'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Lieve meisjes,ik wil iets vertellen niemand afbreken of kritiek.
Mijn man en ik zijn al heel vaak in Egypte geweest en hebben er ook egyptische vrienden die geen geld of wat dan ook van ons willen alleen kauwgom liefst munt.
Ook wij hebben al veel gezien en gehoord en vaak zitten die mannen in die vakantie streken daar zonder vrouw of kinderen.
Maar de meeste van die jongen zijn sinds hun 20 jaar gehuwd met een egypstich meisje.
Wanneer zij werken laten zij vrouw en (kind) achter in cairo en blijven dan 6 tot 8 weken weg.
Voor sex grijpen zij elke kans die zich aanbied met een europees of russich meisje het maakt niet uit.
De laastste keer vertelde een jongen dat hij wilde huwen met een Belgische want hij wilde naar europa.Toen ik hem zei dat wij ook moeten werken om ons geld geloofde hij mij niet,zijn broer had verteld dat je dat bij ons zo kreeg.
Toen ik vroeg zie je dat meisje graag antwoorde hij; is dat belangrijk dan.
Zij denken en leven anders,ik zou jullie aanraden let goed op en dan vinden jullie je eigen weg wel.Ga niet te snel en ga niet zomaar naar bed met hen want dan ben je een slet en een slet mag je gebruiken.

Beste Dia, wat je schrijft is zeker waar maar ik denk bij de meesten van ons uitgebreid bekend.
En we zijn niet allemaal meisjes hoor en/of naief, doch volwassen vrouwen

Naar bed gaan met iemand moet je niet zomaar doen ook niet in nederland want dan wordt je ook als slet bestempeld. Maar goed als zij en hij er behoefte aan hebben dan kan ik het niet tegenhouden.
Hoe denk je dat het hier is met one-night-stand etc etc. Er zijn ook genoeg vrouwen daar dit het willen en ervoor komen en lopen te showen met hun egyptenaar.
Idd wat D al zegt hun worden zo opgevoed en inene komen ze in een toeriste gebeid en zien daar blote vrouwen. Er zijn jongens daar die denken dat het hier in een paradijs is maar das niet zo en heb ik me man ook altijd verteld. Hij wilde niet weg uit Egypte hij had het daar goed maar ik wilde daar niet wonen en voor mij is hij hier gekomen.

Ik heb ooit ook hier (denk ik) geschreven hoe wij meegemaakt hebben dat een jongen altijd bij ons wilde zijn omdat wij uit dezelfde provincie kwamen als zijn begische vriendin.En hoe hij s’ avonds met de gsm in zijn hand zat te wachten op een telefoontje van zijn vriendin,belde zij dan klaarde hij helemaal op.Hij vertelde de naam van zijn vriendin en vroeg of wij haar kende,wat dus niet het geval was.Iedere dag opnieuw kwam hij vertellen over haar en hij was duidlijk totaal verkocht.Dus het kan echt wel.
Dat moet ieder voor zich zelf uitmaken net zo als wanneer je een vriend in Belgie of Nederland hebt,die kan je ook gebruiken en bedriegen alleen is de kans op ontdekking hier iets sneller.
Groetjes

Daar kan je nog anoniem een (sex) relatie beginnen en dan ga je naar huis en niemand die het weet en degene kom je ook niet meer tegen.
Die russische vrouwen die daar lopen topless en met string en die dan in het zwembad rondjes lopen om gezien te worden ja die dagen het zelf uit ik heb me kapot gelachen.
Maar ja je moet gewoon sterk in je schoenen staan en niet overal in trappen en gewoon zeggen wat je wilt zeggen en alles vragen.

