'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Zeker een goede manier om hem te leren kennen, hoop dan ook voor je dat hij vrij kan nemen. dat ie wil wachten om te trouwen vind ik positief, Ahmed wilde gelijk trouwen omdat dat de enige manier zou zijn om samen te zijn en hij bij mij in Nederland kon komen anders zou hij geen visum krijgen. Ja, kon via toeristenvisum, maar hij zou dat nooit krijgen zei hij… dus daar wilde hij geen moeite voor doen. Nog wel een paar keer aangegeven bij mij dat trouwen de enigste optie was voor hem om hierheen te komen (voor vakantie wat ik wilde; wilde hem hierheen halen om te laten zien hoe ik hier leef en dat hij ziet hoe het hier is; geen walhallah zoals hij denkt).

Heb wel een negatief iets vanuit Ahmed gezien. Hij werd ook wel meegevraagd door meiden om uit te gaan en dan zei hij tegen mij: these whores want me to go out with them, they only want one thing/to have sex. Trek het je vooral niet persoonlijk aan, want Ahmed had wel meer van die vreemde uitspraken. Ik zei je kan toch wel met ze meegaan als ze het eng vinden om alleen over straat te gaan, maar nee ze wilden wat anders dus ja. Nou ja, vond ik toen ook niet heel erg ofzo dat hij niet met ze meeging :slight_smile: Hij was/is nogal gelovig, ging niet vaak uit en als hij al ging om samen met vrienden te roken of ergens eten op uitnodiging van een vriend die hij al 18 jaar kent ofzo. (met hem op school gezeten en woont in Sharm).

Nog niet iedereen (zal ook niet gebeuren :)) heeft gereageerd, maar ik denk dat je nog wel wat posts krijgt hoor.

Welkom op het forum. Ik ben getrouwd met een egyptenaar en hij woont nu bijna 3 maanden bij mij. Ik ben van nederland naar belgie verhuist omdat ik niet voldeed aan de inkomingeis die nederland stelt. En als je verhuist naar een ander Eu land dan val je onder de Eu-regelgeving en dan is de inkomingeis een stuk lager.
Het is en blijft moeilijk om hem naar hier te halen heel veel geduld moet je hebben.
Maar goed voor jou is het nu belangrijk om hem te leren kennen wie is hij, heeft hij goede bedoeling vraag maar raak aan hem.
En misschien wel goed om langs zijn familie te gaan dan weet je hoe ze zijn. Ik was ook erg zenuwachtig maar het is zo meegevallen en zijn zulke leuke mensen.
Iig succes.
Ik ga slapen.
Fijn weekend allemaal.

we weten het al dat we geen goede energie oproepen!!
indien je zou weten , wat ik doe voor de kanslozen in egypte vind ik mezelf niet negatief, je word op den duur negatief om alsmaar te lezen dat karolientje en ik negatief zijn.
we worden hier gewoon afgekraakt,- als het niet goedbedoeld is waarom zoude we dan iets neerschrijven???- , volges mij moete jou ogen nog open gaan laetitiana, je moet er echt es voor lange tijd heen, of ga es praten met mensen die op de ambassade werken(die zijn in jou ogen dan ook almaal negatieve personen) nogmaals ik bewonder enorm wat je doet voor de mensen die ht echt nodig hebben maar ivm relatie met een egyptenaar houd ik verder mn bekkie- tbeste ALMAAL.x

ik word hier zo moe van, ga ook slapen. Fijn weekend allemaal

hee, dia schreef tog ook opletten, is zij dan ook negatief
en camilla , das hier volges mij de enige die op traditionele gyptische manier gehuwd is(zoals het hoort)
moe maudje, n,ex klasgenote van mij werd gedwongen om met haar oom te huwen (moslimfamillie)
das niet uitzonderlijk dat gij zal moete huwen met zus van broer zn vrouw( is mischien al door de famillie besproken)
en ik bedoel dit niet negatief.

ik wens jullie echt almaal tbeste, maar over de relaties ga ik niet meer reageren-ik wil het positief houden.
hee dimphijj doe jij ook aan Bellydans?? leuk hee, hoelang doe je dit inmiddels?
x

Hallo Raks,

en alweer heb je je statement klaar, zonder te weten wie ik ben, wat ik doe, wat ik in deze week meegemaakt hebt. Het is en blijft nog de toon die de muziek maakt en die tref je nog steeds niet. Misschien moet je eens beginnen met een tekst meerdere keren te lezen voordat je weer een reactie schrijft. Wat je doet zal absoluut goed zijn aldaar. En er is veel hulp nodig. Maar je oordelen en en " beter weten" mag je wat mij betreft echt voor je houden. Ik schreef al waarschuwen is op een nette manier op zijn plaats. Ik geloof echt dat je persoonlijke hulp nodig hebt, en die heb ik je ook al een keer aangeboden. Ik houd op met deze discussie, en heb zo langzaam aan de neus vol .
gr L.

Hallo trouwlustigen,

het is heel belangrijk om de zin van Omipomi die zij ooit in haar mailing vermeldde in het huwelijkscontract op te nemen dat je volgens nederlandse maatstaven met hem trouwt. en heel belangrijk dat je als vrouw het zeggenschap over de kinderen behoudt, mocht er wat met je man gebeuren. In egypte is het nl zo dat de oudste broer anders de voogdij krijgt, en er dan grote problemen kunnen ontstaan. Egypte en Nl hebben geen uitleveringsverdrag.

