'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hey hey,
mann dames! wat zijn jullie druk vandaag! iedereen blijft maar posten en heel gezellig dat er nieuwe bij zijn gekomen! :smiley:

Annet, leuk man hotel Jasmin! ik ben daar in de zomer 2008 reisleidster geweest! echt lekker sfeervol hotelletje is dat zeg!
Spannend hoe het gaat lopen.

Er zijn inderdaad veel vervelende verhalen over wat egyptenaren doen, maarja de egyptenaren hebben op die manier ook hun mening/verhalen over de westerse vrouw.

Gewoon blijven praten over alles en zolang het ware liefde is en je blijft praten, zal je alle muren overbruggen!

1 like

Hoi Annet, die twijfels hebben we denk ik allemaal in het begin gehad, ook ik. Bij het minste of geringste kreeg ik weer een negatieve gedachte. Met dat hele bezzness gedoe in mn achterhoofd en verhalen die je hoort. Maar gelukkig was mijn gevoel altijd sterker en nu gaat het gewoon super tussen ons.
Dus het kan echt, blijf goed contact houden en praat over van alles en nog wat.
Zoals je nu over hem schrijft klinkt toch echt niet verkeerd.

En wat dat email adres betreft, echte vrienden delen daar veel samen, dus het zou best kunnen. gewoon ff aftasten, en vragen he…

1 like

Ha ha… Inderdaad, daar zit ook wel weer iets in!
Moet het hem ook gewoon maar even vragen inderdaad, als ik hem weer spreek!
Had die vriend gesproken en die zei dat hij de mail van Ramses niet las, dus daar vertrouw ik dan maar op…
Nou ja, wat ik denk?!!! Dat ik het vreemd vind. Maar ja, van de andere kant heeft hij ook iemand anders zijn normale adres aan mij opgegeven, aangezien (zo zei hij) zijn appartement geen nummers heeft. Heb ik ook nergens daar zien staan ofzo, zelfs geen brievenbussen, maar misschien vergis ik mij!
Ach… Je hebt gelijk, moet ook niet meteen zo panisch zitten doen!

Ja, wat een drukte hier he! Het voelt echt zo fijn dat ik hier over iedereen lees, iedereen begrijpt elkaar en heeft iets gemeen… Het voelt echt als een warm bad…
Meiden, heel erg bedankt!!!

oh kan wel kloppen van die adressen, wilde Ahmed een uitnodiging sturen, maar toen zei hij dat hij eerst een adres moest zoeken omdat ze anders niet wisten wie Ahmed was + achternaam die 10.000 keer wordt gebruikt…lopen daar heel wat Ahmeds rond hahah. bovendien zaten ze met 6 man in een app., dus ook niet iets om je druk om te maken volgens mij :slight_smile: maar begrijp je wel hoor, had dat ook heel erg in het begin, bij alles vragen hebben…klopt dat wel, is dat wel waar, is het niet zo dat …etc. gek werd ik ervan, maar hoe hem daar mee confronteren en erachter komen wat waar was? Had mezelf gewoon niet zo gek moeten maken. Op een gegeven moment ook met meiden die ik aan de telefoon kreeg (schenen achteraf bandjes te zijn), nou je wilt niet weten hoe ik tekeer ging haahah. heeft hij weken voor mijn voeten gegooid, but i didn’t have any girls here…terwijl ik - na opheldering hier op het forum - het allang weer had losgelaten…dus niet door wat hij zei, want er was niets en hij ging lekker seisha roken en liet mij in mijn sop gaarkoken… Daar begon de ellende als ik terugdenk en dat was volgens mij 2 dagen nadat ik terug was hahah, erg…:slight_smile:

hou ons wel op de hoogte heah?!!
we willen natuurlijk wel alles blijven weten! hihi

Ahhh… zie je wel, dus helemaal niets om je druk over te maken. Is goed om te lezen dat je die ervaring zelf ook hebt gehad.
Kon me bij dat adressengedoe er al wel een voorstelling van maken, maar wel fijn om je reactie te lezen.
Kan me voorstellen dat je ff helemaal gek werd van dat bandje… Is voor hun ook lastig als wij overal wat achter zoeken, terwijl er niets aan de hand is.
Hoe gaat het nu met jullie samen? Hebben jullie veel contact?
Ik neem aan dat je ook wel iets relaxter bent geworden in dit soort dingen!!!?

