Wat is het rustig hier, geen nieuwe verwikkelingen?
Met mij alles goed, alleen teleurgesteld dat ik in december niet naar Egypte ga…
voor mij niet veel nieuws. Nabil is Bij zijn familie en zijn moeder zorgt ervoor dat er niet echt een geweldige sfeer hangt. Gisteren nog met Nabil gesproken via skype, terwijl hij thuis was, hij was echt radeloos. Zn moeder zegt dat hij en zn zusje tegen haar in gaan en niet meer van haar houden, ze vragen haar niet meer om raad enzo. Nabil zegt dat hij dat nu alleen nog met mij doet en dat hij zijn moeder niet wil belasten of bezorgd wil maken. Maarja zijn moeder denkt dus dat hij niet meer om haar geeft. er hangt dus een erg gespannen sfeer daar.
Vandaag heb ik slecht gelsapen, smiddags even gewerkt en nu ben ik kapot, moe, hoest van hier tot tokio, maar gelukkig geen koorts. Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik mn sombrero heb opgezet!
Verder moet ik er maar niet aan denken wanneer ik hem weer zal zien. minimaal 2 en halve maand nog… En dat alleen als het bezwaar geaccepteerd word en hij alsnog mag komen, anders zal het nog langer duren.
Over 2 weken vertrek ik naar Oostenrijk om daar alleen de kerst en oud en neiuw te vieren, tijdens het werken daar.
In het begin dacht ik er neit echt veel aan, maar nie vind ik het toch wel heel erg balen dat ik de kerst EN oud en nieuw zonde rmijn lief heb en ook nog eens zonder mijn familie.
zucht ja heel leuk ook die reclame van All You Need is Love met de tisuebox, alleen jammer dat het voor binnen Nederland is en neit ook het buitenland!
maarja verder niet echt veel ontwikkelingen bij mij…
gewoond ruk met van alles, trouwens wel ben ik klaar met de surprise voor sinterklaas. Ik heb de vriend van mijn broer getrokken en die is gek op oud-Egyptische mythologie. Nu heb ik dus het masker van toetanchamon gebouw op een doos en erin heb ik geprobeerd om de tombe zelf na te maken. Ik zal wel even kijken of het gaat lukken om er nog een foto van te maken en hem ook hier neer te zetten. Sowieso herkende mijn lief het gelijk dus dat geeft wle weer een oke gevoel.
nou ik heb ook niet veel te melden, want hoor helemaal niets van Ahmed. Gister zelf nog maar eens geprobeerd, maar nee hoor en ook geen reactie op sms. Snap er niets van! Ik dacht ik laat het los, maar gister had ik toch weer zoiets van nee ik wil weten hoe of wat. Maar ja, geen sjoege dus …zal dus altijd een vraag blijven waarvoor hij geen contact meer wilde en daar niet eerlijk over kon of durfde te zijn… jammer dan… had een weekje daarheen nog wel leuk gevonden…na al dat gestress van mijn werk en privé (niet alleen Ahmed overigens :)) leek me dat even een verzetje wat ik wel verdiende. Maar ja geld is al op, ben lekker gaan shoppen hihi. Zou trouwens nog wel kunnen en willen hoor een weekje vakantie (maar geen Egypte dan) en verder ook niet veel inspiratie.
