ik ga wel graag met je mee! Ben pas sinds donderdag terug, maar vind het hier ook erg koud en kil. Geniet van je herinneringen, dat geeft je goede energie en kracht.
welterusten voor straks en sweet dreams
L.
ik ga wel graag met je mee! Ben pas sinds donderdag terug, maar vind het hier ook erg koud en kil. Geniet van je herinneringen, dat geeft je goede energie en kracht.
welterusten voor straks en sweet dreams
L.
ik wil nog wel terug ook al is het met Ahmed niets geworden, heb nog steeds de pyramides niet gezien en wil dan ook naar Cairo
Een heel aantal paginaās en nieuwe forummers erbij gekomen. Leuk hoor, welkom allemaal.
Lees en schrijf vooral mee!
Hoe gaat het nu met je Laetitiana? Is je hersenschudding over? Wat vervelend om dat in je vakantie mee te maken. Maar leuk dat je spulletjes in goede aarde zijn gevallen. hoe vond het meisje haar schoenen? Kon ze er goed op lopen?
Iedere egyptenaar/persoon is anders. Dat wil ik graag meegeven. Ik vond het altijd prettig om andermans ervaringen te lezen en dan te hopen dat het bij mij hetzelfde was. Dit was uiteindelijk niet zo (vorige ervaring). Maar ik heb zeker geen spijt van die tijd en wat ik allemaal beleefd heb.
Nu ben ik erg gelukkig met mijn vriend. We genieten van onze tijd samen.
Maar luister altijd naar je eigen gevoel. Anderen kunnen van alles zeggen maar je intuitie laat je niet in de steek.
Dus zodra je iets voelt, vraag ernaar. Geef aan dat je denkt dat er iets is en je zult er uiteindelijk achter komen.
hALLO MAUD,
VOLGEND JAAR WILDE IK GRAAG NAAR ALEXANDRIA,EN CAIRO
HEB WEL DE PIRAMIDES EN SPIHNX GEZIEN,
MAAR IK ZAL EERST MOETEN SPAREN WIL IK HIER WEG,
HEB NU GEEN WERK,EN HET LIGT OOK NIET VOOR HET OPRAPEN,
HEB WEL GEZIEN DAT JE IN CAIRO LEUKE EN GOEGKOPE HOSTELS HEBT.
Ik weet nog niet wanneer ik weer daarheen zal gaan, misschien ook pas volgend jaar of misschien nog later?! Had wel zoiets van Ahmed is wel een goeie om dan bij te zijn, als tourleider en egyptoloogā¦
Maar ja, we zien wel wie weet ik kom ik daar helemaal niet meer
ā¦stel dat ik hier een leuke vent tegen het lijf loop
Wil ook nog naar AustraliĆ«, Amerika etc. Heb een adresje op Aruba, ook niet verkeerd! dus wie weet⦠kan qua geld nu in ieder geval ook niets plannen. Net een nieuwe baan en die wil ik wel graag houden, dus om dan nu al met een vakantie aan te komen⦠de markt is idd niet zo geweldig en schijnen nog meer werklozen bij te komen (en die egyptenaren maar denken dat ze hier alles kunnen krijgenā¦hmm liefde ok, maar geld zullen ze net zo hard voor moeten werken als daar :))
hALLO DALFIEN
DE HERSENSCHUDDING IS HELAAS NOG NIET OVER; DE SCHOENEN ZIJN GOED AANGEKOMEN; MAAR PASSEN NOG NIET EN HET MEISJE IS OOK NOG NIET ZOVER DAT ZE KAN LOPEN; ZE MOET EERST GAAN KRUIPEN; EN DAT LUKTE MET MIJN TECHNIEKEN AL EEN BEETJE. INDERDAAD IS NAAR JE BUIKGEVOEL LUISTEREN HEEL BELANGRIJK EN PRATEN OOK; MAAR OF DE ANDERE KANT DAN EERLIJK ANTWOORD GEEFT; OP AFSTAND MOEILIJK IN TE SCHATTEN. IK HEB DEZE KEER DE PIRAMIDES EN SFINX NIET GEZIEN; DUS EEN REDEN EXTRA OM NOG EENS TERUG TE GAAN. INDERDAAD ZIJN ER GENOEG GOEDKOPE HOSTELS; WEL EVEN OPLETTEN IVM SANITAIR;; DAT IS TOCH HEEL ANDERS DAN BIJ ONS; DUS GENOEG PAPIEREN ZAKDOEKJES MEENEMEN; WANT TOILETPAPIER KENNEN ZE ER NIET; ALLEEN AL GOED OM JE BILLEN MEE AF TE DROGEN, NA HET GEBRUIK VAN HET KRAANTJEā¦
groetjes laetitiana
sannez hoe gaat het jou inmiddels in egypte?? al ingeburgerd,
ik denk erover na om curacao te reizen-
maar ja daar heb je dan weer geen bellydans(haha)- maar tog het word tijd mn horizon te veruimen- ook jordanie spreekt me enorm aan.
