om je te kwetsen, maar om je grote teleurstellingen op emotioneel en financieel vlak te besparen.
Vraag je vrienden en familie eens om de situatie objectief te bekijken en vraag hun wat ZIJ zouden doen in jouw geval. En ze moeten eerlijk zijn: niet met mooie praatjes aankomen die jij graag wilt horen (dat doen de Egyptenaren immers al).

Veel plezier met je verliefdheid, en geniet ervan zolang het duurt!

Rob

Hallo Skyeblue,

Ik zou zeggen (als het nog kan): Ga naar Egypte zonder hem in te lichten. Dan kun je ontdekken of hij naast zijn gezin en jou nog meer van dit soort scharrels er op na houdt. Ik heb gehoord dat, als iemand onaangekondigd komt, je ziet hoe ie echt is / met wie ie dan weer over straat loopt.

Just a thought.

En nog iets, als je een Nederlander/Belg twee weken zou kennen en je zou er verliefd op zijn, zou je deze dan ook mee op vakantie nemen op je eigen kosten? (M.a.w., denk eens even vanuit een normale situatie, met identieke uitgaafpatronen). Dus ook als hij al getrouwd is enzo?

Ik weet het, wij hebben gemakkelijk praten. Wij zijn niet verliefd en hebben (dus) een (soms iets te) nuchtere blik op dit soort situatie. Als je ECHT goede vrienden hebt, zullen die echter hetzelfde zeggen tegen je. Niet om je te kwetsen, maar om je grote teleurstellingen op emotioneel en financieel vlak te besparen.
Vraag je vrienden en familie eens om de situatie objectief te bekijken en vraag hun wat ZIJ zouden doen in jouw geval. En ze moeten eerlijk zijn: niet met mooie praatjes aankomen die jij graag wilt horen (dat doen de Egyptenaren immers al).

Veel plezier met je verliefdheid, en geniet ervan zolang het duurt!

Rob

P.S. Noemt hij in zijn sms’jes en mailtjes ook altijd je naam, of gebruikt hij een standaardwoord ???(bijv. habibi)

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Skyblue:
Je bent een volwassen vrouw en hebt zeker het recht om in alle vrijheid te onderzoeken wat dit is. Over het hebben van een relatie met een getrouwde man heb ik verder geen mening, niets menselijks is mij vreemd. Maar het gemak waarmee jij beschrijft dat als het fout loopt dat je dan toch gaat scheiden… Daarvan lopen de rillingen over mijn rug.

Jij mag dan denken dat je duidelijk bent geweest en dat hij weet dat je geen geld hebt… In zijn ogen ben jij onmetelijk rijk. Dat je op vakantie kan gaan en een appartement kan huren is daar voor zijn gevoel al bewijs genoeg voor.

Ik wens je oprecht veel geluk toe, en geef je een welgemeend advies: als je dan toch ooit met hem trouwt doe dat dan op huwelijkse voorwaarden, en laat hem dat nu al weten. In het geval hij je gebruikt dan zal hij zeker van je scheiden maar ben je tenminste niet alles kwijt waar je al die jaren zo hard voor hebt gewerkt.

Hoi Gamela,

Ik ga er zeker van uit dat hij niet te vertrouwen is en heb hem dit ook duidelijk gemaakt, hij zal zich echtmoeten bewijzen. Ook probeer ik niet afhankelijk van hem, ben wel verliefd maar aangezien hij zo ver weg is kan ik toch niet echt afhankelijk van hem zijn, ik moet ook eerlijk toegeven dat het niet voelt alsof ik een echte relatie heb precies om deze reden. Maar ja omdat ik dus wel degelijk gek op hem ben, probeer ik het toch een kans te geven. Want als ik het niet doe zal ik altijd met de vraag blijven leven "wat als ". En als het helemaal fout gaat, ja, dan heb ik pijn en verdriet maar in ieder geval heb ik een kans gewaagd…
De vakantie die ik hem evt wil gunnen hier, is ook vooral om meer tijd met hem door te brengen en hem wat beter te leren kennen maar dat is ook maar afwachten of ik daar nog zin in heb na mijn vakantie.
Hij heeft overigens het ( zeer foute ) beroep van poolbarman in een hotel dus ja…kan ik zelf ook wel invullen.
Ik probeer alert te blijven. Ik ga hem in ieder geval geen kadootjes geven ( daar ik daar toch geen geld voor heb ) en ook geen gsm of iets dergelijks. Ik betaal mijn eigen vakantie en daar blijft het wel bij :wink:
ik heb al je aandachtspunten doorgenomen, en ja, zal er zeker opletten. Maar voor nu ga ik in ieder geval gewoon terug om een hele leuke tijd te hebben met iemand die me een leuke tijd daar kan bieden :slight_smile: en daarna zie ik wel verder. Wil hij hierheen komen, dan moeten er een heleboel voorwaarden besproken worden en dingen worden ondertekend door hem voordat ik daar ook maar enigzins in mee ga :wink: Maar dat is wel heel erg in de toekomst kijken en heb geleerd dat ik dat niet moet doen, omdat het leven toch nooit loopt zoals je zelf plant :wink:
Vind jullie site wel een heel goed idee maar aan de andere kant is het jammer dat de meeste mensen echt alleen maar de gruwel verhalen neerzetten en niet de succesverhalen, aangezien die er toch ook wel zijn. Maar een waarschuwing kan nooit kwaad. Ik ben me vanaf dag 1 bewust geweest dat de mannen daar altijd bijbedoelingen hebben ( moet kunnen tot op zekere hoogte ) maar sommige dingen die jullie melden was ik ook weer niet van op de hoogte en ben ik me nu wel van bewust dus kan ik er wat mee doen :wink: dus bedankt :smiley:

Groetjes,

skye

Hoi Rob,

Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf heeft hij nooit gelogen over dat soort dingen en ben ik me er bewust van dat hij getrouwd is en er waarschijnlijk meer vrouwen op na houdt…
En uiteraard heb ik me geprobeerd voor te stellen hoe ik zou denken als het gewoon een nederlandse man is…Ik heb hem daar dan maar kort meegemaakt maar ik spreek hem iedere dag aan de telefoon en dat is de reden dat ik die vakantie zou betalen en ja, dat zou ik ook doen voor een nederlander, dat is ook gewoon mijn aard. Daarom zei ik ook al dat nederlandse mannen net zo goed de vrouwen kunnen gebruiken :wink:
Overigens is het niet mogelijk om onaangekondigd te komen aangezien alles al geregeld is…
Mijn vrienden hebben me idd gewaarschuwd maar zeggen ( net als ik ) je moet toch kijken wat het is en waar het naar toe zou kunnen gaan. Ik heb een koppie dat goed werkt en ook al over sommige dingen wat rare ideeen misschien, ik ben niet naief aangelegd en weet wat de risico’s zijn. Echter wil ik ook niet generaliseren en gelijk iets ter zijde schuiven omdat het merendeel de naam heeft van…
Overigens mailen en smsen doen we niet vaak, het is meestal telefonisch contact en ja, dan zegt hij vaak mijn eigen naam…

Groetjes,

Skye

Beste carrierevrouw,

ik denk dat je me een beetje verkeerd heb begrepen over een scheiding. Ik bedoelde dat hij dan van zijn vrouw zou moeten scheiden, en eerlijk gezegd, dat is niet de keuze die ik moet maken maar hij. Over mij trouwen met hem, daar denk ik nog helemaal niet echt aan, laat staan over een scheiding van hem, wat ik, mocht ik de stap nemen om ooit ( met wie dan ook ) te trouwen aboluut nooit maar dan ook nooit lichtelijk zou opvatten…Voor mij in de westerse wereld is een huwelijk heeeel erg belangrijk…
En idd ben ik me er ook wel van bewust dat hij denkt dat ik goud geld heb omdat ik kam komen op vakantie, maar ik probeer wel naar hem steeds duidelijk te maken dat ik verder geen geld heb. Ik zal hem ook geen geld geven of kadootjes en ik vertel het hem ook als ik ergens problemen mee heb om te betalen…
Die huwelijkse voorwaarden is een heel goed advies en mocht hij hierheen komen en zich willen vestigen en ik wil daar in mee gaan, dan wil ik hem ook onder curatele laten stellen of in ieder geval zoiets om dat soort problemen ook voor te zijn of in ieder geval te verminderen…en uiteraard ga ik hem dat ook wel laten weten. Maar tot nu toe heb ik dit nog niet met hem besproken want ik vind persoonlijk dat dit geen dingen zijn die je telefonisch of per mail bespreekt omdat je door de taalbarriere dan al heel gauw op misverstanden kan rekenen. Vandaar dat ik gewacht heb totdat ik straks daar bij hem ben om al dit soort serieuze situaties te bespreken ( bovendien kan ik dan gelijk zien hoe hij reageert ). Zoals een ieder wel bekend, communicatie is heel belangrijk, en dan wil ik wel gelijk de goede communicatie en geen miscommunicatie :wink:
Maar in ieder geval heel erg bedankt voor de tip, ik hou hem zeker in mijn achterhoofd en zal, mocht het nodig zijn, dit ook aan hem melden :smiley:

Groetjes,

skye

veeel succes,maar gamela heeft gelijk,ik reis al jaren naar egypte-het zijn mega-acteurs-en liegen als ze 10woorden spreken zijn er elf gelogen,dit alles enkel in hun eigenbelang-in ieder geval goede vakantie

als een man getrouwd is of blijkt te zijn, en die beweert gevoelens te hebben voor mij? Dan mag hij gelijk terugkeren vanwaar hij komt. Ik moet geen man die achter andere vrouwen loopt. In Egypte is trouwen het belangrijkste doel in het leven. En heus niet iedereen wordt nog uitgehuwelijkt hoor, integendeel! Als je een man met een hart van goud tegen het lijf loopt, dan gaat die door een vuur voor zijn vrouw en kindjes. Andere vrouwen interesseren hen in de veeeeerste verte niet!!

