'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Vind ik wel lullig, want ik heb twee dagen geleden op hun site zelf gekeken en daar stond op dat ze wel open zouden zijn (behalve natuurlijk vrijdag). Je kan daar een hele lijst met speciale data vinden en dit feest staat daar niet op… Daarna heeft mn man nog voor de zekerheid gebeld omdat ik het niet kon geloven en toen werd dat ook bevestigd. Waar zijn ze daar in hemelsnaam mee bezig???
Moet alles dan werkelijk zo moeilijk zijn??

Nou het staat er echt hoor, kijk maar: http://egypte.nlambassade.org/ambassade. Onderaan de pagina kan je een overzicht downloaden… Ik ga nu wel echt een klacht indienen, want dit kan echt niet…

Ja, vreemd, maar ik kreeg een mailtje van iemand uit Sharm die zei dat vandaag Eid was, dus vandaar dat ik dacht dat het offerfeest was…misschien waren ze daar ook in de war, maar wel een kwalijke zaak inderdaad. Groetjes

wieweet had hij eid/verjaardag hihi, wel erg appart dat er toch zo een verwarring is over dan.
pff vervelend hoor, wij hadden er ookal last van met het proberen te maken vane en afspraak.
was precies met de ramadam… op het internet staat neit dat het die zondat gesloten is. er staat alleen 21 & 22 sept, maar de zondag de 20e niet. en als je dna ging bellen zeggen ze: het is geopend vanaf zo laat van zondag t/m donderdag.
Sowieso een tip, voor het afspraak maken voor een visum kort verblijf, ga wel naar de engelstalig, een stuk kortere wachtrij, dus als je man belt, laat hem niet de arabische doen, ookal is het makkelijker, het duurt ook 10 keer zo lang.
het bezwaa ris eindelijk bijna af. morgen of ovemrorgen verzend ik hem aangetekend en dan weer heerlijk 10 weken wachten.
Ze zijn echt heel heel heel vervelend bij de ambassade in Cairo… Succes omi, het komt uiteindelijk wel goed, maar soms gaat het gewoon niet de geplande weg… (daar we tik alles van zo langzamere hand haha)
zet hem op, blijf moeite doen en wees niet verbaasd als hij komende zondag gewoon nog gesloten is, aangezien ze dan misschien nogsteeds aan het feesten zijn ofzo! trouwens heb je wel het nummer van het afspraak maken voor visum? die is namelijk weer anders en heb je geloof ik ook weer andere openingstijden voor :S 0020227 3955 99. ik geloof dat je hun moest bellen tussen 13.00 uur en 14.30, sowieso tussen die tijd of breder. makkelijk zijn ze in ieder geval niet. ik bereid je alvast voor, voor eht geval dat je daa rnog mee in de problemen komt… het is tenslotte egypte heah!

ik was weer even aan t zoeken,
Hoofd Consulaire Zaken: Drs. Douwe Sol

Telefoon: +20 2 2739 5500
  Fax:  +20 2 2735 5959        
  E-mail:  [EMAIL="kai-ca@minbuza.nl"]

http://egypte.nlambassade.org/views/shared/images/buttons/bt_mail_red.gif

kai-ca@minbuza.nl
Openingstijden Visumafdeling
Zondag-donderdag van 08.00-15.00 uur (alleen na afspraak)
**
Openingstijden Legalisatie

Zondag-donderdag van 09.00-12.00 uur voor afgifte documenten.
Documenten kunnen de volgende dag worden afgehaald tussen 09.00 en 12.00 uur
Openingstijden balie Nederlandse paspoorthouders
(uitgezonderd visa)**

Zondag-donderdag van 09.00–12.00 uur. 

Telefonisch consulair spreekuur voor Nederlandse paspoorthouders (niet voor visa)
Zondag-donderdag van 14.00-15.00 uur.

Openingstijden Visa Call Centre
Zondag-donderdag van 08.30-12.00 uur.