lol. enhett feletty talaptata hoe! dat stmme bandje werd k ook wel eens gek van.
nou moet je je voorsellen dat ik op skype zat, en hem toen belde. Hij had zijn mobiel in zijn hadn en lied zn mobiel zien. hij ging niet over bij hem en ondertussen nam er dus een egyptische vrouw de telefoon op! dus dat kan zelfs ook nog gebeuren!
En het adres, ik had mazzel dat mijn lief op een kantoor werkte en de enige met zijn eerste 3 namen, dus alles kwam toch bij hem terecht. t kan ook naar t toeristic center in hurghada gestuurd worden. voor mij was de eerste keer dat ik een brief stuurde erg spannend… hoe kunnen ze ooit de juiste plek vinden zonder nummer en zelfs zonder postcode!!! ik vind t knap!!
Maar t was toch gelukt!

pff net heel even gesproken met N. maar aangezien ik nogsteeds niet helemaal beter ben, was ik nogal kort. ach had hij maar meer van zich moeten laten horen vandaag. hij maakte me 2 keer doodsongerust en daarna zit hij lekker te vertellen over een egyptische vrouwtje die hem probeerde over te halen om met zijn relatie mewt mij te stoppen! ja hij zegt wel dat hij zei dat hij van me houdt, maar toch ik wil haar gewoon een klap geven.
hebben jullie ooit gehoord dat iedereen in ons land het huis uit gaat op hun 15e?
of dat de vrouwen geen gevoel hebben?
of dat de ouders helemaal niets om hun kinderen geven?

sjonge ech al die mensen moeten eens iets anders kijken dan stomme nepfilms! ze moeten even langskomen, dan pas zien ze hoe het gaat!

achja, het irriteerd me weer heerlijk… nouja zoals dus al gezegd was… hier word je gewaarschuwd, maar onze mannen daar in Egypte ook!

over anderhalve week naar Oostenrijk, gelukkig zal ik dan veel afleiding hebben, heb ik wel even nodig.

Daar heb je wel heel erg geluk mee ja. Is wel makkelijk dat adres, dan weet je zeker dat het goed aankomt. Kan me heel goed voorstellen dat je eerste brief die je stuurde erg spannend was. Binnenkort moet ik ook een brief op de post doen, heb foto’s van ons dubbel laten maken bij de Appie die ik dus ook naar hem stuur uiteraard. Hij wilde er ook al een op poster formaat, ha ha… Voor boven zijn bed! Maar goed, daar moet ik nog achter aan. Eerst maar even die foto’s sturen.

Ha ha… wel een grappig verhaal dat je vertelde dat over skype! Zo zie je maar weer… Het is toch niet allemaal wat we in ons hoofd halen.

Ze hebben misschien ook geen idee hoe wij tegen dingen aan kijken en hoe we precies leven, ook weer een beetje vooroordelen over ons dus. Niet leuk, maar ook toch wel weer te begrijpen.

Klinkt heerlijk, even er tussen uit, naar Oostenrijk. Even verstand op nul, andere omgeving, en genieten maar. Wat ga je daar precies doen? Vakantie, werk, ???
Hoop dat je daar even de boel de boel kunt laten en echt kunt genieten.

Je schreef over dat Egyptische vrouwtje, hoe zit dat precies dan? (Neem me niet kwalijk… zit hier nog maar net op t forum, dus heb het niet meegekregen)…Was dat gewoon een vriendin/kennis/familie/zo maar iemand die hij kende. Kan me voorstellen dat je er wel helemaal gek van wordt als je dat hoort.