En Suusje hoop dat het deze keer goed zal gaan voor je en hij je niet ineens weer respectloos gaat behandelen (door opmerkingen ofzo.). Gewoon maar kijken waar het schip strand ![]()
En Suusieme …balen dat je inderdaad in je uppie in Oostenrijk zit straks, maar wie weet heb je ook wel weer genoeg afleiding daar om niet te verdrietig te zijn. Daar kan je ook skypen toch ![]()
Groetjes
jan dat is waar, gelukkig heb ik nu een laptop die ik daarvoor kan gebruiken ![]()
nou ja net als ik weer denk laat maar gaan… krijg ik toch na zoveel tijd een sms: sorry for the not answering im not wanting to talk or see or mee any one! im sorry you deserve some one better than me! good luck! …oftewel hij laat het weer lekker allemaal in het midden…hem gebeld en heeft toch uiteindelijk nu wel zijn telefoon beantwoord. conclusie van het gesprek was dat hij het nooit uit zou maken met mij (heeft hij inderdaad ook nooit zo gezegd), maar dat hij niet wil dat ik me rot voel en dat hij had gevraagd of ik patient kon zijn (over die 1 a 2 maanden wachten wat hij destijds had gezegd). Nou had ik zoiets van dat kan je wel zeggen, maar wat wil je nou eigenlijk precies? Hij weer ja je zei dat we vrienden konden blijven, maar dan ben je iedere keer zo kwaad en zegt dat je nooit meer met me wilt praten etc. Ik ja, dat is normaal als je kwaad bent…dan heb je eerst een paar weken dat je boos bent en daarna kan je dan vrienden zijn, maar iedere keer als ik dat zeg kom je na twee dagen met een sms met sorry en dat je niet zonder me kan etc. Ja, dat is ook zo zei hij, maar doe wat je moet doen en laat het niet beïnvloeden wat er hier met mij gebeurd. HOE BEDOEL JE EEN MOEILIJKE EGYPTENAAR!
haha, ja moeilijk zijn ze allemaal hoor, vertrouw mij!! Ik weet er alles van, maar niet op de manier zoals bij jou natuurlijk.
Heb net weer even geskyped met mijn schatteboutje, eerder deze avond gesproken met zn zusje, die zit ook in een dilemma met een egyptenaar en vroeg mij om advies! terwijl ze toch een jaartje ouder is dan mij. Logies dat die moeder van hun denkt dat ik haar kinderen af pak, ze komen wel naar mij met hun porblemen, en niet naar haar omdat ze haar geen pijn willen doen of haar niet bezorgd wil maken.
Ja het is wat allemaal met die egyptenaren, maar die van jou Maud, ik zou ook niet weten wat ik ermee moet! als hij me echt wilt meot hij dat ook op een goede manier laten zien. en dan opeens niets meer van zich laat horen, ja Logiesch dat je kwaad wordt! Zou ik ook doen.
Maarja je word er weer lekker veel wijzer van! heel erg veel succes, ik hoop voor je dat hij even zijn goede kant gaat laten zien, want hij moet natuurlijk wel even voor je gaan vechten nu, om je liefde en jouzelf gewpoon te behouden. op deze manier is het geen doen. Nou in ieder geval succes ermee meid! Uiteindelijk blijf ik hier bij:
Ware liefde overwint alles, zolang je er maar voor blijft vechten.
dus als je er zeker van bent dat je ware liefde hebt, ga er voor!