LET OP!
**De consulaire en visumafdeling zullen op 3 december en van 23 december t/m 2 januari gesloten zijn. **
De visumafdeling is tevens op 1 en 2 december gesloten.

en jij hebt dan dus sowieso de visum afdeling nodig, dus heel veel succes!

http://egypte.nlambassade.org/consulaire_zaken

oh Big Baraim 1 en 2 december :slight_smile:

of toch niet… da’s natuurlijk 1 en 2 januari dan :)…hmm waarvoor dan dicht op 1 en 2 december? en dan zeker de 30e november wel open? lijkt me niet… nou omipomi hoop dat het toch nog allemaal gaat lukken! wederom succes!

eid mubarak kan wel, je wenst iemand dan gewoon een fijn feest toe zonder specifiek het offerfeest te benoemen!
Sterkte met de visum aanvraag omipomi, hoop voor je dat het allemaal snel rond komt…

ik ben afgelopen avond bij mijn oma geweest en heb haar verteld over M. ze wist er al het 1 en ander vanaf maar nog niet teveel…heb nu best een tijdje met haar zitten kletsen erover en ze keurt het niet helemaal af, ze raadt me zelfs aan om te proberen daar voor een half jaartje ofso naar toe te gaan om hem echt te leren kennen! En voor de grap zei ik dat ze maar een keer mee moest om hem te ontmoeten en daar stond ze ook nog wel positief tegenover!!! Misschien ga ik toch eens sparen om een half jaartje ofso daar te gaan werken!

ja is leuk hoor, maar teken nooit een egyptisch contract, geloof mij! zodra je stop krijg je minimaal 300 LE te weinig en berekenen ze alles op een manier die op geen enkele manier werkelijk klopt! Dan opeens komen er allemaal dingen te voorschijn als je binnen 6 maanden stopt. officieel moes tik toen ik weg ging volgens de ECHTE regels rond de 1300 le krijgen. ik heb dus maar 700 LE gehad en geen mogelijkheid voor meer. want tegen mij en mn vriend zeiden ze links en tegen e secetaresse van de hoteleigenaar opeens iets anders. stelletje naaiers… ben nu dus druk bezig emt vanuit nederland een baan te zoeken in Egypte, maar dat valt ook neit mee. Ze willen liever iemand die flexibel is en ook naar andere plaatsen wil/kan. Maarja ik geef de moed niet op.

oh hoor nu pas dat het offerfeest 4 dagen duurt, wist ik helemaal niet… :slight_smile: dames hier ook al geoefend met het klaarmaken van schapenvlees hihi

ja ik dacht er gisteravond nog aan!
gisteren was het vasten, vandaag alle dieren die worden geslacht :wink:

ja zielig he, en die gekke mahmoud wil gewoon een keer dat ik er bij ben als ze hem slachten…nou dacht het niet hahaha!!!

Hij vond mijn berichtje van gister super lief en wilde gelijk weten hoe ik het wist!!!
Net even paar minuutjes gebeld, hij heeft geen internet tijdelijk omdat hij net verhuisd is en het aangesloten moet worden door iemand. Heeft trouwens wel een veel beter huis nu met een normale douche (zelfs een bad) en een wc die normaal doortrekt. Alleen het bed is iets kleiner, maar ik vind dit huis toch een stuk beter!

Toch verbazend hoe snel ze daar aan woonruimte kunnen komen in vergelijking met hier. Binnen een week had hij een ander huis en hij woont er nu een maandje ofso!
Ik ben zelf ook hard op zoek naar een huisje want ik moet mijn huis uit want mijn huisbaas wil gaan verkopen! Echt super balen allemaal, want hier gaat het allemaal niet zo makkelijk en snel. Dus word nog een hoop gestress om binnen 2,5 maand wat te vinden! Dus als iemand nog wat weet in omgeving Den haag hou ik me aanbevolen.

Verder ben ik alweer wat rustiger in het missen. het leven gaat hier tenslotte ook gewoon verder en heb genoeg andere dingentjes aan mijn hoofd! Al wil ik nu ik hem aan de telefoon gehad heb toch wel erg graag een nachtkusje…

Omipomi is je man vandaag nog geweest naar de ambassade of wacht hij toch maar tot zondag? Al is het dan ook nog feest daar he, want duurt 4 dagen…

Suusieme, op welke sites kijk jij voor banen daar? Het allerliefste zou ik daar in de zorg werken, ben verpleegkundige, maar denk dat ik dat wel kan vergeten of ik moet een cursus arabisch gaan volgen :smiley: en daar zit ik ook eigenlijk wel over na te denken.
Volgt er hier iemand eigenlijk een cursus arabisch?? En zo ja, waar?

je van via thuisstudies een egyptisch/arabische cursus volgen, ben ik ook nogsteeds van plan om te doen.
Ik ben vooral rechtstreeks bij touroperators aan het solliciteren, dus voor de zorg heb ik werkelijk geen idee.
in iedergeval ook veel succes :wink:

Hallo allemaal!

Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie met een Egyptenaar en ben van al die tijd maar 4 maanden in NL geweest. 2 weken of een paar dagen je liefde ontmoeten vind ik geen goede optie, snap dat veel mensen met werk zitten maar denk dan goed na wat je wilt? Zo’n korte tijd periode is al snel erg leuk omdat dat aanvoelt als vakantie maar als je daar woont met je liefde zoals ik dan kom je dingen uit het ‘‘echte leven’’ tegen. Al ben ik gezegend met een ontzettend lieve man en kan met recht zeggen dat hij de liefde is van mijn leven. In alle tijd dat we samen zijn word het gelukkig alleen maar beter.
Inmiddels is hij ook al 3 maanden hier geweest en kijken we even verder hoe of wat. Als er iemand is om ervaringen uit te wisselen dan lijkt mij dat ook erg leuk! Stuur mij een prive mailtje voor mijn msn.

Lieve groetjes,

he mintje, jij nu ook hier ;)? tenminste…als jij het bent…

Hoi allemaal,

De ambassade is pas dinsdag weer open. Ik heb een mail gekregen waarin dat stond. M. had al weer eerste problemen voor visum hij kon pas de 14e komen terwijl we een ticket voor de 20e hebben. Ik heb gemaild en nu mag hij de 6e komen. Wel stond daarin dat ze tot disndag gesloten waren. Het is bij ons dus erg kort dag. Ik weet pas een dag van te voren of op de dag zelf of het visum woordt afgegeven. Nou we duimen maar.
Als het lukt komt hij voor vijf weken.

Ik heb nu 13 maanden iedere dag contact met hem ben er nu zelf vier keer geweest dit jaar en hij is zelf 1x hier geweest. Ja en we zien de verschillen op alle alle fronten. Dat is soms heel moeilijk maar laat het bespreekbaar blijven zo leer je van elkaars cultuur. Ja en geduld dat is een zeer schone zaak als je een relatie met een egyptenaar hebt. Verder moet je wel blij zijn dat ze zo graag terug willen naar hun land. Ze komen dan zeker niet voor je geld of visum waar we toch steeds weer op gewezen worden en de reden is voor al die afwijzigingen op de ambassade.
Iedereen veel succes en probeer hier vooral je eigen leven te blijven leiden. Stel, en ik hoop het voor niemand maar zou blijken dat het niet werkt zorg er dan voor dat je op een leuke tijd kunt terugkijken.

MarMah

zo Marmah dat wordt krap allemaal zeg!!! Hopelijk lukt het, zal wel schelen dat hij al een keer een visum heeft gekregen en zich toen aan de afspraken heeft gehouden. Voor hoelang zou hij nu komen dan???

Ik mis me mannetje…ben echt zo verliefd…net een skype gesprek gehad en hij heeft navraag gedaan om zijn leger af te gaan kopen en wil hier zelfs voor gaan sparen, zal nog wel heel lang duren voor hij het geld bij elkaar heeft want is rond de 20000-25000 LE maar dat hij er mee bezig is zegt voor mij wel wat. Eerst wilde hij echt niet naar Nederland! Heb hem voorgelegd hoe hij het zou vinden als ik voor langere tijd naar Egypte kom, maar hier wil hij nog even over nadenken omdat hij bang is dat het ook veel problemen voor hem met zich mee gaat brengen!

Maar dit klinkt toch lekker positief en dat is helemaal fijn nu je zooo verliefd bent!! Dus even een tripje naar Egypte tussendoor is dan toch wel de moeite waard zou ik denken…
als ik zou kunnen zou ik vandaag nog gaan, zeker weten

heb vrijdag terug een ticket geboekt richting luxor-egypte, ga mijn vriendin bezoeken die daar woont, efkes alles terug op een rijtje gaan zetten (na het overlijden van mijn moeder) en me laten helen door de positieve energie ginds. Heb terug iets om naar uit te kijken, efkes 10 dagen er tussenuit in januari.

gr,

hapsetchut

Heerlijk voor je, lijkt me een goed idee. Even eruit om al je emoties een plaats te kunnen geven!

Suusje, je klinkt steeds enthousiaster, leuk om te lezen. Hopelijk kan je binnenkort nog weer eens daarheen.