sterkte meid… zolang je dierbaren in je gedachten zijn blijven ze in je hart en kun je voor jezelf bepalen wanneer jij eraan toe bent om ze los te laten x
ik weet niet waarom het ter spake kwam maar hij begon er gewoon over. ik ben pas nog bij m geweest in egypte. hij is best geinteresseerd in de verschillen tussen onze culturen en komt er zelf ook wel mee. ben blij dat hij zelf beseft dat deze verschillen er zijn maar dat het voor ons geen beletsel hoeft te zijn om een goede relatie te hebben.
hapsetchut, ook van mij heel veel sterkte met je verlies!
hoi hapsetchut, gecondoleerd en sterkte!
Verder je maar niet te druk maken om hoe sommige mannen daar met verdriet omgaan denk ik dan in jouw geval…wel jammer dat je graag een andere reactie wilt, maar voeg je dan maar bij mensen die je begrijpen want je moeder verliezen lijkt me erg pijnlijk. De uitleg van hadiya verklaard een hoop! bedankt hadiya ![]()
Hallo hatsepchut,
ook ik sluit me in het rijtje met condoleances aan. Hoop dat je kracht en energie vindt om dit verdriet een plek te kunnen geven. Ik herinner me aan de dood van mijn eigen moeder nu zes jaar geleden en de reactie van mijn toenmalige Nederlandse vriend, ook niet om over naar huis te schrijven. Inderdaad worden emoties als verdriet in Egypte ver weg gestopt en minder besproken, en liever het woord smile als tear/ sad gebruikt.
sterkte L.
En ik kan het niet laten, maar wat hangt er nu eindelijk weer een saamhorigheid en aangename sfeer op het forum!
[quote=“Clejo, post:3344, topic:28785”]
ik weet niet waarom het ter spake kwam maar hij begon er gewoon over. ik ben pas nog bij m geweest in egypte. hij is best geinteresseerd in de verschillen tussen onze culturen en komt er zelf ook wel mee. ben blij dat hij zelf beseft dat deze verschillen er zijn maar dat het voor ons geen beletsel hoeft te zijn om een goede relatie te hebben.
Hoi Clejo,
Ik denk dat dit een van de belangrijkste punten is in een multiculturelerelatie, veel met elkaar communiceren en respect hebben voor elkaar ( ook qua verschillen in cultuur en geloof ).
Mooi en belangrijk dat jouw vriend dit ook zo inziet.
Want uit ervaring weet ik dat er erg veel verschillen zijn en dat het niet altijd even makkelijk is !!
En soms zijn er compromissen nodig ( maar die moeten van beide kanten komen, anders kom je jezelf wel tegen ).
En voor Laetitita,
Ik denk dat sommige mensen met hun waarschuweningen echt het beste met jullie voor hebben, maar dat ze dat niet altijd even goed weten te brengen.
Ook jij waarschuwt ( in het algemeen en op jouw eigen manier ) dat je beter kan informeren over het land, de cultuur en het geloof, wanneer je een relatie hebt met een Egyptenaar.
En ik vind dit een heel goed advies…
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ziet meer.
Ik vind het vooral belangrijk dat we elkaar op dit forum informatie en steun kunnen geven, zonder elkaar te veroordelen.
En voor maud ; niks te danken , graag gedaan (afwan ).
Groetjes Hadiya
Hallo Hadiya30,
c’est le ton qui fait le musique, ik ga de discussie niet meer opnieuw starten, ik zie het iets anders en wens ook niet vergeleken te worden op dit vlak
groetjes L.
hallo allemaal,
graag wil ik jullie van harte bedanken voor alle steun, warmte en genegenheid die ik gekregen heb n.a.v. het plotse overlijden van mijn moeder, het doet
deugd. Echt waar.
liefs,
hapsetchut
hallo, wat rustig
moet ff wat grappigs kwijt… Had Ahmed nog een paar keer gesmst en gebeld, want kreeg geen reactie. Blijkt dat ik een of andere egyptenaar heb lastig gevallen haha, had twee cijfertjes van zijn telefoonnr. omgedraaid. Had een paar dagen terug een heel gesprek en kon hem maar slecht begrijpen. Ik: ik wil Ahmed spreken, is hij je roommate? Ja, zegt die knakker… op een gegeven moment bahabek. Dus ik op mijn beste arabisch: la! hihi. Was wel een grappig gesprek maar geen Ahmed, dacht echt nou hij gaat me toch geen 10 min. met een roommate laten praten?! Dag later kom ik erachter dat ik al langere tijd die knakker heb zitten teksten en bellen echt te komisch. En die knakker blijft me nu miscallen! hihi. vond het wel een grappig verhaal. groetjes ![]()
he is iedereen geveld door de mexicaanse griep of zijn alle relaties verbroken ![]()
haha ja, t zou me niets verbazen als iedereen druk is met sinterklaassurprises maken of wintersportvakantieds aan het boeken is! lol. wel gekkigheid dat je blijkbaar zo veel met de verkeerde egyptenaar heb gebeld. en ja nouja in iedergeval een nieuwe kans, hij houdt al van je hahaha
ik ben op tmoment druk bezig met van alles, ben gister zwarte piet geweest en ben vanaf het gemeentehuis getokkeld
onwijs tof! verder ngosteeds dagelijks aan t skypen… maar mn lief ligt nu alweer te slapen. ik heb te veel aan me hoofd dus ben nog te veel aan het malen om lekker in slaap te kunnen vallen. nouja morge weer even een middagje werken bij de klimhal, beter dan thuis zitten niksen of malen hahan!
