'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hey suusje…
Jah hij is moslim! Jah inderdaad wel leuk, als ik al jullie reacties hoor moet ik daar dus ook echt heel blij mee zijn

ja zeker weten…
Ik heb de moeder van M. nog niet ontmoet, die woont in Luxor en daar zijn we nog niet geweest! Ben wel uitgenodigd voor de bruiloft van zijn zusje door M. maar dat is over 2 weken ongeveer dus gaat me niet lukken! Ik ken hem nu ruim 8 maanden en ben afgelopen 8 maanden 4 keer daar geweest!
Als je terug gaat ga je dan naar Cairo of Hurghada?

Als ik terug ga ga ik gewoon naar cairo waar hij nu ook is…
Hij werkt niet meer in Hurghada, dus als hij destijds daar werk heeft
ga ik daar heen en anders cairo

hoi Suus, staan maar twee foto’s op :slight_smile: zelf hou ik nooit zo goed op papier en hij staat er ook niet op zijn voordeligst op hihi. verder wel foto’s in het app. genomen maar op zijn mobiel en toen hij destijds naar huis ging met de ramadan heeft hij alles eraf gegooid omdat hij bang was dat iemand het zou zien.
ik zal nog wel ff blijven op het forum, vind de verhalen altijd wel leuk om te lezen :slight_smile: en ook zeker blijven volgen hoe het jou verder vergaat :slight_smile: Was toch altijd wel wat herkenning her en der over en weer :slight_smile:
jammer dat je niet bij die bruiloft kan zijn, was wel leuk geweest en had je gelijk de hele familie gezien!

groetjes

Evalien, ik ga over niet al te lage tijd ook weer naar cairo…
en je vroeg me nog over die cultuurverschillen. nou ik heb niet van die heftige ervaringen hoor omdat mijn vriend wel moslim is maar zeker niet streng. wat ik wel merk is dat hij mij echt wil beschermen tegen andere mannen. en dan bedoel ik niet dat hij mij verbied om met hen te praten ofzo. heel lief bedoeld van hem hoor maar ik kan die kerels echt zelf wel aan haha!
tja en dingen zoals veel eten voor mij bestellen…pff terwijl ik totaal geen grote eter ben. maar het is allemaal goed bedoeld. ach en zo komen we er nog wel uit samen.
o ja, hij had er eerst wel een handje van om dingen te regelen of afspraken te maken zonder mij erin te betrekken. dat vond ik wel erg frustrerend!! leert ie inmiddels ook wel af gelukkig.
en zo langzamerhand groei je gewoon steeds meer naar elkaar toe. het is alleen zo jammer dat er vaak weer maanden tussen zitten voor je elkaar weer echt ziet. maar ja…

En Suusje, leuk vooruitzicht heb je weer. je kan weer gaan strepen op de kalender, leuk hoor dat het toch zo goed gaat. En Luxor moet je echt heen gaan, ik vind het zo relaxed daar, heerlijk gewoon.

Hey clejo, wat leuk dat je binnenkort naar cairo gaat!!
Kan wel jaloers worden :wink:
Het is leuk dat je ziet dat je vriend zich zo aanpast aan je…
scheeld wel een hele boel als je vriend niet ‘’ streng’’ moslims is he? ik merk het tenminste wel heel erg als ik alles vergelijk met de dingen die hij doet en zou moeten doen…

het is aanpassen mijn man had ook in het begin dat hij mij niet bij afspraken berok maar dat gaat zo in zijn cultuur en nu doet hij dat niet meer. Communiceren is het belangrijkste wat je kan doen.

Hoi…
Ik heb precies hetzelfde! Na mijn vakantie van een paar dagen geleden, al meteen smsen en mailcontact. Heb hem een keer gebeld. Ik zie hier al die verhalen waar ik niet vrolijk van word!!! Ik begin nu zelf ook te twijfelen, is het wel echt? Vind hij me wel echt leuk… Door hier al die verhalen te horen ga ik steeds meer twijfelen en zit ik achter de computer met een kl*te gevoel.
Hoe ben jij hier mee omgegaan?
Tijdens mijn vakantie heeft hij me meegenomen op een boottrip, met andere toeristen, hij had zijn moeder aan de telefoon en zei me later dat hij haar over me had verteld.
Precies hetzelfde als bij jou dus!
Lijkt me leuk om met je in contact te komen als je hier nog actief bent.
Groetjes Annet

hoi annet aan wie is dit gericht in het bijzonder?

er zijn idd veel slechte verhalen maar ook zeker veel goede verhalen. lees rustig het 1 en ander door want er zullen genoeg tips instaan waar je wat aan heb. Nogmaals communiceren is heel belangrijk. En ondervind zelf of hij de ware is of niet.