Hi Suus, jee schiet me ook weer wat te binnen inderdaad dat Ahmed was gewaarschuwd door nota bene iemand die met een europese getrouwd was. Hij wilde er destijds niet naar luisteren en toen ik vroeg wat dan, was het iets van dat wij toch niet zo makkelijk zijn :slight_smile: Misschien dat hij nu toch ook denkt van …is te lastig allemaal. En Annet na zoveel weken ben ik wel relaxter, maar wat mij vooral irriteerde was dat hij zei wait en dan ineens offline was (batterij leeg, in slaap gevallen of connection). Gek werd ik daarvan…net in een gesprek en dan wilde hij slapen, was echt altijd wat (plz let me sleep im tired…alsof ik een of andere last was, leuk :(). Maar momenteel laat hij me helemaal wachten :slight_smile: oftewel hij negeert me, zegt zelf van niet maar dat het is omdat hij niet lekker in zijn vel zit etc. maar ja daar heb ik ook al genoeg over geroepen hier :slight_smile: (kan je lekker teruglezen :)) maar bedankt voor je bedankt, grappig…had wel al een bedankje zien staan, maar weet niet eens van wie :slight_smile:

Hey annet!
ben je hier ook net binnen komen vallen!?
Ik ook namelijk, HAH! leuk dit …

Hee Evalien,

Ja sinds vanavond ben ik hier lekker van alles aan het lezen en mee aan het praten. Jij dus ook nieuw hier. Gezellig… Vertel vertel, ben benieuwd naar jouw verhaal!!!

1 like

Haha ja ik ben hier ook nieuw!
Mijn verhaal staat er ook wel ergens tussen denk ik,
maar goed ik heb hem dus ontmoet tijden mijn vakantie in hurghada…
harstikke leuk gehad daar, maar natuurlijk nooit gedacht dat het verder ging!
maar wel dus, hij nam het serieuzer dan ik moet ik eerlijk zeggen …
nu ben ik ook harstikke serieus, maar heeft wel een poosje geduurd…
We skypen ontzettend veel en als we niet skypen smsen of bellen we wel…
ook heb ik zijn familie al op de skype ontmoet…
Zijn moeder vind me ā€˜ā€™ voor zover ik het snap ā€˜ā€™ erg leuk…
Dat is dus wel een opluchting!
ik heb een uitnodiging naar hem gestuurd, heeft hij 2 dagen geleden ontvangen… heeft zown 3 week geduurt!!! dus nu verder met alle papieren, maar ik bouw er niet te sterk op, volgens mij word dat hem toch niet, dus zou ik naar egypte moeten binnenkort … ook niet zo heeeeel erg :wink:

Hey,

Ik stuur nooit wat via de post, is geen doen naar daar, en ze hebben inderdaad ook geen straatnamen en postcodes zoals hier… Ik heb tot nu toe 2 keer wat mee gegeven aan iemand die naar daar ging. 1 keer via een meisje die ik hier op het forum ontmoet had en 1 keer aan een collega die toevallig die kant op ging!

Annet ik vind het goed klinken als ik jou verhaal zo lees!! Hij heeft in ieder geval een goede baan in het ziekenhuis zometeen! Kan hij geen baan voor mij regelen in het ziekenhuis? haha

Vanavond even met M. zitten skypen, hij vertelde dat zijn moeder een vrouw voor hem wist, die wil graag dat hij gaat trouwen, maar hij moet er weinig van hebben! Gelukkig!!! Hem gezegd dat hij haar maar gewoon over mij moet vertellen en ik haar graag wil ontmoeten, hij vond dat best een goed idee! Hij is alleen heel huiverig dat zijn moeder het niet zo relaxed vind, want hij is al eerder getrouwd met een duits meisje en zijn moeder baalde heel erg toen dat over ging en ze is bang dat als hij weer met een europese trouwt het weer over zou gaan! Maar hij zou het erg leuk vinden als ik voor langere tijd daar heen kom, dus daar ga ik nu toch wat meer werk van maken!

jeetje Suus, spannend! dat het toch weer zo’n wending heeft gekregen, leuk!

hey maud, je eerste bedanktje was van mij hihi!

