Hoi Sky, zo’n bericht van je is echt naar om te lezen. Ik blijf voor je hopen dat je vriend gaat voor de liefde. Weet niet wat z’n familie nu van hem wil en ik weet niet of je er over wilt vertellen maar de familie heeft helaas heel veel invloed. Vreselijk dat je er nu op deze manier achter moet komen. Klopt het dat je al met zn familie had kennisgemaakt?
Bedenk wel, ook voor jou gaat de zon weer schijnen. Je kindje is het belangrijkste wat er is en je hebt je energie hard nodig de komende tijd. En ik blijf hopen dat je man niet zonder je/jullie kan, echt.
Hey skyblue sterkte kop op het komt allemaal wel goed. Helaas komen alle vervelende dingen tegelijk. Me moeder zegt altijd alles komt in 3voud zoals ook bij jou maar daarna zal de zon voor je gaan schijnen :zon02:.
Misschien weet hij ook nu niet wat te doen maar hopelijk kiest hij voor jou en jullie kind.
Ik ga donderdagochtend vliegen naar Cairo hehe eindelijk ben er zo aan toe even lekker op vakantie (me lekker laten verwennen :). Voor het eerst ook offerfeest meemaken ben benieuwd???
Ja ik weet nog wel dat ik alleen was dat hij daar woonde op een gegeven moment had ik hem 7 maanden niet gezien omdat ik naar belgie was verhuist weinig geld etc etc weet ook echt niet hoe ik dat heb gedaan maar het went. En ja veel uit gaan met vrienden lekker borrel drinken.
nou skyeblue wat een verhaal… als ik dit lees heb ik zoiets van ja…misschien dat Ahmed ook wel zo in de knoop zit omdat zijn broer wil dat hij gaat trouwen en zijn gespaarde geld aan hem geeft (lekker zo’n oudere broer). Maar jij bent wel zwanger! Ik vind wel dat hij daar even over na had kunnen denken vooraleer jou zwanger en al achter te laten (voor zover dat daadwerkelijk zo is dat hij je achterlaat?!). Maar inderdaad zorg lekker voor je kindje, tuurlijk is het niet de bedoeling geweest dit alleen te doen, maar mocht het zo lopen dan zou je dat wel kunnen! Blijft vervelend en hoop dat je je in deze rumoerige tijden toch wat rustig kunt houden. Uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed, maar nu zit je wel in deze situatie. Hou je hoofd omhoog en probeer ondanks alles te genieten van je zwangerschap…stress voor je kindje is inderdaad niet goed! Hoop dat het allemaal snel beter wordt voor je!
erg goed idee, alleen beetje jammer dat ik nu elke keer aan het boppen ben…
mann 7 maanden, hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Ik hoop dat ik dat nooit van mn leven mee hoef te maken.
met het offerfeest neemt mn ;lief een vakantie in zn thuisdorp, gellukkgi heeft hij nu een laptop. hij zei dat er een grote kans was dat ik zijn moeder zou zien, ik ga er niet vanuit want ze wilde me tenslotte niet ontmeten. Toch hoop ik er stiekem wel op, want ben toch wel zo benieuwd hoe zn moeder er uit ziet.
Morgen maar beginnen met solliciteren voor reisleidster in het zomerseizoen in Egypte… en dan hopelijk daar voor nog onbepaalde tijd blijven! We merken het wel weer…
hopelijk kotm alles goed bij alles en iedereen.
het is toch wel weer duidelijk winter, veel meer spanning.
groetjes suus
En cammilla veel plezier als je donderdag gaat… en ja alles komt in drieën… bij mij ging het ook helemaal niet goed…nu heb ik een leuke baan, geld is binnengekomen van een klant en het zonnetje schijnt (oh nee…of toch … achter de wolken! en in Egypte! hihi). geniet ervan!
In onze verbeelding schijnt de zon :zon02: oohhh man wat een weer vandaag getverrrrrr.
Hey suusieme zal wel leuk zijn om zijn moeder te zien wie weet breekt dat het ijs???
Echt hoor een borrel doet veel goed.
Ik vlieg voor het eerst samen met me vent ook wel erg leuk hij wilt heel graag bij het raam.