de ware behandeld mij zoals ik behandeld wil worden en dat doet Ahmed dus niet. Ik begrijp het ergens wel, maar vind het nog steeds geen excuus en het zegt heel wat over hoe hij is. Stel dat het wel wat zou worden, als hij dan een keer niet lekker in zijn vel zit, negeert hij me weer. Zegt zelf dat hij dat niet doet, maar dat hij niet lekker in zijn vel zit. Dat als ik bij hem zou zijn, hij me goed zou behandelen. Hmmm? Je moet me ook goed behandelen als ik 1000-den km van je vandaan bent! Nou ja, ben maar niet in discussie gegaan (was wel weer verleidelijk, maar heb me beheerst :)). Het is aan mij wat te doen en ik wil graag een vent die juist vecht voor mij en dat ziet hij niet zo zitten. Beetje dan weer Mahmoud waar ik aan denk…hij kan me niet bieden wat ik volgens hem wil, omdat ik een luxe leven hier gewend ben. Hij kan het zich niet veroorloven zijn baan op te zeggen, omdat hij verder niets heeft en dan niet eens weet of hij wel hier kan komen (omdat ik ook heb aangegeven dat ik geen geld heb; het duur is en lang duurt). Ja, maar als je geen plannen maakt, gaat het sowieso nooit gebeuren natuurlijk zei ik. Komt er dus op neer dat hij eigenlijk nog steeds wel een relatie heeft met mij volgens hem en dat het dus aan mij is wat ik hier mee wil. Terwijl, wat ik zeg…ik wil juist een vent die achter mij aan zit en mij overtuigd dat hij voor mij gaat en mij wil en dat zit er dus bij hem niet in (komt er niet uit :)). Ga het maar weer even laten bezinken, ben ook wel weer een kind waarvan het handje weer snel is gevuld zeg maar. Dus aan de ene kant ben ik moeilijk, maar aan de andere kant ook wel weer heel snel tevreden. Dat hij dus moeite gaat doen en voor mij gaat vechten hoef ik niet te verwachten en daar ook niet op te wachten. Ga lekker slapen
Truste
Tsja Maud, moeilijk hoor, daar kan je niet zoveel mee.
Het wordt vaak bij de ander gelegd, maak jij maar een beslissing dan hoef ik me daar niet verantwoordelijk voor te voelen.
Ik hoop dat je daar tegen kan, laat het maar even bezinken.
Ik had gisteren mijn vriend aan de telefoon, hij was thuis geweest voor het offerfeest en ging gisteren weer terug naar zijn werk.
Hij vroeg wanneer ik naar Egypte zou komen om bij hem te wonen, hij wil me graag bij zich hebben en alleen de hele tijd bellen schiet niet op.
Ik zei dat ik eerst nog voor een langere periode daar naartoe wil voordat ik uberhaupt een beslissing zou nemen om daar misschien naartoe te gaan.
Toen zei hij dat hij niet begreep waar ik nou zo moeilijk over doe. Excuse me, hij kan geen vrij nemen in december, hij kan pas in februari vrij nemen om elkaar te zien en dan begint hij nu te zeuren dat ik maar gewoon daarheen moet komen.
Toen zei hij dat hij nooit in een ander land (lees NL) zou gaan wonen. Toen werd ik echt boos. Waar haal je het lef vandaan om iets van mij te gaan verwachten terwijl hij totaal geen respect toont voor waar ik vandaan kom. Te zien hoe ik leef en woon en er maar van uitgaan dat zijn manier de beste is. Voor hem is het lekker makkelijk om te vragen of ik daarheen ga, hij heeft niets te verliezen. Ik heb hier een goede baan, leuke woning, vrije tijd, een sociaal leven. Dat moet ik dan allemaal opgeven om hem te gaan pleasen doordat hij me mist en bij me wil zijn. Hij ziet mijn mogelijkheden om daar te gaan werken veel te positief in. Ik weet het even niet meer.
Sorry, ik moest het even kwijt.
Ik snap je frustratie Dalfien, dit word je zo maar even gezegd denk ik dan maar. En dat komt ook dat de mannen daar geen flauw benul hebben hoe wij het hier in Nederland hebben, hoe ons leven eruit ziet, de levensstandaard, de verplichtingen, en dat wij (in elk geval de meesten van ons wellicht) ons zekere bestaan niet zo maar op kunnen/willen geven. Dat laatste geldt zeker ook voor mij. Nu bof ik wel wat mijn vriend betreft want hij pusht me op geen enkel vlak en beseft dat ik niet in Egypte kan komen wonen. (zou het trouwens best een tijdeje willen hoor) hoewel het voor hem ook een zeer grote stap is om naar NL te komen. We zijn ons er samen al wel op aan het voorbereiden, neem boeken/film mee over NL, hij is bezig met de NL taal etc. En het is gewoon heel leuk om zo samen met onze toekomst bezig te zijn. En tuurlijk wil hij dat ik zo vaak mogelijk kom en dat doe ik graag, want ook hij mist me gelukkig enorm.
