oh en bekijk anders - als je dat nog niet hebt gezien - de uitzending van grenzeloos verliefd van Esther en Ahmed. Hij is wel traditioneel, maar dan zie je ook wat hij zegt en hoe het merendeels toch gewenst is daar. Maar bij elkaar zijn is makkelijk als je daarheen gaat, maar andersom dus niet…hou dat ook in de gaten, want als je eenmaal verliefd ben…dan komt die malle molen om de hoek kijken (tijd dat ik ga slapen). truste
en omipomi alles goed met je? weet je al wat meer?
zoals maud het aanhaalt , in een relatie met een buitenlander moet je heel
sterk in je schoenen staan-
ik zou ook niet happig zijn om (zomaar) zonder no problam bij hem in huis te gaan.
het zijn niet zomaar regeltjes blond , het is echt hun cultuur.
hei suusieme , inmiddels al wat ingeburgerd terug in nederland? hoelang was je nu in egypte?
jij kan nu meepraten goe het is om in egypte te werken. x groetjes.
ja nouja aan de kou moet ik ngo best wel wennen hoor! ben gelijk alweer druk bezig met het bezwaarschrift. ben erachter gekomen dat nabil een brief moet sturen dat hij mij machtigt om de brief te sturen. hij heeft nieuwe vliegtickets nodig. Ik heb een wetboek van mn broer gekregen en dan kan ik hun beslissing proberen tegen te gaan met andere dingen die ook in het wetboek staan om het even extra officieel te maken.
verder ben ik gisteren wezen schaatsen. echt zo raar. ik zei echt: 2 dagen geleden lag ik nog op het stand met nabil en nu sta ik hier alleen op het ijs.
verder ben ik al 2 keer met de hond het bos in gegaan (ja goed voor mn beweging). dus dat begint ook alemaal weer. mijn ouders hebben een moeilijke tijd vanwege iemand die is overleden, dus ik ben gelijk de zorg van het huis. mn moeder even wegbrengen, koken, beetje schoonmaken. Gelijk alweer druk bezig, dus heb amper tijd om te wennen haha!
vandaag met mn zus de stad in en vanavond een feestje. morgen op de hond passen, overmorgen mn moeders verjaardag. het gaat allemaal maar door!
ja ik kan inderdaad meepraten over werken in \Egypte. en daarbij wil ik kwijt: ONDERTEKEN NOOIT EEN EGYPTISCH CONTRACT!!! ZE NAAIEN JE WAAR JE BIJSTAAT EN ZEGGEN 2 VERSCHILLENDE DINGEN DIE BEIDE NIET KLOPPEN!
En als je van plan bent om als guest relation te werken hou hier dan rekening mee:
het is niet hard werken en hebt genoeg tijd om te internetten (voor zover de sites neit geblokkeerd zijn) genoeg tijd om te kletsen met je collega’s of met wie je ook wilt. en voor Nederlandse standaard krijg je daar ook naar betaald. je doet weinig dus je verdient weinig (ik verdiende $450 + 400 LE voor huisvesting) en zelfs dat is meer dan wat de russiesche collegas verdienen. die verdiennen $100 minder ookal zijn ze ouder en werken ze er langer…
Op dit moment ga ik gewoon weer proberen om als reisleidster aan de slag te gaan. dat werk is gewoon veel leuker en verdient veel beter en dan doe je tenminste wat. je ziet neit alleen maar op 1 plek en je hebt een stuk meer contact met Nederlanders.
En blond, voor jou:
het enige wat ik echt kan zeggen is volg je hart en vergeet je verstand niet. Porbeer heel veel te praten over (voor ons) de normaalste dingen. hond, winkelen in nederland enz. enz.
ook natuurlijk praten over het geloof is belangrijk. probeer elkaar gewoon erg goed te leren kennen.
Ik ben met mijn vriend gaan samenwonen nadat ik hem 3 maanden kende (woonde voor een half jaar in egypte voor stage als reisleidster) ik had hem op de 10e dag ontmoet en sinds dien waren we al ongeveer onafscheidelijk en dus hadden we besloten samen in een appartementje te gaan zitten.
ik heb zelf tot op de dag van vandaag (we zijn vanaf de 17e anderhalf jaar bij elkaar)samen met hem zonder een contract. vooral op aanrading van famielie die zo angstig waren. Ik heb van velen gehoord dat je het ook gewoon kan zien als een ‘‘officiele relatie hebben’’. Maar dus zonder gaat het mij ook erg goed af.
