Zeg, wat schrijven jullie veel!!! Ik heb het heel vluchtig gelezen…
Welkom aan de nieuwen! Clejo, vet voor je dat je binnenkort weer gaat!!
Ik zit zelf te stuiteren, want het is nog steeds niet de 18e… Dan vlieg ik naar mn lief!
Ik heb al de neiging om mn spullen alvast in te pakken, maar dat heeft natuurlijk nog geen zin…
Ik heb een tijdje standaard arabisch gedaan aan de universiteit, maar dat is echt heel anders dan het Egyptisch en daardoor helemaal niet handig! Ik wil heel graag een Egyptisch arabische cursus doen.
Nou, ik lees wel weer mee, maar volg lang niet alles precies hoor!!
Ow, dat is wel handig om te weten, wilde het boekje bestellen Arabisch voor beginners deel 1 van Ed de Moor, had gelezen dat dat wel handig was. Of heb je hier niets aan?
Nee, dat boekje ken ik niet helaas. Maar altijd t proberen waard. Van mezelf weet ik dat ik moet blijven herhalen, herhalen, om het ook te kunnen onthouden. Ken nu het 1 tm 10 al bijna niet meer.
Heb voor mn vriend het boekje NL van de inburgeringscursus meegenomen. en zelf veel met m geoefend. scheelt wel dat hij goed engels en duits kan. alleen de uitspraak is voor hem dan weer lekker stuntelen, ach maar dan hebben we ook veel lol samen.
En Omi, ik moet wel weer gaan binnenkort!! voor mn gevoel dan… ik houd het niet meer lang uit zonder hem en andersom net zo. Maar zo onderhand moet ik n beetje oppassen met mn verlofdagen want ze vliegen weg.
En voor jou ziet het er toch ook lekker uit, over 10 of 9 dagen mag je! Ken het gevoel, je kunt wel helemaal uit je dak gaan.
Ja ik heb ook aan de volsuniversiteit een curcus arabisch gevolgt en niets van geleerd het ging meer om het alfabet dan het echt praten. Het gene wat ik weet, weet ik van daar en niet van die curcus al was het altijd wel heel erg gezellig. Ik vind arabisch wel erg moeilijk. Me man zit op school voor nederlands en als hij dit goed onder de knie heb dan mag hij mijn arabische leren een vriendin van mij kan ook arabisch dus zij had zich ook al aangeboden.
Zal het zo fijn vinden om ook eens met zijn familie/vrienden te praten want het merendeel kan geen engels. Gewoon mijn verhaal meedoen met de gesprekken gelukkig kunnen ze hier mijn vrienden/familie allemaal engels dus voor hem is het makkelijker om een gesprek aan te gaan.
En ook mochten we ooit kinderen nemen zal ik het ook wel fijn vinden dat ze iig 2talig worden opgevoed.
Eerst maar de nederlandse taal het gaat hem gelukkig goed af kunnen kleine gesprekjes voeren.
Oh Suusieme was jij dat hihi. Nou bedankt en geen dank Als ik lees dat je dan pissig bent en dan weer helemaal in love vind ik dat wel weer grappig (herkenbaar). Ik was nadat ik boos was ook altijd zo weer om als ik hem dan maar had gesproken enzo.
Mij was het alleen niet overkomen, ben speciaal weer na jaren daarheen gegaan om te kijken of er nog een klik was. Aan de ene kant vind ik het jammer hoe het nu zo is gelopen en aan de andere kant …had het zeker zo moeten zijn (ik heb in ieder geval van mijn kant laten weten wat ik wil en nodig heb en als hij dat niet kan geven om wat voor reden houdt het op :().