Ik hoop dat jullie er samen ook uitkomen, blijf praten, praten, praten, maar hij moet er zelf ook energie in steken vind ik en er niet zo maar overheen walsen. Liefde is meer dan alleen maar samen willen zijn, toch?
Hallo Dalfien,
ik voel zo met je mee, ik ken dit commentaar en de vanzelfsprekendheid waarmee het geuit wordt. Wij hebben geleerd o.a. van onze ouders/ ons land om zelfstandig te zijn en zijn daardoor ook flexibel en in stat zelf beslissingen te nemen. Daar wordt veel door de cultuur en de ouders bepaalt, en dat is goed. Ik wens je heel veel sterkte ook voor Maud, dat is nl ook geen prettige communicatie,
gr L.
hoihoi, ik heb het zelf meerdere keren uitgemaakt, maar eerlijk gezegd ook wel om te weten te komen hoezeer hij nou wil dat het iets wordt (dus mij met respect behandelen en begrip tonen voor mij en mijn gevoelens en interesse in mijn leven een ook een stukje verantwoordelijkheid idd). Iedere keer zocht hij dan weer contact en sorry dit en dat.
Ik vind het overigens geen probleem dat de beslissing bij mij wordt gelegd :), maar het is een beetje een dooddoener als het ook nog eens zo gebracht wordt. Aan de andere kant ben ik wel blij met de duidelijkheid die ik heb gekregen en ik moet nu zelf inderdaad maar kijken of ik het de moeite waard vind om daar blijkbaar zelf heel veel tijd en energie in te steken zonder hetzelfde terug te hoeven verwachten. Waar ik gister aan dacht is dat het niet eerlijk is tegenover hem om hem hierheen te halen voor een vakantie en vervolgens hem terug te laten gaan naar …? niets, want dan heeft hij geen baantje meer, geld zal op zijn (want was niet van plan alles voor hem te gaan betalen; uiteraard zal ik hem helpen hier want hij kan natuurlijk nooit alleen al hier eten betalen voor langere tijd). Wil ik dit echt wel heel graag is dan dus weer de vraag …heb daar misschien zelf ook wat te makkelijk over gedacht om hem als vriend hierheen te halen, maar Dalfien ik ben zelf niet van plan om daar ooit te gaan wonen. het is leuk om daar een vakantiehuisje te hebben en Ahmed zei dus ook, maar je zei dat ik dat huis in Hurghada moest nemen. Ja, want dan heeft hij een reden om terug te gaan naar Egpte dus voor dat toeristenvisum niet om daar te gaan wonen zei ik, en dan kan je als het wat wordt hier komen wonen/leven, maar heb je altijd een huisje daar en dat kan dan als je niet in Egypte bent verhuren en als je daar wel wilt blijven kan je er dus zelf in. toen was hij stil…
Ik begrijp nu ook beter hoe ze reageren en dus ook de reactie van jouw ‘vriend’ Dalfien, waarom moeilijk doen? jullie zijn nu een stel dus hij zal de rest van zijn dagen met jou slijten, dus waarom eerst nog voor langere tijd daarheen? heb je dan nog twijfels? Hij wil je gewoon graag zien en bij je hebben. dat hij hier niet wil wonen is zijn goed recht en pas in februari vrij kan krijgen ja… Alleen hij ziet dus niet dat hij jou kwetst door niet verder te denken dan zijn neus lang is. Ik denk dat hij niet begrijpt waarom je hier boos over wordt. En toont hij geen respect voor waar je vandaan komt of wil hij gewoon niet in nl wonen? Gaat hij er inderdaad vanuit dat zijn manier de beste is? Misschien als je hem eens duidelijk uitlegt dat je niet zomaar daarheen kan komen (Ahmed dacht en denkt ook nog steeds dat ik zomaar ieder moment daarheen kan komen en dan gewoon voor twee maanden; maar ja dat gebeurd en dat zien ze gebeuren dus ja…en uitleggen hielp ook niet echt). Ziet hij jouw mogelijkheden om daar te gaan werken inderdaad zo positief in en hoe komt hij daar dan bij? Ahmed zei dat ik niet zo makkelijk werk zou kunnen vinden daar (alsof ik dat zou willen?!).