ik zal altijd aan Egypte verslaafd blijven(als klein meisje las ik al boeken over het oude egypte) en films die ik al verslond(met cleopatra als mijn favoriet) maar geschiedenis en cultuur zijn 2verschillende dingen denk .
Hallo Raks,
dan ben ik benieuwd hoe je op het cultuurverschil in Curacao en Jordanie gaat reageren, houd ons op de hoogte, en ook daar kun je met de gebarentaal goed aan de slag ;-).
gr. L.
tuurlijk wel als egypte je bevalt, wellicht neem je dan ook meer tijd voor excursies en tijd voor jezelf( lekker vakantie hahaha) ik zie niet wat er dan met het hele land mis zou zijn?
andere plaats tja dat zal er ook aan liggen hoe je uit elkaar bent gegaan en in hoeverre je het allebei hebt verwerkt natuurlijk! je kunt elkaar gemakkelijk ontlopen lijkt mij al zou ik persoonlijk niet gelijk diezelfde kant opgaan dat is laat ik het zo zeggen zijn territorium⦠ik zou het zelf ook niet prettig vinden als het uit is dat hij in mijn werkgebied zou komen right in my face zeg maar ![]()
greetz Dimphij
ag meid om je even een idee te geven welke cultuurverschillen ik al ervaarde!!
ik was in de us- australie- bali- sri-lanka- india- jamaica-
cultuurverschil is overal anders - maar visataal is overal hetzelfde.
dt van de gebarentaal waar dat op slaatā¦
ik houd Jullie zeker op de hoogte
en trouwes wat een heerlijke positieve? reactie weeral op mij!!!
hier bovengenoemd zijn er nog hoor die andre plekjes in de wereld willen zien,
ik heb trouwes nerges problemen met cultuurverschillen-ik pas me aan en ben overal snel ingeburgerd- maar ze moete me niet zien als the gate to europe(dat pakt bij mij niet)
en egypte bevalt me- omdat ik dar bij de bron zit om te leren over dans
en omdat ik al van kleinsaf me verdiep in de geschiedenis( de rest trek ik me niet aan)
daar heb ik mn lesje uit geleerd.x
hey hey,
Even een berichtje van mij vanuit Cairo!!!
Gewldig de reactie van mijn lief toen hij voor de eerste keer in het vliegtuig zat! die glimlach, net een klein jongetje die voor het eerst naar een speeltuin gaat haha!
Maar daarna: het hotelletje. Tis erg klein, en hmm ik verzwijg de rest;) Het meest apparte is nog de levensgevaarlijke lift!
verder gisteren heel veel gedaan. Als allereerst hebben we een international youth student card gekocht. met dit pasje kan ej alle toeristische atraccties is voor de helft van de prijs:PIn de ochtend gingen we ees\rst naar de Sakkara/Trappen piramie, waarvan er gezegd wordt dat het de allereerste piramide is.