Wees maar blij Annet dat sommige hier niet meer posten. Toen ik dat schreef dat het positief was dat hij hierheen wilde komen, werd ik gelijk ‘bekogeld’ met dat hij een visum wilde en alleen daarvoor hierheen wilde etc. Ik weer onzeker, hij verdrietig/boos (onmacht) en toch mij weer proberen te overtuigen dat het niet zo was…zich iedere keer verdedigen om wat ik hoorde, etc. Ik zag het ook niet als negatief, bovendien iets wat ik zelf wilde, want zou daar nooit willen wonen definitief. Hij zou dan dus uiteindelijk toch hierheen moeten komen. Dus waarom wachten om hem hierheen te halen? hoe eerder hoe beter, maar helaas niet zo makkelijk zonder baas die mee wil werken en eigen huis. Vond het belangrijk dat hij te weten zou komen hoe ik leef en hoe het hier aan toegaat. Scheelt dat jouw ‘mannetje’ dus zijn huisje etc. heeft voor een vakantievisum kan hij snel terecht, want heeft een reden om terug te keren naar zijn huis en een goed inkomen schat ik zo in Leuk hoor, hoop dat het allemaal positief voor je blijft gaan.
Ja, daar ben ik inderdaad ook wel een beetje blij mee. Ik begon gisteren van vooraf aan het forum door te spitten en ik ging me steeds meer klote voelen.
Snap helemaal wat je bedoelt, vind het ook belangrijk dat hij weet waar ik woon, hoe en met de mensen die belangrijk voor mij zijn.
Of het zo makkelijk is zoals jij zegt, weet ik nog niet. Hij mag dan wel zijn appartementje hebben, waar hij in zn eentje woont, maar dat is ook maar huur. En over die goed betaalde baan, geen idee. Aangezien hij daar pas over iets van een week moet gaan beginnen…
Wel heel jammer hoe het bij jou is gelopen, maar het is goed dat je hebt aangegeven wat je nodig hebt. Kan me goed indenken dat het heel veel pijn doet die keuze…
En zo balen als iedereen van die negatieve reacties post, over dat Egyptenaren het alleen te doen is voor een visum e.d. Daar word je niet vrolijk van!
Ben zelf ook wel benieuwd hoe en wat, ik denk dat ik hem dit weekend eens ga voorstellen of hij zin heeft om deze zomer naar Nederland wil komen. Ook wat beter weer hier!!!
Hoop dat ik nog ergens een plekje kan vinden om misschien in februari nog terug te gaan naar Hurghada, zou ik zo fijn vinden. Alleen jammer dat mijn moeder dit niet ziet zitten. Ik weet… ben een volwassen vrouw en moet mijn eigen keuzes maken en dat zal ik ook zeker doen. Vind het alleen moeilijk keuzes te maken als ik mijn moeder ongerust achterlaat. Die haalt zich de meest vreselijke dingen in haar hoofd (ontvoeringen, vrouwenhandel etc). Ik word er gek van! En verdrietig…
Ja moeders en ongerustheid is denk ik heel normaal dat had mijn moeder in het begin ook hoor mijn broer die het er helemaal niet mee eens was waar doet hij het voor geld, visum etc etc is toch allemaal ontwetendheid. En ja na een poos hadden ze ook wel door dat het echt was en me moeder zei altijd ik kan je niets verbieden want dan ben ik straks mijn dochter kwijt als jij gelukkig ben dan ben ik dat ook. Nu zijn mijn moeder en me man 2 handen op 1 buik hihi
Je moet gewoon sterk in je schoenen staan en laten zien dat je weet waar je mee bezig bent. Nadat ik getrouwd was heb ik al mijn vrienden uitgenodigd en het grote nieuws verteld en als ze vragen hadden konden ze dat stellen ik had geen zin in roddels etc en ze waren gelukkig heel lief en blij en tuurlijk achter me rug werd er genoeg geroddelt maar dat interesseerde mijn niet. Nu hoort me man er helemaal bij.
Alle begin is moeilijk. Ongerustheid is normaal en gelukkig zijn ze het ook anders was het ook niet goed. Ik zal dat ook zijn hoor als mijn dochter thuis komt en verteld een man ontmoet te hebben in een ander land met een ander cultuur (heb geen dochter) maar kan me in mijn moeder verplaatsen.
Komt goed ga lekker in feb naar hem toe.