Maar lucht je hart maar hoor, excuses overbodig wat mij betreft! ![]()
Hoi allemaal,
En zo hebben we allemaal onze "dingetjes"met de egyptische mannen. M. heeft weer twee dagen vanuit Marsah Matrouh gereisd om papieren weer in orde te krijgen. Nu net thuis en zaterdag weer terug omdat zondag het interview weer is. Wat een gedoe toch he.
Wij boeken ticket via internet, pakken onze koffer en weg zijn we.
Wat ik van ullie lees is voor mij ook herkenbaar hoor. Maar blijf praten en uitleggen. M. dacht ook dat hij via de tv en de toeristen wel wist hoe het in Nederland er aan toe ging. Dus mooi niet dat zegt hij nog zo vaak. Gelukkig staat zijn familie erachter dat hij weer naar mij komt. Dat is natuurlijk wel stuk makkelijker als bij sommigen waar de familie druk op je vriend legt.
M. is ook uit toerisme en dat vereenvoudigt het wel allemaal. Ik ben benieuwd hoe zijn opleiding hier wordt ingeschaald. Ik hoop dat hij zelf met me mee kan. Misschien weet ik pas zondagmorgen de 20e of hij 's-avonds het vliegtuig kan nemen. Maar ja we moeten wat.
Oh hoop het zo. Vijf hele weken!!! Dan ziet hij in ieder geval hoe het hier is als ik moet werken, en vaak ook in de weekenden weg moet. MarMah met stress en een telefoon die 100x per dag gaat ![]()
Suus hoop dat jullie elkaar wat beter gaan begrijpen. Maar het is verdomd moeilijk. Verschil zit in alles tot de kleine normale dingen toe. Maar houd het wel spannend.
Marmah
Het enige wat je kan doen is inderdaad blijven praten. Blijven uitleggen hoe jij het ziet en waar jij vandaan komt, wat je wel en niet gewend bent, wat je wel en niet tolereert. Ook als je denkt na 100x dat hij het nu wel moet begrijpen, dan is dat niet zo. Omgekeerd werkt dat hetzelfde. Mijn man legt mij ook nog steeds dingen uit die er bij mij gewoon niet ingaan.
Ik heb onverwachts drie weken vrij gekregen van mn werk, de laatste weken van december en de eerste week van januari. Dus ik heb een ticket geboekt naar mn man!!! IK GA DRIE WEKEN MN MAN WEER ZIEN!!!
Een leuke bijkomstigheid is dat mijn zusje door alle gesprekken over Skype met mijn man heel benieuwd is naar het land en zijn familie, dus gaat ze mee! Ik heb er vet veel zin in!!
I’m dreaming of a warm Christmas…!!!>>>
Bedankt voor jullie inzichten, het is prettig om je gesteund te voelen.
Het is voor iedereen moeilijk om je land te verlaten om ergens anders te gaan wonen. Zowel voor mij als voor hem. Maar ik zeg niet dat ik nooit in Egypte zal gaan wonen en dat zegt hij wel heel erg duidelijk over NL. En dat komt op mij over dat als ik zou zeggen dat ik niet naar Egypte zou komen dat we eigenlijk wel kunnen stoppen met deze relatie. Want wat voor een toekomst heb je dan?
Ik denk dat het voor mijn eigen toekomst, werktechnisch gezien, beter is om in NL te blijven. In Egypte zou ik niet het werk kunnen doen wat ik leuk vind en waar ik voor gestudeerd heb. Mijn vriend zegt dat ik daar als guest relations of iets dergelijks in een hotel kan werken. Ten eerste ken ik mensen die erg actief aan het zoeken zijn in Egypte die niets vinden, ten tweede is dat niet het werk wat ik nou het liefste zou willen doen.
