hoi Roosha, het is ook niet mijn ding om over zulk soort dingen te praten, het was dan misschien ook walgelijk, maar zij was dan toch ook vrij en had toch ook het recht om te praten?! Daarbij is het een actie en is de persoon zelf niet gelijk walgelijk. Ik vind dat toch een groot verschil en dat is dus ook met die egyptenaren. Hun acties zijn dan walgelijk, maar idd geldt het niet voor allemaal en zijn ze zelf niet walgelijk. Ik vind dat niet naief zodoende geef je iemand een kans die misschien juist een goeie blijkt maar de dupe is van?! … en ik ben ook van mening dat als er toch al slecht over je gedacht wordt, waarvoor zou je dan de moeite nemen om?! Eerlijk gezegd vind ik het allemaal helemaal niet zo vreemd van die egyptenaren (en turken en tunesiërs). Daarmee wil ik het niet goedpraten, zeker niet…maar het is te begrijpen. En wij zijn gewaarschuwd en dat is allemaal goed om te weten hoe het daar aan toegaat. Sommige uitlatingen zeggen hier alleen meer iets over de persoon in kwestie en niet over degenen waar over gesproken wordt. Maar ja het blijft een terugkerend topic en hoe wij het ook proberen duidelijk te maken dat het op een andere manier gecommuniceerd kan worden e.d., het mag niet baten. Dames in kwestie voelen zich dan persoonlijk aangevallen en niet begrepen, maar dat is exact het gevoel dat zij anderen ook geven. En wat je geeft krijg je terug ben ik van mening. Maar ook genoeg hierover. Bedankt voor je reactie, het blijft opletten geblazen voor alle meiden/vrouwen die vallen voor de charmes van een egyptenaar. Ik wilde zeggen voor de liefde van een egyptenaar, maar charmes is meer gepast…mede omdat Karolientje zelf ook al aangaf dat het in de meeste gevallen geen liefde is maar een zoektocht naar de vrouw die voor hun kan zorgen. De vrouw zorgt, de man werkt… vergane glorie of een ongewenste situatie…?! Sommige vrouwen zorgen liever dan dat ze werken en gaan voor het geld, anderen willen liefde en geld interessert ze niet, etc. Ook de persoonlijke voorkeur van hoe iemand hier zijn relatie wil ‘invullen’ komt aan de orde en wat meer begrip en een tactische manier van uitlaten daar is toch niets mis mee. Ik hou het hier ook maar bij, moet gaan werken aangezien ik die rijke vent nog niet gevonden heb ![]()
Ja L., het wordt er allemaal niet makkelijker op met die kredietcrisis, de wensen en verlangens van mensen qua zorg, de frustratie en stress alom. Maar je eigen gezondheid gaat voor. Hoop nog steeds te lezen hoe je het daar hebt gehad, kan je de stress hier wellicht even door vergeten?! Nogmaals beterschap.
Ik heb zelf ook veel armoede gezien in mijn jonge jeugd het kan hartverscheurend zijn en voor mij was het normaal, ik wist niet beter. Wij hadden in Libie vaak maar heel weinig etenen waren blij als we konden delen op het compound of als we post uit nederland kregen met eten. Ja mijn vader verdiende destijds veel geld maar er was niets in de winkel om te kopen! En het kwam vaak voor dat er ineens nieuwe schoenen waren in de winkel dus mijn moeder ons laten passen als een idioot want voor je het weet is alles weg, mja dan blijkt dat het alleen linker schoenen zijn en dat de kontainer met rechter schoenen nog wel zal komen insha allah…
maybe today, maybe tomorrow, maybe far away or maybe they fly away… dat was zo’n beetje standaard daar…
kleding ging van de een naar de ander zo ook schoenen. Vaak was er niet eens kinderkleding te krijgen of stof. Groente hebben wij zelf kunnen kweken met heel veel inspanningen mja ik heb wat dat betreft heel veel levenservaring… zo ook dat meisjes daar door ouders worde uitgehuwelijkt met rijke mannen, er niet wordt gekeken naar liefde dat moet immers groeien. Wel naar macht, status, rijkdom en of het meisje mooie kinderen zou kunnen maken!