Ik heb al zitten kijken voor een ticket in februari. Dan ga ik de komende weken maar heel erg hard werken, zit net in mijn afstudeerfase, dus rustig heb ik het niet!
Zou mooi zijn als ik daar nog even een weekje heen zou kunnen…
Wel super dat het zo goed gaat met je moeder en hem. Geloof dat ik het in eerste instantie ff verkeerd had begrepen, maar het is helder nu! haha… Wel echt super ja! Gewoon volhouden inderdaad, dan zullen bezwaren van anderen ook wel verdwijnen, als iedereen ziet dat je serieus bent en hij ook.
Heerlijk voor je dat het nu zo goed gaat zeg! Klinkt allemaal wel heel erg goed… Fijn voor je!
Ja het is even moeilijk geweest een lange afstandrelatie daar moet je toch veel geduld voor hebben en stevig in je schoenen staan. Maar als het echt de ware is dan ga je ervoor en alles kan dan alleen maar beter worden. Succes met afstuderen wanneer ben je klaar?? Zal dan idd wel lekker zijn als je dan even een weekje wegkan.
Me man heeft gister meegekeken op de site wat fotos laten zien hij vind het wel erg leuk dat er zoveel nederlandse meiden een relatie hebben met een egyptenaar. Een aantal vrienden van hem in het hotel hebben een relatie met een engelse omdat in het hotel voornamelijk engelse en russische gasten komen.
Voor de vakantie is hij met een vriend naar een egyptische shoarmatent gegaan en daar kwam hij een meid tegen die ook een relatie heeft met een egyptenaar en wilde het 1 en ander weten gezegt om mijn mailadres te geven. Zo kom ik steeds meer mensen tegen met een bper.
pff, heb weken terug een e-mail naar het IND gestuurd of het mogelijk was om de machtiging ook per fax te versturen. die gniepige sluwe IND denkt, laten we haar lekker antwoord geven nadat de 4 weken voor het schrijven van een bezwaarschrift verstreken zijn!
nouja gelukkig had mijn lief zowel een engelse en nederlandse met handteking en al opgestuurd per post en had ik t al ontvangen en is het bezwaar al op de bus.
wel goed om te horen dat er nog maar 6 weken beslistermijn te wachten zijn i.p.v. 10. want de 10 weken zijn vanaf de datum dat er is laten blijken dat dat t visum geweizigd werd. pff toch een kleine vooruitgang.
Het beetje arabisch dat ik heb geleerd is allemaal plaatselijk, en heb zo een nederlands/arabisch marco polo boekje, met de basis dingetjes. is wel erg grappig.
verder hebben inderdaad moeders het meeste moeite. dat merk ik ook bij mij thuis. moeder met tranen van wanhoop in de ogen zien, is echt geen pretje.
Maarja, de tijd zal het leren en ooit zullen ze me hopelijk toch begrijpen.
wel grappig hoe je iedere keer in contact komt met… had zojuist een vrouw voor me die met iemand was getrouwd en na 10 jaar is gedumpt omdat toen de verblijfsvergunning eindelijk geregeld was voor haar (nu) ex-man. Zij al die jaren gewerkt en voor die persoon gezorgd. elkaar in nl ontmoet en nu zelf met schulden en alles achter gelaten. Gebeurd dus ook - beiden van dezelfde komaf overigens - en dus als je wordt gebruikt gaat het niet om je afkomst, maar om wat die ander voor ogen had. Ik had af en toe wel bij Ahmed vanwaar die haast om te trouwen, maar hij wist al wel dat hij niet zo snel een toeristenvisum zou krijgen (geen vaste baan en huis, etc.) dus met trouwen kon hij gelijk meevliegen (haah, dus niet!). volgens hem was dat de enigste mogelijkheid om snel bij elkaar te zijn, maar dat gaat dus helaas ook niet zo snel en makkelijk (bovendien wilde ik niet gelijk officieel trouwen). Maar ja voor de meiden hier is het moeilijk, maar voor die mannen natuurlijk net zo om zonder hun geliefde te zitten, dus beiden moeten sterk in hun schoenen staan en geduld hebben en er echt voor willen gaan… anders is het ook gedoemd te mislukken geloof ik hihi. Wel leuk dus als je met gelijkgestemden kan communiceren (en steun van elkaar kan krijgen :)) en door zelf een multicultirelatie te hebben zo ook weer andere stelletjes ontmoet.
