okey, kan ik me voorstellen dan. we betalen altijd eerst wat aan en later de rest :hihi:
hey chacha,
bij een ‘terugkeer’ zoals jij het noemt :o heb ik altijd een app. gehuurd, maar ok, toen waren/zijn mn vriend en ik altijd samen. in een hotel kun je niet samen op een kamer verblijven thats why. en ook bij een app. moet je in de meeste gevallen een contract kunnen tonen (orfi, is een soort van getrouwd zijn) om er te kunnen verblijven samen.
wil je hier meer over weten vraag maar want er staat al veel over te lezen op deze 151 pagina’s hierover maar ja, das ff lezen. en ik weet niet of je er al wat van weet…
Bij het inchecken moeten ze je paspoort zien en je moet het nr van je paspoort invullen op het incheckformulier. Afgelopen keer had ik ook een discussie, was voor het eerst dat het gevraagd werd en gezegd werd dat ik hem de volgende ochtend terug zou krijgen. Helaas hebben ze aan mij dan de verkeerde. Ik zei dat ik mijn paspoort niet afgeef. Hij mocht een kopie maken maar dat was alles. Hij zei toen dat het druk was en dat het lastig was om tussendoor een kopie te maken. Toen zei hij dat hij zou kijken wat hij kon doen. Hij liep naar achter en kwam 1 minuut later met het kopie terug, nou wat een moeite. Hij zei wel dat ik de eerste persoon was die moeilijk deed.
Het is niet zo dat het verboden is om je paspoort af te geven maar zij hebben geen recht om je paspoort in te nemen. Zoals Clejo ook zegt, voor hetzelfde geldt maken ze hem kwijt en kan ik het land niet uit. Dus altijd handig om kopietjes mee te nemen.
Als je via een reisbureau (internet) in Duitsland boekt komen er bijna geen kosten bij voor een eenpersoonskamer. Maar zoals al gezegd is, je mag niet samen in een hotelkamer zitten. Dus wat dat betreft is een appartement handiger.
ik had dus ook zoiets van paspoort afgeven, straks raken jullie hem kwijt en toen ik hem de volgende dag wilde deed hij moeilijk (terwijl ze hadden gezegd dat je hem dan kon ophalen!), dus ik ik moet hem hebben want ik vertrek…gelijk iemand erbij haha omdat ik niet tevreden zou zijn ofzo. Nou moet ook wel zeggen dat het niet zo’n geweldig plekje was waar ik zat. Bovenin een paar app. zonder licht boven (keihard mijn teen gestoten al gelijk :() en een kakkerlak beneden aan de trap ughghh. De douche liep niet door en zouden ze maken (deden ze niet, waardoor ik niet eens kon douchen toen ik was aangekomen!). Nee geen succes. Maar stond versteld dat iedereen zo gewillig was om zijn paspoort af te geven, zonder vragen te stellen! Was geloof ik de enige die er iets van zei! Mensen beseffen blijkbaar niet wat er gebeurd als dat ding kwijtraakt. Ik bedoel daar hoef ik niet voor naar Egypte om te weten wat voor problemen dat kan opleveren! Kopietjes hele goeie tip idd!!
Hallo,
Hebben jullie ook altijd zo,n heimwee naar egypte als jullie terug zijn hier,Ben er maar 2x geweest,maar de levendigheid en alles daar doet me zo,n gevoel geven van morgen wil ik terug.Zal ook wel weer een x gebeuren,ik vind het een geweldig land,wat is het hier dan een saaie,dooie boel.Wilde dit gewoon even kwijt
Helemaal herkenbaar! Die sfeer en gezelligheid op straat tot diep in de nacht, en met die lekkere temperaturen 's avonds, ja die vind je hier toch niet. Daarom jammer dat het niet echt een optie is om daar te gaan wonen gezien werk, (vrouwen)cultuur etc.
Wat dat betreft is het hier zeker een vreselijk saaie dooie pierenboel ![]()
heel herkenbaar ! heb altijd heimwee naar ginder, ben nu bijna 3 weken terug, heb het daar zo naar mijn zin gehad, plezier, vrienden, zon en zee, momenteel heb ik het hééééél lastig om me hier terug aan te passen en zal niet beter worden, straks is het bij mij mijn 16e keer ! Ik moet wsl in mijn vorige levens een egyptische zijn geweest, kan bijna niet anders.
gr,
hapsetchut
ik heb ook in hotels mn paspoort altijd afgegeven , denk dat dit standaard is want ze schrijven iedereen in
maar in hospitaals hoeft het volges mij niet(weer n,ervaring rijker)
ik heb ook heimwee, vooral het buitenleven - hier leeft iedereen vooral binnen-om 6uur de gordijntjes dicht ,voor tv (wat ik al niet leuk vind) inderdaad ne saaie pierenboel haha- ,ik ben nu 3maanden terug(tlijkt n,eeuw) .
ja lastig hee dalfien (n,kopietje maken)! gij was er verdorie moe van haha, goed van jou
dat je dat zo durft om te weigeren,- vanaf nu neem ik ook kopietjes.
Clejo, ja idd is goeie tip, maar hoe begin je aan zoiets hé…
Delfien, bedankt voor de tip, die ga ik ook eens uitzoeken, via welke site??
Allen, ooh wat leef ik ook met jullie mee … kben nu ook 3 weken terug, maar ik wil hier ook weg, … tjonge, waarom moet het toch zo moeilijk zijn hé.
Wel fijn zo eens kunnen ‘uithuilen’ bij gemene zielen …
Groetjes
ik heb nog een handige tip voor iedereen, scan je documenten in ( rijbewijs, paspoort, ticket, bankpasjes en andere belangrijke papieren die je meenemmt, en stuur een copie als bijlage naar je hotmailadres, mocht je je paspoort of andere belangrijke documenten kwijtraken, heb je ter plaatse meteen de mogelijkheid om de gegevens op te roepen, wel zo handig, ik doe het voor iedere reis en het werkt prima
gr L.
