hihi check even de ind.nl en buitenlandsepartner daar zijn vele in jou situatie
curacao wil ik heen(weet niet of het er ooit van komt) want het is n,dure bestemming voor belgen- wij moeten via schiphol met martinair dacht ik. is het op curacao ook al zo erg met de hulp die verder nodig is, daar werke tog veel nederlanders in projecten?
nee dat van die tandarts moet ik niet weten(brrrrrr) maar ik ben toendrtijd met mn niercrisis tog goed geholpen geweest in egypte, en hurghada en cairo hebbe tog goede hospitaals
ps- tips voor al onze egyptlovers hier, laat je nooit(zonder verzekering) naar n,private hospitaal brengen als ht dringend is, je valt omver van de rekening en niet betalen is egypte niet uit. ga slapen, gistre tege de boord (weggedraaid) in de garage gebotst,is heel hard aangekomen ,- resultaat bult vn kweet nie goe dik en hoofpijn;
Hallo Raks,
Curacao is een van de duurste bestemmingen in de Caribemn ook voor ons Nederlanders en inderdaad kun je alleen met martinair vliegen, kassa, maakt niet uit in welk seizoen je vliegt. Inderdaad hebben Cairo en Hurghada goede ziekenhuizen en voorzieningen voor de toeristen maar niet voor hun eigen bevolking. Ik ben heel bewust niet naar het ziekenhuis gegaan toen ik gevallen ben, om te voorkomen dat mijn ziektekostenverzekering een gigabedrag mocht uitkeren voor onnodig onderzoek. Als ik de toestand van het been van mijn vriend bekijk, dan krijg ik kippevel van hun gezondheidssysteem om over de tandartsbehandeling nog maar niet te spreken of de toestand van de onderzoekstafel bij de huisarts, brrrr.
sterkte met je hoofd
gr L.
erg toh hoor-maar de manager vn het hotel vertelde mij dat het militairy hospitaal heel goed
is voor egytenaren en dat sommigen ook gratis behandeling krijgen, maar indrdaad de toestanden-ik zei al es zoiets tege mn tandarts dat ik er nooit nr de tandarts wil, maar n,vriendin van mij woont in egypte en die zegt dat ht almaal meevalt(ja voor ddiegene die geld hebben!)- ik ben ook niet naar hospitaal gegaan toen met mn niercrisis(arts heeft alles in de hotelkamer gedaan)baxter enz⦠kun je voorstellen toen de kamerjongens binnekwamen!!, n,engels meisje was gevallen en die heeft 2000 euro moge neerleggen voor 1nacht +behandeling vn een verzwikte enkel!! betalen of het land niet uit en paspoort en bankkaart afgenomen!!
kassa curacao(ik vrees dat het bij n,droom blijft) tlijkt mij er zo mooi.
ja ik neem nu dafalgan, want kzie sterretjes- jij ook tbeste(veeeel rusten) grtjes
ja en ze alle onderzoeken uit de kast die maar mogelijk zijn en inderdaad het land niet uit voordat betaald is, paspoort owrd meteen al gevraagd bij binnekomst in het ziekenhuis. Ik weet dat in NL het advies geldt eerst met de soscentrale te telefoneren, alvorens naar een ziekenhuis te gaan om te weten of er een contract bestaat met het ziekenhuis.
Mijn vriendin was ziek toen we in El Gouna waren en we wilden ook een dokter erbij halen, hij kwam alleen als we 80 euro betaalden buiten de ander kosten, toen ben ik dus zelf naar de apotheek gegaan , en heb medicijnen gehaald, aangezien ze moest overgeven, was dat een ampul met injectiespuit/naald en heb die spuit dus zelf gezet. Probleem ook opgelost. Dat de zorg meevalt voor degene die geld hebben, dat weet ik ondertussen er wordt ook een verschil gemaakt tussen expatbabys en de " normale" babys en hun moeders. Ik weet dat de vrouw van een vriend een dag in het ziekenhuis gelegen heeft vanwege haar keizersnee, meer geld was er niet, einde oefening.