Hoi…
Ik had gereageerd op een berichtje van iemand, waar ik mezelf heel erg in herkende (weet zo even niet meer wie het was), mijn berichtje kwam als laatste geplaatst.
Maar sowieso vind ik het leuk om van iedereen de verhalen te lezen, zit al 2 uur hier op het forum rond te struinen en zou graag hier met mensen willen blijven chatten en mailen…

annet je bent hier aan het goede adres om het over relatie met egytenaar te hebben, zijn hier veel meiden met ervaring, zowel goede ervaring als minder goede!!! Maar vertel eens wat over jezelf, waar heb je hem ontmoet, hoelang, al plannen weer terug te gaan?

hoi annet, haha ja soms gaat het zo snel hier met berichtjes… in ieder geval was het dus iemand waarvan het ‘mannetje’ het aan zijn moeder had verteld :slight_smile:

ik kan alleen maar zeggen ga op je gevoel af en niet op wat er op het internet staat. Dat is wel belangrijk om te weten, maar je zal uiteindelijk met hem door een deur moeten. Ik heb me namelijk veel te veel laten leiden door wat ik las ipv met hem te communiceren en had daardoor vaak al een antwoord of een idee/mening die niet heel eerlijk was tegenover hem. Dat ik te veel zou hebben betaald e.d., wat achteraf helemaal niet zo bleek te zijn! Vind ik dan echt sneu voor hem als ik daar aan terugdenk, denk ik wat ben ik een kreng geweest eigenlijk. Maar ja… ze weten ook wel allemaal van die bezness daar in Egypte dus kunnen ze met een beetje inlevingsvermogen het wel begrijpen waar jou onzekerheid vandaan komt. Succes en geniet ook vooral van het leuke contact (ook iets wat ik niet altijd heb gedaan door toch met vragen e.d. te komen die er eigenlijk niet eens toe deden).
groetjes

Hai…

Zal ik dan ook maar eens wat posten… ik lees altijd mee met jullie. Sommige heb ik wel eens een PM gestuurd.
Deze maand een hoop tegenslagen gehad.
Zoals M zijn visum niet gekregen( zat wel in zijn paspoort, maar handgeschreven doorgekrast met ONGELDIG) Omdat we het zo k*t vonden zou ik toch nog een weekje die kant op gaan. Maar of de duvel er meespeelt, ben ik toen ziek geworden, tot overmaat van ramp, opgenomen in het ziekenhuis, om mijn galblaas te verwijderen. Ben nu ruim een week thuis aan het herstellen…
Nu is het plan om in Januari die kant op te gaan, om dan daar een tijdje te gaan wonen… zijn we in inder geval bij elkaar… want niet bij elkaar zijn, wil ik niet meer. Dus tips voor werk te vinden zijn welkom.

Hoi Suus,

Ik ben net op vakantie geweest in Egypte, in Hurghada. Ben echt net een paar dagen terug. Hij was daar manager bij het zwembad van het hotel Jasmin(dit is voor hem tijdelijk) over 2 weken gaat hij in het ziekenhuis werken, hij heeft psychologie gestudeerd.
Ik zag hem dus elke dag bij het zwembad, waar hij elke dag op subtiele wijze mijn aandacht trok. In het begin handdoeken klaar leggen, bedjes voor mij en mn vriendin reserveren, voor ons allebei een kadootje meenemen (kalender). En op een gegeven moment vroeg hij ons mee uit om iets te drinken. Dit hebben we niet meteen gedaan (vanwege een trip de volgende dag). Op een van de laatste dagen gaf hij me een papiertje waar op hij had geschreven dat hij me heel leuk vond. Hij had zelfs een ander Nederlands koppel (waar hij goed contact mee had en al 2 weken daar zag en mee praatte) geinstrueerd om te zeggen hoe leuk hij me vond.
Daarna diezelfde avond wat met hem en een vriend gaan drinken, heel gezellig! De volgende dag zou ik s avonds met hem alleen wat gaan drinken, maar dat ging niet door vanwege een oproep van het ziekenhuis voor een screentest. Hij baalde heel erg, maar heeft er voor gezorgd dat hij van zijn manager de volgende dag vrij kreeg en heeft me meegenomen op een boottocht (met vissen, snorkelen, aanleggen op een eilandje etc). Was echt super. Ook nog samen Down Town geweest, wat gegeten en rondgekeken…

Zijn vader wilde dat hij in het leger wilde, maar hij wilde dit niet en is psychologie gaan studeren. Toen heeft zijn vader hem het huis uitgezet en heeft hij even op straat geleefd. Nu heeft hij alles op orde, flatje, autootje en binnenkort een baan in het ziekenhuis.
Hij zegt niet gelovig te zijn, en zegt heel de tijd: I’m Free!!! Met zijn moeder heeft hij elke dag contact (min of meer stiekem, zoals ik begreep, zijn vader wil niks meer van hem weten).
Hij is 29 jaar.