Dus ja cultuurverschillen zijn er wel degelijk alleen moet je niet vergeten dat dit wat ik heb gezien meer in de woestijn was en dat daar toeristische plaatsen zijn! toeristische plaatsen waar deze jongens (ik heb geen vrouwen gezien?) dagelijks geconfronteerd worden met half naakte meisjes/vrouwen, die daar in een korte broek bikinitopje of strechjurkjes rondhuppelen… kom op zeg ik heb meiden zien lopen waarvan ik dacht meid meid meid het is maar goed dat je mijn dochter niet bent! en ik snap helemaal als je als jongen thuis bent opgegroeid naar school bent gegaan en na school naar de koranklas en dan thuis kwam en bediend wordt door je moeder je niet beter weet dan dat het zo hoort? tja hormonen zullen er wel zijn en daar wordt over t algemeen goed over "gepraat "thuis en dat men dat niet mag voor het huwelijk! Tja en dan komen daar de westerse meisjes wat is er voor die jongens die sexueel onderdrukt zijn nou mooier dan te kijken hoever je wilt gaan en zodra je er iets van zegt dan stoppen ze over het algemeen gelijk, ze willen je niet boos hebben (verwachten dan een scheldkannonade) mja als je er zelf ook helemaal in mee gaat dan is het voor hun de hemel natuurlijk …
Ik zelf ben niet verder gegaan dan handje vast houden hahaha en ik heb nu na 2 maanden nog dagelijks contact met hem en momenteel heeft hij msn dat is tof nu praten we heel veel en leer ik hem steeds beter kennen. Hij is heel open (over het algemeen) en het voelt goed…
ik geloofde indertijd de waarschuwingingen van mn vrienden ook niet- nu ik gescheiden en gelukkig ben ben ik veel vrienden verloren omdat ik hun niet geloofde(en daar heb ik spijt van) maar ook ik ben er in tijd uitgestapt.
aan de kant gezet?? nee hoor ik had hem 2jaar geleden al door waar ie naartoe wou met mij , en daar dramt ie nog steeds over door!!!(is it diffcult to get a visa my habibi???) ik heb hem flink aan de kant gezet(das wat anders hee) dt gij n,ander GEBRUIKT°??
het zullen dan geen échte vrienden geweest zijn, als vrienden je dumpen omdat je ze niet geloofde ? hoef je écht geen spijt over te hebben raks !
Waarom dumpte je hem niet eerder ? Als ik iemand door heb, duurt het geen twee jaar hoor, voor ik hem laat staan. Prullenbak gewoon en verder met mijn leven.
ik ben verantwoordelijk voor de aanrakingen ?? nou dank je maud,---- gij weet heus wel dat ik er niet ingetuimeld ben in zn mooipraterij!
en laetitiana, jij doet het voor mensen die het echt nodig hebben, dat kan ik alleen maar respect voor opbrengen;
ik zeg niet allemaal, maar in de meeste gevallen is het een zoektocht naar n,vrouw die zorgt voor hun(op elk vlak) met alle gevolgen vandien- voor de rest no comment .
dit heeft een punt!! hatchepsut!! ja omdat ik altijd het beste voorheb met mensen (tzijn geen beesten hee!) in de prullenbak, en ook al omdat ze het zooooooooo mooi kunne uitleggen, dat je het meestal maar na 2jaar doorhebt!
ja dat zei mn advocaat ook,- dat het geen echte vrienden waren (na 23 jaar? erg ) ja ik ga nu door met mijn leven.
ik moest hem inderdaad eerder gedumpt hebbe, toen ie vorig jaar geld vroeg(bij zn zus)klopte dit al niet, in de koran is het HARAM als je een guest inviteert dat je geld vraagt(tsja weeral n,ervaring rijker hee)
inderdad rooscha- van schade en schande word je wijs- jammer dat er eerst zoveel traantjes moeten vloeien. xxxxxx
ja inderdaad. Maar ik was met een Nederlandse man getrouwd die ook weinig goeds in zich had… Voor het huwelijk poes lief en aardig als hij ergens mee zat ging hij naar zijn moeder alles ging in overleg en ik voorzag geen problemen. dit veranderde op de dag dat wij trouwden hij deed niets meer begon te gebruiken achter mij om (drank en drugs) werd agressief naar mij en onze kinderen en begon daarna te stelen en als klap op de vuurpijl vond ik hem met de 19 jarige oppas in bed!
Nu zie ik hem als uitzondering en ik weet ook uit ervaring dat heel veel Nederlandse mannen hun vrouw slecht behandelen liegen, gebruiken, agressie en vreemdgaan triest maar waar…
Vandaar dat ik vind dat je niet alleen naar diegene waar je gevoelens voor hebt moet kijken maar ook naar hoe hij met andere mensen omgaat, hoe zijn vrienden hem begroeten, hoe hij met familie contact onderhoudt, wat zijn geloof (globaal) in houdt en welke opvoeding heeft hij gehad. Dit leer je alleen door praten en omgang…in mijn ogen
Dus niet voor jezelf houden en verder ophemelen of op een standvoet plaatsen, nee ook eromheen kijken hoe en wat…
Hoe behandeld hij jou en je familie? Wat interesseert hem eigenlijk in jou enz enz en voelt het dan nog steeds goed?