Wij zijn nooit gecontroleerd door de politie, mocht het toch wel een keer gebeuren akn mijn vriend zn pasje laten zien dat hij gids is en dan laten ze hem gelijk met rust.
het is dus helemaal je eigen keus om wel of niet het contract te nemen. de meesten hebben het (volgens mij, ik weet het niet zeker) wel gedaan.
maar het ligt dus ook behoorlijk aan de huisbaas of hij het wel of neit accepteerd.
nouja ik hoop da tyje er iets aan hebt
nouaj als er mensen zijn die vragen hebben over het werk in Egypte, roept u maar haha!
grtss
ik ben inmiddels ook weer terug uit egypte, helaas. had er nog veel langer willen blijven en het is vreselijk om nu weer een tijdje alleen zonder mn lief het dagelijkse leven in te moeten. we weten allemaal hoe dit voelt geloof ik! maar er moet weer gewerkt worden ook nog…
we hebben het weer reuze goed gehad samen en (weer) goed kunnen praten over alles en nog wat, over wat ons bezighoudt, verschillen, noem maar op, maar daarnaast ook veel plezier gehad. het lijkt soms net of we al jaren bij elkaar zijn, zo goed voelt het.
Suusie, wat naar om te lezen dat je toch alleen terug moest naar NL. Gelukkig is de beslissing na een bezwaar vaak positief heb ik begrepen dus blijf ook positief! Als je aan alle regeltjes voldoet blijft er geen reden over om het af te wijzen. Maar het kost weer zoveel extra energie, pff.
En Blond, ik sluit me bij het stuk van Maud en Laetitiana aan. Ik weet trouwens niet hoe goed je je vriend al kent en in hoeverre je een goed (vertrouwd) gevoel je erbij hebt. Maar ken je m nog niet zo goed dan zou ik niet direkt samen met hem in een huis gaan. Het is voor een egyptenaar niet gebruikelijk om samen met een vrouw te zijn voor het huwelijk. Nu weet ik niet hoe traditioneel hij is maar voor hetzelfde geld vindt hij het gewoon lekker ‘makkelijk’ om zo samen met een vrouw te kunnen zijn. Dus ik vind het lastig om daar zo iets over te zeggen. Zoals Maud zegt ga t meest op je intuitie af en houdt je hoofd er zo veel mogelijk bij.
Laat je nog wel weten wat t gaat worden ?:slywink:
Marmah zit er nu lekker, Raks gaat bijna, veel plezier daar!!
Oja, en Camilla gaat ook al over 2 weken ofzo!
weet iemand hier wanneer het offerfeest start in egypte?
hihi, zo grappig suusieme dat je na egypte op het ijs stond -brrrrrrrrrrr!
ja kan ik me voorstellen met egyptische contracten!!! velen die ik ken die als guestrelation werken zijn er al vertrokken, vooral vrouwen word het nogal lastig gemaakt.
ik heb geen vragen over werk in egypte(haha) heb al hoofdpijn als ik eraan denk, voor mij ist vakantie ginder. x
Zou wel eens willen weten of jullie mannetjes ook over de kleding zeuren , dat het niet gebruikelijk is daar om te dragen ?
Als ik op bezoek ga bij de family draag ik uit respect ik lange mouwen en geen blote benen .
Zijn er meer die dat doen ??
Maar kan er niet aan wennen dat ik me zo moet kleden .
M`n man woont in een dorpje waar ik natuurlijk erg opval ben de enigste die geen hegab draag .
Wat moet je dan jeap aanpassen ja met de kleding niet de hegab .
En het is er zo warm dan ook nog zoveel kleding aan .
Maar moet zeggen heb er respect voor .
ja die van mij ook wel hoor. alleen lange mouwen niet. wel gewoon een lange broek(vind ik zelf ook altijd prettig om in te lopen). en een t-shirt, zodat de schouders wel bedekt zijn.
maar daar blijft het bij. Natuurlijk korte topjes en rokjes ben ik zelf al niet zo van haha!
Ik ook niet , maar vindt het moelijk om te snappen , m`n man legt het me wel uit waarom ze het dragen .
Maar zeg ook voor mij is het moeilijk te begrijpen , en dat snapt hij ook wel weer !!!