Het is ook allemaal heel erg kort natuurlijk, maar was heel erg benieuwd naar verhalen van anderen. Ik heb eerder een relatie gehad met een Egyptenaar (die hier in Nederland woonde). Dit ging uiteindelijk niet goed, hij ging vreemd, had gokproblemen en ik kwam erachter na een half jaar dat hij geen Nederlands kon lezen en schrijven. Daarnaast loog hij wel over meer dingen. Mijn ouders zijn nu dan ook niet zo enthousiast dat ik daar iemand heb leren kennen, en dat begrijp ik voor een stuk ook wel.
Ik weet dat ik altijd moet oppassen, Nederlandse man, Egyptische man maakt niet uit! Maar omdat je elkaar nog maar net kent (en het emailen ook wat lastig is met zijn standaard Engels) ken je elkaar nog niet goed.
Het liefste zou ik willen dat hij op vakantie komt in Nederland…Voor mij naar Egypte gaan is makkelijker (heb de hele IND site en Minsterie van Buitenlandse zaken al uitgeplozen), maar de reden hiervoor is ook, zoals mijn moeder zei, dan doet hij ook moeite om jouw cultuur te leren kennen en is hij ook wel serieus. Op zich zit daar, vind ik, ook wel iets in.
Hij heeft trouwens ook 4,5 jaar iets met een Zweeds meisje gehad en is het gewend, een relatie op afstand.

Wil natuurlijk zelf best ook terug gaan, maar zit nu net in mijn afstudeerfase, dus erg druk. Pas half maart ben ik klaar. Maar dan ben ik van plan om 2 weken naar Gambia te gaan voor een vrijwilligersproject waar ik me voor inzet.

Ben benieuwd naar je reactie!

Hoe gaat het verder met jou en je liefde?

Hoi Maud

Dank je wel voor je lieve reactie. Ik haat het ook om zo te denken, wantrouwig. Zo zit ik helemaal niet inelkaar. Mijn ervaringen in het verleden, mijn relatie met een andere Egyptenaar hebben mijn vertrouwen in mannen ook wel een beetje beschadigd. Maar ik weet ook dat iedereen anders is en een kans moet verdienen.
Ik vind hem echt heel leuk en ik wil ook zeker ontdekken of er een relatie zou in kunnen zitten… Maar ik werd gewoon een beetje onzeker hier, ondanks ook de positieve verhalen van mensen met een relatie die wel goed is.
Wat ik er van begreep hoeft hij ook niet perse in Nederland te wonen (maar goed, zo goed ken ik hem ook nog niet) en is hij zelfs ook bereidt om ergens anders te gaan wonen, buiten Nederland, niet zijnde Europa.
Maar goed, de tijd zal het leren!!!
Dank je wel…

jeetje wat een verhaal, maar wel goed dat hij zijn zaken op orde heeft. Scheelt een hoop ellende. hij heeft volgens mij in ieder geval geen gokproblemen :slight_smile: Als ik jou was zou ik het zeker een kans geven, heeft in ieder geval een vak gestudeerd etc. ik vind het in ieder geval positief klinken :slight_smile:

Jee Mandyla, nou zit je niet mee, hoop dat je inmiddels weer wat beter voelt. vooruitzicht in januari is in ieder geval iets om naar toe te leven :slight_smile: heb verder geen tips voor je sorry :frowning: :slight_smile:
groetjes

Wil het ook zeker een kans geven hoor! Voel heel de tijd kriebels in mijn buik, en die heb ik de afgelopen jaren niet meer gehad…
Wat ik wel vreemd vind is dat hij een emailadres gebruikt van een vriend van hem. Ik zat op msn, en praatte tegen hem aan, bleek dat dat zijn vriend was. Die zei dat ze samen een emailadres deelden. Vond ik een beetje vreemd eigenlijk. Waarom maakt hij zelf niet een adresje aan?
Bij dat soort kleine dingen ga ik meteen weer rare dingen denken.

liever zo dan dat hij er zelf twee heeft haah, maar wel lastig want dan leest die vriend dus ook lekker wat jij allemaal stuurt. hihi, idd even een adresje aanmaken. wat ga je denken dan? gewoon vragen is beter :slight_smile:

1 like