Jammer genoeg heb je gelijk cammila,sommige gaan daarvoor en ik vind dat wagelijk om die mannen zo te gebruiken.
Nu een mooi verhaal,in april in Hurghada geweest zoals steeds met mijn belgische man.Op een bepaald noment gaat zijn gsm kapot.Wij willen een andere want onze 3 kinderen zijn nog thuis en wij bellen hen iedere dag.Een op dat noment nog een totaal onbekende Egyptenaar bied hulp,hij zal met mijn man donw town gaan en hem helpen een gsm te kopen,(k dacht dat wordt betalen)Deze jongen roept een taxi en betaald die om samen met mijn man een gsm te gaan kopen.In de eesrte winkel zegt hij;kom we gaan weg,ze willen je bedriegen.In de tweede van zijn vrienden zegt hij;ze willen je een tweedehand verkopen voor een nieuwe.Dan met hem naar een officiele verkoper.Een gsm die hier makkelijk 500 euro kost daar gekocht voor 50 euro.Mijn man had wel geld bij en een mastercard,met kaart kon niet en geld had hij te weinig,betaald die egyptische jongen toch wel de rest zeker en zegt breng straks maar terug.
Wij s’avonds naar die jongen zijn winkeltje om zijn geld te brengen en ook de taxi die hij betaalde terug te geven,het geld dat hij bijgelegd had nam hij aan de taxi niet ieder had een keer de taxi betaald en dat hoorde zo zei hij.
Nu zijn wij later natuurlijk wel gaan kopen in zijn winkeltje en hebben thee gedronken.
>>>
Nu in oktober gaan wij terug en dan zal hij ons weer zien.
Zijn winkeltje ligt helemaal achteraf er komen daar geen toeristen maar iedereen kent ons ondertussen en wij zijn altijd welkom.
Egyptenaren zijn zo gastvrij als je ze leert kennen.
Hij wilde niets van ons en wij hebben vriendschap gekregen.
Wat pakken wij mee als we er naartoe gaan,beertjes voor hun kinderen en klein speelgoed.Zij zijn daar blij mee.

Hoi Dia, bedankt voor deze nuttige bijdrage. Ook al zijn bepaalde dingen bekend een ieder ervaart en ziet het weer anders. Dus dat we weer horen wat we misschien al weten geeft niets. Er komen ook steeds nieuwe mensen op het forum dus… en om alles te lezen nu met 148 pagina’s is ook niet te doen.
Leuk om te lezen!
Gr.

Hallo lieve mensen, mag ik jullie tussendoor even storen.
Vraag me namelijk af of er hier iemand is die me kan vertellen op welke manier ik het
Best en goedkoopst naar een mobiel in egypte kan bellen.
Zie wel veel sites, maar weet niet of ze betrouwbaar zijn.
Ik hoor t graag!

Dat is wel erg tof!
Ja gellukig zijn er ook nog leuke verhalen haha!
Trouwens Ik lac nogsteeds dagelijks om de kleren die sommige russen (durven) te dragen! Gekkenhuis!
verder heb ik mn mannetje pasgeleden duidelijk gemaakt hoe ‘‘geweldig’’ nederland is met de organisatie, belanstingen en al die rotzooi haha.
Dia, je hebt het niet toevallig over t winkeltje: de zoete inval? ook zo een achteraf winkeltje met echt n hele aardige egyptenaar! ook leuk winkeltje en hij weet echt vet grappige dingen in het nederlands te zeggen hihi!

Ze zijn zeker gastvrij. Er zijn voor en nadelen aan de egyptische man maar goed dat is bij alle mannen zo he.

via hallobuitenland.nl kan je een goedkoop nummer vinden. voor 9 eurocent per minuut geloof ik.
ook t nummer 0900123-276
Ook kan je kijken of je een prepaid lebara simkaartje kan kopen. als je dan opwaardeert krijg je het dubbele euros beltegoed en bel je voor ongeveer 0,12 eurocent.
succes :wink:

Ik weet niet hoe het winkeltje heet hoor,wel waar het is.Er is geen weg naartoe aleen een zandpad en inderdaad deze Egyptenaar heeft iets geleerd van nederlandse mensen.Ze hebben hem de woorden neuken in de keuken geleerd.Hij vertelde trost dat hij een paar woorden nederlands kende,Werkelijk ik heb in mijn broek geplast van 't lachen.Later hebben we hem uitgelegd wat hij zei en gelukkig kon hij er zelf ook om lachen.
Omdat we zijn naam zo moeilijk kunnen onthouden spreken wij zo nu gaan de kinderen mee die het verhaal kennen.
Jongens als wij in Hurghada zijn dan gaan jullie toch wel mee naar neuken in de keuken hé?
En als we daar dan zijn vragen we weer zijn naam.