Toen hij naar hier kwam kreeg hij geen plaats bij het raam dat kon zogenaamd niet.
Zo is het maud ook voor jou is de zon gaan schijnen :zon02:
Wel grappig iedereen baalt van het weer vandaag en me vent staat vol enthousasme te kijken hoe hard het regent en mooi dat hij het vond. Hij vind het ook geweldig hoe ze dat hier hebben geregeld als het hard regent al het water stroomt weg en de straten zijn netjes in Egypte als het 1 keer regent is het een week nat.
Gatver je wordt er wel suf van dat kl’te weer.
ja ik hoop dat het ijs op die manier verbroken wordt… maarja moet wel mn arabiesch woordenboekje er dan bijhouden, want engels spreken doet ze niet!
Ah onwijs leuk om met je vriend te vliegen! heb nu 1 keer een binnelandse vlucht van Hugrhada naar Cairo gedaan. Was gelijk de allereerste keer dat hij in een vliegtuig zat, echt zo een schattig en grappig gezicht joh! en dan toch lekker dat handje vasthouden, echt onvergetelijk! ik kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt.
trouwens heb net mn profiel een update gegeven met wat nieuwe foto’s
ja leuke ervaring ik ga het meemaken.
misschien als je zo je best doet om met je schoonma te praten in het arabisch dat ze helemaal verandert en je heel leuk vind en ziet dat je er veel voor over heb.
ga je fotos checken.
leuke foto’s! Als ik dan terugdenk was Ahmed maar saai en helemaal niet van het openenlijk omarmen enzo. Dacht echt dat zijn reactie heel normaal was, maar als ik deze foto’s zie en heb ook anderen gezien (stelletjes), dan heb ik zoiets van …geef mij maar een gezellige vent en niet zo’n traditionele die ‘niets’ mag of wil… Ik hou wel van spontaniteit!
Wat naar voor je skyeblue, hopelijk kiest hij voor jullie toekomst samen. Maar inderdaad de familie gaat boven alles, ook al is hij helemaal niet gelukkig met de keus van de familie. Sterkte!
Suusje fijn dat je een leuke tijd hebt gehad. Kijk gewoon rustig of je ermee verder wilt of stoppen. Ik kan hem niet zien als hij werkt of dan moet ik naar het hotel gaan waar hij werkt en dan kunnen we niet samen zijn. Het hotel ligt erg afgelegen.
he dalfien de familie gaat boven alles, maar als ik dan de foto’s zie van Suusieme, ziet het er niet naar uit dat de familie hem ooit iets anders zal laten doen qua trouwen met een egyptische…anders zou die vader en alles toch niet bij hen op de foto gaan? of is moeders wil wet?..want die is dus niet zo blij schijnbaar…
Inderdaad Maud, is moeder wil wet ( heeft ook erg met het geloof /cultuur te maken , ze zeggen daar ,dat aan de moeders voeten, daar ligt de weg naar het Paradijs ).
Maar ik denk dat in Suusieme situatie ,de moeder op de duur wel bij draait, omdat de rest van haar familie Suusieme wel heeft geaccepteerd en erg aardig vindt en dat speelt ontzettend in haar voordeel.
Hoop in ieder geval dat de moeder (snel ) bijdraait.
En ook voor “Sky” heel veel sterkte en kracht toe gewenst in deze nare tijd.
trouwens hadiya. een tijdje geleden had je gezegd dat je me een pb had gestuurd maar die heb ik nooit ontvangen. staat volgens mij bij de andere topic, egyptische mannen.
ik hoop inderdaad dat ze snel bijdraait… we zullen t wel merken!
Uit ervaring weet ik dat er een enorme druk op iemand gezet kan worden vanuit de familie. Je hebt sterke mannen die daarmee om kunnen gaan en minder sterke mannen die zwichten, hoe erg ze ook van iemand anders houden.
Het kan inderdaad de moeder zijn die veel druk legt maar ook de rest van de familie kan druk leggen op iemand.
Dat is zo anders dan wij kennen in NL of Belgie.
Maar niet elke situatie is hetzelfde maar wel iets waar je rekening mee moet houden.