hij moet mij machtigen, zodat ik voor het bezwaarbrief schrijf (zo heeft het IND mij geïnformeerd toen ik ze afgelopen week belde). Anders zullen ze de brief waarschijnlijk niet eens lezen…
dit gaat ove rhet bezwaar en dus neit over de aanvraag zelf… heb trouwens gelezen in het wetboek die ik thuis heb liggen, dat de motivatiebrief niet geldig is en dus ook neit gelezen zal worden. dit is het algemeens bestuursrecht, dus ik weet het niet precies van het schengen recht. daar moet ik me nog in gaan verdiepen. Maarja Dit is mij verteld en dat doe ik dan maar.
Silvia, hoe zit het met de werkgeversverklaring? hij had er al een ingeleverd met alle nodige informatie bij de aanvraag zelf. moet er nu weer een gegeven worden???
omdat ik dat stukje even niet snap.
in ieder geval heb ik getelefoneerd met de IND over het schrijven van een bezwaarschrift en daar werd echt gezegd dat hij mij moet machtigen om het bezwaar te schrijven naar het ministerie van buitenlandse zaken, dus ik neem het zekere voor het onzekere!
groetjes suus
Hallo Suusie,
sorry voor het foute antwoord. De werkgeversverklaring moet eigenlijk geldig blijven, doe er voor de zekerheid maar een copie bij. Schrijf inderdaad het bezwaarschrift uit beider naam en voeg zijn machtiging toe. Vraag eventueel gratis rechtsadvies bij de wetswinkel, het heet nu anders maar dat schiet me niet meteen te binnen, en kijk even op www.buitenlandsepartner.nl, daar zitten nl ook een aantal mensen die de weg in de Nederlandse rechtstaat goed kennen, en je kunnen advisren, hoe te handelen.
veel succes L.
Hey klopt Clejo wij gaan 26 november naar egypte voor het eerst het offerfeest meemaken naar taba toe om zijn vrienden in het hotel te bezoeken en naar alexandrie om daar op bezoek te gaan bij een belgische vrouw die de 22ste gaat om daar te trouwen. Helaas gaan we dus maar een weekje en is het veelste kort als ik nu geld had gehad dan had ik een paar dagen erbij geboekt.
En helaas wordt me contract niet verlengt dus ik werk tot eind van december en dan begint voor mij ook weer het riddeltje van voren om weer werk te zoeken etc. Hopelijk kan me man gelijk beginnen als hij terugkomt van vakantie maar goed ligt er ook aan hoeveel hij gaat verdienen dus poeh deze week maar naar de uitzendburo’s.
Het werk houd nooit op. Iig tussen ons is alles goed en nu is hij helemaal super super blij egypte heeft gewonnen en mag naar de wk hij kwam vanochtend me wakker maken om te vragen wat ik wilde voor mijn ontbijt ![]()
Hoi Camilla, jullie zullen er ook echt aan toe zijn om naar Egypte te gaan. En zo’n feest daar lijkt me ook helemaal geweldig, die sfeer en saamhorigheid. Ben alleen niet zo van het slachten, brrr. Geniet intens van deze week want het is inderdaad veel te kort!!
Balen dat je weer op zoek moet naar ander werk. Maar de economie trekt weer aan heb ik gelezen dus er komt vast weer wat ![]()
En wel herkenbaar dat je man je ontbijt klaarmaakt; mijn vriend verrast me ook iedere keer met ontbijt, klaargemaakt fruit ed als ik bij hem ben. Heerlijk.
- wetswinkel heet nu het juridisch loket; www.juridischloket.nl
Leuk he dat ze dat doen heerlijk een lekker ontbijtje :).
Ja dat slachten hoef ik ook niets van te weten ik blijf dan wel binnen zitten.
Nou volgende week heb ik een sollicitatie wie weet en straks even me inschrijven bij een aantal uitzendburo’s.
We gaan zeker van de vakantie genieten heb er al zoveel zin in.
Gister het boek Fatwa gelezen poeh he de rillingen liepen op mijn lijf. Je zal denken dat ik dan denk dat me man dat misschien ook kan gaan doen nee hoor ik ben juist nog blijer met mijn man en schoonfamilie. Het zijn super mensen en ben echt blij dat ik hun heb.
ik heb het boek fatwa ook in een ruk uitgelezen en inderdaad heel heftig, en verplichte literatuur voor vrouwen die een relatie met een Moslim hebben, in mijn ogen. Ook het boek verboden liefde is een aanrader. op dit moment lees ik het boek van Joris Luijendijk, een goede man slaat soms zijn vrouw, over zijn belevenissen in Cairo
gr. L
zou ik ISBN nummers mogen hebben van dit soort boeken? Niet alleen omdat ik mij in het moslim geloof aan het verdiepen ben, een vriend heb in Egypte maar ook aangezien ik uit ervaring weet dat iedereen een boek op een andere manier interpreteert… En dus zelf wil lezen wat er staat, zelf mijn gevoelens erbij wil ervaren en pure interesse en het idee heb dat ik beter dit soort ervaringsverhalen weten kan dan er achertaf pas achter kom:)
alvast bedankt liefs Dimphij
Ik hou altijd rekening met hoe ik me kleedt, nou moet ik zeggen dat ik me niet prettig voel in korte rokken en broeken. Daar heb ik ook het figuur niet naar maar ik wil zelf bepalen wat ik draag. Ik weet wel dat mijn vriend bepaalde kleuren mooi vindt dus dan vind ik het leuk om die kleur dan te dragen.