I shij b.v. moslim wat let je dan om de Koran te lezen begrijp je iets niet of loop je ergens tegenaan wat je niet lekker zit vraag het hem gewoon rechtstreeks hoe hun beeld hierover is, van huis uit weten ze dan namelijk niet beter en hier kan het raar zijn. Mja Hier in Nederland hoor je steeds vaker one-night-stands; de wallen; breezersletjes (sorry voor de uitdrukking); rainbowparty’s (echt walgelijk wat die mensen doen); experimenteren met drugs en alcohol enz. enz. enz. Dus tja als je graag negatief wilt zijn vind ik naief, waarschuwen ligt ook aan de toon die word aangeslage is goed, en mensen in hun waarden laten en ze gewoon hun verhaal laten vertellen is perfect! Dat is gewoon fijn dat je op een forum met lotgenoten je verhaal kunt doen vind ik dan tenminste (stom he ik heb de neiging om overal bij te zetten vind ik dan tenminste gewoon om niet met woorden afgeslacht te worden brrrr) Dit terwijl ik dondersgoed weet dat ik mij niet hoef te verantwoorden!
jee wat erg voor je-ik hoop dat je het inmiddels almaal verwerkt hebt
hi Raks, dat was een quote van Karolientje hoor, zal je mij niet horen zeggen ![]()
ja hoor, ik geniet elke dag dat ik nog leef zeker na mijn ziekte, en geniet met volle teugen van de kids ik heb echt superkids! En van mijn relatie natuurlijk mja die zie ik nu nog ff niet hahaha. verder idd veel kennissen verloren en mijn vrienden zijn overgebleven ik voel me ondanks alles echt superrijk met de liefdevolle omgeving om mij heen ![]()
Hoi Dimphij, leuk te lezen wat je schrijft, interessant en belangrijke punten waar je op kan/moet letten.
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld, maar merkte daar zelf persoonlijk dat handje vasthouden al heel veel ‘inhoud’ kon hebben. Het betekent heel wat en zo voelt het dan ook op de een of andere vreemde manier; leuk! ![]()
Groetjes
Hallo beste mensen: speciaal voor jullie zal ik een neiuwe topic aanmaken: waarschuwingen voor egyptische mannen!
dan kunnen we hier echt praten over de relatie’s.
Laat ik eens logiesch nadenken op alles wat ik in de laatste berichten gelezen heb.
Voor mij: Nooit een Nederlandse man, waarom niet? gewoon door alles wat ik daar om me heen zie. kan je je voorstellen dat 1 op de 3 nederlandse stellen scheiden? Nou zo zie ik mijn toekomst niet. Ik voel me neit thuis in Nederland
Het maakt niet uit naar welk land je gaat of welke provincie, overal op de wereld zijn goede en slechte mensen.
Vergeet niet: er zijn genoeg vrouwen die in Nederland ook vreemd gaan, dus waarom alles afschuiven op de man?
Als je echt van iemand houd dan kan/wil/doe je dat niet,maar toch gebeurt het. Van beide kanten.
Ik zou nooit en te nimmer vreemd gaan.
Iets anders… ja mijn vriend heeft lol in Egypte als ik in Nederland ben, netzoals dat ik Lol heb in Nederland. Naar de bioscoop met vriendinnen, uitgaan. Ik ging zelfs meer uit dan mijn vriend in de tijd dat ik in Nederland zat.
En je kan ook heus wel lol hebben zonder je geliefde, daar is niets fouts aan. MAAR… doe het op een verantwoorde manier.
Toen ik uit ging in Nederland misde ik mijn manlief juist extra erg. Dus hij werd zowat gestalkd door al mijn missed calls en smsjes dat ik hem mis. Ja het is echt Vervelend om een verliefd stel close te zien dansen en zoenen.
Verder alle voordelen heeft zo zijn nadelen en andersom. Wat ik elke keer maar blijf zeggen tegen iedereen is: De tijd zal het leren.
Als je echt voor elkaar gemaakt bent en echt van elkaar houdt overwin je alles. Maar als er ook maar een klein deel niet uit ware liefde, is de kans groot dat de relatie geen stand houdt.
Verder had ik iets gelezen over dat iedereen geeft aan de egyptenaar. Misschien een eye-opener: In een relatie is het geven en nemen
Maakt niet uit met wie, dit is altijd het geval.
Misschien ben je ervan op de hoogte wat de gewoontes zijn voor de moslim/egyptsche man als ze met iemand gaan huwelijken.
Ze moeten zo een 10.000/20.000 LE geven aan de vader van de vrouw. Verder met de man alles betalen voor in het huis (behalve de keuken). De man MOET voor een bruidsschat zorgen voor de vrouw. Gewoonlijk zijn dit gouden sierraden.
Ook hoort de man voor alles te betalen qua eten/drinken/kleding eigenlijk alles dat de vrouw nodig heeft.