Dan ben ik bang wat hij verwacht van mij op de lange termijn, thuis blijven hangen voor de tv en voor het huishouden zorgen? Ik vind het gewoon teleurstellend dat hij ineens zo reageerd. Hij was altijd wel zo dat hij liever in Egypte zou willen blijven maar nu sprak hij het erg duidelijk en kwetsend uit. Misschien dat hij iets van zijn vader gehoord heeft omdat hij thuis is geweest waardoor hij nu ineens dit zei.
Ik heb hem nog niet gesproken, moet er even over nadenken hoe of wat.
Ik moet zeggen dat ik het prettig vindt op het forum de laatste week, twee weken. :zon02:
@marmah, ik zal voor jullie duimen!
@omipomi, wat heerlijk voor je, leuk dat je zus ook mee gaat.
@maud, succes met de situatie. Ik heb ook nooit volmondig gezegd dat ik daar zou willen wonen. Een huis daar zou prima zijn en dat je daar meerdere keren per jaar naartoe zou kunnen gaan. Helemaal mijn idee.
Omipomi. Super voor je zeker gezien het weer. Nu zie je hoe makkelijk het gaat gewoon ff ticket boeken en go…
Dalfien ook M. had een heel beeld van Nederland. Gezien op TV, gehoord van toeristen en de mensen uit Egypte, Voordat hij kwam kon ik hem ook niet overtuigen hoe het hier gaat. Zei altijd dat weet ik wel hoor. Na twee dagen hier zei hij dat ik gelijk had en dat het plaatje wat hij van Europa had een totaal ander beeld is. Dat heeft hij ook tegen zijn familie gezegd.
Ook M. zou liever hebben als ik naar Egypte kwam omdat hij zeer aan Egypte gehecht is. Eigenlijk meer als ik aan Nederland. Hij zou sterven voor zijn land ik niet.
Maar voor mij wil hij het wel gaan proberen.
Waarom komt hij niet gewoon voor vakantie naar hier misschien dat hij dan ook een ander beeld krijgt. Is maar idee hoor en ik begrijp je tweestrijd heel goed.
Camilla komt vandaag weer terug ben benieuwd hoe zij het samen met haar man heeft gehad en nu weer terug samen naar Belgie.
Nou zondag voor ons weer spannend met interview. Volgens mij hebben we nu alle papieren en garantieverklaringen etc. weer dus dan maar hopen dat ze het visumaanvraag naar de Schengenlanden zenden.
Toi Toi voor allemaal zo richting kerst.
Marmah
hallo Marmah en allen ![]()
Ik heb dus aangegeven dat het moeilijk is voor hem om hier te komen en dat het lang gaat duren en geld kost, hij interpreteerde dat alsof ik niet de moeite wilde nemen voor hem. Wilde nl. niet gelijk trouwen en dat was volgens hem de enigste mogelijkheid om aan een visum te komen en hier te komen. Ik dus dat hij een huis moest nemen (wat hij zelf wilde; had hij in het begin aangegeven) en hij dan met toeristenvisum kon komen, omdat dat sneller zou gaan dan gelijk trouwen, want dat wilde niet zeggen dat je dan gelijk met mij op het vliegtuig mee terug kon. Volgens hem wel, maar adv voorbeelden hier weet ik wel beter (Camilla en die van tv, Biancos met haar pasgeborene alleen hier etc.). Hij heeft het gewoon gezien als dat ik het eigenlijk gewoon niet wilde en geen moeite wilde doen (heb er zelf geen vaart achter gezet omdat ik zelf genoeg aan mijn hoofd had hier).