verder gaat het nog wel lekker met nabil en mij, alleen balen dat t waarschijnlijk pas maart is dat we weer bij elkaar zijn. meer dan 4 maanden, mannn hoe ga ik dat in godsnaam overleven?! iemand tips voor het overleven van 4 maanden zonder die echte knuffel, die echte kus en die echte ‘‘toutch’’??
skypen doen we al dagelijks en de hele dag door missed callen geven + smsjes houdt ook niet op…
dus kom maar op met de tips! ![]()
hey allemaal,
Ik ben zaterdag weer terug gekomen van een heerlijke week! Het was weer veel te leuk en heb Mahmoud weer veel te veel gezien! Het is er zeker niet makkelijker op geworden en eigenlijk voel ik me zwaar rot! Heb de eerste 24 uur thuis alleen maar zitten janken!!! Ook de 2 vriendinnen die kennis met hem gemaakt hebben vinden hem helemaal geweldig. Pfff ik was voordat ik ging echt helemaal over hem heen en nu niet meer. heb sinds ik terug ben ook niks meer van me laten horen, bewust gedaan omdat ik hem gezegd heb dat ik hem wil gaan vergeten maar tot nu toe lukt dat mij totaal niet en heb ik alweer zitten kijken naar tickets en bij arkefly kan je voor 240 euro de week voor kerst daar naar toe en ik ben toevallig vrij die week!! hahahaha maar ga denk ik niet!
Hoe je 4 maanden door komt zonder een knuffel en kus ik weet het niet suusieme, volgens mij is dat gewoon onmogelijk!
Zometeen ga ik even naar een bruiloft van een collega, voel ik me echt toe in staat nu ik zelf zoveel liefdesverdriet heb!!! Ik ben nu nog een week vrij dus kan veel te veel nadenken deze week en dat is zeker niet goed, had nog liever lekker aan het werk geweest!
Tips zijn bij mij ook welkom hoor! Dit is toch bijna niet vol te houden
daar zullen we allemaal wel last van hebben.
En kijk nu eens naar buiten… al die donkere wolken en regen en storm. Ben toch echt liever bij mn zonnetje in Egypte
Hoi Suusje, jee ben je al weer terug? wat gaat die tijd toch altijd veel te snel he.
Ohh en nu weer dat gevecht met je gevoelens. Kan het me zo goed voorstellen. Heb je er nog met hem over kunnen/willen praten? Of ben je er toch al definitief over uit dat het niets kan worden samen. T is misschien t proberen waard… weet t niet…het is voor ons allen niet makkelijk.
Anders maar zo veel mogelijk leuke dingen doen zodat je zo min mogelijk aan hem moet denken (makkelijk gezegd haha)
Waar zie je trouwens nu die lage ticketprijzen?
oeps…niet goed gelezen… arkefly…
nou we zijn er nog niet definitief over uit wat we willen, dat hij op het moment niet naar Nederland kan/wil is zeker, hij vindt dat hij daar nog te veel voor moet oplossen en hij zit uiteraard met dat leger gebeuren! Ik naar egypte lijkt wel steeds meer een optie te worden voor hem, maar ik zou dat dan alleen maar tijdelijk willen. 1 of 2 jaar ofso en dan weer terug naar hier. Liijkt me veel beter voor de toekomst. Ach voorlopig probeer ik even wat afstand te nemen om mijn gevoelens weer even wat minder te laten worden! Zal zo ook even wat nieuwe foto’s in mijn mapje plaatsen, we zijn namelijk zo lief samen zucht
foto’s uploaden lukt me nu niet, krijg alleen mijn profiel foto veranderd!
oh jammer, maar je profielfoto is ook al leuk hoor! wat cute jullie samen ![]()
heeft iemand voor mij trouwens de gegevens van all you need is love waar je een mail heen kan sturen, diegene die ik heb die geven allemaal een fout melding!!!
kus
He Suusieme,
Ik zit nu al drie maanden zonder mn man en t is heel zwaar hoor! Geen fysiek contact, geen oogcontact met gesprekken, t maakt t allemaal wel lastig, maar we slaan ons er verbazingwekkend goed doorheen!
T went wel na een tijdje.
Gewoon kop in de wind, rug recht, komt wel goed!!
Veel sterkte!
Wat iedereen al zegt het is altijd moeilijk, zo zonder je lief. Ik heb dit weekend "ruzie’’ gehad met mijn vriend. Ik wilde in december gaan, had al verschillende tickets gevonden en nog voldoende vrij met mijn werk.
Zegt hij dat hij niet kan in december, de drukste maand van het jaar ivm kerstmis. Met eigen winkel dus hij moet wel werken.
Ik baaaaaaaal echt enorm. Ik had me er enorm op verheugd om hem weer te zien. We hebben elkaar voor het laatst echt goed gezien in juli en dat is alweer zo’n tijd geleden. Het meest irritante vind ik nog dat hij zegt dat het zo februari is want dan kan hij namelijk wel vrij nemen. Dat ik geduld moet hebben. Maar ik word hier echt moe van, soms heb ik zoiets van waarom doe ik dit.