'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hoi Suus,

Niet bij de pakker neerzitten dezelfde afwijzing hadden wij ook. Toen ben ik zeff naar Cairo naar de Ambassade geweest en toch wederom een afwijzing wegens vestigingsgevaar. Als je nu beroep hier aantekent (via advocaat het beste) dan krijg je een enorme vragenlijst toegezonden waar zijn hele familie wordt besproken. Daarna had ik heel snel een antwoord dat het toch akkoord was. Hij is dus geweest dat weet je nog wel. Ik ga a.s. zondag en dan probeert hij weer met de Kerst te komen. Dus ook ons circus begint weer opnieuw. Ben net weer een uitnodiging aan het maken.

Sorry ff je naam kwijt, VRIEND WEKT IN DELTA SHARM. We zullen daar waarschijnlijk de eerste nacht zijn dus zondag a.s. Misschien dat jouw vriend ons verder kan helpen???

Nou meiden, ondanks alle negatieve dingen die er weer gezegd zijn. Ik ga weer lekker naar mijn vriend toe en proberen weer visum kort verblijf.

Suus mocht je nog wat willen weten over het bezwaar vraag maar hoor. Ik werk op een advocatenkantoor dus daarom was die stap voor mij niet zo moeilijk.

Marmah

ah dat is toch wel tof dat je nu lekker naar Egypte kunt gaan:) ten eerste je lief weer zien, ten tweede beter weer hahaha en samen alles regelen ipv in je 1tje (zo leest het tenminste weg) meiden jullie zijn bikkels wanneer zie je het zelf in! Positief denken en doelen stellen in je leven…

all you need is love>>>:zon02::vak01::vak02::wereld::wub:

n,vriendin van mij die in Egypte woont zei me ooit es n,huis-stukje grond ,en centen op de bank, dat dat de belangrijkste zaken zijn die de ambassades als meer zekerheid van terugkomst bekijkt(kweet niet ,ik zeg hier wat zei me zei-ze woont daar al 10jaar)
met n,advocaat ,zullen ze inderdaad zoals marmah zegt veel backfeet info opvragen -over hem-zn famillie enz…
hee dimphij (hoort hier mischien niet thuis)maar hoe was het met de tattoo- xxx bousa

Ja bezittingen wordt gezien als belangrijk. Toch toen M. de papieren van een flat en huis had namen ze het niet aan. Ik heb dit toen zelf aan het hoofd visa wezen overhandigen. Maar ook toen werd het alsnog afgewezen.

Zorg dat je veel over zijn familie kunt zeggen en vertel wat je er allemaal voor wil doen om te bewijzen dat hij teruggaat.

Ik praat nu wel makkelijk maar wie weet wat me deze keer weer te wachten staat, Hopelijk hoef ik weer niet in bezwaar.

Marmah

hoi Marmah, dat was ik. ik heb alleen nog geen contact gezocht met Ahmed daarover, dus weet niet of hij dat nu nog kan uitzoeken. Hem ook niet gehoord, dus zal wel weer druk zijn. sms hem vanavond even en dan hoor je het wel. je kwam daar in de ochtend aan toch? Ahmed moet ook wel eens mensen van het vliegveld halen enzo. Ik laat het je later wel even weten.

Er moeten ā€œechte redenenā€ voor terugkeer zijn, desnoods sterke moeder-kindbinding aaangeven, en verantwoording voor het inkomen van de ouders, daar zijn ze ook heel gevoelig voor op de ambassade.
Sterkte met alles.
fijn weekend voor iedereen
gr L.

Oh dat van die verantwoording voor het inkomen van ouders lijkt me geen al te goede reden om terug te moeten keren, want dan zou je juist denken hier gaan ze dan geld bij elkaar zien te krijgen (verdienen door zwart werk of wat dan ook?!) en vervolgens geld daarheen sturen. Lijkt me geen goede bezwaarreden en anders vind ik de ambassade niet echt slim…:frowning:

Hoi Marmah, volgens Ahmed zijn de huurwoningen 3000 LE per maand, maar hij wist niet per week of iets en de naam ook niet …heb je denk ik dus weinig aan. Jammer dat dat meisje nooit meer heeft geschreven. Volgens mij is 3000 ook erg duur. Zou die zondag dat je er bent gewoon met je vriend even daarheen lopen en het navragen.