Afijn, onduidelijkheid en vooroordelen leven bij hem heel erg over Nederland, dat het allemaal zo makkelijk is e.d. Inderdaad makkelijk om voor mij daarheen te gaan mits ik geld heb. Nou heb ik eindelijk financiële ruimte en nou doet hij zo, waarvan ik denk waarvoor nog daarheen? Dus inderdaad laten bezinken en ben er nog niet uit… Aan de ene kant wil ik ff lekker gaan, maar aan de andere kant als hij geen tijd heeft en zo lullig doet kom ik misschien niet vrolijk terug (zonde van mijn vakantie dan).
Wel lekker voor jou Omipomi, lekker met kerst en oud en nieuw daar. Alhoewel voor hun oud en nieuw volgens moslimjaartelling volgens mij 17/18 december is?!
Misschien Dalfien denkt hij net als ik over dat ik niet in Egypte zou willen wonen, maar dat wilde voor mij niet betekenen dat ik niet geïnteresseerd was in een goede toekomst met hem. Ik denk niet dat je te bang moet zijn voor wat hij van jou verwacht op de lange termijn qua dat je daar het huishouden mag gaan doen, tenzij je daar natuurlijk duidelijke signalen over hebt gekregen. Als hij zegt dat het makkelijk is om werk te vinden daar voor jou, dan zal hij er geen bezwaar tegen hebben sowieso dat je werkt, alleen gaat het er dan natuurlijk wel om dat het iets is wat jij leuk vindt. Voor hen geldt eigenlijk het omgekeerde. Verdienen daar niet veel, maar wat kunnen ze hier verdienen als ze de taal niet rijk zijn en diploma’s niet worden gewaardeerd. Toeristenbranche is nu ook geen heel goed idee (vanwege economie e.d.).
Bespreekt hij zaken met zijn vader inderdaad over jullie en eventueel naar nederland verhuizen? is het zo dat zijn vader hem liever ook met een egyptische ziet? kan zeker meespelen dat hij beïnvloedt is en niet leuk als hij het kwetsend heeft gebracht. Hoop dat hij het niet zo heeft bedoeld, misschien ook wat gestressed?! ![]()
Nou weer heel verhaal (moet toch maar eens leren wat korter te worden :))
Ik zou voor geen goud voor altijd in Egypte willen wonen en dat zeg ik die een jaar daarheen is geëmigreerd… Mijn ervaring is dat ik nog altijd wordt gezien als VROUW, Europese of niet. De collega’s spelen geen open kaart, de baas is niet eerlijk, de contracten zijn niet eerlijk. Diploma’s tellen daar niet zo zwaar mee als je Europese bent, maar je komt gewoon niet terecht waar je voor hebt gestudeerd. Met een baantje als guest relation kom je echt geen stap verder! Ik heb zelf ook wel eens gesolliciteerd naar zo’n baan maar heb uiteindelijk alles afgewezen omdat het gewoonweg zwaar onder ieders niveau is. Op die functie, en in een animatie team, wordt je door niemand serieus genomen.
Het klinkt nu allemaal heel lullig en arrogant, maar zo zit het wel. Je hoeft geen opleiding te hebben voor die functies.
Mijn voornaamste reden om nooit in Egypte te willen wonen is dat ik weet dat ik daar domweg nooit hetzelfde zal bereiken als vrouw als in Nederland. Het idee alleen al dat ik altijd onder mijn niveau, voor weinig geld en zonder doorgroeimogelijkheden zou moeten werken voor de rest van mijn leven, maakt me echt verdrietig. Hij zou hier ook opnieuw moeten beginnen, maar heeft hier nog wel de kans om ergens in te groeien. Die kans krijg je daar niet. Ik heb een jaar lang het gevoel gehad dat ik bewust dom werd gehouden. Mijn collega’s die informatie achterhielden, mijn bass die me maar iets wijsmaakte.