he Suus, wat bekent enhett feletty talaptata dan (typte je verleden keer :))?
en niet leuk als je moeder met tranen van wanhoop ziet…omdat ze haar dochter verdrietig ziet zonder man of omdat ze geen hoop ziet in een egyptische schoonzoon?
Jeetje wat gaat dit snel zeg! ik volg de helft al niet meer, haha
Maar dat is inderdaad zwaar zuur zeg, als je zolang bij iemand bent en dan uiteindelijk
alles voor niks hebt gedaan… in ieder geval voor het verkeerde!
arabisch leren zit er voor mij ook niet in… zijn zusje leert het me altijd via de microfoon ( vind ze leuk ) maar na 1 minuut ben ik het alweer vergeten…
Ik merk wel dat hij Nederlands heel snel oppakt… hij onthoud veel en ik met ook dat hij het echt wil.
Best leuk om hem dan zo te horen prutsen haha
Phoe hee, dan baal je zeg! nou ik ben nogsteed sbij m lief zonder enig contract, zelfs geen orfi, dus het is mogelijk. Natuurlijk heeft hij het wel gevraagd, vooral het orfi toen we gingen samenwonen, maar toen bleek vanuit de huisbaas, dat het daar ook mogelijk was zonder. dus we hadden mazzel.
maarja t is dus gelukkig wel mogelijk hihi!
Hebben sommige van jullie er ook dagen tussen gehad dat je het helemaal niet meer zo zag zitten?? Zo’n dag heb ik vandaag!! Tuurlijk blijf ik het volhouden maar soms heb ik wel echt even zoiets van, pff waar ben ik aan begonnen!?
In die dag vertrouw ik hem dan ook minder als dat ik hem normaal vertrouw… heel vreemd
Het is morgen wel weer over, maar hebben jullie ook wel zulke dagen gehad?
enhetty fellety talapta hoe, dat zegt dat vrouwtje aan de telefoon altijd, in t engels hoor je daarna: the number you have dailed meybe switched of, please try again later.
dus waarschijnlijk betekend het dat er gezegd word: deze telefoon is uitgeschakeld, de rest van de zin in t arabisch weet ik niet hihi
ik had ahmed ‘echt niet’ geleerd haha, bleef hij zeggen en toen hij voor tourguide moest spelen had hij de nl. gasten de hele dag dingen gevraagd en veel geleerd. zijn uitspraak was echt goed (was echt verbaasd hoe goed). zijn engels was veel met accent (wel goed qua grammer enzo; beter dan van mij, maar daar had hij dan ook voor geleerd :)). maar dat arabisch ging bij mij ook weer gelijk naar mijn tenen hihi.
beslama
Ja Evalien dat gevoel ken ik heel erg zeker. je bent niet de enige vandaag. voor mij is t al sinds het skypegesprek van gisteravond met m! ben nogsteeds pissed. hij had me n onwijze lange email gestuurd met allemaal nonsens en dat hij niets snapte en dat ik mn boze en aggressiefe gedrag moest veranderen. heb net een e-mail terug gemaakt en hem even een lesje over mij geleerd.
Nu maar weer afwachten… vanochtend kreeg ik n smsje: im not in the mood to give u rings or sms, please also dont give me rings. its not ha must, but just a request, i dont need to recieve message from you after you read this.
Hoe bedoel je dat maakt me nog kwaaier?
achja… Egyptische mannen…:wereld:
he oh maar wacht even…dat ken ik ook, gewoon voice mail op zijn egyptisch. Nee ik bedoelde dat er engelse bandjes waren en er dan werd gezegd: stop calling my fucking phone bitch (zo! wat?!)…