'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Evalien, zo te lezen weet je al aardig hoe het daar aan toegaat :slight_smile: Ligt ook wel een beetje aan waar ze vandaan komen. De mensen uit Cairo zijn een stuk moderner dan de mensen van de kleine dorpjes langs de Nijl. Leuk om te lezen en veel succes met alles en als je daar weer heengaat veel plezier! groetjes

he omipomi, die 18e al, lekker! en gezellig dat je zus meegaat!

Suusje hoe is het met jou en de verliefdheid?

Zinnin!!!:teeth:

Hey maud!
Ja ik weet wel een beetje hoe het allemaal gaat, hij legt ook veel uit… dus dat scheeld!
klopt inderdaad als ik lees wat alle regels zijn, en als ik dan kijk wat hij allemaal doet… haha
Maar voor mijn gevoel weet ik nog lang niet alles! wel jammer… ben wel geinteresseerd natuurlijk …

nou een ding kan ik je wel vertellen, het is fijn dat hij niet zo streng gelovig is dan :slight_smile: en als hij je veel vertelt is ook wel zo handig…ik heb veel van het internet en dat is niet altijd even positief. groetjes

Ja dat is voor mij ook wel een opluchting hoor dat hij niet zo streng gelovig is! ik heb namelijk helemaal niks met het geloof…
En ja ik ben ook al negatieve dingen tegen gekomen op internet, weet niet zo goed wat ik daar mee moet, trek het me niet zo aan en luister gewoon naar hoe hij alles beleeft dan kom ik een stuk verder denk ik…
Hoelang heb jij al een vriend/man??

Welkom hier Evalien, gewoon rustig alles bekijken dan wordt het vanzelf wel duidelijk hoe of wat.

Ik heb het stukje in de telegraaf gelezen van Esther en Ahmed, wel leuk om de foto’s te zien. Ik zag op de site van grenzeloos verliefd dat ze een zoon hebben gekregen met de naam Nour. Dat stond nog niet in het artikel. Verder alleen over de moeilijkheden met hem naar NL krijgen.

Fijn dat jullie het leuk hebben gehad in Egypte Camilla. Lijkt me bijzonder om zo’n feest een keer mee te maken. Maar ik kan me voorstellen dat je niet staat te trappelen om het daadwerkelijke slachten bij te wonen.

Bij mij is de rust een beetje teruggekeerd. Heb hem een paar keer deze week gesproken maar niet echt uitgesproken wat de vorige keer gezegd is. Ik denk dat ik dit wil bespreken als ik hem zie, niet door de telefoon want dat maakt het lastig. Hij ziet niet hoe ik iets bedoel en ik zie hem niet.

Nou, ik ga zo naar Rammstein. Weer eens iets anders!

Fijne avond allemaal.

Rammstein, getsie…:slight_smile: Was gister een hardcorefeestje hier in Ahoy…echt niets voor mij dat gedreun de hele tijd.

En Evalien heb je even een pb gestuurd, want anders val ik in de herhaling. Wel goed en beter dat je naar hem luistert (heb ik niet altijd gedaan) en niet te veel geloven in de negatieve dingen van het internet. Ja, er gebeuren vreselijke dingen met meiden en vrouwen die in de maling worden genomen, maar als je een goed contact hebt met hem is dat veel belangrijker want voor iedereen is het weer anders. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en genieten van je verliefdheid. Het kan nl. ook heel goed gaan (stelletjes die al jaren getrouwd zijn en kinderen hebben en alles). Als je een goed contact hebt met je partner is dat volgens mij het belangrijkste. In ieder geval succes en hier vind je altijd wel een luisterend oor. :slight_smile:

hey dalfien, dankje!
Opzich is het wel duidelijk, en rustig alles bekijken ben ik niet echt een type voor.
Maar qua alle dingen die er om heen komen kijken weet ik haast nog niets…
En op internet lees ik alleen maar negatieve dingetjes, dus dacht dat ik het beter
kon horen van de ‘’ experts ‘’ zelf