Hallo,

het gedrag van de Russische dames is in alle Moslimlanden een groot probleem, ook hun kledingwijze. Kon je vroeger in Turkije nog leuk shoppen, nu is alles superbloot, klein en glöitter glitter wat te koop is in de shops. Ik had een koffer vol tandenborstels, pennen, post-itblokjes, stickerboekjes, klein speelgoed voor de kinderen, proefmonstertjes en andere voor ons zo alledaagse normale dingen bij me, en heb er heel veel mensen ontzettend blij mee gemaakt.
Het bellen via de goedkope nummers is een avontuur, schrik niet als je ineens een bandje met sexgeluiden hoort of een vrouwenstem die roept, stop calling my fucking phone… het zijn bandjes en geen " echte scenes", je kunt op dat moment ook niet praten. Dit thema is ook eerder ter sprake gekomen, maar na een heleboel pagina’s ook weer snel vergeten, en handig voor de nieuwelingen, om te weten dat dit gebeurt en niet echt is.
Ik waardeer nog steeds de enorme gastvrijheid en liefde weaarmee ik omgeven wordt als ik in Egypte ben, en kan ook nu van deze week in dat opzicht alleen maar positief nieuws brengen. Bedriegers zijn er in NL op relatiegebied ook genoeg en dwe one nights-stands eerder normaal dan uitzondering, ik knap daar op af en ga er ook niet op in. Ik vind mezelf speciaal en geen gebruiksvoorwerp.
gr L.

oeioeioei moud op de teentjes getrapt als de waarheid gesproken word?
ik zal hier nog genieten van al jullie postings???,maar het schrijven laat ik nu, is toch altijd wel te negatief voor jullie!!
en was wel degelijk walgelijk hoor !!!:thumbsdown:

Hallo Karolientje,
genieten van onze postings??? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat op deze manier niet op prijs stel. Ik ben het wel nog steeds met je eens dat het verhaal van Ankh over het bevredigen van haar toenmalige vriend, mij ook tegen de borst stootte, en ik dat geen thema vond om hier te bespreken. Op zijn frans gezegd " c’est le ton qui fait le music" en die wordt helaas nogal eens misgeslagen en daardoor roepen zowel jij als Raks ( goedbedoeld ?) geen goede energie op. De waarschuwing is gevraagd en ook geaccepteerd, maar de manier waarop vaak zeer ongepast en fout in mijn ogen. Vooral het persoonlijk aanvallen en het veralgemeniseren wat er tussendoor te vaak plaatsvindt is geen oplossing en zeer zeker geen hulp in het hebben van een relatie met een Egyptenaar. …

groetjes L…

L., laat maar hoor het heeft totaal geen zin, dat is wel duidelijk uit wat er voor reactie komt. Zonde van mijn tijd en energie (en die van jou :))

ach mijn kids hebben ook altijd gelijk en toch totaal verschillende opvattingen ik hoopte dat dat in de loop der jaren door schade en schande wel zal slijten, ik vermoedt dat iedereen zijn eigen belevingswereld heeft en het recht deze te ontdekken. Mijn ventje is nu weer naar sharm toe, morgen weer werken dus zal wel weer ff afkicken worden met msnen hahaha ik betrap me er de hele dag al op dat ik zodra ik ff tijd heb kijk of hij online is hahaha dat kan helemaal niet want hij zit in de bus hahahaha.
Mooi trouwens om te lezen hoe blij ze zijn met een tandenborstel of klein zakkammetje en dat soort dingen. Ook zaklampjes vinden ze helemaal geweldig ik had ze in egypte bij voor de kids net als van die ventilatortjes met kleine lampjes erin vonden ze helemaal geweldig ij hebben ze aan personeelsleden in het hotel gegeven die waren echt superblij echt tof!