En inderdaad mogenw ij twee rusten, maar ik ben zo langzaam aan doorgelegen in bed en kan s nachts niet echt meer slapen.
ik vind het ondertussen hier erg stil op het forum, is er verder geen nieuws meer?
gr L.
Heb nog even een vraag weet iemand die op 22 april dit jaar getrouwd is in cairo ?
Ik ben die dag zelf ook getrouwd en er was een nederlandse vrouw ā¦die net voor mij aan trouwde en nu was ik nieuwschierig
of ze misschien op dit forum zit of iemand kent haar .
Hoor het graag !!!
gr hihi
80 euro , wat n, comission!!!(haha)ik ken egyptenaren die pakweg 7euro betalen
als ze een arts nodig hebbenā¦;; wat n,systeem ginder !
nou vorig jaar ben ik ginder ook onwel geworden, dokter van het hotel stuurde me naar een hospitaal(wat ik achteraf vernam privee-hospitaal) er werde heel veel onderzoeken gedaan) alles wel heel netjes, had ondertussen contact opgenomen met mn ziekteverzekering hier, en die heeft alles uitgelegd aan de receptionist van dienst) ik hoefde niks te betalen ,de verzekering ging alles afhandelen, ik heb daar uren staan afhandelen!!! gij wou dat ik betaalde!!(2x kassa) ze hebbe ook mn paspoort afgenomen ik ben toen in een ARABISCHE woede geschoten zei hou mn paspoort maar,ik neem wel contact op met mn ambassade, terug naar het hotel, mn verhaal gedaan aan de big shief vh hotel, effe wat gedronken (om te bekomen) kom na n,klein uurtje terug op mn kamer ligt er een envelopje en ra ra wat zit erin ,Mijn paspoort!!!, ik heb niks meer gehoord vd kliniek -leuk hoor zo,n dingen voorhebben als je je al niet lekker voelt!!. ps(had trouwes te weinig zoutgehalte) en mn hartslag was daardoor onregelmatig gekomenā¦
hey allemaal,
toen ik in sharm zat ben ik flink ziek geworden, maar er was echt een hele lieve dokter in het hotel die me heel goed geholpen heeft. een of andere injectie en echt 4 verschillende soorten pillen van hem gekregen en het zou gewoon vergoed worden door mijn verzekering, als ik bijdehand genoeg was geweest om mijn pasje uit mijn oude portemonnee te halen⦠ik zat al helemaal in de stress daar dat het zo kon oplopen qua prijs, maar uiteindelijk kostte het maar 65,-.
ik heb gister mijn ticket geboekt! iemand anders toevallig in sharm el sheikh tussen 31 oktober en 13 november? ![]()
toen met mijn niercrisis heb ik ook alles terugbetaald gekregen van de ziekteverzekering
en de dokter die voor het hotel werkt zn medische kennis was ook heeeel goed, maar we zijn niet altijd in hotels hee ,en dan ervaar je het tog anders- mr naar het schijnt(heb ik nagevraagd)hebbe ze het recht niet toeristen hun pas af te nemen??
nee lijkt me ook sterk, maargoed ik zou mān paspoort denk ik ook gegeven hebben in zoān situatie⦠:S
ik zit volgende keer idd niet in hotel, ik weet in elk geval dat ik niet naar een privĆ©kliniek ga, mocht er weer wat gebeurenā¦
Je mag je paspoort ook niet afgeven. Het is en blijft eigendom van de staat (in ieder geval in Nederland). Mensen mogen wel een kopie maken voor bepaalde administratie maar je paspoort mag nooit ingenomen worden. (alleen Nederlandse overheidsinstanties bijv gemeente of ministerie, douane etc mag je paspoort innemen).
hee dalfien,dat moeten we onthouden-de manager van het hotel zei me dat ook
dat ze dat niet moge doen, ik denk dat veel toeristen echt niet weten wat doen in zo,n situaties.