Is er ook iemand die net als mij die er aan denkt om in Egypte te gaan wonen ?
Was er eerst over eens en nu ga ik weer denken , wie heeft het zelfde ik heb tegen mijn man gezegt in Sharm kan ik wel wonen…hij lachte . Mar hij woont een uur van Sharm af niet zo ver maar natuurijk een andere levenstijl .
Het leven is ook zo moeilijk … liefste wil ik dat hij hier heen komt maar moet je kijken wat ons dan te doen staan een hevige strijd .
En mijn familie is er dus niet mee eens is een moslim en blijft een moslim … dus geen contact met ze .
Maar er zitten ook goede bij zoals die van mijn hihi .
Dus kan ik wel wat raad van een ander gebruiken .
En zal leuk zijn als ik wel verstrek die kant op om nederlanders te ontmoeten die daar ook wonen … dat je elkaar kan helpen .
Maar als ik niet blijf in Egypte ga ik er natuurlijk we heen om mijn man weer te zien .
En dan blijven we weer in Delta Sharm een paar nachtjes heerlijk als ik er aan denk .
We zien wel hoe het allemaal gaat .

gr hihi

Het is wat jezelf wilt natuurlijk je moet goed nadenken hoe het daar gaat wat wil je precies over een jaar wat is de toekomst ect etc. Je moet niet naar daar gaan wonen omdat het hier moeilijk is. Het is even een werk maar dan heb je ook wat.
Wat zijn de voor en nadelen van het daarwonen en hier.

hey dames,

gisteravond ben ik terug gekomen uit sharm el sheikh, hij heeft elke dag moeten werken, dus tis een eenzame week geweest… ik heb het idee dat zijn intenties niet helemaal (naja, eerder helemaal niet) juist zijn, dus ik ga niet meer terug waarschijnlijk en sorry, maar ik zal hier ook niet meer komen. ik wil het liefst gewoon zo min mogelijk aan hem herinnerd worden.

iedereen, heel heel veel succes met jullie liefjes, ik hoop echt dat jullie mannen niet zo zijn als die van mij. ik wens jullie allemaal heel veel liefde en sterkte in de toekomst!

xxx

Hallo Pluze,
wat naar om dit te lezen. Ik kanme voorstellen dat je dan geen zin hebt om op het forum te verschijnen. Ik hoop dat je de ervaring een plek kunt gaan geven in de toekomst en je toch een beetje van Sharm hebt kunnen genieten.

gr. L.

Pff t slechte neiuws voormij komt ook nog.
Ik zie echt geen weg meer om nog door te gaan. ik word kneiter gek. ik zit in n internetcafe en wil zo snel mogelijk terug naar nederland. de enige site waar ik een enkele reis naar amsterdam kan vindne is e-ookers, ik kan alleen via Ideal betalen en die doet het gezellig niet…
Ik heb n vlinke ruzie gehad (alweer) en word er echt helemaal gek van. ik ben neit een een of andere god die alles zomaar kan regelen. die altjd kookt , altijd schoonmaakt. ZO BEN IK NIET!
als ik een broek een shirt en schouders/shirt wi aantrekken moet dat gewoo kunnen. eerst zeggen ohw at een leuke kleren ennu opeens: ik ag neit met je over straat in die kleren… moet i een hoofddoek gaan dragen ofzo? NO-WAY. echt hj heeft me zo verschikkelijk pissig gemaakt. Het lijtk wel alsof alles anders is sinds ik dit keer terug ben gekomen. al die tijd zit ik al niet geweldig in mijn vel. en hij maakt het er niet veel beter op. Ik heb het zo verschrikkelijk gehad!!! Ik denk dat het komt door de koude wintertijd, mn maandeljkse periode en gewoon al ver het algemeen dat ik niet lekker in mn vel zit.
Ja natuurlijk de egptische mannen hebben gewoonlijk moeilijkheden met het werk… maarja dat betekend neit dat ik opeens neimand meer ben! vandaag is de laatste dag dat hij de hele dag vrj si en ik ook, en wat gaat hij doen? SLAPEN!!! terwijl hij gisteren nog had gezegd dat we zouden gaan winkelen. ik word er echt helemaal gek van.
ik blijf maar vragen waarom waarom waarom?
hij aan t huilen, ik aan t huilen, waarom? voor allemaal van die stomme kleine dingen die ene hele grote berg voren. Natuurijk heeft de afwijzing van de ambassade neitecht meegeholpen in positieve zin… maar echt t word nu allemaal te veel.
Hoe dan ook ga ik terug naar nederland volgende week voor een cursus die ik ga volgen. ik wilde eigenlij do 12e of vr 13e gaan, maarja daar zijn alleen maar vluchten van 300 euro. dus dna maar dinsdag.
Nouja julie horen wel of ik het heb overleefd en of we nog bij elkaarzijn als ik terug ben in Nederland want op dit moment ga ik er niet van uit…:frowning:
na regen komt zonneschijn, hopelijk komt de zonneschijn voordat ik terug ben in nederland, anders zal het nog lang blijven regenen.
sorry voor mijn spelfouten.Ik typ te snel…
grts… suus