Dus in zijn woonplaats pas ik me aan .
En in Sharm voel ik me thuis .hihi
ik draag er bewust een langere broek en een t-shirt met een korte mouw, of blouse met dito mouw. Verder ben ik niet bereid me aan te passen. Ze kunnen mij hele verhalen vertellen over het hoe en waarom, maar ze krijgen dan het standaard antwoord , ik ben en blijf Nederlandse en that’s it. Anders draag je binnen de kortste keren een hoofddoek en ben je " Egyptisch" en zit je vast in hun patroon , en dat matcht niet echt met onze gedachtenwereld.
Maar hij vindt dat ok !!
Wil niet zeggen dat die van mij het niet ok vindt , maar ik weet zeker als ik zeg ik draag een hegab dat ik hem gelukkig maak …en dat maakt me soms bang ik ben getrouwd .
maar als we in Sharm zijn draag ik wat ik zelf wil niet te naakt natuurlijk .
Daar gaat hij niet mee akkoord , kan ik me op aanpassen .
Tot zo ver .
We zitten er aan te denken om daar te wonen , ben dus veel aan het denken .
En is niet makkelijk om het daar anders leven is .
Misschien makkelijk zo als mijn man zegt , ja voor hun .
Maar wil niet dat ik in huis ben , en er een man aan komt en ik moet schuilen .
Soms weet ik het ook niet meer .
Het is soms ook zo ingewikkelt !!!
ik snap best dat je je aan wilt passen, maar pas op met aanpassen, want anders zit je straks heel aangepast in de gouden kooi. En schuilen voor een man, no way. Wie weet moet je even een lijstje gaan maken met voor en tegens, die je dan daarna met je man bespreekt. Te veel aanpassen is gewoon niet goed, ook niet om de lieve vrede te bewaren, want op dat moment geef je hem " macht", die ook weer nieuw gevoed gaat worden, door andere eisen te stellen. Hbe je het ook al met hem over eventuele toekomstige kinderen gehad, en hoe jullie daar mee om gaan? Gaan ze Egyptisch opgevoed worden, of mag jouw Hollandse instelling/ komaf daar ook een rol in mee spelen? Moeilijke items maar wel heel ergbelangrijk om het te bespreken. Mag je regelmatig naar NL om je familie te bezoeken?
gr L.
We hebben er over gehad en we gaan ze een tussen weg opvoeden bijde dus .
Maar je hebt gelijk als ik me te veel aanpas zit ik staks in een gouden kooi ( hihi )
Maar het verzorgen is super daar kan enig man hier in nederland aan tippen .
Mijn family is er niet mee eens .
Dus heb ook geen steun …en als nu is het moeilijk weet je .
Ik spreek net mn man en hij zegt dat t offerfeest op 26 november begint…bleeeeeehhhh bloed in de straten ieiieieieieiee!!!
Ik heb n vraag aan degenen die daar ervaring mee hebben: Wat moet er in een brief van een werkgever staan voor hem voor een vakantie visum??
Ik dacht aan het volgende: Hij krijgt toestemming om met vakantie te gaan, is in dienst als blablabla, moet weer op werk verschijnen op die en die datum. Moet nog meer in??
En hoe lang duurt t nou voordat je de uitslag krijgt van zon vakantie visum?? Ik lees veel dat t minimaal twee maanden duurt, maar vrienden van mij kregen al antwoord binnen twee weken… Ik niet meer schnapp…
Het lukt trouwens wel om mijn contract te verlengen, maar t IND hanteert momenteel een verwerkingstijd van minimaal 11 weken, dan moeten de papieren daarnan nog naar de vreemdelingenpolitie en dan weer terug naar IND en dan pas kan t huwelijk geregistreerd worden in t GBA… Dus dat lukt ook niet met mijn nieuwe contract… NOu ja, jammer dan, ik heb nu alles geprobeerd… Dan maar op een andere manier…
Ik ga nu even alles teruglezen, want ik ben weer niet up to date…
x
Ik lees er net snel overheen en ik wil je graag iets meegeven:
Kijk uit met je teveel aanpassen! Als hij er eenmaal aan gewend is, kom je er niet meer van af! Ik ben vanaf het eerste moment heel duidelijk geweest en dat heeft echt zn vruchten af geworpen! Mijn vriendinnen waren jaloers op mijn positie in onze relatie, ik had zoveel vrijheid en mocht doen en laten wat ik wilde. Dat heeft veel ruzies gekost, maar ik heb me nooit opgesloten gevoeld. Dat is echt heel erg belangrijk!! Ik had vriendinnen die vanaf het begin ook heel zorgzaam waren en zich heel erg aan wilden passen en die mochten op den duur het huis niet meer uit omdat ze overal toestemming voor hadden gevraagd en dat op den duur niet meer kregen.