Anet, met dat ā€˜ā€˜vrouwtje’’ bedoelde ik eigenlijk een wildvreemde dame, die bij de fitness als een soort zuster werkt. Mijn lief gaat er heen omdat hij zijn buik plat en in blokken wil hebben (hij moet oppassen, begint aardig op een body builder te lijken als ie zo doorgaat haha). en nouja die moest strips plakken ofzo en toen kwam het ā€˜ā€˜geweldige’’ gesprek.
Trouwens dat elke keer zeggen dat hij offline moest, werd ik ook echt onwijs gek van, alsof hij niet wilde praten ofzo! Maarja t bleek dat het vooral kwam door t internetcafe, want daar moet je natuurlijk betalen voor het internetten.
Sinds hij een laptopje heeft zit hij urenlang en kan ik hem lekker zien als hij zich aan het scheren is, of als hij eten aan het klaarmaken is of gewoon afhaaleten aan t eten is hihi.
Ik heb hem zelfs een keer lekker bekeken toen hij zn kamer aan het opruimen was! heerlijk is dat, echt waar. en dan tussendoor toch even snel kijken of een vliegende kus sturen, dus dat is gelukkig een stuk verbeterd.
Afgelopen zaterdag was ik zo ziek dat ik bijna de hele dag lag te slapen, toen had ik ook skype aangezete en hij was naar me aan t kiken terwijl ik in slaap was gevallen en aan het slapen was. Gewoon over me waken zegmaar, was wel heel lief van m. het is dan zo heerlijk om even op te kijken en hem zien zitten. was hij maar hier… maja

verder ga ik naar oostenrijk om te werken. een chalet onderhouden. ik moet alleen nog even leren hoe ik luiers moet verschonen :S ! want ik zal de eerste week vooral oppaswerk doen!
verder een beetje schoonmaken, het eten opdienen, misschien eten inkopen. Maar ik heb al contact gehad met de collega’s daar en het zijn erg gezellige collegas. n meisje van 25 en n jongen van 28. (pff wat ben ik dan toch weer een mini!)
Aan de ene kant heb ik er onwijs veel zin in, maar aan de andere kant zie ik ook wel op tegen de eenzame kerst en oud en nieuw. Nouja we zien wel hoe t verloopt, en we maken er gewoon het beste van!
Mijn laptop gaat mee en mn fototoestel ook, dus dat komt al helemaal goed!
Kan ik mn ouders jaloers maken omdat ik in de bergen en sneeuw zit hihi!

Nouja gisteravond was ik dus nogal kort tegen N. en ben nogsteeds n beetje pissig. Ik geef hem altijd een ā€˜ā€˜wake up’’ ring, om hem wakker te maken, zodat ie op tijd naar zn werk kan. Vanochtend niet. heb er ffe helemaal geen zin in. Hij mag wel weer eens wat liever tegen me zijn, hij denkt ook, oh ze heeft geen koorts meer, dus ze is weer helemaal beter, jammer voor hem. dat is niet zo. Maarja, ben benieuwd of hij nog wat aandacht probeert te besteden. hij had mij vanochtend wel al een ring gegeven, dus dat ie aan me denkt is duidelijk. ik laat het lekker even van zijn kant komen, ik heb geen zin om er achteraan te hobbelen.

Ja hoort er allemaal bij… een relatie met een Egyptenaar…
iedereen vraagt, Waarom heb je iemand van zo ver weg gekozen?
en jij blijft zeggen, liefde is niet iets dat je kiest, het overkomt je… en dan kunnen ze gelijk geen weerwoord meer geven.
Zo dat moest er maar weer even uit!

Hee Suus,
Ben benieuwd hoe dit verder afloopt zeg! Erg spannend…
Kan me voorstellen dat het niet makkelijk is als ze van alle kanten aan hem zitten te trekken dat hij daar met iemand moet gaan trouwen. Maar goed, jij bent dat Duitse meisje niet, dus…
Maar een ontmoeting is inderdaad een goed idee. Dan kan die moeder ook een beetje een beeld van jou vormen. Ben benieuwd hoe het allemaal afloopt!

En Evalien… Zou erg leuk zijn als je hem deze kant op zou kunnen krijgen. Ik heb inderdaad gehoord dat het niet zo makkelijk is als dat het lijkt.
Mijn moeder zei ook al; laat hem dan deze kant opkomen, dan kan ik hem ook ontmoeten en dan heb ik er zelf ook meteen een rustiger gevoel over (ze heeft vliegangst en evenwichtstoornissen dus vliegen gaat erg moeilijk). Ze zei ook tegen me dat het ook wel wat zegt als hij de moeite wil doen naar hier te komen (vanwege al het geregel met visa etc). Misschien dit weekend maar eens aan hem voorstellen!!!