Hallo Suusie,

oh oh dat zit dus goed fout. Kijk even bij jet air of air berlin/ TUI of je dar goedkopere vlucht kunt scoren, weliswaar naar Belgie of Duitsland maar goedkoper dan driehonderd euro waarschijnlijk wel te vinden hoop ik. Ik hoop dat jullie na een dag stressen toch weer een weg naar elkaar kunnen vinden, sterkte en een hele erge dikke knuffel vanuit een heel erg koud en regenachtig Zuid-Nederland.

gr. L.

Suus, rustig aan! maandelijkse periode dat verergert alles alleen maar (tenminte bij mij :)) Ga gewoon lekker je klaarmaken om te shoppen dan gaat hij vanzelf wel mee, want ik denk niet dat hij je alleen zal laten gaan. wel vervelend voor je allemaal…begon al idd niet zo lekker destijds en als al die dingen dan nog tegenzitten dat helpt natuurlijk al helemaal niet. hoop dat je wat tot rust kan komen, misschien kan je ff een goeie vriendin bellen om te kalmeren. succes en maak geen overhaaste beslissingen als je kwaad bent, want dan ga je waarschijnlijk alleen maar in een rollercoaster terug.

Suusieme,

vind het sneu voor jou en je vriend, hopelijk komt alles nog goed en is het alleen te wijten aan de stress die je beiden afgelopen dagen hebt moeten trotseren, nog heel veel sterkte meid !

gr,

hapsetchut

hey iedereen,
bedankt voor jullie steun. hij laat me inderdaa dniet alleen gaan. hij zit zelf achter een andere computer keihard treurige muziek te luisteren. het hele cafe kan meegenieten…
heb net een vluchtvan transavia gevonden op ebookers een enkele reis 169 euro. maarja moet je betalen met creditcar den laat ik dat nou net niet hebben. nouja vanavond/motgen paps en mams om hulp vragen en dan t geld terugstorten…
pffff in ieder geval bedankt… liefs suus

Goh Suusieme,

hopelijk komt het allemaal nog goed. Waarom moet het toch allemaal zo ingewikkeld en moeilijk zijn hƩ. Liefde overwint alles zeggen ze altijd.

Zoek ergens in al het negatieve iets positief en trek je daar aan op.

Veel succes en sterkte nog.

Groetjes,

chacha

Hey Suus kop op hoor. Ik lees dingen die voor hun heel gewoon zijn change and change every time. En ja ze vinden dat wij ons om alles druk maken:)

Nou ik ga over enkele uren naar Brussel want ik vlieg om 07.00 uur naar Sharm.M. is er al eit in delta sharm. Dus morgen zien we wel wat we gaan doen daar blijven of nar Hurghada.
Oh ik heb er wel zin in na zo hartd gewerkt te hebben de laatste 6 weken. Ben net klaar dus nog even wat opruimen laatste dingen in de koffer.

Zit er nog iemand in Sharm? Ik blijf daarm tot de 17e en ga dan naar Cairo want daar vlieg ik de 19e weer van terug.

Maud bedankt voor de moeite hoor.

Marmah

Hey maud jammer dat ik geen foto van jullie hier kan vinden dan zou ik hem misschein volgende week herkennen. Altijd leuk toch een ā€œbekendeā€.