Hallo Pluze,
je kuntgerust alleen in een taxi stappen, bepaal echter vantevoren de prijs die je betalen moet en geef het geld pas op de plaats van bestemming als je uit de auto gestapt bent. Vedrder heb je al sje samen wilt zijn met je partner in een appartement een orficertificaat nodig. Dit is een soort huwelijkscontract wat bij een advocaat te koop is. Op straat kan de toeristenpolitie er ook naar vragen.
Verder heb ik nog een tip vpoor jullie allemaal kijk eens op www.tfthostels.com, daar kun je voor een schijntje een kamer huren, al dan niet een of tweepersoons. Dit is vaak toch goedkoper als een appartement huren. Ik heb in Cairo vele appartementen gezien en wilde daar nog niet voor niks in mijn eentje zitten.

gr L.

Hey allemaal ,ik heb net mijn tickets gehaald en vertrek 29 oktober tot 9 november naar Hurghada.:vak02:
Ik ben zo aan 't aftellen.
Ik ga deze keer naar beach albatros.Iemand daar een vriend toevallig?

hou ons op de hoogte hoe het almaal afloopt, we zien dan wie er hulp nodig heeft
en wat n,positieve taal dat ik hulp nodig heb!!!
en als ik het almaal beter weet, ik spreek uit mn schat aan ervaringen in egypte meer niet( relaties reageer ik niet meer op) maar vind het heel erg grof dat je hier beaamt dat ik hulp nodig heb- ps.de meesten die mij goed kenne komen trouwes naar mij voor hulp!!! maar hier zijn karolientje en ik de monsters hee, ik heb ook de neus vol, want je maakt me negatief op deze manier.

niet getreurd raks sommigen hier hebben een heel groot gedacht van hun eigen persoontje, ziekelijk hoor,zien wel hoever ze geraken met hun jaren jongere egyptenaar, is wel hun hoor die hulp nodig hebben hihihi;)

Hallo allemaal,

Ik heb nog steeds contact met M. uit Sharm el Sheikh. Deze jongen heb ik eind augustus ontmoet in Sharm. We hebben elke dag contact met elkaar. Deze week gaat zijn broer trouwen. Ik heb hem net gesproken en ook heb ik zijn broer (die gaat trouwen) gesproken en zijn moeder. Ik heb ze gefeliciteerd. Ze waren erg aardig. Hij zou toch niet zomaar zijn broer en moeder aan de telefoon geven? Ik ben echt verliefd op hem, maar ik kan niet zomaar terug naar Egypte i.v.m. werk en vakantiedagen…Pff…

hoi littleangel, denk ook niet dat hij dat zomaar doet, maar hoe zit het met je relatie nu dan? of heb je die beeindigd?

Hallo Maud,

Heel erg stom, maar relatie is nog niet beëindigd. Ik kan het nog niet, omdat ik niet weet wat ik er voor terug krijg. En of dat M. het wel meent of niet? Ik lees zoveel verhalen op het forum… Maar ik denk wel dat hij het meent, aangezien je de telefoon niet zomaar aan de belangrijkste mensen uit je familie geeft…

Wat moet ik doen?

nou zo te lezen ga je toch voorlopig niet terug, dus ja… zelf ben ik niet zo van een relatie hebben en ondertussen verder kijken. Als ik dat al heb beeindig ik de relatie waar ik in zit (wel zo eerlijk), omdat het dat blijkbaar niet is. Heb dus nooit in zo’n situatie gezeten. Wellicht dat je nog reactie krijgt van iemand die daar wel ervaring mee heeft.
en in de tussentijd maar kijken hoe het zich ontwikkeld denk ik dan maar, zolang je verder niets met hem doet (buiten het verliefd zijn op), is er toch eigenlijk ook weer niet echt iets dat je fout doet. jij weet het beste wat je wilt en nodig hebt en verliefdheid is leuk, maar dan ben je er nog niet met een egyptenaar (dat heb je dan al wel kunnen lezen :))

Jeetje, waar moet je beginnen als je de vraag krijgt, ‘wanneer kom je terug? Liefst zo snel mogelijk’ … Iemand tips om dit goed aan te pakken.

Heb nog wel wat vakantiedagen, maar alleen naar ginds … en dan… ?

Alle tips zijn welkom.

insha allah…

Hallo dames,
Wat ik eigenlijk wil weten is het volgengende,zou je na een mislukte of vakantie relatie nog terug willen naar egypte.voor mij persoonlijk zal egypte nooit meer hetzelfde zijn,
naar egypte ja maar dan wel naar een andere plaats,er zijn daar nog genoeg mooie plaatsen,
maar dan wel over een poosje.

hallo Zeenees,

maar is dat gevoel nu speciaal alleen aan Egypte verbonden, ik denk dat je dat met alle (vakantie)liefdes zult hebben, dat die plaats/ plek , die muziek die je toen hoorde en zelfs bepaalde geuren/ levensmiddelen of drank jes aan dat gevoel herinneren. Ik ga heel bewust niet twee keer naar hetzelfde hotel op vakantie, meestal valt een tweede keer dan toch tegen. Ik heb verder geen ervaring met andere vakantieliefdes. En inderdaad als een relatie ten einde is, lijkt het me moeilijk om weer naar dezelfde plek terug te gaan. Sterkte L.

Hallo Laetitiana,
Je begrijpt precies wat ik bedoel,ben nog steeds aan het dagdromen over de tijd die ik daar was.
Vooral met het grauwe weer hier,zou als mogenlijk morgen een vliegtuig pakken en de zon opzoeken,ben echt geen wintermens.
MAAR THANKS VOOR JE REACTIE