Ik heb net even al jullie berichten doorgelezen. Ik zat dit keer in een hotel en er mocht dus geen enkele man met mij mee naar mijn kamer! Toen ik veel dingen moest halen van mijn kamer om naar mijn vriend tegaan, en zijn beste vriend me daarbij wilde helpen, ging er iemand van het hotel mee, dus ik weet niet of het zo een goed idee is , om een eenpersoonskamer in een hotel te boeken , als je tussendoor ook samen wilt zijn met je vriend. Het verhaal van het niet hoeven betalen in Duitsland van toeslagen voor een eenpersoonskamer is niet helemaal juist. Je betaalt weliswaar niet zoveel als in Nederland, maar meestal toch een toeslag. De term daarvoor is doppelzimmer einzelnützung.
gr L.
Sorry maar ik moest even lachen bij het verhaal van laetitiana,toen ik in het hotel kwam en m,n spullen al boven waren,kwam m,n vriendje toen me halen met de taxi.
Ik het hotel weer uit en de man achter de receptie maar vragen hello are you checking out,
heb toen gelachen en gezegd don,t worry i,ll be back.
als ik nu op terug kijk moet ik echt lachen
Ik kijk vaak bij vakantieveiling.nl,er ging weer een vakantie weg naar hurghada-sakkala voor 175 euro,8 daagse vliegreis.En wij maar zitten hier als ik er geld voor had zou ik zo gaan maar dan niet in m,n eentje.
Hallo Zeenees,
wat een superaanbieding! Jammer dat je niet in je eentje wilt/ durft tegaan. Ik ben iemand die altijnd alleen op vakantie gaat en alleen maar van positieve ervaringen kan berichten. In je eentje heb je vaak sneller contact en ik moet zeggen in Egypte geen last gehad van vervelende ervaringen
succes L.
Seg meiden, dan boeken we toch gelijk een hele verdieping , hahahahahah … Of nog beter een heel vliegtuig charteren hihihihih …
Maar met gelijke zielen op reis, ook altijd leuk. Kamers zullen zelden gebruikt worden, maar je hebt wel een reisgezel, leuk leuk … Ik fleur gelijk op.
hallo leatitiana,
Ik durf wel alleen maar vind dat als je met z,n 2e bent toch meer lol e.d. hebt.
ben ook alleen naar kreta geweest was heel leuk,heb daar een vrouwtje ontmoet die daar met haar zoontje was,zij was er al een paar keer geweest en heeft mij toen op sleeptouw genomen,heel leuk was het.
wat tof joh dat je dat durft in je eentje!
ik vind het eerlijk gezegd al behoorlijk eng om in m’n eentje naar egypte te gaan, het is dat hij daar zit
hij zei trouwens gisteren ineens dat hij waarschijnlijk toch een aantal dagen moet werken als ik daar ben en dattie aan de manager zou vragen of ik in het hotel mag komen als hij werkt… daar moet ik het nog even goed met em over hebben, ik vind het niet zo’n geslaagd idee om alleen in dat huisje te gaan zitten wachten totdat hij klaar is, mocht het niet lukken met dat hotel.
hoe doen jullie dat? jullie liefjes zullen vast ook wel moeten werken enzo?
Hallo Pluzze,
Nou ik zou lekker aan het strand gaan liggen en een beetje snorkelen,winkeltjes kijken,heb het ook alleen gedaan de laatste 2 dagen,
viel allemaal reuze mee.
Ik zat in het triton inn en daar naast is ook een leuk cafe met een belgische bazin en een nederlandse baas,
je kon daar ook lekker eten.
probeer het maar je zal zien dat het meevalt:zon02:
Hey meiden,
Heb lang niet geschreven maar wilde afstand nemen van alles…Las wel altijd stiekem mee dus heb alle discussies op de voet gevolgd hahaha!!!
Ik ben ook 2 keer alleen terug gegaan en heb er een heerlijk tijd gehad, overdag lag ik lekker op het strand en had altijd genoeg mensen om mij heen voor een praatje! 's avonds was ik altijd bij Mahmoud en dat was ook super gezellig!
Dus ik zeg gewoon doen, het is heus niet zo eng en vervelend als het lijkt al was ik de eerste keer wel verdomd zenuwachtig!
Hier gaat verder het gewone leven gewoon door, ik zou eigenlijk vorige week naar egypte gaan maar ben niet gegaan doordat het contact tussen Mahmoud en mij op een laag pitje staat en eerlijk gezegd vind ik dat heerlijk! We hebben gewoon vriendschappelijk contact en bellen/skypen 1 keer per week ongeveer! Dit is harstikke leuk en gezellig en we bespreken dan veel meer met elkaar als ooit daarvoor! We zijn nu dus gewoon vrienden! Het missen is een stuk minder geworden alleen als ik hem zie op de cam moet ik nog even slikken, want hij blijft tenslotte een geweldige lach hebben!!! Maar de vuurdoop of ik echt over hem heen ben gaat over 3 weken komen, dan ga ik namelijk met 2 vriendinnen voor een weekje naar Hurghada. De reis is geboekt en we verblijven in een hotel. Mahmoud zal ik dan ook zien en hij gaat meerdere trips voor ons regelen en met ons mee! Dus zal ongetwijfeld een leuke week gaan worden.
Kijk er heel erg naar uit!!!
Nou ik ga lekker slapen en ondanks dat ik niet veel meer schrijf volg ik nog alles hihi!!!
Kus