Je blijft daar gewoonweg een VROUW en dat is heel lullig…
De beste banen die je daar kunt krijgen als vrouw en waarbij je je waardigheid ( heel belangrijk voor je vent!!) ook nog mee behoudt is op een school (internationale scholen, of zelfs Nederlandse scholen) of vanuit Europa bij bijvoorbeeld een reisorganisatie.
Scholen betalen lang niet slecht en de arbeidsvoorwaarden zijn ook niet verkeerd. Via een reisorganisatie krijg je naar Europese standaard betaald en dat is daar natuurlijk heel veel geld. Daarnaast heb je dan ook leuke arbeidsvoorwaarden.
Ikzelf heb in Hurghada bij een grote nachtclub/restaurant gewerkt als bartender, in een Nederlands café/nachtclub en als tourleader voor een Turkse maatschappij. Vooral de laatste heeft bij mij de meeste frustaties opgewekt. Vooral omdat mijn collega-tourleaders die vanuit NL waren gestuurd het veeeeeeel beter voor elkaar hadden dan ik. Omdat ik in Egypte had gesolliciteerd, werd ik als Egyptische behandeld en betaald. Geen auto van de zaak, geen vergoeding voor huur of reiskosten, geen commissie… Dat is inhet begin nog niet zo erg, maar op den duur ga je je daar echt aan storen. Iedereen werkt even hard, dan wil je ook hetzelfde betaald krijgen of minstens dezelfde rechten hebben.
Voor degenen die dus op zoek zijn naar werk: lekker vanuit NL solliciteren!! Laat je niet naaien door die stomme Egyptische contracten!
Liefs
hoi Omipomi erg interessant zeker over die scholen … mocht door een of andere rare kronkel in dit gebeuren het zo zijn dat ik toch weer daarheen ga en blijken dat we er toch beiden nog een kans aan willen geven zou het altijd een optie kunnen zijn als docent aan de slag te gaan. heb ik altijd leuk gevonden om te doen, maar zussen hadden het mij afgeraden (ik zou te streberig zijn
, kan jouw ideeën over nederland en de kansen hier voor jou als vrouw dan ook helemaal niet tegenspreken!).
Groetjes ![]()
oh en dan tijdelijk he om het een en ander te overbruggen, zou daar ook nooit willen blijven wonen. Wel lekker om daar een huisje te hebben en als vakantieland voor mij te houden ![]()
Zo weer erg veel leesvoer.
Zo mensen gisteravond weer teruggekomen van Egypte was een drukke drukke week. De 27ste offerfeest eigenlijk niet veel bijzonders ze slachten dan de koe (wij hadden een stier) hier heb ik niet naar gekeken was met me schoonzus op stap en dan daarna gaan ze het beest bereiden en stukken vlees van 1 kilo aan de arme geven die dan aan de deur komen dit kon natuulijk niet in 1 dag want het was enorm veel vlees.
Het feest duurt idd 4 dagen en dan is iedereen vrij bijna iedereen dan en zo zo zo druk op straat allemaal mensen en bij elkaar eten erg gezellig hoor.
We zijn naar Alexandrie geweest en nou echt was zoooooooo druk we gingen naar de carefour (winkelcentra) en we hebben 35 minuten erover gedaan om eruit te komen met de auto.
Echt te druk om iets te ondernemen ooohhh men wat een mensen.
We zijn daarna naar Taba geweest een hele dag om zijn vrienden in het hotel gedag te zeggen erg gezellig lekker aan het strand gelegen en na een korte overnachting weer terug snel naar Cairo voor wat souvenirs en terug naar me schoonfamilie.
Verder familie opgezocht of hun ons druk druk. Zijn broertje wilde gaan trouwen nu gaat hij volgende week vrijdag verloven maar daarvoor moet eerst de familie elkaar hebben gezien en praten praten en dan bidden. Was ook wel leuk om te zien en ze hebben echt gewacht tot wij kwamen omdat me vent de oudste is en willen ze daar ook goedkeuring van.