Maar hij zou nooit zeggen je moet dit of je moet dat.
Suusieme, als je een machtiging van je vriend hebt kan je namens hem contact opnemen met het juridisch loket en dan kan je zelfs een toevoeging krijgen (advocaat gedeeltelijk gefinancierd door de overheid). Het nummer van het juridisch loket is 0900 80 20. (voormalige bureaus voor rechtshulp). Vraag er maar naar, ze kunnen je dan informeren.
Wat vervelend voor je dat je contract niet verlengd wordt Camilla. Hopelijk vind je snel wat anders. Maar je hebt een leuk vooruitzicht, lekker een weekje naar Egypte.
Mijn vriend zn examens zitten erop. Hij klinkt niet heel erg positief over hoe hij het gedaan heeft. Ik hoop natuurlijk goed. Ik duim in ieder geval hard voor hem.
hierbij de titels :
een goede man slaat soms zijn vrouw Joris Luyendijk isbn 978 90 5759 1006 www.uitgeverijpodium.nl, hij heeft nog meer boeken geschreven o.a. islam voor beginners
verboden liefde Norma Khouri Albqaeen
Jacky Trevane Fatwa van deze twee boeken heb ik geen isbn nummer van want ik heb deze boeken uitgeleend aan kennissen, maar als je de titel bij marktplaats of bol.com intypt komen ze meteen tevoorschijn.
Ik snap dat je graag je eigen mening vormt over de boeken door ze zelf te lezen. Ik ben wel benieuwd naar je reactie, als je ze uit hebt. De laatste twee heb ik een keer uitgelezen, kon niet meer stoppen en was zeer geshockt over bepaalde scenes. Toen ik de laatste keer in Cairo was, moest ik ook een paar keer eraan denken.
Gr L.
Hoi Leatitiana
heb een vraagje over het boek Fatwa !!
Is het boek zo schokkend als de meeste zeggen .
Wil hem ook wel lezen …
gr hihi
Hallo Hihi,
ik vind inderdaad dat je het moet lezen, en ook de schokkende gebeurtenissen moet je lezen om een beetje te begrijpen wat er zich in de Moslimlanden allemaal kan afspelen. Ook om duidelijk te maken, dat je dingen goed moet overleggen, en welke rechten je als vrouw er “hebt” en “kunt hebben”, als je het vantevoren goed overlegt/ duidelijk maakt.
Er zijn heftige verhalen/ anekdotes in het boek, maar tevens in het boek “verboden liefde”. Kippevel heb ik daarvan gehad en ook heel lang met me meegedragen.
Dus inderdaad lezen!!! EEN EGYPTISCHE VRIEND VAN ME KAN DAAROP HEEL DUIDELIJK ZEGGEN "THIS IS LIFE NOT PARADISE!!!
Ja ik begin oook steeds nieuwschieriger te worden over dat boek. Vandaag had ik even in de bieb gekeken, maar helaas was hij uitgeleend. en in de winkels uitverkocht.
Ik heb al een klein beetje gelezen waar het boek over gaat, maarja het is nu al een compleet ander verhaal tussen N en mij, aangezien we al anderhalf jaar bij elkaar zijn (over een uur) en we zijn nogsteeds niet getrouwd!
ben ook wel erg benieuwd nu. heb het boek maar voor sinterklaas gevraagd… haha!
het boek: De Islam, wereld religies is ook een goed boek met heel veel informatie over de Islam. Ik heb hem achter gelaten in Egypte, dus het ISBN nummer weet ik niet.
Ook heb ik een ander boekje (nog niet uitgelezen, en het begin heeft mijn aandacht niet genoeg getrokken met informatie) Maar wieweet staat er toch nog iets in:
Jezus in de Islam en de Koran. van Ahmed Deedat (het is in nederlands vertaald). het is een gratis boekje, dus heeft geen isbn nummer.
te verkrijgen bij stichting Islamitisch Sociaal Cultureel Centrum in Amsterdam. of misschien kan je een e-mail sturen naar [EMAIL=“ipcin@hotmail.com”]ipcin@hotmail.com, om een aanvraag te doen voor het boekje.
succes!
groetjes suusje
het boek FATWA staat geregeld op marktplaats voor weinig geld te koop, misschien een tip
groetjes L.
Ok heb gelijk ff op markplaats gekeken , maar welk boek moet ik dan hebben staan meer op met de titel Fatwa ??
dat van Jacky Trevane, ik zal ook even kijken, dan meld ik me dadelijk nog
Ok !!
ik heb net gekeken als je bij de zoekterm FATWA en meteen daarachter Jacky Trevane intypt, komt een hele lijst met het juiste boek, een kaft met de foto van een gesluierde vrouw, de sluier is blauw
succes met zoeken
gr L.
Dank je wel !!!
Ben benieuwd zal het boek gelijk bestellen . hihi
wow eentje van 3 euro! moet zeker wel nog verzendkosten bij haha
Hallo ik heb net gekeken en het boek staat op marktplaats,een hele rij en het is ook niet duur.