Hoi Evalien, welkom bij de egyptian lovers :wink:

leuk dat jullie zo’n goed contact hebben na die vakantie en goed dat je er binnenkort weer naar toe gaat. Mijn ervaring is ook dat je hem toch het beste leert kennen door veel samen te zijn en ook wat dagelijkse dingen met hem meemaakt. Want zoals je al hebt gelezen krijg je zeker te maken met cultuurverschillen. dat zit m vaak al in de kleinste dingetjes. En dan is het maar hoe jullie er samen mee om kunnen gaan. Mijn vriend is ook niet streng gelovig, gelukkig, en hij begrijpt ook goed dat ik over sommige dingen toch anders denk. En daar kunnen we samen goed over praten, iets wat ik heel belangrjk vind. want je kunt dan nu wel heel verliefd zijn maar de bedoeling is toch dat je samen verder wilt.
Mijn vriend en ik hebben nu zo’n 1,5 jaar een serieuze relatie hoewel we elkaar al iets langer kennen. En ondanks de afstand tussen ons groeit de liefde nog steeds. Ik ga regelmatig naar Egypte en dan zijn we ook echt samen. Ik merk nu wel dat de periodes ertussen steeds moeilijker worden maar we zijn zo langzamerhand aan het denken om definitief samen te kunnen zijn. Maar zoals je weet gaat dat allemaal niet zo makkelijk gezien alle eisen en papierrompslomp, maar daar laten we ons niet door weerhouden!

Nou, dit was ook een klien beetje over mezelf. Op t forum kun je met al je vragen terecht, of gewoon lekker je ei kwijt, in ieder geval leuk dat je erbij bent.

Hey clejo!
dankjewel, en dankje dat je een beetje meer uitlegt over jezelf,
wat voor soort cultuurverschillen ben jij tegen aan gelopen?? kun je
daar wat over uitleggen?

oh kom er trouwens achter waarom Marmah mijn foto’s niet kon zien op mijn profiel (dacht dat dat door iederen hier bekeken kon worden), maar dan moet je eerst vriendjes worden met mij :slight_smile:

groetjes

Dat heb ik dan meteen maar even gedaan maud:nod:

Ik ben weer terug van Rammstein, was erg gaaf. Ja, je moet er wel van houden denk ik. Ze speelde erg goed live. Verder veel lange mannen in het zwart gezien, is toch weer een heel andere crowd dan andere concerten.
Maar ik vind allerlei muziek leuk, ook dance, top 40 en rock dus. Maar ook egyptische muziek vind ik leuk. Ik ga nu lekker slapen.

Weltrusten allemaal!

hey hey.
Evalien, welkom op t forum! Ik was even nieuwschierig hoe oud je bent;)
Ik ben 20 en heb anderhalf jaar geleden mijn egyptenaar ontmoet tijdens mijn 6 maanden stage in Hurghada. ik had hem op de 10e dag ontmoet en sindsdien zijn we eigenlijk nogsteeds onafscheidelijk. ik zal je wel even een pb sturen, is wat makkelijker.

dalfien, lekker hoor er even tussenuit!! ja ieder zo zijn eigen muzieksmaak natuurlijk heah?

Ik heb gisteren het boek fatwa voor Sinterklaas gekregen, en aangezien ik toch ziek ben heb ik hem vandaag aan 1 stuk door uitgelezen! Het is inderdaad een heel heftig verhaal, en het laat weer erg blijken dat je sterk in je schoenen moet staan en voor jezelf moet durven op te komen. en na 10 dagen trouwen zou ik sowieso niet echt slim vinden, maarja wie ben ik om dat te bepalen… Iedereen maakt zo zn eigen keuzes, soms de juiste en soms niet!
Maar het was in ieder geval, toch even slikken. ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat zou zijn. Houden zo!!! hihi

he Dalfien en toegevoegd :slight_smile: ik hou ook van allerlei soorten muziek, maar niet dat ik ook naar allerlei concerten ga. Rammstein is voor mij dus een beetje te heftig.

Maar moet Ahmed maar gewoon laten voor wat het is en hem vergeten want hij reageert niet op mijn sms-jes dat ik daar nog heen ga enzo. Nog tips? loslaten is niet mijn sterkste kant, zeker niet als die ander aangeeft dat ie nog hetzelfde voelt en alles, maar niet lekker in zijn vel zit. Misschien ook maar stoppen met dit forum, want dan zit ik ook iedere keer weer aan hem te denken…

Hoi Evalien,

Welkom! Ik heb mijn man bijna twee jaar geleden voor het eerst ontmoet, toen ik tijdelijk in Egypte woonde. We waren collega’s. Inmiddels zijn we getrouwd en zitten we in de malle molen van het IND.
We hebben ene jaar samengewoond in egype en daardoor hebben we al veel obstakels in onze relatie kunnen overwinnen, maar ik denk niet dat we er al zijn hoor. In elke relatie komen problemen voor. Het allerbelangrijkst is dat je vooral blijft praten. Wees open en hou vooral ook je ogen open. Je kan je lelijk vergissen in iemand!
Lees vooral alle ervaringen op deze site en hou die in je achterhoofd.