hey allemaal,

het spijt me dat ik middenin deze discussie (waar ik me overigens vooral maar niet mee zal bemoeien) even als stoorzender binnenkom, maar ik heb eerlijk gezegd weinig zin om alle 148 pagina’s van dit forum te lezen…
ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. verliefd op een egyptenaar en ie-der-een verwacht dat je spontaan nog maar 3 hersencellen over hebt. enigszins herkenbaar? zelfs mijn beste vrienden schijnen te denken, dat als ik terug ben in sharm el sheikh, ik direct de drang krijg om een arabisch contract te ondertekenen… ik snap dat ze me willen waarschuwen, maar op een gegeven moment heb je alles zo’n 4 keer van iedereen gehoord en dan tóch komt die 5e keer ook nog. sorry hoor, dit is ook gewoon voor een deel frustratie van me af schrijven, aangezien ik er met niemand zo over kan praten, omdat dan de waarschuwingen dan meteen voor de 6e keer worden herhaald.

hoe gaan jullie om met de cultuurverschillen? ik ben zelf niet moslim en ik ben ook niet van plan dat spontaan te worden, heeft iemand ervaring met reacties van familieleden op het niet-moslim zijn? mijn liefje zegt namelijk dat zij van iedereen houden waar hij van houdt, maar ik heb geen idee in hoeverre dat precies waar is. ik ben daarom ook met mezelf in strijd over het wel of niet ontmoeten van zijn familie, aan de ene kant heel spannend en leuk, maar aan de andere kant is er ook een goede kans dat je keihard wordt afgewezen lijkt me?
en is het iemand van hier al gelukt om je egyptenaar naar nederland te krijgen? schijnt flink lastig te zijn? ik zag hierboven het verhaal van Suusieme, je leest dit vast niet meer op tijd, maar spannend! ik hoop dat het allemaal gelukt is in cairo!

nogmaals, sorry dat ik er zo plotseling inval. ik was zo blij verrast toen ik de naam van deze topic zag! :slight_smile:

Pluze geen probleem hoor! Idd veel te veel om te lezen, zeker met die ‘discussies’ er tussendoor :slight_smile: Moest erg lachen om die 3 hersencellen die je over hebt sinds je verliefdheid hahah. Liefde he en dan op een moslimman uit Egypte! Dat kan toch nooit serieus worden, dan moet je wel hoteldebotel zijn en anders er gelijk mee stoppen. Hoe moet dat met een man die je niets kan bieden (qua goeie baan etc.). Wat ben je getrouwd? Je neemt me in de zeik (ja beetje :), want het is geen officieel huwelijk). Jeetje al die reacties idd, maar familie (christelijk) nog maar even niet ‘gepost’. Kon op mijn vingers natellen wat die er van zouden vinden, behalve één ruimdenkende broer van me was dat weinig tot geen positiefs geweest.
Dit, mijn twijfels, de negatieve verhalen, de verkeerde telefoontjes (bandjes), mijn onzekerheid, mijn frustratie, zijn negeren van mij om mij te laten afkoelen??, de miscommunicatie via msn, mijn geruzie, de afstand terwijl je iets wilt uitspreken en de batterij leeg is, hij in slaap is gevallen?! :), etc. hebben er toe geleid dat het niets is geworden.

Ahmed (waar ik over praat), was niet zo dat hij zei dat zijn familie ook positief zou zijn wel dat zijn moeder blij zou zijn als hij maar blij is. Ja, geloofde ik ook niets van :slight_smile: Was hij weer gepikeerd over, want zijn moeder is echt wel blij als hij maar blij is (oké sorry). Dat hij je wil voorstellen aan de familie is al wel positief, wilde Ahmed pas als we officieel getrouwd waren, anders kon hij niet met mij thuiskomen. Was niet mogelijk om mij als vriendin voor te stellen (en niet doen alsof we al getrouwd waren …zo ver zijn we niet eens gekomen, want ik bleef aangeven dat ik niet officieel wilde trouwen…zomaar!). Laatste wat Ahmed laatst doorgaf is dat zijn broer wil dat hij trouwt met de zus van zijn vrouw en wilde 2000 euro van hem (alles wat hij heeft gespaard in de jaren die hij heeft gewerkt en waarvoor hij een huisje wilden huren, inrichten en …ja trouwen). Boos op zijn broer omdat hij geen nee kan zeggen (is zijn oudere broer en die bepaald), maar vraag me af hoe die broer dan ook nog wil dat hij gaat trouwen want hoe moet hij dat dan betalen. Misschien gaan ze allemaal op dat stuk land waar hij dat geld aan wilde uitgeven en het bouwen van een huisje, wonen. Nou, hoefde ik verder niet te weten, had alweer genoeg gehoord. Ja Ahmed is 30 en is al oud om te trouwen volgens zijn familie, dus dat moet nu toch maar eens gaan gebeuren!