Nou zal ik hier ook nog maar wat over roepen. Ik moest mijn paspoort bij de receptie van het hotel afgeven (alle toeristen overigens!) en iedereen deed dat ook braaf. Ik vond het maar niks, want wat als zij het kwijtraken! Afijn, ben daar in het hotel niet lang gebleven dus heb daar ook niet lang over hoeven piekeren. Hadden hem netjes voor me bewaard (maar vond het toch raar hoor en wilde dat eigenlijk helemaal niet doen; maar na een lange reis en korte nacht had ik ook geen zin om een discussie daar over aan te gaan op dat moment! en de volgende dag alweer teruggevraagd :))
ja, dat moesten wij ook! uiteindelijk inderdaad netjes bewaard, maar toch vreemdā¦
blijkbaar wel gebruikelijk in hotels?
Ja,gebeurde bij mij ook de laatste keer,vond het ook vreemd,en idd ik kreeg hem ook terug,was een paar dagen elders.
Dat doen ze in alle hotels volgens mij in Egypte maar heb hem nooit afgegeven ze mochten een kopie maken en klaar paspoort is van mij en vind het een belangrijk document wat ik aan niemand toevertrouw uitgezondert me familie natuurlijk. Had hem immers ook nodig voor het visum wat er in zat want tussendoor was ik aan het reizen.
Zouden ze eigenlijk bij het reisbureau of iets (via internet; bij de boeking via internet) moeten aangeven, zodat we voorbereid zijn over dat paspoortgebeuren evenals dat wij in de bus nog een bedrag van Euro 5,00 moesten betalen voor iedereen die zich inzette voor de toeristen van het betreffende bureau. Ahmed zei nog (zelf toerleider) jullie zijn besodemieterd, weet je hoeveel geld dat is als alle toeristen een bijdrage van Euro 5,00 moeten betalen. Ik ja, we kregen netjes een brief erbij, waren ook wel allemaal onaangenaam verrast, maar ook iedereen weer netjes betalen. Hij zei dat ik een klacht moest indienen bij EgyptAir daarover, maar ja om nou moeilijk te gaan doen om Euro 5,00 (bij terugkomst is dat weer geen drol waard). Tevens een waarschuwing aan de toeristen over de bezness aldaar
Ik bedoel maar alle toeristen worden hier toch ook bewust of onbewust mee geconfronteerd (mentaliteit van āsommigeā jongens daar). Toch geen onbelangrijke punten allemaal, dacht ik zo. Maar jaā¦
Inderdaad, NOOIT je paspoort afgeven. Ik neem altijd een paar kopietjes mee. In het hotel laat ik mn paspoort zien en krijgen ze de kopie. Is ook handig mocht jeje paspoort ooit kwijtraken. Trouwens, bij een appartement dat we eens huurden wilden ze ook een kopie van mn paspoort naast het orficontract dat we hadden laten zien. Ik heb het braaf gedaan maar waarom dat nu precies was? Denk dat de eigenaar echt geen risico wilde lopen ofzo. Was ook de 1e keer dat we een app. samen hadden.
Ik ben nu al 2 keer naar Hurghada geweest, en in geen van de hotels mān identiteitskaart moeten afgeven, wel voor het inchecken, maar ik heb het nadien wel meteen teruggekregen. Kopietjes nemen is idd een goed idee.
Hoe spenderen jullie normaal jullie verblijf daar : steeds in een hotel of elders? Wat is aan te raden bij een eerste terugreis bij een ārelatieā? Wat mag, wat mag niet?
Iemand enig idee of er hotels zijn die geen toeslag single aanrekenen?
Alvast bedankt voor de komende tips.
Groetjes
hoi Clejo, ja dat kan omdat er veelal ook nooit wordt betaald voor appartementen begreep ik van Ahmed. Hij zei later me later nog (toen ik weer in Nl. was) dat de manager hem vroeg of hij het appartment niet nog langer wilde huren. Ahmed zei dat hij dat zei om die man zijn geld kreeg en graag verhuurd aan mensen die betalen! Lijkt me logisch
Het gebeurd dus vaak dat er niet wordt betaald of te laat, dus vandaar waarschijnlijk.