Dit is allemaal gericht op het trouwen. Ik heb me er dus al behoorlijk in verdiept, o.a. ook vanwege de vele verhalen. Sowieso hebben we al een paar dingen afgesproken (aangezien we nog niet getrouwd zijn):
1.Ik wil dat hij eerst een keer in Nederland opvakantie is geweest, gewoon om mijn gewootes beter te kunnen begrijpen. Ook is het een stuk duidelijker om het met eigen ogen te zien in plaats van foto’s. Ik hoop dat hij me daardoor weer een beetje beter begrijpt, of zich in ieder geval beter kan inleven in de situatie in Nederland
2. Samen met overleg van mijn vader en N. hebben we besloten dat hij ook een bedrag van 10.000/20.000 le moet geven aan mijn vader. Voor mijn vader is het als een soort verzekering dat hij me goed zal behandelen
3. in het contract zullen we zelf dingen zetten, zoals: hij mag niet met meer dan 1 vrouw trouwen en dat ik mijn rechten heb om zelf te bepalen wanneer en hoe ik maar wil, ergens heen te reizen.
Dit zijn voor mij de allerbelangrijkste dingen. en als ik me er nog verder erin ga verdiepen, komen er vast nog een paar bij. ![]()
Ook is het inderdaad slim om je zelf ook te verdiepen in het geloof. Zo heb ik een tijdje geleden een boekje gelezen over de Islam. Daaruit heb ik ook vragen aan mn Vriend gesteld. En bij mijn vriend bleek het, dat hij sommige dingen zelf ook niet zeker wist e het dus moest navragen/lezen.
Oke genoeg over al dit gekletst!
Vanavond om 00.10 uur zal ik samen met N. het vliegtuig in stappen op weg naar Cairo!! Ik heb er ontzettend veel zin in en ik kan echt niet wachten! Mijn lief is wel ontzettend bang, aangezien hij nog nooit gevlogen heeft! En dan zondag naar de ambassade!
Plzz duim allemaal voor me dat zijn Visum word geaccepteerd!!
Ik heb er erg veel zin in en ben erg benieuwd hoe het allemaal verder zal gaan!
Ik laat van me horen als ik meer weet of als ik gewoon tijd heb haha!
Groetjes suus
Zo te lezen heb je ook genoeg levensevaring Dimpij! Ik hoop dat jou relatie ook op iets moois gaat uitkomen. Mijn relatie is ook langzaam begonnen maar inmiddels lijkt het al behoorlijk stabiel. Maar ik wilde het ook langzaam opbouwen, het wow-gevoel was er al vanaf het begin mar ben toch voorzichtig gebleven vanwege alle verschillen, waarschuwingen etc. Heb mn lief al een paar keer bezocht en het is gewoon geweldig. Kunnen goed praten over onze gevoelens, twijfels en cultuurverschillen. Voor mij is dat toch heel belangrijk.
Heb je al enig idee of en wanneer je hem weer gaat zien?
hey suusieme wat geweldig nieuws allemaal ik ga echt duimen voor het visum
succes en ik ben benieuwd hoe zijn hij zijn eerste vlucht vindt hahaha>>>
Hoi Suus, ik denk dat ik vergeet te duimen voor je :), maar nu maar vast veel succes gewenst dan. En genoeg geklets? Dit zijn toch belangrijke punten hoor die je noemt ivm een relatie met een egyptenaar, zeker wat je schrijft over dat trouwen. Had je al eens eerder geschreven over dat geld aan je vader en vind dat een heel goed idee! Was wel even vreemd, maar idd als je weet wat daar gewoon is, is dat voor die jongens ook duidelijker om dit zo aan te houden en hen niet het idee te geven dat het allemaal zo makkelijk is met een europese.
Hoop zeker dat zijn visum niet wordt afgewezen en je in bezwaar moet, zoals zovelen (als ik heb begrepen bij het lezen van diverse stukken).
Als alles doorgaat ga ik met de kinderen in februari weer naar sharm. We gaan dan met zijn drieen gewoon in n hotel en hij werkt in sharm dus in zijn vrije tijd spreken we af hij ging proberen dan ook vrij te krijgen tegen die tijd hahaha dat zou wel tof zijn…
Leuk Suussie samen vliegen
lijkt me helemaal top samen in het vliegtuig en niet in mn eentje. Ik zal aan jullie denken zondag en duimen, ben zo benieuwd hoe je ervaring is op de ambassade na alle verhalen gehoord te hebben.
Dimphij het zal inderdaad leuk zijn als je vriend dan vrij zal zijn om met jullie alle tijd door te brengen. Leer je elkaar alleen maar beter kennen.
Zo weer veel leesvoer hier ![]()
Nou suus ik hoop dat het lukt met het visum succes.
En d jeetje wat een verhaal ik wens je alle geluk toe.
Alvast fijn weekend.