ja en ook meteen gaan lezen, en ook als het heftig is doorlezen, je kunt in het echte leven nl ook niet even de knop uitschakelen, en even overleggen, wat je zelf zou doen als je dat zou gebeuren , wat er allemaal met Jacky gebeurt. En eventueel het andere boek er meteen achteraan lezen, tot slot dan Joris Luyendijk, is wat zwaardere kost, maar mag je ook niet missen.
even goed opletten, vaak kun je het bij iemand in de buurt ook ophalen. Of je maakt er een gemeenschappelijk boek van, een iemand koopt het, en als het uit is gaat het door naar de andere tegen vergoeding van de verzendkosten.
De verzendkosten zijn niet zo duur, ik geloof dat ik 2,20 € betaalt heb of iets in die marge.
En anders naar de bibliotheek en het daar reserveren en lezen, ik had het in twee dagen uit, kon er niet mee stoppen, tijdens het lezen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
gr L.
Ik vond bepaalde dingen idd wel erg heftig en kreeg ik de rillingen van op mijn lijf ik zal niet teveel zeggen moet je zelf maar lezen.
Iig het is al heel lang geleden dat dit is gebeurd dus ik denk dat het nu veel veranderingen zijn maar ik weet dat ik een hele goede man heb.
de dingen die in het boek van Jacky Trevane gebeuren, gebeuren helaas nog dagelijks. Ook het besnijden van vrouwen is nog steeds een sterk ritueel in Egypte. Dus ben het niet met je eens over het statement " lang geleden". Veel vrouwen durven met hun verhaal niet naar buiten te komen, om de lieve vrede maar te bewaren, of omdat ze het land niet uitkomen zonder toestemming van hun man. Een aantal schrijnende voorbeelden zijn ook in het programma “vermist” al aan bod gekomen. Ik heb het in oktober weer van een vrouw gehoord, die in mijn hotel zat om de scheiding van haar Egyptische man te regelen. Het was een groot complot wat er plaatsvond, waar zelfs het hotelpersoneel aan deelnam. Geld doet helaas veel in dit land. Nu zal ik misschien ook wel het stempel " negativo" krijgen, maar we mogen voor dit soort zaken onze ogen niet sluiten , en goed overleggen wat we zouden doen als zoiets ons overkomt, of wat we kunnen doen om te vermijden dat we erin zouden kunnen geraken.
Ja tuurlijk ik ben het daar mee eens hoor we moeten goed onze ogen openhouden. Helaas gebeurd dit nog steeds en goed om zo boek te lezen voor je naar egypte zal verhuizen.
Zo snel trouwen zonder dat je iets weet?? Ik weet zeker dat dit boek vele hebben geholpen.
Denk zelf dat het nu wat moderner is in Egypte maar goed ik spreek uit mijn ervaring natuulijk omdat als ik alles vergelijk met mijn en haar zo dan ben ik echt super blij met mijn familie en man. En ik eet altijd links hoor geen probleem.
ben echt erg benieuwd naar het boekje. verder heb ik van een nederlandse voruw die getrouwd is met een egyptenaar (die in egypte woont en daar Nedrlandse lessne geeft, om egyptenaren nederlands teleren). Ik heb van haar gehoord da thet ook mogelijk is om dingen zelf in het contract te zetten, zoals dat hij maar met 1 vrouw mag trouwen en neit 4, dat ik gewoon mijn rechten hou dat als ik eht land uti wil, dat dat mogelijk is en dat soort dingen. ik meot me er zeker nog verder in verdiepen, maa rik weet nu al dat ik daar wel gebruik van ga maken. gewoon voor mijn eigen veiligheid.
ja dat is heel belangrijk, om dit soort dingen goed te overleggen voordta je trouwt. Omipomi had het al erover om erin te zetten, dat je volgens het Nedelandse recht /wet trouwt. En heel belangrijk dat je de voogdij over je kinderen krijgt mocht er iets met je man gebeuren, en vrij in en uit Egypte kunt reizen zonder de toestemming van je man. inderdaad ook belangrijk dta je de enigste vrouw in zijn leven bent, om te voorkomen dta er ineens een tweede of nog meer echtgenotes spontaan opduiken.
weinig romantisch , maar wel noodzakelijk, hier bestaat ook een boek over, weet de titel nu niet meteen, maar zoek het op
Nou, toen ik dat wilde doen werd ons verteld dat we dat soort dingen niet in ons contract mochten laten opnemen. Heel raar. We hebben nu dus zelf een soort van cotrractje gemaakt met daarin wat afspraken, dat hebben we ondertekend, ook de getuigen van ons huwelijk hebben dat ondertekend. Daarin staat dat ik vrij het land in en uit mag reizen, dat we in NL nog voor de Nederlandse wet gaan trouwen en vanaf dan alleen volgens de NLse wetgeving leven.
Daarbij is het ook nog eens zo dat zodra je huwelijk in beide landen geregistreerd staat, de wetgeving van het land waar jullie wonen geldt. Dus als je in Egypte getrouwd bent, maar in NL woont hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor de Egyptische wet.
Maar misschien ben ik daar ook wel weer verkeerd over voorgelicht…
het probleem begint dus als de partners gaan scheiden/ ruzie hebben en de een in het ene land verblijft en de ander in het geboorteland. Egypte en NL hebben geen overeenkomst, waardoor rechtszaken moeilijk te regelen zijn. Vooral als er kinderen in het spel zijn een heel vervelende en lastige zaak.