Zielig om zo blindelings vertrouwen te hebben in een wildvreemde.

ps: ik woon in Hurghada en ben gelukkig getrouwd met een echte schat van een man, waarvoor ik nog elke dag dankbaar ben. Hij is egyptenaar.

Haal aub die mega grote roze bril van jullie gezicht and be realistic.

ha das goe gesproken-ik zou ook gene getrouwde moeten hebben!maar ja volgens de moslim godsdienst mogen ze er 4hebben,-ik heb al lang geen roze bril meer op in egypte,zeker niet wat betreft mannen,enfin blij dt er hier tog nog ne goeie hebben,maar mij intreseert ht zelf niet,90 percent zit er iets achter,en ze kunnen jaaaren acteren tot hun doel bereikt is

hoi skye
velen geven je hier goede raad. Sla die niet in de wind. Je wil het voor jezelf gaan uitzoeken . Dat kan geen kwaad maar hou alles in je achterhoofd wat hier en op de andere site geschreven is.

Deze site is opgericht omdat het fenomeen ā€œbeznessā€ nog niet zo gekend is in Nederland en Belgie. Om mensen te waarschuwen wat er kan gebeuren en omdat er veel meer mensen in de valkuil gelopen zijn zonder dat ze het wisten. Onderschat dit niet ! De verhalen daar zijn realiteit. Mensen die het echt meemaken dat duurt jaren voor dat ze uit dit trauma geraken . Slachtoffers kunnen daar ook individuele professionel hulp krijgen.

Sites voor verliefden zijn er genoeg.

grtjs. gamela

oeeeeps:p

:confused: verliefd zijn is toch mooi, zeker als je weet dat je de enige bent voor die persoon???
wat in de meeste gevallen niet zo is in een relatie met een egyptenaar.
grt karolien

Erg handig is ook om te onthouden dat juist vrouwen uit een goed milieu met een goede opleiding erin tuimen. Je zou haast denken dat deze dames juist gewapend zijn tegen alle gladde praatjes.
Dat zijn de dames die het zich kunnen veroorloven om meerdere keren per jaar terug te vliegen naar Egypte, en ook de enige aantrekkelijke slachtoffers voor de mannen daar. Niet aantrekkelijk in de zin van mooi, maar aantrekkelijk in de zin van: ze hebben geld en kunnen een visum regelen.
Maarja, liefde maakt (heel erg) blind.

Oja, en Skyeblue, erg goed dat je toch je verhaal deed. De meeste meiden schamen zich (vooral na bijvoorbeeld gewaarschuwd te zijn en dan toch de fout in te gaan), en zijn dan te bang om hun verhaal te doen.

Waarom overkomt het trouwens nooit een man in Egypte?? (=open vraag)
Ikzelf ben altijd het slachtoffer van vrouwen die maar ƩƩn ding willen, maar dan niet in Egypte. Hahaha.

Rob
terug van de lavastromen

rob, wat willen ze dan?? vertel dat hier ook even!!!:redface::redface:

He Rob,

Waarschijnlijk omdat de meeste egyptische vrouwen te geod in de gaten worden gehouden :wink: Tijdens mijn vakantie in Sharm heb ik er maar 1 gezien en die liep naast haar man in een burka :wink:
Maar nee, ben niet bang om mijn verhaal te doen en schaam me ook niet. Alles wat ik doe doe ik ( soms helaas ) altijd met mijn koppie erbij, dus kan dan ook altijd maar 1 persoon de schuld geven als het fout afloopt :wink:
Vooralsnog ben ik nog niet de fout in gegaan hoor, en zal na deze waarschuwingen ook niet echt gebeuren :slight_smile:

Groetjes Skye

het doet deugt te horen dat je onze raad niet in de wind slaat, we verwittegen alleen omdat we niet willen dat er nog meer vrouwen door een hel gaan door die toestanden, lieve grt karolien:smile:

hi rob,

Het zal je misschien verbazen maar er zijn ook mannen die het overkomt.
Algemeen gesproken zijn er heel veel mannen slachtoffer van bezness.
Zowel in Egypte (niet zoveel) , thailand, Rusland enz…

He lieve mensen,

Nog even een vraagje: weet iemand hoeveel het ong. kost om een flatje in Sharm te huren per dag??
Alvast bedankt,

groetjes,

Skye

volgens de laatste berichten van een vriendin van me die daar verblijft zou dat tussen de 100 en 120 pound liggen per dag.

grt karolientje