Goed om te weten van je dat die post er zo lang over doet, daar kan ik dan ook even rekening mee houden als ik iets opstuur.

Hee Suus,

Zo’n vermoeden had ik al, dat het iemand was die hij niet kende. haha… iedereen bemoeit zich ook overal maar mee he!
Het klinkt wel heel erg fijn zo met skype dat jullie elkaar zo vaak zien. Heerlijk lijkt me dat, zou ik ook wel willen…
Ik begrijp dat je het af en toe het er een beetje mee hebt gehad en dat je het ook van zijn kant wil laten komen. Laat hem maar voor je werken hoor… Is helemaal niets verkeerds aan!!!

Als ik het zo hoor zul je in Oostenrijk ook wel van alles te doen hebben en lekker druk zijn. Denk dat je daar wel even van kunt genieten als je daar bent. Ze hebben daar ook vast email en je telefoon kun je ook altijd meenemen, dus contact hebben en houden kan altijd!

En je hebt helemaal gelijk in het laatste stukje dat je schrijft. Inderdaad, we kiezen er echt niet bewust voor (waarom zouden we ook? Het maakt het allemaal alleen maar een stuk moeilijker zo’n liefde op afstand, cultuurverschillen, onzekerheid etc etc etc). Het OVERKOMT je gewoon!!! Echt helemaal waar gewoon…

Heeft er trouwens iemand ook ervaring met het leren van de Arabische taal? Gewoon even uit nieuwsgierigheid. Lijkt mij wel leuk (na een tijdje als het allemaal goed gaat) om dit te leren… Ben benieuwd!

Het leren van de taal valt tegen hoor. Ik heb t geprobeerd via zelfstudie met zo’n cd erbij maar die uitspraak onder de knie te krijgen lukt me echt niet op die manier. Ik wacht nu maar tot we samen kunnen wonen want mn vriend wil t me erg graag leren. Als hij me woorden of zinnetjes voorzegt duurt het wel ff voordat ik het een beetje goed uitspreek. Zoals ik hem nu help met het Nederlands…hij is al aardig op weg en pakt het gelukkig snel op. Leuk hoor om hem zo zn best te zien doen.
Trouwens bij de volksuniversiteiten zijn wel cursussen Egyptisch Arabisch te volgen op lokatie.
Misschien ook bij jou in de buurt?

Hee Clejo,

Ja het is niet makkelijk he? Het leek me wel leuk om wat Arabisch te leren, (ook al ken ik hem nog niet goed) kan altijd wel van pas komen…
Had al gekeken bij de volksuniversiteit bij mij in de buurt, maar die cursus is al in september begonnen en eindigt alweer in april. Dus dat leek me niet echt handig als ik dan al zoveel heb gemist van de lessen.
Heb ook al op marktplaats gekeken, daar was wel een man die Arabische les gaf (en die ook goede beoordelingen kreeg van zijn leerlingen), heb m net een mail gestuurd.
Misschien iets te snel, aangezien ik Ramses nog maar net ken, maar leek me gewoon toch wel leuk! Ik word dan meteen enthousiast als ik zoiets lees (over les nemen)… Ben nogal spontaan en denk meteen, ow dat ga ik gewoon even proberen. Of het nou verder iets wordt of niet!!!

Wat goed dat je vriend zo druk bezig is met de Nederlandse taal zeg! Ramses wilde ook wel Nederlands leren, ik zou even kijken voor een boekje hier in Nederland. Weet jij of het makkelijk is om daar (hij woont in Hurghada) lesmateriaal te krijgen over Nederlandse les? Of is het makkelijker om dit hier te kopen?
Hoe leert jouw vriend daar Nederlands, volgt hij daar lessen of doet hij aan thuis studie?

Wat gaaf zeg, dat samenwonen, hebben jullie al lang iets met elkaar? En waar gaan jullie dan wonen?