Ik heb net nog even gesnuffeld op buitenlandse partner en dit item gevonden, wel handig voor degene die in het proces zitten!!! Klachten over afhandeling visa door ambassades voortaan naar DCM/VV
per 1 november Afdeling verplaatst; nieuw e-mail adres
Vanwege de taakstelling zijn er reorganisaties bij de rijksoverheid en dus ook bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Per 1 november 2009 wordt DPV/VV opgeheven en vervangen door DCM/VV (Directie Consulaire Zaken en Migratiebeleid, Afdeling Vreemdelingen- en Visumzaken.) Klachten over afhandeling van visumzaken door ambassades moeten per 1 november 2009 bij DCM/VV neergelegd worden. Het telefoonnummer blijft 070-3486486 (algemeen nummer van het Ministerie) het e-mail adres wordt [EMAIL=“DCM-VV@minbuza.nl”]DCM-VV@minbuza.nl .
Ambassades zijn de politieke verantwoordelijkheid van CDA minister Maxime Verhagen (links).
hallootje…laat ik ook weer eens wat roepen
Omipomi volgens mij ben je niet verkeerd voorgelicht, maar net wat L. schrijft als het fout gaat… ontvoeringen van kinderen naar Egypte en zie ze dan maar eens terug te halen! jij daarheen en dan?..ben je weer volgens de Egyptische wet getrouwd en dus ja…weer weinig te zeggen als het nergens vast ligt. Goed dat je dus dat extra contractje hebt gemaakt, nou ook maar hopen dat ze dat wel als rechtsgeldig document zien. Volgens mij kon je wel in het eigenlijke huwelijkscontract laten opnemen dat ook jij van je man kan scheiden ipv dat alleen hij dat kan of moest dat ook apart?
Weet nog wel dat ik geintjes zat te maken destijds met Ahmed dat we dan maar hopelijk een tweeling kregen. Mocht het fout gaan, hij één en ik één (zit bij mij in de familie dus :))
tja ik weet ook niet hoe het met de egyptische wetgeving zit, ik weet wel dat als je hier bent gescheiden en je kinderen hebben een (speciale) band met hun grootouders of bv. je broer/zus dat deze personen ook via de rechter omgangsrecht kunnen afdwingen…mja wellicht handig om daar duidelijkheid in te krijgen op een of andere manier mocht het ooit fout gaan wat niemand wilt! Laten we eerlijk zijn als je trouwt en kinderen samen krijgt dan wil je toch altijd bij elkaar blijven…(en wil je ook altijd dat alles blijft zoals het was en samen genieten enz.)
hoi Dimphij, ja dat is dus ook de reden dat ik nog geen kinderen heb. Had er al heel wat kunnen hebben rondhuppelen, maar je wilt toch een bepaalde zekerheid. Alleen hoe zeker kan je zijn, heb nu inmiddels wel in de gaten dat dat er nooit zal zijn. Vertrouwen hebben, ervoor gaan, bij onenigheden er voor vechten (in positieve zin) en mocht het toch niet werken in goed overleg uit elkaar en zorgen dat de opvoeding van de kinderen geregeld is (hmm lijkt ook wel een sprookje als ik het zo schrijf :)). Had ook gezien - tijdje terug op tv - van een oma die haar kleindochter via de rechter toch nog te zien kreeg (vanuit Polen ofzo), maar dat was iets anders dan dat dat kind ontvoerd was als je het mij vraagt…weet het niet meer. Maar toen ik daar met Ahmed over sprak zei hij dat de kinderen gewoon bij de moeder blijven, dat ik de kinderen zou krijgen (maar ja als het hem alleen om een visum e.d. te doen is/was, hoeft hij die kinderen misschien inderdaad niet haha).
kijk allemaal even op www.buitenlandsepartner.nl onder het kopje trouwen in Egypte, daar staan een aantal van onze thema’s best uitgebreid besproken. Ja als er nog geen strijd is, word gezegd het kind blijft bij de moeder, maar als er gedoe is, en een man wordt gekrenkt in zijn eer, vooral als een vrouw de scheiding aanvraagt, gaat het gevecht om de kinderen beginnen. Romantisch en bij elkaar blijven wil iedereen , maar tegenwoordig loopt een op de drie huwelijken spaak, dus toch belangrijk om het te bespreken en vast te leggen, en dat je er een copie van deze papieren hebt!
heey bedenk wel dat het 1 op de 3 huwelijken BINNEN Nederland is.
ik heb geen idee wat het cijfer in Egypte is, maar ik heb het gevoel dat het daar iets minder is. Dat geld natuurlijk niet voor het orfi, maar het orfi zie ik ook niet as echt trouwen. Eigenlijk ben ik wel erg benieuwd wat het cijfer voor de Egyptenaren is…
nee hoor niet alleen binnen Nederland, binnen Europa ook al in meerdere landen… ik zal eens navragen aan mijn vrienden hoe het in Egypte uitziet en ben ook benieuwd naar het reultaat binnen de gemengde huwelijken, even kijken op buitenlandse partner of daar iets over terug te lezen valt.
haha ja, ik heb ooit een tijdje gelden gehoord dat relaties met 2 verschillende nationaliteiten 96% uit elkaar gaan… maar dat is al een hele tijd gelden, dus ik weet niet hoe het nu zit.
Trouwens herkennen jullie dit?:
je hebt een baaldag en wilt gewoon je verhaal kwijt… wat je krijgt is een boze blik, en een preek: ik heb zelf ook al genoeg aan mijn hoofd, je moet gewoon een oplossing zoeken, of je kan dit dit zus en zo doen!
met andere worden, het idee dat de man niet eens luistert, aangezien hij alleen maar met oplossingen komt in plaats van gewoon zn mond te houden en domweg te luisteren.
En ook al heb je gezegd, kom niet met oplossingen, toch doet hij t…
herkennen jullie dit ook zo nu en dan?
mij irriteert het mateloos in ieder geval haha!