Veel succes!!

Hey Maud…zou het wel leuk vinden als je op t forum blijft want je houdt de boel lekker levendig. Maar jou relatie is helaas niet erg levendig en dat is veel minder toch? Heel lastig hoor vooral omdat er blijkbaar bij hem ook positieve gevoelens leven. Aan de andere kant moet je je inderdaad afvragen hoeveel energie je er nog in moet steken. Jij hebt al zo veel geprobeerd zijn richting op en mijn advies is dan als eerste ‘ga erheen en zie elkaar’ maar dat gaat hier ook niet zo makkelijk. Als hij niet lekker in zijn vel zit maar jou niet de mogelijkheid geeft om er samen iets mee te doen, wat kun je dan? Ik weet niet precies meer hoe close jullie al waren maar als hij niets teruggeeft of dan wel/dan niet en je blijft heen en weer kibbelen dan blijf je in hetzelfde cirkeltje ronddraaien en dat vreet energie. Hoe lang kun of wil je dat dan nog volhouden? Liefde is niet alleen het verliefd zijn maar ook er voor elkaar zijn, we kennen het gezegde ‘in voor- en tegenspoed’.
Er een streep onder zetten is dan vaak het beste advies en het blijft (helaas) dat je dit zelf moet doen. Of als deze stap nog te groot is ga er een paar weken helemaal mee stoppen, echt helemaal!, en dan kijken hoe je je voelt.
Hopelijk kom je eruit,
x clejo

hoi Clejo, bedankt voor je lieve woorden. Heb nog wel een vraagje, want je schrijft helaas blijft het zo dat je dit zelf moet doen. Dat je dat schrijft heeft dat betrekking op mijn verhaal of is dat gewoon in het algemeen dat je dat zegt (geldt voor iedereen die ermee wil stoppen). Ik heb op zich geen probleem om ergens een punt achter te zetten. heb dat zelfs bij Ahmed ook meerdere keren gedaan, maar dan kwam hij iedere keer weer met sorry dit en dat etc. Ik dacht dan houden we het bij vriendschap, maar ik weet nu niet meer wat hij wil. En ja wat je zegt energie ergens insteken als hij er niet voor mij wil zijn (of kan? zijn), heeft weinig zin (zelfs bij vrienschap moet je er energie insteken). Een paar weken (wat hij eigenlijk ook voorstelde) elkaar niet contacten kan ik dus niet, maar om de gevoelens te laten doodbloeden is het wel nodig. Vond het gewoon jammer dat hij dat wilde, maar misschien blijkt dat de gevoelens na die weken toch nog er zijn. Ga het toch maar proberen dan. Bedankt :slight_smile:

hey,

jeetje wat word hier veel geschreven, had op mijn werk voor het laatst gekeken en dus geen mailtje gehad dat er nieuwe berichten waren…dus niet meer gelezen!
Evalien welkom… is hij moslim? Wel super dat zijn familie ook zo in jouw geinteresseerd is en er achter staat zeg, is vaak anders!

Maud, tuurlijk moet je blijven, en hem vergeten tja ik zou niet weten hoe! Blijft lastig maar komt uiteindelijk wel! Geef het de tijd!’

Hier gaat alles zijn gangetje, M. begint door te krijgen wanneer ik heb nodig heb, ik heb erge ruzie met een vriendin en vertelde hem dat gister, hij luisterde en stuurde na het gesprek nog een lief smsje! Dit lijkt misschien iets simpels en normaals, maar voor M. is het heel wat dat hij een smsje stuurde er na! Dus een grote stap vooruit voor ons!
Ik ga trouwens 18 februari weer die kant op. Ik ga dan 2 weken, met 2 vriendinnen, waarvan de ene 1 week blijft en de andere 2 weken, maar die heeft erg veel contact met de beste vriend van M.! M. gaat dan een appartementje voor ons huren… Ik kijk er nu al naar uit!
Nog 10,5 week te gaan!!!
Verder sta ik 3e voor 2 huisjes via de woningbouw, dus ik ben hard aan het duimen dat ik eerdaags kan verhuizen!

ow ja maud ik heb je toegevoegd, ben benieuwd naar je foto’s!!!