Daarna zijn we in een tapijten school geweest, waar je ziet hoe kinderen echte tapijten maken. Zelf ook een meegekregen (aangezien mijn vriend de eigenaar kende van een aantal jaar geleden kregne we t gratis). Echt grappig! Daarna naar de piramides! en EINDELIJK heb ik hem ook van binnen gezien. Erg goede manier om overgewcht te verliezen trouwens ![]()
Zoveel treden en lekker laag blijven, ja een erg goede training!Van binnen is het niet onwijs bijzonder, maar toch, het idee om er binnen geweest te zijn is onbetaalbaar hihi!
Daarna door naar het Egyptisch museum. dit keer heb ik WEL het masker van Tutanchamon gezien en ben ik wel in de mummykamer geweest. Met mijn prive gids heb ik ook weer wat mee rinfo van de geschiedenis opgedaan.
Toen snel een hapje gegeten bij KFC en nog even een uurtje gerust in het hotel. In de avond een beetje wezen shoppen, een onwijs leuke neiuwe tas gekregen van mn lief en daarna naar de Bios.
De film Orphin. Pfff ben blij dat hij naast me zatr want die film was echt doodeng! haha dasar hou ik wel van. Tot slot zijn we nog even naar de āālover bridgeāā gegaan en toen terug naar huis om toch op tid te gaan slapen vanwege deze morgen.
En ja vanochtend naar de ambassade⦠wat is dat raar! ik heb nog nooit zo een kort gesprek gehoord. Ik had echt verwacht om een akntoortje binnen te gaan, te moeten zitten en een echt gesprek te voeren. Eerst moets mn mannetje alleen naar binnen en daarna werd ik naar binnen geroepen. Het enige dat me gevraagd werd was: hoelang ken je hem al en hoe heb je hem ontmoet. thats it!
Maar alles word opgenomen op video en audio, dus dan kunnen ze het gesprek terug bekijken. Ook iedern nog bedankt vor het succes wensen en de tips, ik denk dat die brief met motvatie wel een klein verschil kan maken! Nuja uiteindelijk moet N. dan op 4 november om 08.00 uur terug gaan naar de ambassade en dan krijg hij te horen of hij de visum krijgt of niet.
Hoe verloopt het dan meestal?? Ik ben erg benieuwd en hoop ontzettend dat het gaat lukken. dan betekend het namelijk dat ik samen met hem terug vlieg op 13 november!
Verder zag ik dat we een nieuw iemand erbij hebben gekregen, ook bedankt voor je succes wens!
Ik ben zelf nog niet getrouwd met mijn egyptenaar, maa rheb al wel een deel van zijn familie ontmoet. Zijn moeder wilde me tot nu toe nog niet ontmoeten (o.a. vanwege het geloof en da tik een westerse ben). Ik hoor van erg weinig dat ze hetzelfde hebben, dus ik hoop voor jou dat het ook anders is bij zijn familie!
Ja waarschuwingen, wen er maar aan, het zal je hele leven door blijven gaan! Probeer in ieder geval elkaar goed te kennen. Zoals ej al zei, wil je geen mosilima worden, toch kan het nut hebben om je wel te verdiepen in zijn geloof. Dat maakt het alleen makkelijker om het te begrijpen, maar verplicht je tot niets ;).
Verder nog iets voor Raks en karoliente en/of anderen die wel eens negatieve uitlatingen hebben over de egyprische relaties⦠plaats dat dna bij de topic ; waarschuwing voor egyptische mannen.
Voor iedereen die daar nare ervaringen hebben met egyptenaren of ons willen waarschuwen kunnen daar hun frustraties/mening/ervaringen kwijt, zodat het heir gewoon gezellig blijft ![]()
Dankjullie!!
Ik stop er weer mee! spreekse! doeg doeg
Oh Suus, spannend man! Hoop dat het allemaal gaat lukken. Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! En nu heb ik helemaal zoiets ja dat moet ik toch ook nog doen (Cairo/pyramides/museum) en die leuke dingen die je schrijft⦠maar ja Lovers Bridge maar ff niet haha. Nou we horen het wel. Groetjes! ![]()
Egypte heeft zoveel moois ben heel erg blij dat ik er veel van heb gezien.