Camilla haar man is hier (uhh Belgie bedoel ik) en Skeyblue haar mannetje is hier al een paar keer geweest. Hé hoe is het eigenlijk met de Skeyblue?! Marmah haar man is hier geweest voor vakantie en Omipomi is er druk mee in de weer momenteel (daar getrouwd). Omipomi hoe is het met je??!!

Biancos haar mannetje is ook hier (getrouwd en kind). Biancos hoe is het? Hoe bevalt het zo samen? Toch nog samen?!

En Pluze heb je trouwens al gelijk weer plannen gemaakt terug te gaan naar Sharm en waar had je gezeten en hoe heb je je ‘mannetje’ leren kennen? Willen we of laat ik even voor mijzelf spreken :slight_smile: graag weten! Altijd leuk om te lezen en kan je vaak ook inschatten in hoe serieus of iets het is.

Gr.

wow, wat een uitgebreide reactie, leuk!

jammer dat het niks is geworden zeg!.. maar je hebt dus ondanks dat nog wel steeds contact met hem of was dat uberhaupt de laatste keer dat je em gesproken hebt? vreemd verhaal wel van die broer van hem, sowieso broers die met 2 zussen trouwen, lijkt me erg bizar! ben benieuwd hoe hij zich daaruit gaat redden… :S ik moet elke keer dat Sam over trouwen begint wel weer even slikken, de communicatie (engels met een hoop hele werkwoorden) verloopt niet echt vlekkeloos. ik heb hem volgens mij wel aan z’n verstand kunnen brengen dat ik niet ‘zomaar’ even kan trouwen en dat ik gewoon behoorlijk bang ben dat zijn familie het allemaal maar niks vindt, want ja dan zit je daar ineens in cairo! maar hij zei vandaag tegen me dattie zo lang zou wachten als nodig is om te trouwen, dus ik denk dat de boodschap wel is aangekomen. nu maar hopen dat hij dat ook meent…

ik denk eerlijk gezegd dat mijn ontmoeting met Sam niet meer cliché kan zijn :smiley: ik was met een vriendin op vakantie in hotel Aida en hij werkte daar, uiteraard… als sports animator, dus ik kon ongestoord de hele dag naar hem kijken. op een gegeven avond ging ie eindelijk ook mee uit, naar een feestje in pasha, hij sloeg z’n arm om me heen en jaa toen was raak. toen nog een paar dagen een beetje tricky moeten doen i.v.m. de beveiliging van het hotel, want niemand mocht het weten natuurlijk. maar we hebben wel de laatste avond midden in het hotel (héél erg fout, maar dat maakte het ook wel weer leuk) staan dansen op enrique iglesias en celine dion…

ik ga zaterdag 31 oktober voor twee weken terug naar hem, hij komt me gelukkig ophalen van het vliegveld, want no way dat ik in m’n eentje in een taxi durf te stappen daar. en dan gaan we daar een huisje huren (zijn hotel is voor twee weken onbetaalbaar), toch even anders dan zo’n all-in hotel, maar wel een goede manier om hem te leren kennen denk ik, ik ben benieuwd…

ik moet zeggen dat het echt als een opluchting voelt dit (sorry, er komen nu wel heel veel clichés in dit verhaal voor…). dat er niet meteen gereageerd wordt met het bevooroordeelde “ja maar …” scheelt zoveel!