Ik deel dingen altijd gewoon mee. Het klinkt heel erg bot en liefdeloos, maar ik heb mijn man er nooit aan laten wennen dat ik zijn toestemming ergens voor nodig moest hebben. Dus daar zit hij nu ook niet meer op te wachten.
Natuurlijk kan je je schouders en je knieen enzo bedekken, maar dat moet meer met je eigen gevoel op straat (ogen en nare mannetjes) te maken hebben, dan met zijn wensen!
Ik heb wel eens tegen zijn wens in een korte rok gedragen en hij was daar eigenlijk op tegen. Omdat ik me niet aan zijn eisen wilde conformeren heb ik dat toch gedaan. Toen ik merkte dat ik daardoor heel erg werd lastig gevallen op straat, heb ik dat voor MEZELF daarna niet meer gedaan.
Je moet dingen doen en laten van uit jezelf, niet vanuit zijn wensen of eisen. Als je dat vanaf het begin doet, kan hij er later nooit meer op terug komen!
En nogmaals, het klinkt allemaal belachelijk en liefdeloos, maar geloof me, zo werkt het wel! En ik hou zielsveel voor mn man, maar ik heb ook MIJN wensen en normen!
Ik hou ook heel van mijn man , maar weet dat ze allemaal gelijk hebben .
Maar ik weet wat je zegt als je met blote benen loopt kijken ze allemaal naar je .
Maar ligt er natuurlijk ook aan in welk deel je in Egpyte bent .
Maar wij hij woont kan dat dus niet … heb er dus moeite mee om daar te wonen .
Maar hij kan dat soms moelijk begrijpen .
Je weet soms dus niet wat je moet hier blijven of daar naar toe , denk ja dan ben ik bij hem en dat is belangrijkste maar goed kan ik daar wonen .
hey hey, over het vakantie visum. Als ej belt voor een afspraak, krijg je een datum van ongeveer 2 weken later. Na het gesprek weer 2 weken later moet je mannetje terug naar de ambassade in de ochtend. dan moet hij zijn paspoort afgeven en later die middag rond 15.00 uur moet hij terug naar de ambassade en daar heeft hij dan het visum (of niet).
i totaal duurde het bij mij dus 1 maand.
ik hoop dat je er iets aan hebt. in iedergeval nog veel succes. Nabil en ik zijn nu druk bezig met het bezwaar maken. Maar ik moet eerst nog een machtigingsbrief van hem ontvangen… pff lekker allemaal.
nouja in ieder geval succes!
goedemorgen allemaal,
het heet geen machtigingsbrief, het heet een werkgeversverklaring, waarin de Egyptische baas schrijft dat je partner een vaste vbaan heeft, en na afloop van het vakantieverblijf in Nederland per direct weer terug op zijn werk verwacht wordt. A.U.B. opletten met datums invullen in deze verklaring, anders moet je bij afwijzing steeds weer nieuwe papieren aanvragen, dit voorkom je door er geen directe datum op in te laten vullen.
Ik heb zelf in mijn aanvraagpapier van mijn belastingsadvisieur laten zetten dat ik voldoe aan de vereiste ionkomensgrens van 1500 euro.
Verder heb je een garantverklaring nodig van de gemeente, ik heb het helemaal ingevuld en er ook nog een persoonlijke brief bijgedaan ter verklaring/ ondersteuning
Goede morgen jij was er vroeg bij , word ook een beetje verslaavd ff kijken of er nog wat
opstaat .
Vind het leuk om andere te spreken die het zefde als jezelf hebben , hier snappen ze het toch niet en zeggen .
Wat doe er mee zoek hier iemand uit de buurt .hihi
Is niet zo makkelijk als je verliefd wordt … het zijn je gevoelens en die kan je niet zomaar
aan de kant zetten .
Zo lang het nog voor het vechten waard is ga ik er voor !!!