Succes suus hoop dat het lukt.
En hoe is het met skyblue?? en je zwangerschap?? al druk bezig om hem hier te laten blijven.
En omipomi nog gelukt met je huwelijksakte.
ja raks bij mij staan op de eerste plaats het land zelf, de zon en de zee, genieten vaneen heerlijke tijd zonder stress, de mensen daar interesseren me helemaal niet meer, altijd wel iets vinden om te profiteren van de tourist, zelf tot het criminele toe!
Hallo Suusieme,
ik heb een man gesproken die veel ambassadepersoneel kentā¦
de lovebridge is gewoon leuk, ook een tochtje op de ākerstmisbootjesā ( flikkerende lampjes en keiharde muziek) over de Nijl aan te bevelen. Ik heb natuurlijk ook bij kentuckyfriedcicken gegeten. Dta is op vrijdag een echt uitje voor de getrouwde vrouwen aldaar. Op de bootjes zie je meteen of het stelletje verloofd of getrouwd is.
veel succes “met de ambassadeklus" ik duim voor jullie.
En de Raks de gebarentaalopmerking is positief bedoeld en heel erg nodig, aangezien veel vrouwen en kinderen niet ingeent zijn tegen mazelen en de pokken vaak als eerste tijdens de zwangerschap op de oren gaan zitten, daarom zoveel dove kinderen, Een inenting kost er niks maar voor de vele arbeidersgezinnen onbetaalbaar
gr L.
Doe het rustig aan Laetitiana. Heb je veel last van hoofdpijn? Ik heb nog nooit een hersenschudding gehad dus ik ken het gevoel niet.
Wat fijn dat je dat meisje wat verder hebt kunnen helpen.
Spannend hoor Suusieme, hopelijk gaat het lukken met het visum. Lijkt me erg bijzonder om mee te maken dat iemand nog nooit gevlogen heeft en dan de eerste vliegervaring meemaken.
Ik ben ook benieuwd hoe het met Skyebleu gaat, hopelijk alles goed!
Fijne avond allemaal:dag:
hey suusieme vond je de ervaring met de mummy niet eng??ik ben daar ooit doorgelopen zo griezelig!!! mooi hee het museum wat n,geschiedenis- ja hoor ik schrijf hier niet meer over relaties(ik blijf er sceptisch tegenover staan) en indraad karolientje (sommige meisjes-vrouwen)zijn het slachtoffer tot ht criminele toe(zat zo eentje naast mij op ht vliegtuig) maar iedre doet waar gij zich happy bij voelt;
ja bedoel je dan in curacao nodig-jordanie-of egypte,? wij staan daar niet bij stil hier in de westerse wereld wat n,prikje een levenslang verschil kan uitmaken, en ja het is hard nodig, want de doven zijn niks in egypte(een schande is het) ze krijgen zo weinig kansen. x mese el gheer.
ik bedoelde inderdaad alle genoemde landen, en niet alleen Egypte, qua inentingen ( Curacao zit in het Nederlandse inentingsprogramma), gebarentaal en de hulp die verder noodzakelijk is, wordt heel erg vergeten. We mogen onze ogen daar niet voor sluiten. Ik heb zelf met eigen ogen nu mogen aanschouwen, wat het betekent om een goed gezondheissysteem te hebben. Ondanks dat het opleidingsniveau in Egypte hoog is, staat de medische zorg in de kinderschoenen. Ik ben in een tandarts- en artspraktijk geweest, je wilt het niet weten.
www.liarscheatsandbastards.com is een tamelijk nieuwe site, waar je bepaalde types per land kunt melden en herkennen. Hoort eigenlijk niet in dit gedeelte thuis, maar ben te lui om te gaan zoeken naar de nieuwe topic,
gr L.
Weet iemand hoelang het duurt als je een advies voor een mvv aanvraagt ? En is het dan verstandig
dat ik in die tijd naar Egypte ga ⦠kan ik het ook vanaf daar regelen En als alles is goed gekeurd
samen terug gaan naar nederland .
Wie heeft ervaring .
gr hihi